default-header

binnenkort bypass operatie/erg bang!

Home Forums Even voorstellen binnenkort bypass operatie/erg bang!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #86594 Reageer
    56hkl
    Deelnemer

    Hallo.

    Iets meer dan twee jaar geleden heb ik ook een bypassoperatie ondergaan. Ik heb totaal niets gemerkt van buizen in mijn keel en allerlei andere dingen die mij door de operatie heen geholpen hebben. Ook heb ik niets gemerkt van het verwijderen daarvan. Toen ik weer een beetje bijkwam lag ik al ontkoppeld van allerlei apparaten op de IC. De enige slangen die ik nog in mij had waren de drains die het wondvocht afvoerden. Die werden na een aantal dagen verwijderd en ook dat is soepel verlopen. Al met al is de operatie op zich mij erg meegevallen. De tijd daarna is een beleving voor iedereen persoonlijk.

    Veel sterkte met de operatie en de tijd daarna. Ik hoop dat je nu wat minder angstig bent.

    Hanneke

    #86596 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ben vanaf 1993 met hartklachten aan het dokteren, en tweemaal een hartoperatie ondergaan,de eerste in 1999 en de tweede in 2003,allebei in Catarinaziekenhuis in Eindhoven,eerste operatie 5 omleidingen en de tweede keer nog eens twee,wat de operatie betreft heb ik nagenoeg geen herinneringen aan,alleen had ik bij de tweede operatie een beetje pech,ik kreeg n.m. hierna een klaplong maar dat is ook weer goed herstelt.
    Dus moed houden,je gaat niet eerder voordat je tijd er is.Tevens heb ik vanaf Juni 2010 mijn Tweede pacemaker,en in Jan.j.l. 81 jaar geworden.
    Moed houden,en het leven van de zonnige kant bekijken

    #86599 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    hoi
    Ik kan me voorstellen dat het wachten je angst nog erger maakt.
    Ik heb een jaar geleden een nieuwe hartklep gekregen en was ook bang voor de beademing enz.
    Maar overleg dit van te voren met de artsen, dat scheelt een stuk.
    Toen ik wakker werd was de slang er al uit, ik weet er eigenlijk niets meer van.
    Veel succes en en sterkte toegewenst.
    Joukje

    #86600 Reageer
    spriet
    Deelnemer

    Dat wachten is niet leuk,ikzelf heb een half jaar moeten wachten,ik werd er gek van,tot 2x aan toe was er een datum gesteld en deze gingen allebei niet door,GGGRRRRRRR.
    Tja,we heten geen Oranje van onze achterkant,want die hoeven niet te wachten :laugh:

    #86621 Reageer
    MissTee
    Deelnemer

    Iedereen ontzettend bedankt!

    Doet me goed…het wachten is nu toch een stuk “makkelijker”. Ik weet waar ik aan toe ben!
    A.s. dinsdag moet ik weer naar het z’huis voor pre-operatieve onderzoeken &wie weet dat ik toch wat sneller terecht kan, ik blijf hopen 😉

    Nog een heel ander vraagje: ik heb tevens last van een “slepend” been, ongever tegelijk met mijn hartklachten begonnen…neuroloog kan niets vinden, als ook cardioloog niet. Maar mss toch iemand bekend mee hier?

    #86624 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    @ Marco

    Je lichaam heeft enige gewenning nodig aan dit medicijn, houdt jij je klachten dan zijn er nog diverse andere medicaties en doseringen die uitgeprobeerd kunnen worden. Alhoewel ik geen cardioloog ben lijk jij me geen patient voor een ingrijpende bypass-operatie

    #86625 Reageer
    56hkl
    Deelnemer

    Er is er maar een die dat kan beoordelen en dat is de cardioloog en verder helemaal niemand. Je kunt vanaf de zijlijn en al helemaal niet via een webside een oordeel geven of iemand wel of geen bypassoperatie nodig heeft.

    Hanneke

    #86630 Reageer
    m.c.r.c.
    Deelnemer

    Je lichaam heeft enige gewenning nodig aan dit medicijn, houdt jij je klachten dan zijn er nog diverse andere medicaties en doseringen die uitgeprobeerd kunnen worden. Alhoewel ik geen cardioloog ben lijk jij me geen patient voor een ingrijpende bypass-operatie

    hallo

    daar ben ik het wel mee eens maar als je van de cardioloog te horen krijg dat je medicatie die je nu heb voor mijn leeftijd(41) veel te zwaar zijn en dan toch blijkt dat het uit bloedonderzoeken niks doen tja wat moet je dan???

    maar ben afgelopen dindsdag geholpen en mijn vernauwing in mijn linkerkranslagader zat nu al voor 70% dicht (was voor 4 weken terug nog maar 50%) ze hebben toen bij mij een stent geplaats met als gevolgd dat ik tijdens het plaatsen van die stent een hartinfarct heb gehad omdat er onder een nieuwe vernauwing zat van 40% die dicht sloeg waar de cardioloog best wel van schrok want hij had gedacht dat die nog wel open zou blijven niet dus!!!!!!
    maar ben geholpen en het gaat nu redelijk moet nog wel herstellen en ben dan ook erg moe en heb toch nog wat een zeuren gevoel op mijn borst maar dat moet na een week van zelf over gaan maar een bijpas zit nu voor mij gelukkig er niet in maar mensen die hem nog moeten onder gaan heeeeel veel strekte en hopelijk op een goed verloop.

    mvg marco

    #86632 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    @Hanneke,

    Wanneer je mijn email wat beter had gelezen dan had je gezien dat ik niet op de stoel van de cardioloog wilde gaan zitten, dat heb ik zeer duidelijk gezegd. Het is vanzelfsprekend dat Marco indien hij klachten houdt terug moet naar de cardioloog en of dan via medicatie of een andere ingreep zijn klachten verholpen worden is vers twee.
    Ik heb als ervaringsdeskundige er enkel iets van gezegd omdat er nog niemand een antwoord op zijn hartekreet had gegeven.
    Jouw vinnige toon in deze stuit mij tegen de borst, juist omdat we op dit forum elkaar moeten proberen bij te staan en we hier niet bezig zijn om elkaar de les te lezen.

    groet Joop

    #86633 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Marco,

    Zo is het toch nog een heel ander verhaal geworden, goed dat je terug bent gegaan en fijn dat je inmiddels een stent hebt gekregen.
    Mijn reactie kwam dan ook voort uit het feit, dat men bij een vernauwing van 50% bij mijn weten niet zulke rigoreuze ingrepen als bypassoperaties doen.
    De toestand is bij jou dan schijnbaar zeer snel verslechterd, dat er dan bovendien bij het plaatsen van de stent ook nog een complicatie optreedt maakt de situatie niet vrolijker, je bent inderdaad nog erg jong voor dit soort “grappen”.
    Houd de moed er maar in, en geef het nog wat tijd.
    Ik wens je van harte beterschap.
    Verder wens ik een ieder die binnenkort een bypassoperatie moet ondergaan heel veel sterkte en een voorspoedige genezing.

    groet Joop

    #86634 Reageer
    m.c.r.c.
    Deelnemer

    hallo joop

    dank u voor u reactie ik had misschien inderdaad wat duidelijker moeten zijn sorry hier voor

    alleen mijn situatie is nog meer verslechtert want ik ben vanmoorgen weer rnaar de spoedeisende hulp geweest want ik bleef zon pijn in mijn pols houden en soms ook met verkleuringen van mijn hand en onderarm!!!

    helaas is vanmorgen vast gestelt dat ik een trombose arm heb en er morgenvroeg weer voor terug moet komen want dan gaan ze een echo maken van mijn onder arm.Dus ben van het ene af en nu krijg je dit nee daar wordt je niet vrolijk van afwachten maar weer wat er morgen uit komt.

    gr marco

    #86635 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    :angry: Dat stolseltje kan misschien nog wel een gevolg zijn van de complivcatie tijdens het dotteren, heb je nu bloedverdunners gekregen……? Wacht morgen maar weer af dan zal er wel het een en ander geregeld gaan worden, al met al vervelend.
    STERKTE, maar niet bij de pakken neer gaan zitten….!!

    groet Joop

    #86636 Reageer
    56hkl
    Deelnemer

    Hallo Joop.

    In ieder geval mijn excuses. Het was zeker niet mijn bedoeling om je te kwetsen. Maar soms word ik een beetje boos als een ander denkt te weten wat hij of zij nodig heeft. Maar waarschijnlijk heb jij het in dit geval niet zo bedoeld. Nogmaals mijn excuses en ik zal voortaan beter letten op wat ik schrijf.

    Groeten Hanneke

    #86637 Reageer
    m.c.r.c.
    Deelnemer

    STERKTE, maar niet bij de pakken neer gaan zitten….!!

    dat is op dit moment erg moeilijk om positief te blijven 🙁
    en om maar te blijven lachen,en al die onderzoeken en de spanning
    je wordt er gek van.Tja maar weer afwachten wat er morgen uit komt.

    gr marco

    #86660 Reageer
    MissTee
    Deelnemer

    15 maart is de voorlopige operatiedatum, toch wel erg dichtbij..;)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
Reageer op: Reactie #86635 in binnenkort bypass operatie/erg bang!
Je informatie: