default-header

Grote verschillen ziekenhuizen in sterftecijfers

Home Forums Algemeen Grote verschillen ziekenhuizen in sterftecijfers

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #79671 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik kan me zo ergeren aan dit type publicaties. Hebben de journalisten die met dit soort verhalen proberen te scoren niets geleerd van eerdere omissies op dit gebied. Toen werd ook gesteld dat een ziekenhuis wel slecht moest functioneren omdat er gemiddeld meer mensen doodgingen. Later werd duidelijk dat vaak de patiënten die door de andere ziekenhuizen niet de juiste zorg geboden kon worden daar hun laatste kans kregen. Zo krijg je hele rare cijfers.
    Ieder mens met een enge ziekte heeft betere kansen op herstel wanneer er sprake van vertrouwen kan zijn in de zorg die ze geboden wordt.

    Het onderwerp is al heftig genoeg – ik heb ook in een ziekenhuis gelegen waar ik het gevoel, en het was geen verbeelding, had dat ik daar dood lag te gaan – een geintje:

    Mijn echtgenoot heeft bij de politie gewerkt en heel wat ernstig gewonde mensen bijgestaan tot ze met een ambulance naar een ziekenhuis werden gebracht. Op een gegeven moment ging het verhaal dat de mensen die naar ziekenhuis A gingen een verhoogd risico hadden om daar dood te gaan. Het begon echt op te vallen en wanneer je op zoiets gaat letten, de praatjes tijdens de koffie aanhoort, raakt alle objectiviteit zoek. Ik nam het verhaal dus met heel wat korrels zout… tot ik daar jaren geleden zelf onder het mes moest. Ik heb het overleefd :laugh:

    Groetjes,

    Suzan

    #87614 Reageer
    cesarina
    Gast

    Zelf denk ik dat de waarheid ergens in het midden ligt.

    Hartegroetjes
    Cesarina

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Reactie #87614 in Grote verschillen ziekenhuizen in sterftecijfers
Je informatie: