default-header

verapamil HCI retard 120-240 PCH

Home Forums Help?!? verapamil HCI retard 120-240 PCH

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #78813 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    zijn er bijwerkingen bekend ? Mijn man moet deze middelen nu slikken, maar is
    bang voor de bijwerkingen.

    Hij is een optimisch persoon, werkt nog maar is wel over de 70, heeft een kunstklep,
    hartinfarct gehad en heeft hartritmestoornissen. Maar heeft een grote aversie voor
    bijwerkingen. Natuurlijk is stress niet uit te sluiten, dat krijg je zo wie zo als je in het zakenleven werkt.Maar doet dit alles nog met het groots plezier.

    .tineke

    #83076 Reageer
    willem62
    Deelnemer

    Hoi Tineke,

    Als je echt alles wil weten raadpleeg internet of de apotheker.
    Je kan ook iemand vragen die ermee werkt of heeft gewerkt, zoals ik zelf heb gedaan.
    Elk medicijn heeft bijwerking maar die hoeven uiteraard niet voor iedereen te gelden.
    Op jou vraag is moeilijk antwoorden te geven.
    Ik kan natuurlijk wel antwoord geven op algemene bijwerking van dit medicijn.

    Dit zijn de algemene bijwerking:
    • moeheid
    • melkvloed (galactorroe)
    • ernstige overgevoeligheidsreactie met (hoge) koorts, rode vlekken op de huid, gewrichtspijnen
    en/of oogontsteking (Stevens-Johnson syndroom).

    Zoals ik al zei zijn er soms andere bijwerking maak je hierover geen zorgen.
    Mocht er toch bijwerking optreden kan je altijd de dokter of apotheker raadplegen.

    Ik wens jullie heel veel sterkte toe en nog een goede tijd.
    Groetjes

    #83080 Reageer

    hallo Tineke,

    ik heb deze vraag voorgelegd aan onze medisch adviseur in je mailbox heb ik het antwoord van hem gezet

    #83083 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    de wingerd schrijft:
    [quote]zijn er bijwerkingen bekend ?
    .tineke[/quote]

    Hallo Tineke,
    Op deze pagina van Lareb.nl
    http://www.lareb.nl/zoek/geneesmiddel.asp
    kun je de naam van het medicijn intypen en dan verschijnen alle bij Lareb gemelde bijwerkingen:

    Groetjes,
    Lisa

    #83798 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Aangezien ik dit geneesmiddel ook sinds enkele weken gebruik, ben ik maar even gaan googlen en kwam terecht op de site:
    http://members.home.nl/g.doeve/medicijnen.htm

    ik vind dit wel een duidelijk overzicht naar gradaties van medicijnen met daarnaast nog tal van andere weetjes.

    Overigens ben ik zeer tevreden over het gebruik van dit medicijn. Werkt direct en heeft een goede uitwerking bij mij. Van eventuele bijwerkingen tot dusver (nog) niets gemerkt.

    #83809 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Lisa schrijft:
    [quote]de wingerd schrijft:
    [quote]zijn er bijwerkingen bekend ?
    .tineke[/quote]

    Hallo Tineke,
    Op deze pagina van Lareb.nl
    http://www.lareb.nl/zoek/geneesmiddel.asp
    kun je de naam van het medicijn intypen en dan verschijnen alle bij Lareb gemelde bijwerkingen:

    Groetjes,
    Lisa[/quote]

    Hallo Lisa,
    Ik heb de afgelopen tijd zo nu en dan eens bijwerkingen van medicijnen opgezocht via Lareb.nl maar ik kan heel weinig met dit soort van omschrijvingen.

    Bijvoorbeeld: wat te denken van de volgende “bijwerking”
    ———————————————————————————
    [color=#008000]citaat:
    [i][/i]Deze melding van een industrie betreft een volwassen man. 21 weken na gebruik van sustanon kreeg de patiënt last van plotselinge dood. De bijwerking was ernstig. De patiënt gebruikte ook: isoptin. De patiënt is overleden. [i][/i]
    einde citaat.[/color]
    Dood gaan is al erg genoeg; hoe kun je hier nou “last van krijgen”
    En verder: “de bijwerking was ernstig”

    #83810 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Hallo Theo 🙂 ,

    Ja, de binnengekomen meldingen bij Lareb worden inderdaad nogal merkwaardig geformuleerd, en waarschijnlijk zijn ze volledig automatisch adhv het invulformulier verwerkt (?).

    Plotselinge dood vind ik wel een ernstige bijwerking, maar inderdaad, last hebben van die bijwerking …..ja, dat klinkt nogal raar he :huh:

    Groetjes, Lisa

    #83812 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    ja, dat zou kunnen,
    een automatisch vertaalprogramma of zoiets,
    dan krijg je ook van die vreemde teksten.

    groeten,

    Theo

    #83826 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Hoi Theo,

    Naast Lareb.nl (waar voornamelijk artsen en apothekers meldingen doen) is er ook een website waar medicijngebruikers zelf hun ervaringen met medicijnen kunnen melden. Die zijn beter leesbaar :cheer: , want ze staan er min of meer in verhaalvorm.

    http://www.meldpuntmedicijnen.nl/mm/mm/pages/fronthomepageread/beeffgfbdecb

    Groetjes,
    Lisa

    #83828 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Lisa,

    Deze kende ik al, maar niettemin bedankt voor je attentie.
    Geeft inderdaad betere informatie, maar ik dacht dat deze site verouderd was, omdat er weinig recente meldingen op staan.
    Onbekendheid bij velen wellicht?
    Of zijn de grootste slikkers misschien ouderen die niet zo bekend zijn met dit medium.

    groeten,

    Theo

    #83830 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Hoi Theo,

    Ja, Misschien onbekendheid?
    Ik zelf kende het meldpunt ook nog niet, tot een paar dagen geleden……

    Groetjes,
    Lisa

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
Reageer op: verapamil HCI retard 120-240 PCH
Je informatie: