6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
joze
afbeelding van joze
Offline
Laatst gezien: Nooit geleden
Lid sinds: 23/01/2009 - 10:12
bijwerkingen

sinds 1 week neem ik de volgende medicijnen
cedo-monocard
perindopril
ascal cardio
lipitor
heb nogal last van bijwerkingen
vreselijke hoofdpijn, begint meestal rond de middag
misselijk
duizelig
opgezwollen gezicht
koude handen en voeten
heel onrustig slapen

weten jullie hoelang deze bijwerkingen aanhouden
of moet ik kontakt opnemen met de arts ?? wil niet als een zeurkous overkomen

liefs
joze

Nicc
afbeelding van Nicc
Offline
Laatst gezien: Nooit geleden
Lid sinds: 08/12/2008 - 10:36
Re:bijwerkingen

Beste Joze,

Ik kan je helaas niets vertellen over de duur van de bijwerkingen. Maar als de bijwerkingen aan blijven houden, zou ik zeker even contact opnemen met je huisarts/cardioloog. Misschien komt het door een combinatie van medicijnen en kunnen ze deze voor je aanpassen.
Ik zou zeker niet bang zijn om over te komen als een zeur. Het gaat om je gezondheid en dat is het belangrijkste! En daarnaast zijn zij er echt om je te helpen. Gewoon gebruik van maken. ;)
Ik hoop dat er snel een oplossing voor je volgt zodat jij je weer beter gaat voelen. Sterkte!

Groetjes Nicole

Anneliese Wijer...
afbeelding van Anneliese Wijers-Barten
Offline
Laatst gezien: 1 jaar 2 maanden geleden
Lid sinds: 30/06/2008 - 09:34
Re:bijwerkingen

Je kunt ook eens overleggen met je apotheker om te kijken of al die medicijnen elakaar niet gaan tegenwerken en vervelende reacties veroorzaken. Ik zou zeker geen weken gaan rondlopen met deze klachten. Sterkte!

Stichting Hartpatiënten Nederland

Anneliese Wijers-Barten

zimbo ( )
afbeelding van zimbo
Re:bijwerkingen

De monocedocard is te vergelijken met het tabletje of de spray voor onder de tong en daar kun je hoofdpijin van krijgen. Ik slik het zelf al een paar jaar in een hogere dosis en heb er nu geen last (meer) van. Misschien is dit de boosdoener en gaat het bij jou ook weg na enige tijd.

Groeten
Hub

joze
afbeelding van joze
Offline
Laatst gezien: Nooit geleden
Lid sinds: 23/01/2009 - 10:12
Re:bijwerkingen

vandaag dan naar de huisarts geweest voor de bijwerkingen
de hoofdpijn is wel minder geworden , maar toch noch wat druk op het hoofd

huisarts zei: ik had een vernauwing van 30 % in de kransslagaders en dat was normaal op mijn leeftijd
volgens hem zou ik stoppen met de mono-cedocard en de lipitor
dit ga ik dus niet doen zonder overleg met de cardioloog
het ecg geeft niet voor niks aan dat de hartspier te weinig zuurstof krijg.

weet iemand van jullie of 30 % normaal is, en dat je daar eigenlijk geen last van zou kunnen hebben ??

gr
joze

zuster
afbeelding van zuster
Offline
Laatst gezien: Nooit geleden
Lid sinds: 04/01/2009 - 08:53
Re:bijwerkingen

Hallo Joze.

Mijn kransslagader is 40% dicht en met een meting van die slagader tijdens hartcatherisatie is bij mij de oorzaak van de pijn/benauwdheid op de borst niet de kransslagader maar mijn aders verkrampen door onbekende oorzaken.Daardoor zuurstof gebrek v/d hartspier.Prinzmetal Angina genaamd.
De 40% vernauwing was geen aanleiding van zuurstof tekort van mijn hart.

Dit kunnen ze tijdens een hartkatheterisatie vaststellen door inspuiten van een bepaalde stof waardoor een benauwdheids/pijn aanval wordt geforceerd.Dan kunnen ze op de e.c.g veranderingen zien.Ik heb daar speciale medicatie voor gekregen Tildiem.
Verder heb ik gewoon mijn medicijnen om de 40% vernauwing te laten afnemen of te verbeteren.

Veel succes en sterkte hoor!
Groetjes ALice.