default-header

Heeft iemand ervaring met een PET scan van het hart?

Home Forums Help?!? Heeft iemand ervaring met een PET scan van het hart?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80437 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo hartgenoten,

    Omdat ik nog steeds in de mallemolen zit om te achterhalen waar de pijn op de borst klachten vandaan komen, ben ik vandaag doorverwezen voor een PET-scan van het hart in het VU Medisch Centrum. Hier zouden ze ook bij spasmen in de kleine vaatjes kunnen zien of de doorbloeding van het hart goed is.
    Het is een van de laatste onderzoeken die ze kunnen doen om te kijken of er iets anders met het hart is of dat het puur vaatspasmen zijn. Verder word er nog een slokdarmdrukmeting gedaan en krijg ik een MRI van de linkerschouder (deze twee onderzoeken om uit te sluiten of het niet in een ander orgaan/gewricht iets aan de hand is).

    Heeft iemand ervaring met het ondergaan van een PET-scan van het hart?

    Heel graag jullie reacties!

    Hartegroet, Saskia

    #92035 Reageer
    brandy
    Gast

    Hoi saskia,
    ik krijg volgende week (do)een nucleaire hartscan,weet niet of dat hetzelfde is?
    eentje zonder,en eentje met een medicijn die inspanning nabootst,de vaten worden dan verwijdt
    dan is er idd te zien of bep.vaten een slechte/of geen doorbloeding hebben
    ik heb soms pijn tussen mijn schouderbladen
    zal hier doorgeven hoe het verlopen is
    ook heb ik een nucleaire skeletscan gehad om te kijken of mijn klachten door reuma veroorzaakt worden
    weet jij al wanneer je de scan hebt?

    #92036 Reageer
    sako1974
    Gast

    Hoi Brandy,

    Bedankt voor je reactie! Lijkt inderdaad om dezelfde soort scan te gaan. Ik hoor heel graag je ervaringen. De datum van de PET-scan is nog onbekend, ik word denk ik binnenkort via het VU uitgenodigd hiervoor.

    De pijn tussen de schouderbladen is ook herkenbaar.

    Ik krijg volgende week een MRI van de schouder, ook om te kijken of daar wellicht slijtage of ontsteking zit. Gelukkig kon ik dit via Prescan doen, zodat ik volgende week ook al de uitslag meekrijg.

    Succes met je scan volgende week!

    Groetjes, Saskia

    #92164 Reageer
    jorevb
    Gast

    Ja ik heb gisteren een Pet – scan gehad van mijn hart.
    die was nodig vanwege mijn hartproblemen en een verstopping in mijn hart kransader.
    zo kunnen zij de kleine vaatjes zien en ook of het hart goed doorbloed is en of er genoeg zuurstof naar en in je hart komt.
    je mag voor die tijd geen cola-koffie -thee-banaan-chocolade of andere cafeïne houdende voedingsmiddelen. Het onderzoek is erg kostbaar.
    Ik vond het vrij zwaar maar dat is voor elk persoon anders.
    |Het is een onderzoek wat heel erg veel info geeft.
    Sterkte en probeer je gewoon goed te ontspannen – Succes en laat ons horen hoe jij het heb beleeft en hoe het is gegaan.

    Lieve groet van Jorevb.

    #131159 Reageer
    Paul
    Gast

    Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Brandy hoe was het?

    Mvg paul

    #133652 Reageer
    Agnes vd bosch
    Gast

    Ik heb vorige week een petscan gehad
    Had me er nogal druk overgemaakt maar vond het eigenlijk niks voorstellen ök het inspuiten van de medicatie niet niks van gemerkt gewoon rustig blijven en een dekentje vragen was er heel koud

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #131159 in Heeft iemand ervaring met een PET scan van het hart?
Je informatie: