default-header

Babbelbox

Home Forums Hartfalen Babbelbox

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 337)
  • Auteur
    Berichten
  • #85659 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    he..Eugenie..ik zag je stukje in hartbrug..leuk joh….denk alleen niet dat ik dat ga wandelen…whahhahahha…maar ziet er leuk uit..

    #85661 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: Hoi, kan eindelijk weer in het forum……ging gister en vandaag niet maar ik weet niet of het probleem bij mijn PC lag of het forum…. :dry:

    Lisa, weer hartstikke bedankt voor je duidelijke adviezen en expertise.
    Het wordt tijd dat jij met al die kennis eens wat artsen bijspijkert, mens wat weet je toch veel en wat hebben wij daar veel hulp aan….! :laugh:
    Petje af weer.
    Ik ga je adviezen ter harte nemen (haha, woordspeling) en zoek een omega 3 die ik kan verdragen….
    Kan alleen maar goed zijn.

    Gisteravond heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb een mail gestuurd naar mijn cardioloog waarin ik vraag om samen met de andere cardioloog om de tafel te gaan zitten en de meningen uit te spreken.
    Dat vindt ik moeilijk om te vragen want ik heb een super fijne cardioloog en wil hem zeker niet voor het hoofd stoten maar ik moet nu eens aan mezelf denken en deze onrust maakt het alleen maar erger. :silly:
    Ik ben al eens eerder de dupe geworden van onenigheid tussen cardiologen en nu wil ik duidelijk hebben wat de voors-en tegens zijn en dan een besluit nemen.
    Wel eng maar ik hoop dat mijn cardioloog het niet als een motie van wantrouwen ziet maar juist vertrouwen heb in zijn eerlijke mening…….duimen dus maar.

    Verder is mijn EF de afgelopen tijd blijkbaar best goed dus helpen de voedingssupplementen….zo zie ik het….

    Ik hou je op de hoogte Lisa maar bedankt alvast weer….

    #85662 Reageer
    kneusje
    Gast

    🙂 Hoi Marjolijn,

    goed dat je naar de cardioloog bent gegaan.
    Ik gebruik ook betablokkers en ik moet zeggen…zonder die tabletten zou ik heeeeel veel last hebben.
    Het is de enige tablet waarvan ik gelijk merk als ik die vergeten heb in te nemen…..dan maakt mijn hart sprongen waar een circusartiest blij mee zou zijn……

    Wat de hartstochten betreft: tja, die hobby wil ik zeker nooit missen al kan ik niet vaak gaan maar we proberen 1 keer per jaar een vakantieweekje te plannen en dat gaat eigenlijk altijd naar de bergen…
    We hebben daar vrienden wonen die een soort vakantiehuisje hebben waar we voor een klein bedragje gebruik van mogen maken zodat we nog wat geld over houden voor liften en zo…. :laugh:
    Ik knap altijd op in de bergen.

    We hopen dan ook dat we (ondanks de werkeloosheid van mijn man) dit jaar tóch nog een weekje weg kunnen….. :cheer:
    Ik vind het heel erg fijn dat ik erover mag schrijven, en hoop dat enkele hartgenoten er wat aan hebben…..
    Het moet natuurlijk wel kort verwoord worden maar ik wil graag meer info geven als iemand dat wil hoor…… :blush:

    Nou meissie, ik ga nu even plat want heb alweer heel wat administratie weggewerkt en daar werd ik ook niet vrolijker van……hahaha….wie wél in deze tijd?

    Knuffel uit een stormachtig Nijmegen….brrrr lijkt wel herfst hier.. :angry:

    #85667 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Goede zet Eugenie…jij heb hier een probleem mee..en daar moet jij vanaf..en wat hun vinden is even heel onbelangrijk qua gevoel dan he…

    ik had in begin ook een betablokker erbij…metaprolol…maar dat ging niet goed…
    veel te lage bloeddruk en hoofdpijn..duizelig…en ook nog een te lage pols..daar moest ik toen meteen mee stoppen..
    nu heb ik sekoleen….maar wat blijkt…sekoleen is het originele merk..en metaprolol…is de werkzame stof medicijn..nu had ik eergisteren mij al ingelezen op een forum dat mensen wel goed op sekoleen reageerde..maar ook toen ze overgingen op metaprolol ineens problemen hadden..dus ik heb de thuisapotheek gemaild..dat ik onder geen voorwaarde de vervangende versie metaprolol wilde hebben..gezien mijn geschiedenis met dit middel..
    dus ik hoop dat ik beter op deze reageer….en anders alleen ..indien nodig…zei de cardioloog…

    Deze week blijf ik ook koppijn houden..maar dat zal ook met het weer te maken hebben..toevallig had mijn collega een feestje vanwege zijn verjaardag..en waren het merendeel van de mensen er die ook last van hoofdpijn hadden..dus zit in de lucht denk ik..heb normaal nooit zo’n hoofdpijn..

    Mijn collega…baas/chef..whatever…hihhi…heeft nu al twee dagen achter elkaar gezegd…je doet rustig aan he…!!..
    we hebben een aankomende fusie..maar daar komt uiteraard aardig wat werk bij kijken…maar ik ben momenteel meer bezig met voorbereiding…en een hoop uitvoerend werk laat ik doen door de andere partij…of ik huur mensen in…hihii…Marcel staat hier ook achter….dus dat scheelt..
    dus ik probeer zo easy mogelijk te doen…al is dat soms voor mij wat moeilijk…whhahahha..maar ik doe mijn best..

    Heerlijk dat je hun huisje kan huren voor een leuk prijsje…altijd leuk zoiets…
    en ach..een weekje moet kunnen..even uit de normale omgeving..en ook voor je man…
    want ook hij heeft er last van denk ik maar zo…even frisse lucht snuiven..en je kan er weer tegenaan..
    Ben zelf nooit echt in Zwitserland geweest..wel Oostenrijk…dat is wat ruiger heb ik begrepen…dan Zwitserland..maar wel net zo.of minstens zo mooi..

    Ja..hier ook een enorme koude wind….had zo mijn trui en winterjas weer aan willen doen…maar ja ik was al op de zaak….zit nu lekker met mijn dikke fleece-vest aan..hihii..

    Nou meid..succes met je gesprek…kon er niet echt uit halen wanneer het gaat plaatsvinden…

    morgen nog een dagje werken hier..en dan vier dagen vrij….!!

    Heerlijk….!!.ben ik wel aan toe..whahhahahah…

    #85668 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Hoi meisjes

    Ik ben er weer, was zondag tot gistermiddag weg, (met mijn zusjes) Maar had gisteren niet echt fut om ergens op te reageren :S

    Marjolijn, het is natuurlijk wel fijn dat jouw cardioloog een betablokker geeft, maar minder als je niet de goede krijgt!
    Heb je eigenijk al eens sotalol geprobeerd? Ik heb zelf al meer dan 15 jaar sotalol, (heette eerst sotacor) 2 x daags 80 mg. Ik heb er geen noemenswaardige bijwerkingen van. Ja, ik heb een lage hartslag maar ja, dat is de bedoeling he 🙂 En mijn bloeddruk is niet hoog, helemaal niet zelfs, maar ik denk dat ik er al aan gewend ben.
    En wat betreft je hoofdpijn Marjolijn, is je folium al eens gecontroleerd? Als ik hoofdpijn krijg, en dat een paar dagen lang, dan weet ik dat mijn folium wel eens opgekrikt mag worden, en neem ik een week lang per dag 5 mg folium dat krijg je op recept van de huisarts) Daarna ga ik weer over op de onderhoudsdosering (die je bij elke drogist kunt kopen) Is het proberen waard hoor.
    En… mijn zusje heeft de prijs niet gewonnen hoor, maar genomineerd zijn is op zich al een prijs vonden wij 🙂 Voor ons is ze nummer een, (en dat vonden veel mensen (die zeiden dat zij had moeten winnen )

    Eugenie, wat goed van je om die stap te zetten, een mail naar je cardioloog sturen! Ik hoop dat hij ook snel reageert, dat kan jouw gevoel alleen maar goed doen, dat je serieus genomen wordt!
    Het jouw leven, jouw lichaam, en jij wilt zekerheid, en alleen zij kunnen jou die geven.
    Het is wel heel erg fijn he, dat er nu nog iets verbetert was! Staat jouw cardioloog achter vitamine? Kan hij toegeven dat dát mede de verbetering laat zien? Dat zou wel fijn zijn, een cardioloog die achter je staat qua vitamine! (de mijn niet namelijk, die noemt alles placebo effect, hoe boor je de hoop van een mens de grond in)

    Je kunt niet tegen omega 3 schrijf je omdat je er oprispingen van krijgt.
    Ik heb even gekeken wat ikzelf neem, en dat is Fish EPA Max (krachtige geconcentreerde omega-3 vetzuren uit gezuiverde visolie. Rispt niet op) Zo staat dat op de flacon, het is van Orthica, er zitten 60 capsules in. Ik neem de aanbevolen dosering die er op staat, 1 capsule per dag, de maximale dosering is 4 capsules. Maar dat durfde ik toch niet, ben al snel bang dat het te veel is. Maar misschien dat ik op 2 over ga. (alhoewel, ik ben geen miljonair he, ze kosten 26,95, dan is 30 dagen wel snel voorbij 🙁 )

    Wat is dat toch erg Eugenie, dat je dochter geen stageplek kan krijgen, zo zonde voor een meisje die dit werk met haar hart zou doen! Dit moet ook jou pijn doen, want jij ziet de nmacht van je kind! En dan je zoon, en je man, nou, lieve Eugenie, dan snap ik heel goed hoe je je voelt! Ik hoop zo dat er toch nog licht aan de horizon komt, wat zou dat geweldig zijn!

    Heerlijk zeg, dat jullie op deze manier een huisje huren, Zwitserland….. prachtig!
    Ooit hoop ik of in Zwitserland of in Oostenrijk te komen. Maar mijn ega denkt dat dat moeilijk zal zijn omdat de rolstoel duwen daar niet eenvoudig zal zijn. Dus ach ja, dromen is ook leuk he :blush: Het is al heel veel jarenlang een wens van me, en bij een wens zal het blijven.

    En het is inderdaad wel heel toevallig dat we alledrie die overslagen hadden. en daar zo moe van zijn. Maar het is knap lastig he 😉

    (was de verjaardag van je dochter gezellig eugenie?)

    Meisjes fijne avond hoor, en heus, ik mail, maar het lijkt wel drempelvrees : :blush: Ik weet dat het mag en voel me tegelijkertijd bezwaard om anderen die ook niet blaken van gezondheid, en al zo veel aan hun hoofd hebben, dan met mijn zorg lastig te vallen. Ik denk dat dat de reden onbewust is dat ik niet zo snel ben.

    Veel liefs en knuffels, Margreet

    #85669 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: Hey meiden (Lisa ook…haha),

    het gesprek met mijn cardioloog moet nog plaatsvinden, ik heb gister een verzoek ingediend :blush: dus hopen dat het gauw gebeurd.
    Ik zat net wat te mailen en toen kreeg ik een behoorlijk lang durende VT…..akelig zeg! :S
    Niemand thuis dus bedacht me toch wel dat ik echt wel gevaar loop….. :dry:

    Nou ja, na flink hoesten werd het minder gelukkig maar dat was wel de langste die ik gehad heb tot nu toe…… 🙁

    Ben er nu weer en ga zo maar even lekker liggen, lijkt me veiliger…….haha

    Die metoprolol is inderdaad Selokeen maar ik kon er vroeger ook niet tegen en nu wel.
    misschien dat mijn lichaam nu iets anders reageert op het middel dus ik hoop van harte dat je er nu wel tegen kunt Marjolijn.
    Het levert me veel op eerlijk gezegd, zonder zou ik nu als een gek stuiteren……of dood liggen……hoe je het ook bekijkt…. 😛
    In ieder geval heb ik de selokeen hard nodig dus ik slik het braaf en zn eentje extra….
    Misschien ga ik dat nu ook maar even doen… :silly:

    Zwitserland is echt prachtig, Oostenrijk ook hoor…dat heb ik ook jarenlang doorgespit maar Zwitserland vind ik net even iets mooier en ruiger en doordaat de bergen daar hoger zijn heb je meer besneeuwde toppen dus ook meer watervallen…. :laugh:
    Natuurlijk blijft het een kwestie van smaak.

    Margreet, mocht je toch ooit willen; in Zwitserland (en vlgs mij ook in Oostenrijk) zijn speciale wandelroutes voor rolstoelen uitgezet en kun je met je rolstoel ook in de meeste (wat grotere) liften.
    Blijf dus dromen want je weet maar nooit en als ik tóch dat miljoen win,……..neem ik jullie mee voor een reisje :laugh:

    De voedingssupplementen doen me heel erg goed Margreet, alleen de kosten wil je niet weten…..
    Wat erg dat wij alles zelf moeten betalen, ondanks dat ik voor alternatieve geneesmiddelen verzekerd ben vallen juist deze er buiten.
    En als ik dan kijk welke schimmige middelen wél vergoed worden als alternatief dan snap ik er niets van….

    Ik wist dat je zus genomineerd was maar fantastisch toch!
    Jammer als ze niet gewonnen heeft maar de nominatie is veel waard!

    Nou lieverds, ik ga nu even liggen om de boel tot rust te brengen en hoop op meer zon…waha…

    Knuffels, Eugenie

    #85671 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    kneusje schrijft:
    [quote]
    Lisa, weer hartstikke bedankt voor je duidelijke adviezen en expertise.
    Het wordt tijd dat jij met al die kennis eens wat artsen bijspijkert, mens wat weet je toch veel en wat hebben wij daar veel hulp aan….! :laugh:
    Petje af weer.[/quote]

    Graag gedaan Eugenie 🙂

    ….. maar eh ik ben bang dat die artsen toch niet zullen luisteren hoor 😛
    En als ze het wel doen, mogen ze er wrsch toch niet naar handelen zolang ze regulier arts zijn (als ze het wel doen worden ze vast op de vingers getikt of nog erger) …… het is triest…… er zijn reguliere artsen die menen dat vitamine D voor ouderen niet nodig is (eigen ervaring ivm mijn moeder), en dat carnitine een placebo is (zoals de arts van Margreet dus… :ohmy: ….. die zijn geen knip voor de neus waard ….. slechts slaven van de farmaceuten die zelf niet nadenken (als ik dat mag zeggen :woohoo: )

    [quote]Ik ga je adviezen ter harte nemen (haha, woordspeling) en zoek een omega 3 die ik kan verdragen….[/quote]

    Succes , Margreet noemde er al eentje, en ik vond nog een andere en betere bron van omega 3…. Dat is Krill olie…. ik zal er later een stukje over plaatsen in het voeding forum.
    Ik had er zelf nog niets over gelezen….over die Krill bedoel ik 🙂 . Het is helaas wel weer duurder dan visolie.

    Ik heb zelf visolie van Carlson Labs (visolie uit Noorwegen), en ik koop die in de VS. (130 capsules van 1000 mg voor 12,50 euro)
    Bij Other ingredients staat dit:

    Soft Gel Shell: Beef gelatin, glycerin, water.
    Preservative-free. Cholesterol-free.

    This product is regularly tested (using AOAC international protocols) for freshness, potency and purity by an independent, FDA-registered laboratory and has been determined to be fresh, fully-potent and free of detectable levels of mercury, calcium, lead, PCB’s and 28 other contaminants.

    [quote]
    Ik ben al eens eerder de dupe geworden van onenigheid tussen cardiologen en nu wil ik duidelijk hebben wat de voors-en tegens zijn en dan een besluit nemen.
    Wel eng maar ik hoop dat mijn cardioloog het niet als een motie van wantrouwen ziet maar juist vertrouwen heb in zijn eerlijke mening…….duimen dus maar.[/quote]

    Ik duim met je mee.!!….. :cheer:

    Groetjes. Lisa

    #85672 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    bulldogsrotterdam schrijft:
    [quote]
    Deze week blijf ik ook koppijn houden..maar dat zal ook met het weer te maken hebben..toevallig had mijn collega een feestje vanwege zijn verjaardag..en waren het merendeel van de mensen er die ook last van hoofdpijn hadden..dus zit in de lucht denk ik..heb normaal nooit zo’n hoofdpijn..[/quote]

    Vervelend die hoofdpijn, misschien zit het wel letterlijk in de lucht….. heeft iemand een nieuw soort parfum of deo of is er een (nieuwe) luchtverfrisser op werk??? Daar kan iemand behoorlijke koppijn door krijgen…… ik maak geen grapje hoor 😉 . In de VS is vorig jaar een deel van het personeel van een bedrijf (Bank geloof ik) in het ziekenhuis terecht gekomen nadat iemand een nieuw parfum opspoot (op werk dus).

    Na ja, in ieder geval gauw beterschap he …….en een fijn weekend alvast (met 4 dagen vrij :laugh: )

    Groetjes,
    Lisa

    #85674 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ben gek op watervallen..dus dat trekt mij wel enorm..dus wie weet..in mijn rijke dagen..hihihi…

    Gelukkig geen geurverfrissers op ons werk Lisa..hooguit op de wc..maar die zijn niet veranderd…
    het is nu weer stukken minder..dus denk toch de omslag van het weer…
    ben normaal helemaal niet zo’n hoofdpijnen mens…whahahah..dus het is altijd iets bijzonders als ik het heb…

    Lekker vrij nu…morgen alleen even boodschappen halen…zaterdag gaan we gezellig naar Zoetermeer…Danny’s moe is daar nog bij haar vriend..en die vertrekken pas de 2e paasdag richting Almelo…dus dan hoeven we niet zo’n eind te rijden…
    die zijn gisteren terug gekomen van twee weken Benidorm…dus lekker in het zonnetje geweest…heerlijk toch al ze nog zo genieten…zij 75..en hij 83…hihihi..
    Leuk vlotte man…heeft nog prima babbels..charmant…en je kan met hem lachen…ze geniet nu weer met volle teugen van het leven….en dat gun ik haar ook!!..want het is een lieverd…..en dat voor een schoonmoeder..whahhahha…

    heb het anders meegemaakt hoor..ik heb ook een ECHTE schoonmoeder gehad..brrrrrr…..nee..met haar heb ik een leuk contact…en daar ben ik blij mee!!

    Nou meiden..geniet lekker van de pasen..niet teveel eitjes..al is dat wel heerlijk zo’n gekookt eitje….soms heb ik daar ineens zin in..whahhahah..

    De boeffie’s liggen hier plat….maar ik had nog een paar leuke foto’s…
    voor het bullenforum was er een wedstrijd voor bullenpaascreabea..en die wonnen dan een stel paasoren voor de hond..en twee zakjes chocola..eentje eitjes..en fondanthaasjes..
    maar hier de foto’s van ons volleerd model IShta..die toch even de te winnen prijs moest tonen… 😛

    en hier zag ze ineens dat rare oor voor haar neus…whahhahaha..

    #85681 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Is wel een verschil he Marjolijn, Almelo of Zoetermeer :laugh: Kan me wel voorstellen dat je dan voor Zoetermeer kiest.
    Fijn dat je hoofdpijn een stuk gezakt is, heb je je misschien toch ergens (onbewust) druk over gemaakt?

    Nou, als je op die leeftijd nog zo kan genieten is dat zéker fijn zeg! Daar zou ik ook voor tekenen hoor 🙂 Benidorm, ze hebben lekker de warmte opgezocht!

    😆 Wat vreselijk leuk, Ishta met die paashaasoren! (hopelijk is ze niet beledigt 😉 )
    Maar ze laat het wel toe, Lexia zou niet zo makkelijk zijn denk ik :silly:

    En met pasen zal ik wel een eitje eten, maar meer dan een zal het niet worden, kan best wel beroerd worden van een ei, heb ik er niet zo voor over :laugh:

    Gaat het nog goed met de betablokker, Marjolijn??

    Lisa, wat jammer dat jouw moeder zo’n arts heeft! Vitamine D tekort kan behoorlijke gevolgen hebben, bij jong én oud, en juist bij ouderen die veelal botontkalking hebben is de D nodig. Mijn dochter krijgt wel van haar internist vitamine D voorgeschreven, hij hanteert vrij nieuwe waarden, ziet het liever boven de 50 en nóg liever boven de 80 ! Ook Carnitine krijgt ze, (gelukkig krijgt ze dat vergoed want beide is best duur voor haar budget)

    En ook al is mijn cardioloog niet voor vitaminen en vindt hij carnitene placebo effect, mijn huisarts heeft het wel voorgeschreven, die is al blij als ik denk dat het helpt. Hij zal daar niet negatief over doen. Carnitene van Sigma-Tau, dat is zo ongeveer de enige Carnitine die vergoed wordt.

    Eugenie, joh, dat je daar nu zo’n last van hebt, van die VT’s! Is daar nu even niet iets voor? Het maakt je zo moe lijkt mij, (en onrustig?) Ik hoop dat je cardioloog reageert hoor, en vooral dat hij het begrijpt!
    En dat de voedingssupplementen duur zijn weet ik ja 🙁 Ik krijg dan wel de carnitene vergoed, en de echinaforce (en hopelijk ook de bachflower) maar de rest van de vitamine, zoals de Devaron, folium, Bextra coplex, Axium, Q10, magnesium, vitamine C en Fish EPA Max, (dat is zo ongeveer wat ik gebruik) betaal ik zelf ik vergat de dagravit 30 totaal nog te noemen 😉 De dagravit en de axium neem ik om de dag, de ene dag dagravit, de andere dag axium.
    Maar ja, ik heb het zonder geprobeerd, dat merkte ik wel, dus dan maar betalen he.

    Doe het alstjeblieft rustig aan hoor Eugenie! En ik hoop dat iedereen fijne paasdagen heeft!

    Liefs en knuffels, Margreet

    #85682 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Nee..ze worden niet gauw boos..en ze vond het alleen vreemd..maar bleef toch wel aardig rustig zitten..hihihih..

    ow..balen joh dat je zo beroerd word van een eitje…eet het wel geregeld..geen last van..
    er zijn wel dingen waar ik wel last van heb..zoals jus dórange…maar eigenlijk het meeste aan sappen zonder koolzuur…paprika…champignons…daar krijg ik het zuur van..
    heb ooit in 1993 een maagzweer gehad…en dat zijn echt dingen waar ik beroerd op reageer…dus dan maar niet he..
    Verder slik ik om de twee dagen een maagtablet..want met al die chemie elke dag tast ook mijn maag aan..en dat gaat goed nu…in den beginne slikte ik iedere dag dat tabletje..en de dubbele dosis..dus dat heb ik een beetje tot het minimum kunnen bereiken..zodat ik niet al te veel extra chemie in mijn lichaam krijg..

    ik die nooit een asperine of paracetamolletje nam..zit nu met een medicijnendoos..whahhahah..hoe vreemd kan het leven zijn…

    voel wel wat…maar kan niet zeggen dat ik echt last heb..maar goed..twee weken aankijken..en ik slik hem alleen in de avond dat halfje..zodat als er wat is..dat ik dan gewoon thuis ben ipv onderweg of op mijn werk…

    ik ga maar afsluiten..zit al weer veel te lang achter de pc..hihihi..morgen toch al om 10 uur boodschappen doen..dus wel op tijd eruit..en dan op het gemakkie..

    #85694 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    even wat foto’s….hier onze Ishta bij mij op de bank…helemaal ontspannen..

    en net ervoor had danny een salamander in onze tuin gespot …bij onze mini-waterval..
    gaaf he…we hebben wel steeds kikkers en padden in de tuin..maar dit had ik nog niet gezien..

    #85748 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi meiden..hoe gaat het bij jullie..hopelijk gewoon van het mooie weer aan het genieten..??
    Tis een beetje stil hier…

    Moet zeggen dat ik uitstekend reageer op de Selokeen..veel beter dan op de Metaprolol..
    dus het is een blijvertje..moet nu wel weer om de dag een maagtabletje hebben..
    want om de twee dagen ging het niet meer goed..weer wat last van zuurbranden..dus gelijk dat pilletje wat opgevoerd…probeer het te minimaliseren…en dit werkt weer goed..

    Verder druk op mijn werk..we zijn bezig met een fusie..dus de voorbereidingen ervan zijn te merken..maar het merendeel van mijn werk is nu gebeurd…..straks het echte werk..maar gaat vast lukken…indien er toch meer werkzaamheden ivm de fusie komen kan ik gewoon hulp inschakelen van buitenaf…dat hebben we ook gedaan voor de samenvoeging van de administratie…en dat is prima gegaan..

    Het weer word ook weer lekkerder…dus dan voel ik mij ook weer een stuk beter…
    moet zeggen dat in de winter mijn energiepeil toch een stuk lager zit dan in de lente..
    zal ook met mijn hart te maken hebben…

    zomers als het bloedheet is word die peil ook weer lager..hihih..
    dus ik hoop op een zomer met temperaturen tussen de 20/25 hooguit..en dt is goed te doen….

    Nou meiden….Dikke knuffels van ons….en ik denk aan jullie!!

    #85749 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: Hoi meissies,
    het is idd een beetje stil voor ons doen maar hopelijk is dat een goed teken.

    Wat leuk Marjolijn, dat salamandertje, ik heb net van een neef 10 stuks uit zijn vijver gekregen in de hoop dat ze het in onze vijver ook goed doen……

    Het weer is heerlijk, ben blij dat de kou uit de lucht is en er af en toe weer een heerlijk zonnetje schijnt.
    Het voorjaar vindt ik het mooist, al die frisgroen knopjes en voorzichtige bloemetjes…
    Ik ben dan ook zo blij met ieder uurtje zon, de zomer is vaak weer teveel van het goede wat mij betreft.

    Vrijdag heb ik het grote gesprek met de cardioloog nav mijn mail en ik hoop op duidelijkheid, als dat niet goed verloopt ga ik naar Eindhoven voor een second opinion.

    Voor de maandelijkse problemen heb ik hopelijk een oplossing gevonden, binnenkort krijg ik een baarmoeder scopie en als dat goed is wordt ik onder narcose van mijn binnenbekleding verlost door een ballontechniek.
    Die ballon wordt in de baarmoeder opgeblazen en volgt dan de contouren, opgewarmd tot ruim 80 graden waardoor het meeste slijmvlies dichtgeschroeid wordt.
    Daarna zouden de menstruaties veel milder moeten verlopen….. :blush:
    Nou, ik zie wel…..

    Eerst maar de hartklachten, die zijn een stuk dringender….

    Als ik geweest ben laat ik jullie weten hoe het gegaan is maar gevoelsmatig heb ik het gevoel dat er niets uitkomt, heel raar….
    Terwijl ik een schat van een cardioloog heb maar het lijkt wel of hij de ernst van de klachten niet inziet…een beetje indut….ik weet het gewoon niet.
    Aangezien het om gevaarlijke klachten gaat moet ik dan wel een second opinion aanvragen, even een frisse blik op een oud probleem dat een nieuwe fase ingaat…..
    Wel moeilijk hoor, het is toch een motie van wantrouwen en dat is ook voor patiënten niet leuk om te doen…. :blush:

    Nou ja, ik wacht maar weer af….

    Nu ga ik lekker met een bakkie koffie beginnen aan een nieuw boek (een van de lijkende op de da vinci code) en eens vroeg naar bed.
    Ik had vrijdagnacht mijn man opgehaald van een bowlingfeestje en sliep toen pas om 4 uur en gisteravond kon ik dus niet meer inslapen…..
    Helemaal gelijk mijn ritme kwijt en ik ben al zo’n goede slaper… 😛
    Begin een beetje oud te worden en kan niet meer tegen laat naar bed….whaha….

    Nou meissies, doe het rustig aan, denk aan jullie mooie en goede harten en tot gauw….

    Hele dikke knuffel,
    Eugenie

    #85750 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    pffffffff…ik herken het..toen ik mijn ei tegen mijn cardioloog vertelde vroeg hij ook of ik mijn vertrouwen in hem kwijt was…ik zei..dat niet..maar wil wel dat “mijn” problemen serieus worden genomen..en niet als een of andere aansteller weg word gewuifd..Sindsdien gaat het beter…moet ik zeggen..ik moet toch even mijn verzwaard hart kwijt om het maar te zeggen..en nu luister hij ook serieuzer…denk dat hij toch is gaan nadenken over hetgeen wat ik vertelde…

    pff..lijk mij nog een pijnlijk gedoe met je baarmoeder…maar als het werkt…prima toch..maar inderdaad..eerst je hartproblemen…dan de rest …

    hier ook in het weekend heerlijk van het weer genoten…tis nu heerlijk om in het zonnetje te zitten..en zolang dat kan..doe ik het…daarna zit ik binnen of in de schaduw van het huis in de avond….want anders vind ik het veel te heet..

    Ben toevallig vandaag sinds tijden ook weer eens aan een boek begonnen..een dikke pil van Stephen King..Duma…die had ik nog liggen..zoals nog een paar boeken..
    Altijd lekker als je weer de rust vind om daarvoor te gaan zitten..
    het zonnetje doet daar goed aan…

    Nou Eugenie..succes vrijdag met je gesprek!!…en denk eraan..zeg gewoon wat op je hart drukt…dat je gewoon serieus genomen wilt worden..en dat hij gewoon moet luisteren…want een patient voelt eerder hoe het met hem gaat dan de dokter hoor…

    Ik hoop dat je vannacht wat beter slaapt…..misschien helpt dit??…

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 337)
Reageer op: Reactie #85751 in Babbelbox
Je informatie: