default-header

apneus geregistreerd door pacemaker

Home Forums Pacemaker apneus geregistreerd door pacemaker

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #80382 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik heb sinds elf maanden een pacemaker. Nu bleek bij de laatste uitlezing dat ik al sinds het begin van de plaatsing ’s nachts apneus heb. Begon met een gemiddelde van 15 per uur en zit nu op een gemiddelde van 23 per uur met een piek op 47. Er is nooit eerder naar gekeken maar nu dit wel opgemerkt werd ben ik direct door gestuurd naar de longarts en staat een polygrafie onderzoek gepland.
    Ik was de eerste die de technicus om deze rede doorstuurde dus hij had zelf geen ervaring met de betrouwbaarheid van de gegevens van de pacemaker. En zei alleen maar dat de pacemaker in deze toch heel betrouwbaar was.
    Wie heeft hier ervaring mee? Dat er apneus door de pacemaker werden geregistreerd en in hoeverre kwam het bij nader onderzoek overeen met het poly(somno)grafie onderzoek?

    #91518 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Ik denk datje idd een onderzoek krijgt, zodat eea kan worden gecontroleerd
    soms een onderzoek dat je thuis kunt doen(in ziekenhuis plakkers/electroden e.d en met instructies naar huis
    mijn zoon heeft dat ook gehad, en dan de vraag naar de oorzaak, in jou geval misschien een onderliggend hartprobleem
    ben je dan niet heel erg moe als je smorgens opstaat?
    en snurk je ook
    ook heel erg?(ook een indicatie voor apneu)
    mijn zoon had geen onderliggend hartprobleem, hij werd eventjes onder narcose gebracht en begon vrijwel onmiddelijk te snurken, oorzaak een te grote huig..
    Maar in ieder geval apneu kan op den duur veel klachten veroorzaken, dus goed dat er naar gekeken wordt
    succes ermee

    #91519 Reageer
    Sam
    Deelnemer

    Ja dat polygrafie onderzoek is gelijk voor begin augustus ingepland. Snurken doe ik niet ( man kan dat bevestigen) en volgens de longarts was dat gegeven icm het feit dat ik een BMI heb van nog geen 20 en nooit heb gerookt osas heel onwaarschijnlijk. Maar de apneus kunnen natuurlijk ook een centrale oorzaak hebben en daar had de longarts het niet eens over. heeft ook een polygrafie onderzoek aangevraagd en niet een polysomnografie onderzoek.
    Maar ik ben dus benieuwd naar de voorspellende waarde van de door de pacemaker gesignaleerde apneus.
    Moe ben ik al mijn hele leven , maar mijn omgeving gelooft dat nooit omdat ik altijd druk doende ben en veel sport. Zeker ’s ochtends kom ik pas na heel veel koffie een beetje op gang. En de laatste tijd zie ik bij het opstaan echt op tegen de dag die gaat komen en waar ik me weer doorheen moet zien te slepen. Gelukkig valt het dan gaande weg de dag ook weer erg mee hoor. In het weekend slaap ik vaak overdag even bij. Niet dat ik me op he moment dat ik dan na een of twee uur mijn bed uit kom echt fit voel maar voel me door de dagen/week heen wel fitter als ik wel extra slaap gepakt heb.

    #91538 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Hoi Sam,

    Nog even over je moeheid,je hele leven… komt dit dan door je hartproblemen?(AV blok)?
    Ben je dan wel eens getest door andere artsen?
    Internist bijvoorbeeld? Hypotheroide, vitD,vit B12 gebrek?
    Pheiffer doorgemaakt,Tekenbeet, en hierdoor vermoeid gebleven?
    Allemaal zaken die een chronische vermoeidheid kunnen uitlokken…..

    #91544 Reageer
    Sam
    Deelnemer

    Die vermoeidheid daarvan weet ik zelf niet meer hoe serieus ik die moet nemen. Heb voor mezelf uiteindelijk maar de conclusie getrokken dat het leven gewoon vermoeiend is. Want volgens mijn omgeving ben je niet echt moe als je……….(en vul dan maar dingen in die ik allemaal wel doe).
    Te laag vit B en D en te laag Hb is eigenlijk en steeds weer terugkerend probleem. Waar overigens wel steeds aan gewerkt wordt. Teken heb ik regelmatig. Ik denk altijd ze binnen 24 uur te hebben verwijdert maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. Nooit een echte heftige lokale reactie op gehad in ieder geval. Op die mogelijkheid is ook nooit serieus op ingegaan.
    De hartproblemen lijken met de pacemaker prima onder controle.
    De apneus zijn in die zin nu een toevalsbevinding. Maar het zou wel andere problemen waar ik tegenaan loop verklaren waar ik vorig jaar nog een neuroloog heb geconsulteerd. En natuurlijk ook die vermoeidheid.

    #91545 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Je hoeft niet perse een rode kring of vlek te krijgen bij een tekenbeet…
    ik zou je toch dringend aanraden wel alles wat je nu opnoemt serieus met een internist
    te bespreken
    helaas moet je zelf ook goed inlezen op dit alles
    en je weet voor jezelf wel of je vermoeidheid normaal is of niet, denk ik

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Reactie #91519 in apneus geregistreerd door pacemaker
Je informatie: