default-header

Bradycardie

Home Forums Algemeen Bradycardie

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80065 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo hartgenoten,
    ik ben op zoek naar ervaringen met een te sloom hart
    ik heb nog niet officieel die diagnose bradycardie maar het wijst tot nu toe die kant op.
    maar mijn hart klopt heel langzaam en dan wordt ik duizelig en ijl in mijn hoofd
    en heb vaak het gevoel elk moment flauw te kunnen vallen
    ik maak me erg zorgen om de uitslag dus spendeer deze week op internet er alles over te lezen.
    dus mijn hartslag was op zijn laagst 37, dat heb ik zelf gemeten
    en meestal sochtends 41 of zo.
    ik ben met name geinteresseerd in ervaringen van andere mensen met pillen.
    -zijn er toevallig ook mensen op dit forum die ook adhd hebben en ritalin slikken en wat hun ervaringen zijn om zo je hartslag op te krikken.
    en of je dat mag combineren mocht ik medicijnen krijgen tegen bradycardie die je hartslag opkrikken ik neem aan dat ik dan geen ritalin meer mag?
    (de ritalin werkt niet meer bij mij ik lig de hele dag te slapen hoeveel ritalin koffie suiker en dextro energie ik ook neem dus ik ben nu het stadium voorbij dat ik het kan opkrikken lijkt het wel).
    – en hoe je naar het consult met de dokter gaat, ik ga vaak janken. Dus hoe kun je het verhaal over hartslagen etc goed luisteren als je ondertussen denkt: ok dus ik ga eerder dood dan mijn planning.
    – hoe hou je het hele verhaal rationeel, het gaat van hyperventilatie van burnout tot add tot voedselallergie tot ”psychisch” en nu moet zelfs mijn heel erg synische huisarts toch echt wel toegeven dat er iets niet klopt. IN ieder geval te langzaam.
    hoe voer je een rationeel gesprek met een arts, terwijl je ondertussen angstig bent over wat hij gaat zeggen
    ik kom vaak nietuit mijn woorden, of ik hoor hem ver weg in een mist (zoals ik de laatste tijd mensen hoor praten alsof ikzelf onder water zit, in ijle lucht)
    ik heb vrij weinig steun van vrienden of familie, ik heb volgens hen altijd wat dus ze houden op met luisteren. ze willen het wel begrijpen maar het is niet zo dat ze mee gaan naar de dokter of zo, ze moeten werken en ik ga zo vaak daar kunnen ze niet aan beginnne.
    dus ik zit daar straks donderdag alleen en ik ben al zovaak onverrichte zaken teruggekeerd van de dokter, dat ik zeker weet dat het lichamelijk helemaal niet goed zit, en hij denkt: ach ze is al twee keer burnout geweest dus dan zal het nu ook wel weer psychisch zijn

    maar ik wil alle bradycardie verhalen lezen: hoe leef je daar mee, welke medicijnen zijn er, etc.

    #89601 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Alanis,

    Bij mij is er lang sprake geweest van een trage hartslag. Vanaf ongeveer mijn 10e jaar ben ik regelmatig flauwgevallen. Er is toen (jaren 70-80) geen aandacht aan besteed. Wat betreft mijn hartslag werd het afgedaan als zgn sporthart. Later bleek er toch meer aan de hand te zijn doordat ik ritmestoornissen kreeg.
    Ik zou je willen adviseren om voor je bezoek aan je huisarts eventuele vragen op papier te zetten. Ik verwacht dat je huisarts voorstelt een 24 of 48 uurs registratie van je hartslag te doen, een zgn holteronderzoek. Als je medicijnen voor je hart nodig zou hebben dan wordt er altijd gekeken naar eventuele andere medicatie die je slikt. Neem daar een overzicht
    van mee.
    Ik snap dat je zoveel mogelijk informatie wilt maar denk eraan dat ieder lichaam, ieder mens, op zijn/haar eigen manier reageert. Wel fijn dat je eindelijk serieus genomen wordt.
    Hopelijk krijg je snel duidelijkheid. Is het echt niet mogelijk iemand mee te nemen naar je huisarts?

    Heel veel sterkte en een warme hartegroet,
    Annemarie

    #89641 Reageer
    alanis
    Deelnemer

    hi bedankt voor je antwoord annemarie of roland?
    nu ben ik inmiddels doorverwezen naar een cardioloog omdat het biometrie kastje een hartslag van 38 liet zien. En ik heb bepaald geen sporthart dus.
    ik was vroeger wel sportief maar dat kan ik nu niet, ik word steeds duizelig.
    ik voel me heel zielig en chagarijnig
    ik moet nu weer een dag wachten tot ik teruggebeld wordt voor een afspraak hopelijk morgen.
    wat zijn die telefonistes toch onbeleefd zeg, zo slurpend koffie aan de telefoon en kauwgum kauwend en zo jij en jou helemaal geen u. En dan gooien ze de telefoon neer omdat ze het ”dossier” moet opzoeken, ik heb helemaal geen dossier want ik ben er nooit eerder geweest, maar ze gooit de telefoon neer en dan hoor ik haar collega’s heel luid kletsend over prive dingen, dat hoor ik dan allemaal door de telefoon.
    Ik irriteer me helemaal gek alleen al aan de telefoniste van het ziekenhuis. Dus dat kan wat worden straks. Ik moet dus wachten voor de telefoon tot ze me terugbellen.
    maar ik heb ook al uitgelegd dat ik op slechte dagen onder zeil ga, dus noem het slapen of noem het in coma gaan of noem het ”out” gaan, maar dan kan ik de telefoon niet opnemen. Dat snapte ze niet, ze zei ijskoud: ja maar je huisarts heeft er niet opgezet spoed dus dan is het geen spoed, je wordt over een week ongeveer teruggebeld, ergens een dag op een tijd. Ik word daar zo kwaad om. Ik kan er helemaal niet mee omgaan met het idee dat ik misschien wel een hartkwaal heb.
    De waarheid is dat ik zon donkerbruin vermoeden heb dat alle hyperventilaties die ik zogenaamd gehad zou hebben, voedselallergieen en ”dissociatie” feitelijk allemaal door hart overslagen zijn gekomen. dat mijn hersens niet genoeg zuurstof krijgen.
    dat heb ik al heel mijn leven. bijvoorbeeld een logopedie les omdat ik niet zo goed articuleerde: nee ik was ook zo ”dagdromerig” altijd.
    ik ging heel regelmatig buitenwesten maar dan val ik niet neer op de grond maar blijf ik zitten en voor me uitstaren. Dat vonden mensen altijd zo vermakelijk: zit je weer te dromen? nee ik ga steeds out.
    ik heb het zo vaak gezegd dat er iets niet klopt maar dat het zo letterlijk niet zou kloppen dat wist ik niet.
    maar nu dat idee me langzaam bekruipt wordt ik steeds kwader.

    #89642 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Alanis,

    Jammer dat het zo vervelend loopt. Ik hoop dan ook dat je heel snel een afspraak krijgt bij een cardioloog. In het azM zitten binnen cardiologie alle disciplines sinds een tijdje bij elkaar. Echt super! De wachttijden zijn kort. Ik moet zeggen dat ik het ook wel heel erg heb getroffen met mijn cardioloog. Ik hoop dat jij je toch een beetje kunt ontspannen, dat je wat afleiding zoekt.

    Kop op, hè.

    Hartegroet,
    Annemarie

    p.s. ‘Roland’ is het merk van mijn piano…. 😛

    #89659 Reageer
    alanis
    Deelnemer

    nu vandaag bij cardioloog geweest. de echo laat niet echt iets speciaals zien. Gezien de klachten krijg ik een holter kastje mee. Maar…… pas over vijf weken kan ik die ophalen!! dat is belachelijk. En dan een fietstest pas over zeven weken. Dat duurt heel lang. Ik ben de halve ochtend bewusteloos en de rest van de dag heel moe. En zo in die staat laten ze me gewoon bijna twee maanden hangen. Ik vind het zo belachelijk. Om zo’n simpele test: ik zei: ik kan ook nu die fietstest doen. Hier ben ik, daar staat de fiets. Ik doe hem nu wel even. nee dat kan niet want het moet ingevuld worden in de computer en daar is pas een hokje vrij over zeven weken.
    Is er een mogelijkheid om het sneller te doen.

    Dus omdat zij niet even een paar extra kastjes willen kopen of een verpleegster extra willen aannemen die wat meer fietstesten kan doen: daarom moet de samenleving maar weer twee maanden uitkering extra betalen.
    en de kans dat het straks echt misgaat
    ik vind het echt te lang duren zeven weken ik denk er elke seconde van de dag aan dus hoe moet ik dat zolang volhouden

    #89690 Reageer
    alanis
    Deelnemer

    in het ziekenhuis voor de afspraak, met ik een pasje laten maken. Ik heb me hierop voorbereid en heb paspoort, en alle namen van huisarts, tandarts, apotheek paraat. ik geef mijn emailadres en er wordt een foto gemaakt voor op het pasje. ik geef mijn naam, adres, postcode en telefoonnummer. Zo pasje klaar. ik naar de cardioloog: ik moet me eerst melden bij de receptioniste van de cardioloog. Die laat ik mijn nieuwe pasje zien maar toch wil ze mijn gegevens in de computer ook opzoeken, die staan daar inderdaad in. Ze zegt dat ze een halfjaarlijkse check moet uitvoeren: bent u verhuisd of heeft u een ander telefoonnummer? Nee leg ik uit, alle gegevens zijn nu tien minuten geleden vers ingevoerd. Alles is actueel omdat ik namelijk nu net een pasje heb laten maken en alle gegevens heb laten invoeren. O ja. Is uw adres nog steeds dit en dat? Ik zeg dat ik niet verhuisd ben de afgelopen tien minuten. Is uw telefoon nog steeds dit en dat? Ik zeg dat ik onderweg van de ene pasjes receptie naar de cardio receptie niet onderweg een nieuw telefoonabonnement heb gekocht. o ja. Is uw email adres nog dit en dat? Ik zeg: nou onderweg van de pasjes receptie tien minuten geleden naar hier heb ik ook niet een ander email adres.
    O ja.
    Dus zo gaat het aan de receptie. Ik word echt horen horen horen dol van die receptionistes. Ik trek ze helemaal niet. Ik bijt op mijn tong ik druk mijn nagels in mijn handen. Ik trek het niet. Aan de telefoon waren ze ook al zo dom. Drie keer in de ronte doorverbinden en dan kom je weer uit bij de eerste etc. etc. Zo raar.
    ik ben hier niet geschikt voor. Als ik al iemand moet bezoeken in het ziekenhuis wordt ik al helemaal geagiteerd door de geur die er hangt. Ik ben allergisch voor die ontsmettingszeep geur. En het is er altijd zo warm ondanks de zon buiten staat de verwarming daar altijd zo hoog dat ik met mijn lage bloeddruk zo bijna tegen de vlakte ga. Dus ik sta te tollen op mijn benen en hou me vast aan de desk van de receptie en dat speelt die hele slapstick conversatie zich hierboven af. en ik denk: op welke planeet ben ik hier?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #89690 in Bradycardie
Je informatie: