default-header

alcohol

Home Forums Alcohol alcohol

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #84075 Reageer
    joke49
    Deelnemer

    Hoi Nicc,bedankt voor jou reaktie ,
    och ik leer het wel 🙂 .ja een flsje bier voor het slapen gaan
    vind ik gewoon lekker ,als je verder heel de dag en avond
    op water zit ,is dit een lekker slaapmutje
    och en rode wijn of bier heb wel eens gelezen
    dat dat niks uitmaakt ,dus ben ik toch gezond bezig 🙂
    groetjes Joke

    #84110 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hallo Joke,

    Bier is een product gemaakt met hoofdzakelijk natuurlijke ingrediënten. Enorm rijk aan caloriën.
    Over het algemeen blijft gelden, drink met mate, dan valt het allemaal mee.
    Op de site staan veel artikelen over het drinken van wijn, maar nog niets over bier. Af en toe spreken deze artikelen zich ietwat tegen.
    Over een biertje of twee komt vast nog wel eens een bericht.

    Voor nu… geniet er lekker van

    Groetjes, Job

    #84114 Reageer
    joke49
    Deelnemer

    Hoi Job
    Nou ik drink gewoon lekker mijn 2 pilsjes hoor
    zoals jij al zeg geniet er lekker van ,en dat doe ik dus maar
    ben vandaag bij de cardioloog geweest ,en weet nog steeds niks
    volgende week donderdag pas een fietstest en een echo
    dan weet ik hopenlijk meer
    groetjes Joke

    #84118 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Joke,

    Ik heb nog even zitten denken, want ik kon me herinneren dat er toch veel voordelen aan het drinken van enkele biertjes zaten. Daar had ik ook eens een reactie op geplaatst.
    We hebben daar namelijk eens een artikel over geplaatst. Na even zoeken had ik deze weer gevonden. Zie het artikel [url=http://www.hartgenoten.nl/200904241544/nieuwsarchief/stevige-pint/]Stevige pint[/url]

    Alvast succes met de fiets-test

    Groetjes, Job

    #84119 Reageer
    Ton Koek
    Deelnemer

    Goedemiddag hartgenoten,

    Wat mij opvalt in alle berichten over alcoholgebruik, is dat iedereen die drinkt altijd verkleinwoordjes gebruikt. Ik lees alleen maar over “biertjes” en “wijntjes”.
    Waarom zou dat zijn?

    Waarom schrijft er niemand op hoeveel pure alcohol hij gebruikt per keer?

    #84120 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hallo Ton,

    Aan de ene kant zal het wel komen omdat er toch nog een taboe rust op het drinken van veel alcohol. Een stempel krijg je namelijk zo.
    Door een pull een biertje te noemen komt het gematigder over.
    Anderzijds klinkt het soms beter. Bijv. Een biertje of twee vs. Een bier of twee…. (klinkt het biertje beter. De zin loopt)
    Daarnaast hoeft er bij het zeggen van een biertje niet vermeld te worden of het een glas, pull of vat is.
    Als voorbeeld; ik neem een bier….. Vraag die rijst is dan, wat voor bier? of groot glas of klein glas enz enz. Daar tegenover staat; ik neem een biertje. Men kent het als een normaal glas bier.
    Tot slot komt het zeggen van gewoon bier en wijn af en toe bruut over. klinkt minder geciviliseerd.

    Het is alom geaccepteerd en gewoonte geworden om het biertjes en wijntjes te noemen.

    Dit lijken mij een paar redenen…. 😛

    Groeten, Job

    #84126 Reageer
    joke49
    Deelnemer

    Hoi Job,
    nou ik heb het gelezen hoor :cheer:
    en bedankt daarvoor ,mijn pilsje zal nu nog lekkerder smaken
    ik laat het wel weten hoe ik de fietstest gedaan heb
    groetjes Joke

    #84127 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Waarom schrijft er niemand op hoeveel pure alcohol hij gebruikt per keer?

    denk dat weinig mensen pure alcohol drinken..:P

    ik drink af en toe een rose biertje..lekker fris…zo’n 1 keer per drie weken of zo..whahhahah..dus aan mij heb je niets…maar denk als je gewoon met mate drinkt dat het niet erg is…alleen als je de dag erna geprikt moet worden voor je bloedverdunners dan even niet..hiihihi..

    #84136 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Oh jee, moet ik nu naar de AA?
    Wij gaan gemiddeld 1x per maand naar de kroeg. Hier in het dorp heb je alleen maar 4 kerken en 1 kroeg. Mijn keuze is dus op De Kroeg gevallen. Zondagmiddag is de middag voor de oudere jeugd. 40+
    Dan zit er een barretje vol, geen luidruchtige muziek, gewoon gezellig een beetje kletsen.
    Om uiterlijk 10 uur gaat de tent dicht want de meerdereheid moet de volgende dag aan het werk.
    Ik zit de hele dag thuis en vind dit geen probleem maar af en toe even een beetje stoom afblazen heb ik wel nodig. Thuis drink ik 1 keer per week een biertje of rood wijntje.
    Zal allemaal wel weer niet goed zijn, nou jammer dan.
    Ik voel me er prima bij.

    groeten,
    Anna Ellis

    #84141 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Valt toch nog wel mee ??..als jij al naar de AA moet..dan mag heel nederland wel gelijk gaan..whahhahahah..:woohoo: .nee hoor..genieten mag van mij…en als iemand het lekker vind om twee biertjes of wijntjes te drinken sávonds…gewoon lekker doen..en als je er geen last van heb verder…why not!!..;)

    #84483 Reageer
    joke49
    Deelnemer

    nou ff het laatste bericht van mij
    ik heb dus toch AP ,ondanks dat de fietstest en echo goed waren
    maar de CT scan liet wat anders zien …helaas
    kreeg gelijk nog wat meer pillen er bij ,maar ga morgen toch nog ff bij mijn huisarts langs
    want om nu 2 soorten te gaan slikken die je bloeddruk verlagen .lijk mij nu ook weer niet goed ,en pillen voor mijn cholesterol te verlagen ,maar volgens mij is dat troep
    heeft iemand er soms ervaring mee met SIMVASTATINE ?
    ik heb ook last van Tinnitus en dat krijg je dan nog eens extra door de pillen
    dus hoe minder ik slik hoe beter ,denk ik dan maar
    groetjes van Joke

    #81324 Reageer
    Anoniem
    Gast

    hoi, ik ben op 10–2-2012 onwel geworden en gereanimeerd,wel 100 engeltjes op mijn schouder, 3 weken zh en icd. Ik ga wel vooruit maar heb nog zoveel vragen en onzekerheden, heel moeilijk om antwoorden te krijgen.

    #81325 Reageer
    henkvtende
    Gast

    Beste Anoniem, blijf niet zitten met je vragen en alles wat je dwarszit. Je bent in het ziekenhuis vast wel geattendeerd op de mogelijkheid om mee te doen met hartrevalidatie. Ik heb daar best wel wat aan gehad.
    Ik had het volgende niet nodig: er wordt je tevens persoonlijker hulp, dus niet in groepsverband, aangeboden, ook op het psychische vlak. Maak er gebruik van als je het nodig hebt!
    Zoals ik mijn hartverhaal afsloot met de opmerking dat iedereen mij alles mag vragen kan ik alleen maar zeggen: kom maar met je vragen, of ik de juiste antwoorden heb kan ik niet beloven, maar ik doe mijn best.
    Groeten

    #81326 Reageer
    Anoniem
    Gast

    Beste Henk,

    ook ik ben “zomaar weggevallen” een ruim een maand geleden door een hartritme stoornis en heb heb ook een ICD geïmplanteerd gekregen. Ik zit nu in de eerste 6 weken na het inzetten van de ICD en verwacht dat er vanuit/via het ziekenhuis revalidatie geregld zal worden als die 6 weken voorbij zijn.

    Maar, al rondkijkende zie ik dat dat vaak fietsen en/of zwemmen en/of/(zaal)gymnastiek is.
    Ik zelf zou dat het liefste weer met hardlopen willen beginnen en daarin weer vertrouwen willen krijgen en mijn grenzen daarbij leren stellen. Heb je daar ook ervaring mee?

    Groeten en bedankt voor het vertellen van je ervaringen.

    #81327 Reageer
    henkvtende
    Gast

    Anoniem, gelukkig dat je er nog bent. Je krijgt een ICD niet zomaar.
    Met hardlopen, net zoals met fietsen, is het beter 6 weken te wachten denk ik. Het is niet anders. Maak je een uitglijder, kan makkelijk met dat nare weer, en kom je ongelukkig terecht kan dit behalve voor jezelf ook nare gevolgen hebben voor de leads van je ICD die nog niet goed vast zijn gegroeid. Dat moeten we niet hebben.
    Na de 6 weken gewoon aan je huisarts vragen. Afhankelijk van wat je precies hebt gehad en hoe je je voelt zal hij of zij groen licht geven, of je vertellen dat je toch de eerste controle van je ICD en advies van je cardioloog moet afwachten.
    Dat heb ik dus gedaan. In totaal 5 maanden niet hardgelopen, wel revalidatie, na 6 weken weer een beetje fietsen, veel gewandeld, weer begonnen met werken.
    En toen weer hardlopen, helemaal op nul begonnen, want helaas je conditie is pleite. Dus je grenzen kom je al gauw tegen. Maar grenzen kan je verleggen, goed naar je lijf luisteren werd mij gezegd. Schemaatje van het internet halen, bijvoorbeeld eentje met doel 30 minuten / 5km en daar mee starten. Is mij uitstekend bevallen. De rest gaat vanzelf!
    Succes Henk

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 60)
Reageer op: Reactie #84483 in alcohol
Je informatie: