default-header

icd, wie heeft ervaring?

Home Forums Ritmestoornissen icd, wie heeft ervaring?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #79437 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Mijn moeder krijgt over een paar dagen een defibrillator, een icd om precies te zijn. Zij maakt zich erg veel zorgen hierover. Heeft u zelf een icd en wilt u mij iets vertellen over uw ervaring hiermee?
    Vriendelijke groet, Ellen Steenmeijer

    #86319 Reageer
    Nel
    Deelnemer

    hallo Ellen en moeder,ja hoe zal ik beginnen,ik heb sinds september een I.C.D.dat was nodig omdat ik hartfalen hebt en een pompfunctie die dit nodig maakte.In het L.U.M.C in Leiden ben ik geopereert,dat ging best wel vlug er wordt je veel uitgelegt en als ze gaan testen kan je een roesje krijgen,doe dat wel op tijd ,ik bedoel hou je niet groot, zodat je toch een beetje pijn krijgt.Daarna moet je wel even rustig doen,eerst al blijven liggen,omdat de aders dichtgedrukt moeten worden en dan in de komende weken de voorschriften opvolgen.Ik ben wel vlug begonnen met zoveel mogelijk te doen met mijn arm,ik was veel te bang dit m,n arm stijf zou worden. Het is wennen met slapen,gewoon goed kijken wat lukt ,en op welke zij je het beste kunt liggen,wat vandaag niet kan ,lukt morgen mischien wel.Nu ben ik al een paar weken aan,t revalideren,2 keer per week en ook werk ik 3 keer 3 uurtjes ,dus ik heb wel goede moed dat het straks nog verder opgebouwd kan worden.Ik ben heel blij met m,n kastje,hij zorgt dat er altijd heel dicht bij controle is,ik heb zelfs een kastje waar ik de gegevens door kan bellen.Ik praat soms met m,n I C D , ik heb hem welkom geheten in m,n lichaam ,hij hoort er ook bij net als je armen of benen en daar ben ik ook blij mee!Zonder is voor ons geen keuze dus we kunnen er maar beter blij mee zijn ,ook al vinden we het soms nog zo jammer.Ik wens jullie als gezin en u mevrouw in het bizonder veel sterke de komende tijd,met vriendelijke groeten,Nel

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #86319 in icd, wie heeft ervaring?
Je informatie: