default-header

Hoe vaak hartkatheterisatie mogelijk?

Home Forums De jongere hartpatiënt Hoe vaak hartkatheterisatie mogelijk?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #80537 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    ik krijg volgende week voor de 4e keer hartkatheterisatie van 7 juli dit jaar heb ik stents gekregen na hartinfarct, daarna hartkatheterisatie gehad ,twee weken later weer stents geplaatst en nu weer hartkatheterisatie met eventueel stents. Is dat niet erg vaak en kan dat allemaal maar zo steeds weer door die aderen? Ik vind het nu toch wel heel eng worden.

    #92913 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Lijkt me op zich geen probleem, ze gaan alleen maar door de aderen naar het probleem.
    En het zal wel nodig zijn, ze doen het niet voor niks.
    De optie niks doen en nog een infarct is ook geen strak plan.

    #92914 Reageer
    Cls
    Gast

    Ze vermoeden nu restenose. Vreemd die dingen zitten er nog maar net in! Volgende week krijg ik een oproep. Vraag me af of ze daar nog wat aan kunnen doen en ik niet alsnog een bypass moet. Ik kan er niet veel over vinden wat ze aan Restenose kunnen doen. Wel wat het is.

    #92915 Reageer
    Roland
    Gast

    Beste Cls,

    ik stuur je een privéberichtje.

    Groet,
    Annemarie

    #92916 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Citaat:

    Zelfs na de plaatsing van een stent is het mogelijk dat er opnieuw een vernauwing van de kransslagader optreedt. Bij 15% tot 30% van de patiënten met een blankmetalen (bare-metal) stent treedt een hernieuwde vernauwing (restenose) op (dit is afhankelijk van de stent). Dit percentage is veel lager bij patiënten met een geneesmiddelafgevende (drug-eluting) stent. Als restenose optreedt, moet bij deze patiënten opnieuw een ballon-angioplastiek, stentprocedure of bypassoperatie worden uitgevoerd.

    Is natuurlijk helemaal afhankelijk van de situatie, men zal eerst opnieuw katheteriseren proberen.

    #92917 Reageer
    Cls
    Gast

    Dank je voor de moeite die had ik al gelezen veel meer is er niet over te vinden helaas. Althans geen ervaringen etc

    #92918 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Nee omdat het ook helemaal individueel is, ook voor hun een verrassing

    #92919 Reageer
    Cls
    Gast

    .

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Reactie #92919 in Hoe vaak hartkatheterisatie mogelijk?
Je informatie: