default-header

Hartfalen en rijbewijs!!!

Home Forums Hartfalen Hartfalen en rijbewijs!!!

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #87094 Reageer
    twinkey1
    Deelnemer

    ik zal voor je duimen komt best allemaal weer goed.ik heb er ook 4 mnd op moeten wachten maar ik mag eindelijk weer rijden.was best lastig als ie voor de deur staat en je moet de bus nemen…..suc6 met alles……lees wel als je eruit bent!!!

    gr jolanda. 😉

    #87097 Reageer
    sassy
    Gast

    Hoi Jolanda,

    Dank je! Als alles achter de rug is dan zal ik zeker even laten weten hoe alles is verlopen.

    groetjes sas 😉

    #87193 Reageer
    Letje
    Gast

    Alleen als je je rijbewijs gaat vernieuwen, zou je een gezondheidsverklaring moeten invullen. En ICD – dragers moeten dit na een implantatie sowieso doen, en mogen als de ICD is geactiveerd, een bepaalde periode geen auto rijden. Als je aan ernstig hartfalen lijdt, stadium 3 en 4, mag je niet autorijden

    #87195 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dat van deze stadia had ik in een boekje gelezen toen ik in het ziekenhuis lag. Ik had toen maar één gedachte – please, please, niet erger dan twee. In het begin was het erger maar ik was ook zo slecht dat ik niet eens op de gedachte kwam om achter het stuur te kruipen. Met 3 of 4 kan je het ook wel schudden om met het openbaar vervoer te reizen. Dan ben je heel erg afhankelijk.

    #87554 Reageer
    sassy
    Gast

    Na bijna 3 maanden wachten op het cbr heb ik eindelijk mijn verlenging voor mijn rijbewijs gekregen.
    Ik moet zeggen dat het mij helemaal 100% is meegevallen met de aanvraag, heb alleen de EV moeten invullen met een aantekening van mijn cardioloog en dat was voldoende!

    Groetjes sas 😉

    #87555 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hartelijk gefeliciteerd. Je hebt weer een stuk zelfstandigheid terug. Drie maanden wachten is kort te noemen gezien de reputatie van het CBR op dit gebied. Verbetert er toch iets in Nederland 😉

    #87557 Reageer
    twinkey1
    Deelnemer

    dat is mooi dat het goed is verlopen.geniet er van!!!!! veel veilige km……gr jolanda.

    #87558 Reageer
    sassy
    Gast

    Bedankt dames,ben blij dat ik mijn rijbewijs weer heb 🙂

    #87742 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo

    Ik heb hartfalen en een Icd.
    Met een ICD moet je het melden in andere gevallen niet .
    Ik denk dat je helder verstand moet gebruiken ik rij altijd nog gewoon in de auto(jaren)alleen geen grote afstanden meer.
    Een auto maakt je minder afhankelijk van anderen.
    Ook heb ik gewoon een invalidenparkkeerkaart gekregen om dat ik niet ver meer kan lopen.

    Als er al een probleem is dan ligt die bij de verzekering als je gaat rijden als het verboden is.

    Ik vul nog altijd een eigen verklaring in ga na een huisarts voor een keuring.
    En krij voor een bepaalde tijd een rijbewijs.

    Heb je een ICD dan helpt het ziekenhuis je met de papieren.

    Gr Joke

    #87830 Reageer
    irmche
    Deelnemer

    Hallo,
    Bij mijn weten is dat inderdaad alleen als je ICD hebt. Pacemaker weet ik niet zeker.
    Bij ICD-shock kun je namelijk het bewustzijn verliezen, waardoor je dus ongelukken kunt
    veroorzaken en de veiligheid van jezelf en alle anderen op de weg gevaarlijk maakt.

    Ik heb toen ik wilde starten met rijlessen een eigen verklaring, en ook een van de arts moeten invullen. En op basis daarvan hebben ze dan de beslissing gemaakt. En moet ook inderdaad elke 5 jaar opnieuw rijbewijs aanvragen ipv 10 jaar.

    Over alleen hartfalen heb ik geen idee welke regelingen het CBR daarmee heeft, (hartinfarct enzo), en het beste kun je natuurlijk gewoon het CBR even bellen over die dingen, dan weet je toch het meeste.

    Groetjes Irma

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
Reageer op: Reactie #86990 in Hartfalen en rijbewijs!!!
Je informatie: