default-header

Ervaringen met een LOOP Recorder/Reveal?

Home Forums Ritmestoornissen Ervaringen met een LOOP Recorder/Reveal?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #91225 Reageer
    Coow89
    Deelnemer

    Hallo Chris,

    28 april pas terug? Hebben ze gehecht met oplosbare hechtingen dan? Bij moesten na 5-7 dagen de hechtingen eruit. Is bij mij uiteindelijk na 8 dagen gebeurd, maar daar waren ze ook echt aan toe. Had er al 1 die begon te ontsteken toen. In welk ziekenhuis loop je?
    Mijn broertje heeft ook een reveal (wel een linq met kastje om vanuit huis door te sturen) en kan ook vanuit huis doorsturen, maar moet toch om de 3 tot 6 maanden naar het ziekenhuis voor een ‘fysieke’ controle.
    Is bij mij ook altijd het geval geweest, eerste controle na een week, toen 3 maanden en daarna elke keer na 5-6 maanden. En bij klachten of twijfel belde ik even naar de functieafdeling en kon ik vaak tussendoor even uit laten lezen.
    Zou sowieso even bellen morgen als je al meerdere keren op de opnameknop hebt gedrukt, en het nog zo zeer doet. Extra controle kan in zoon geval nooit kwaad.

    Bij mij heeft de reveal uiteindelijk ruim 1,5 jaar gezeten en is toen vervangen voor een pacemaker ivm hartstilstanden (3e graads avblock). Tijdens het plaatsen van de reveal heb ik een stilstand van ongeveer 6seconde gehad, maar toen werd gezegd dat het mede door de stress/pijn/spanning van de ingreep kwam en vanwege mijn leeftijd is toen afgewacht. Daarna de controles op wat standaard tachycardieen na, was dat altijd goed. Wel in verband met ritmes van 200+ aan de betablokkers gezet waar ik slecht op reageerde en die me uiteindelijk nog 3 dagen hartbewaking opleverde. Maar na 1,5 jaar kwam er bij een standaard controle ineens een stilstand van ruim 13 seconde uit. Toen konden ze niet meer om het probleem heen en mocht ik acuut naar de hartbewaking en is de volgende ochtend een pacemaker geplaatst.

    Ik kon overigens alles doen met de reveal alleen somminge dingen (zwemmen, omdraaien in bed, sommige bewegingen met mijn arm) bleven wat gevoelig. En echt contact sporten werd mij ook afgeraden.

    Groetjes!

    #91226 Reageer
    Coow89
    Deelnemer

    Hallo Chris,

    28 april pas terug? Hebben ze gehecht met oplosbare hechtingen dan? Bij moesten na 5-7 dagen de hechtingen eruit. Is bij mij uiteindelijk na 8 dagen gebeurd, maar daar waren ze ook echt aan toe. Had er al 1 die begon te ontsteken toen. In welk ziekenhuis loop je?
    Mijn broertje heeft ook een reveal (wel een linq met kastje om vanuit huis door te sturen) en kan ook vanuit huis doorsturen, maar moet toch om de 3 tot 6 maanden naar het ziekenhuis voor een ‘fysieke’ controle.
    Is bij mij ook altijd het geval geweest, eerste controle na een week, toen 3 maanden en daarna elke keer na 5-6 maanden. En bij klachten of twijfel belde ik even naar de functieafdeling en kon ik vaak tussendoor even uit laten lezen.
    Zou sowieso even bellen morgen als je al meerdere keren op de opnameknop hebt gedrukt, en het nog zo zeer doet. Extra controle kan in zoon geval nooit kwaad.

    Bij mij heeft de reveal uiteindelijk ruim 1,5 jaar gezeten en is toen vervangen voor een pacemaker ivm hartstilstanden (3e graads avblock). Tijdens het plaatsen van de reveal heb ik een stilstand van ongeveer 6seconde gehad, maar toen werd gezegd dat het mede door de stress/pijn/spanning van de ingreep kwam en vanwege mijn leeftijd is toen afgewacht. Daarna de controles op wat standaard tachycardieen na, was dat altijd goed. Wel in verband met ritmes van 200+ aan de betablokkers gezet waar ik slecht op reageerde en die me uiteindelijk nog 3 dagen hartbewaking opleverde. Maar na 1,5 jaar kwam er bij een standaard controle ineens een stilstand van ruim 13 seconde uit. Toen konden ze niet meer om het probleem heen en mocht ik acuut naar de hartbewaking en is de volgende ochtend een pacemaker geplaatst.

    Ik kon overigens alles doen met de reveal alleen somminge dingen (zwemmen, omdraaien in bed, sommige bewegingen met mijn arm) bleven wat gevoelig. En echt contact sporten werd mij ook afgeraden.

    Groetjes!

    #91228 Reageer

    Begrijp me niet verkeerd…. Maar ik zou dus nooit een Reveal laten implanteren. Er zijn wel andere manieren om die ritmestoornissen te registreren. En in 9 van de 10 gevallen voel je ze zelf ook. En je kan ook met een holter rondlopen. En dan registreert die Reveal wat? En dan…. doet ie lekker niets. Als ze bij mij ooit wat moeten implanteren is het een ICD icm. pacemaker want die kan tenminste wat. Maar dan moet daar wel een reden voor zijn.

    #91229 Reageer
    Coow89
    Deelnemer

    Meerdere keren holter en eventrecorder (14-21 dagen) gehad kwam steeds niks uit. Mede omdat ik maar Max een paar keer per jaar last had, bleek dat heel lastig te vangen. Heb voor de reveal 3 keer 2 nachten hartbewaking gelegen maar omdat er na de stilstand niks duidelijks op het ecg te zien was konden ze niks.
    Zonder reveal was mijn afwijking er waarschijnlijk nooit uitgekomen en was ik (ivm opbouwende duur van stilstand en) op jonge leeftijd in mijn slaap overleden aan mijn ritmestoornis..
    Dusja.. Een reveal wordt niet zomaar geplaatst en kan wel degelijk dingen aan het licht brengen die een holter /eventrecorder kan missen..

    #91230 Reageer

    Nou misschien is het ook wat kort door de bocht…. Misschien heb jij er wel baat bij.

    Maar als ik denk dat er iets mis is, dan laat ik me gewoon opnemen in het ZH en dan moeten ze me maar een tijdje bewaken. En mijn cardioloog gelooft me gewoon als ik denk dat er iets mis is. En dan doen ze dat ook wel.

    Bij mij hoeven ze niet met zoiets aan te komen. Als ze devices gaan implanteren moeten die ook wel een functie hebben. En dan krijg je een VT of een levensbedreigende RS….. Wat doet die Reveal dan? Helemaal niets! Dan ga je gewoon alsnog dood of hopelijk kan iemand je met een AED redden of reanimatie.

    #91231 Reageer

    Maar goed ik ben ook geen cardioloog…. ze plaatsen zo’n ding niet voor niets. Maar als ze bij mij al iets zouden moeten plaatsen doe dan maar gewoon meteen een ICD met alle functies. Dan ben ik lekker veilig. Alhoewel die dan wel goed moet worden ingesteld en dat ie niet bij de eerste de beste Atrium Flutter of AF aanval gaat klappen.

    #91232 Reageer
    monzamonza
    Deelnemer

    Dat reveal registreert afwijkend hartritme.
    Dat wordt iedere maand uitgelezen.
    Als er geen afwijkend hartritme is registreert hij dus ook niets.
    Iedereen kan zo dood neervallen.De hartritmestoornissen die ,al eerder op de EH zijn opgemerkt,bij mij tenminste, waren niet levensbedreigend maar wel heel vervelend.
    Ik denk dat het ook aan de stoornis ligt of je een reveal krijgt of gelijk een icd of pacemaker.
    Ik denk dus dat het ook wel uitmaakt wat de klachten zijn mbt het plaatsen
    van een reveal.
    Meestal zijn het klachten die moeilijk te ” vangen” zijn met een holter.
    Ik heb daar ook tig keer mee rondgelopen maar toen gebeurde er natuurlijk
    niets,behalve enorme exceemplekken van de plakkers.
    Ik ben blij dat ik er een heb.Ik dacht na een ablatie van mijn klachten af te zijn
    maar dat bleek dus niet zo.
    Ik weet niet hoe jullie dat ervaren maar ik voel me enorm door mijn lijf in de steek gelaten
    als ik weer wat voel.iedere x weer schrikken; 3 stappen vooruit als ik me goed voel en er weer 2 achteruit bij klachten.

    #91390 Reageer
    Marijne
    Deelnemer

    Ik heb pas mijn tweede Reveal gekregen. De eerste moest er uit van de cardioloog, anderhalf jaar én een andere cardioloog later moest er toch weer eentje in…… De eerste was een grote, deze een Linq met thuismonitor.

    Ik snap ‘eenbeetjevanditendat’ wel: nee, ik voel me ook niet beschermd door de Reveal. Het ding doet idd niets anders dan registreren, dus als ik dood neer val is het verschil alleen dat mijn familie weet waarom ik dat gedaan heb. En die thuismonitor is ook niet fijn: elke nacht leest ie de reveal uit en stuurt een beknopt verslag door. Dus elke morgen ben ik blij met een groen schermpje, want dan is alles i.o. Maar elke morgen baal ik ook dat er blijkbaar niks te zien is geweest terwijl ik me beroerd of slecht heb gevoeld. Wat moet je daar nou mee? Alleen, gelijk een ICD krijg je niet zomaar, je moet ervoor in aanmerking komen!

    #91391 Reageer
    monzamonza
    Deelnemer

    Goh, die van jou leest iedere nacht uit?
    Ik moet de 1e maandag van de maand zelf doorsturen,krijg dan de volgende dag een mail met de bevindingen;steeds geen afwijkingen dus…..

    #91392 Reageer
    Sam
    Deelnemer

    Bij mij is aug. 2013 een reveal geplaatst. Had al aantal jaren last van flauwvallen tijdens inspanning. verschillende holter onderzoeken en inspanningstesten hadden niets opgeleverd behalve een tweede graads av blok.
    Twee weken na plaatsing van de reveal heeft men de reveal vervangen door een pacemaker omdat er toch sprake bleek van zo nu en dan een derde graads blok.

    #91462 Reageer
    morqui
    Gast

    Is jullie operatie wel vergoedt? De cardioloog heeft mij ook een implanteerbare loop recorder voorgesteld, maar CZ wil deze niet vergoeden. Ze vinden het niet doelmatig. Zie mijn nieuw gestart onderwerp voor mee uitleg.

    #91463 Reageer
    monzamonza
    Deelnemer

    Hoi,

    Ik heb de reveal in januari gekregen en tot op heden (nog) geen rare dingen gehoord van
    mijn ziektekostenverzekering dus neem aan dat het vergoed wordt

    Er is bij de cardioloog ook niet over gepraat of er een machtiging aangevraagd moest worden.

    #91464 Reageer
    morqui
    Gast

    Ben je ook bij CZ verzekerd?

    #91465 Reageer
    monzamonza
    Deelnemer

    Nee Avero Achmea maar zou dat zoveel uitmaken?
    Wel balen!

    #91466 Reageer
    Sam
    Deelnemer

    Ik ben wel cz verzekerd. Vorig jaar augustus is de reveal geplaatst. Is gewoon vergoed. (of ik moet alsnog een rekening krijgen). Eigenlijk niet bij stil gestaan dat het niet vergoed zou worden. Wat is dan de argumentatie daarvan? Is toch de cardioloog die bepaald of het zinvol is.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 32)
Reageer op: Reactie #91390 in Ervaringen met een LOOP Recorder/Reveal?
Je informatie: