default-header

hartritmestoornis tijdens rust

Home Forums Ritmestoornissen hartritmestoornis tijdens rust

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #80124 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo.

    Ik heb al jaren ritmestoornis maar verder nooit laten onderzoeken.
    Eerst dacht ik ook dat het mijn ademhaling was ofzo. Totdat ik in de
    Gaten had dat het mijn hart was.

    Voornamelijk tijdens rust maakt mijn hart gekke sprongetjes. Ik voel dan een diepe bons waardoor ik benauwd krijg en ff duizelig wordt.
    Dit gebeurd dan een paar keer per week.

    De laatste tijd meer last van.

    Heeft iemand anders ook tijdens rust? En zou ik toch maar langs arts gaan?

    #90178 Reageer
    de lange slag
    Gast

    Goedenavond.

    Ik las uw relaas over in rust enz. Vraag wat is de leeftijd.
    Dat is een heel veelvoorkomend verschijnsel dat je het in rust krijgt .
    Bij mij meest rond 4 uur s’morgens.
    Ik zou het toch laten onderzoeken bij de cardioloog.
    Ze kunnen dan een aantal dingen uitsluiten en mogelijk
    ook een bloedverdunner voorschrijven. Door de ritme storing is er een
    geringe kans dat er een bloedpropje ontstaat .
    Als dat dan los schiet en het gaat naar je hoofd en je hebt een herseninfarct.
    Ja dan is de kans groot dat ook de kleur wel van uw leven is.
    Of je bent verlamd of het is einde oefening.
    Dus gewoon laten doorverwijzen bij de huisarts naar de Cardioloog..
    Niet vragen wat hij er van denkt. Mijn ervaring is dat ze je proberen
    met een kluitje in het riet te sturen . Om dan na een jaar met de zelfde vraag
    bij hem op het spreekuur te komen.
    Dat heeft bij mij zo zeker 8 jaar geduurd voor ik wist wat er aan de hand was.
    Je komt bijna nooit bij een huisarts en dan heb je deze ervaring.
    Succes en Groet Gerrit

    #90180 Reageer
    norah
    Deelnemer

    dag Gerrit,

    ik ben 34 jaar en heb hier al jaren last van. zeker 10 jaar.
    maar zelf nooit serieus genomen.

    Dus ik weet niet of dit normaal is bij iemand die in de 30 zit.

    het is dus tijdens de rust maar tegenwoordig ook als ik ga sporten.
    als ik ga joggen en ik ben buiten adem dan kan mijn hart ook rare sprongetjes maken.

    ik ben zeker van plan om is eindelijk een onderzoek te starten.
    voel mij alleen zo stom als uiteindelijk niks ernstig is en wordt afgewimpeld met is normaal.

    wat ook nog het geval is, is dat ik een overgewicht heb van bmi 36.
    maar voor de duidelijk ik had dit al toen ik op een normaal gewicht zat.
    ik ben sinds een paar jaar op bmi 36.

    groet
    nora

    #90456 Reageer
    erretje
    Deelnemer

    Vanaf mijn kindertijd heb ik last van enorme hartkloppingen tijdens rust. Dat “tijdens rust” was als ik in bed lag en bijna in slaap viel.
    De frequentie van mijn hartslagen was zo hoog, dat ik het niet kon meten aan de pols. Ik heb vaak gedacht dat mijn hart uit elkaar zou klappen.
    Ben verschillende keren naar de huisarts geweest en ook wel eens naar de cardioloog, maar het werd altijd weggewimpeld als: nervositeit…
    Totdat het onhoudbaar werd, rond een jaar of 47 had ik uren lang per dag dat ik deze klachten had en bijna door mijn benen zakte. Verschillende keren in die situatie naar de SEH gegaan en toen bleek dat ik een verdikt septum (tussenschot hart) had, een flutter en boezemfibrilleren. Niks nervositeit, ritmestoornissen dus.
    aangeboren, bleek.
    Sotalol gaf geen verbetering en dus nu aan de tambocor. Nu moet ik acenocoumaron gaan slikken en dat ben ik dus niet van plan. Ablatie komt in zicht.
    Wie heeft ervaring met ablatie en kan mij vertellen wat haar ervaringen zijn?

    #90457 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Erretje,

    Een ablatie ervaart iedereen op zijn eigen manier. Ik verwacht wel dat er reacties gaan komen van hartgenoten die een ablatie hebben ondergaan vanwege boezemfibrilleren. Ik heb 2 keer een ablatie gehad i.v.m ritmestoringen vanuit de rechter hartkamer, een ander probleem. Ik vond het behoorlijk pijnlijk maar had vooral last van mijn rug door de langdurige behandelingen. Al die tijd lig je op een smal bedje (met warme sokjes….).
    Waarom wil je niet aan de bloedverdunners? Die zullen ze zeker niet zonder reden voorschrijven. Ik neem aan dat je goed geïnformeerd bent wat het risico is van bepaalde vormen van boezemfibrilleren.
    Weet je op wat voor termijn de ablatie gedaan wordt?

    Sterkte in ieder geval.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #90462 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi erretje,

    ik heb ervaring met boezemfibrilleren/flutters en ablaties
    Heb alle medicatie die er bestaat inmiddels allemaal gehad, een pacemaker, en 4 ablaties waaronder 2 pulmonale venenablaties
    pas de laatste ablatie heeft tot nu toe (1,5 jaar geleden)succes, maar moet maar afwachten of dat in de toekomst zo blijft. Mijn eerste opname ziekenhuis ivm boezemfibrilleren is inmiddels 15 jaar geleden, dus blijf een beetje sceptisch…
    En dan de ablaties, er zijn mensen die hebben maar 1 ablatie nodig en zijn dan van al hun problemen af, je hebt mensen die blijven last houden. Dus zeer verschillend
    Ik heb met de PVA(pulmonale venenablaties) volledige narcose gehad, deze duurden dan ook zo’n 6 uur. De ablatie daarvoor duurden ongeveer 1,5 uur, zonder algehele narcose, vond het soms wat pijnlijk en dan krijg je een roesje. Idd, de koude operatiekamers zijn ook geen pretje, dus warme sokken aan!
    En die bloedverdunners, ik zou je adviseren deze maar wel te nemen, ik slikte al die jaren alleen ascal, totdat ik ineens pijn kreeg bij mijn schouderblad, later pijn bij inademen, meteen arts gebeld, en snachts om 0100 uur met ambulance naar het ziekenhuis.. in beide longen embolien…. Het is dat ik zelf zo alert ben geweest om direct aan de bel te trekken dat het allemaal goed is afgelopen. Alhoewel mijn cardiologen er verschillend over denken of het wel van boezemfibr kan komen, logischer schijnt te zijn hart/herseninfarct, nou dat moet je ook niet hebben!
    it nu bijna 2 jaar aan de acenocoumarol en ga binnenkort beginnen met cursus zelf meten/prikken.
    Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust….
    Of je opent een nieuw topic over ablaties, dan krijg je misschien meer reacties?
    groetjes van mij

    #90463 Reageer
    erretje
    Deelnemer

    Beste Annemarie,

    De cardioloog heeft drie weken geleden de acenocoumarol voorgeschreven en ik slik ook al jaren ascal. Ben nog niet met de medicatie begonnen omdat de kans op bloedingen en de controles door de trombosedienst me tegenhouden. We gaan nogal vaak naar het buitenland en dan zou ik me daar ook moeten laten prikken.
    Jaren geleden is me ablatie aangeboden door de cardioloog en binnenkort ga ik hierover praten met hem.
    De risico’s van het fibrilleren is me bekend, strolselvorming in het hartoortje en het eventueel losschieten van een stolsel naar de hersenen of de longen. Ik heb drie keer een TIA gehad in het verleden, waarvan twee keer in de kraamtijd van mijn eerste kind.

    Groetjes,

    Erna

    #90464 Reageer
    erretje
    Deelnemer

    Beste Annemarie,

    De cardioloog heeft drie weken geleden de acenocoumarol voorgeschreven en ik slik ook al jaren ascal. Ben nog niet met de medicatie begonnen omdat de kans op bloedingen en de controles door de trombosedienst me tegenhouden. We gaan nogal vaak naar het buitenland en dan zou ik me daar ook moeten laten prikken.
    Jaren geleden is me ablatie aangeboden door de cardioloog en binnenkort ga ik hierover praten met hem.
    De risico’s van het fibrilleren is me bekend, strolselvorming in het hartoortje en het eventueel losschieten van een stolsel naar de hersenen of de longen. Ik heb drie keer een TIA gehad in het verleden, waarvan twee keer in de kraamtijd van mijn eerste kind.

    Groetjes,

    Erna

    #90465 Reageer
    erretje
    Deelnemer

    Beste Brandy,

    Je kunt met recht zeggen dat je ervaringsdeskundige bent!
    Als ik dit allemaal lees, besef ik dat ik er wel wat te luchtig over heb gedacht..
    Heb je veel bijwerkingen van de acenocoumarol? En hoe doe je dat tijdens een vakantie in het buitenland?

    Groetjes,

    Erna

    #90466 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Ik heb geen last van bijwerkingen, alleen nogal lastig in te stellen, vandaar regelmatig naar de trombosedienst, en dat ben ik ook beu, dus nu cursus zelfmeten.
    Helaas de laatste jaren geen buitenlandse vakanties, alleen tripjes binnen nederland,omdat ik buiten de hartproblemen ook last heb van ernstige vermoeidheid en reuma achtige klachten, heb al jaren een scootmobiel en rolstoel voor uitstapjes,ik ben 54 maar voel me soms 80 jaar….
    Maar juist als je veel reist dan is zelfmeten ideaal, met 2x 1,5 uur cursus leer je dus zelf je inr waarde te meten, en geef je dit via internet door, dan krijg je een lijst met dosering retour, dus je hoeft dus nergens naar toe.
    Nu je vertelt dat je ook al tia’s hebt gehad…….

    #90470 Reageer
    de lange slag
    Gast

    Zelf meten?

    Ik vind het commercieel gedoe. veel te duur man!
    Om je te laten prikken en de uitslag kost 10 euro per keer (maand)
    Als je het zelf doet kost dat 100 euro per keer. per maand.
    Je kan wel zeggen de verzekering betaald maar die kosten verhalen
    ze wel weer op je.
    Die spotjes op de radio en tv worden betaald door de leverancier van die spullen.
    Als je op reis gaat kan je dat aangeven en dan prikken ze je net voor de tijd.
    Waarom moet je dan al die rommel mee hebben. Ik zie het nut daar niet van in.

    Groet De Lange slag

    #90472 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    cursus en apparatuur is voor patient “gratis”idd, rekening gaat naar zorgverzekeraar, maar naar de trombosedienst en daar prikken kost ook geld
    het is voor iedereen weer anders, ik heb een scootmobiel en bij heel slecht weer/gladheid/sneeuw kan ik niet mijn huis uit… dan is het heel fijn dat ik thuis kan prikken
    vakantie is niet zo vaak per jaar denk ik, en wat is dan rommel? je medicijnen moet je ook mee nemen, toch?
    en die spotjes op tv,(heb dat een enkele keer gezien) is dat wel van de trombosedienst zelf, of een andere instantie?
    ps. ik ga dat van die kosten zelf prikken nog eens navragen hoe het precies zit
    groetjes

    #90474 Reageer
    de lange slag
    Gast

    Beste Brandy

    Correct als je slecht ter been bent is dat een goed optie.
    Ze kunnen ook aan huis komen trouwens.
    De spotjes zijn NIET van de trombosedienst maar van de fabrikant.
    Ik heb daar al eens een opmerking over gemaakt.
    Maar ze zullen daar best wel wat van krijgen.
    Als je maar weet wat je doet. Maar het vreet wel je eigen risico op.
    Dat zal bij jou wel niet uitmaken lijkt me.

    Gr Gerrit

    #90475 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi gerrit,

    ik hang van onderdelen aanelkaar haha, heb in januari meestal mijn eigen risico al opgemaakt aan steunzolen en kousen
    en ja aan huis komen doen ze ook wel, heb dat ook gehad na veel ziekzijn en periode met hartritmestoornissen, maar dan ben je ook geen eigen baas, of ze bellen je smorgens vòòr achten uit bed of je moet maar afwachten wanneer ze komen(eind vd ochtend), en dat kost ook weer geld….
    tis mooi dat het kan hoor
    groetjes

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
Reageer op: Reactie #90457 in hartritmestoornis tijdens rust
Je informatie: