default-header

Myogene theorie ivm een hartinfarct.+ strophantine

Home Forums Hartinfarct Myogene theorie ivm een hartinfarct.+ strophantine

6 berichten aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #90673 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Beste Trees,

    Het voedingsregiem is voorbeeldig!
    Waarom dan toch een verstopte kransslagader? De oorzaak wordt in de meeste gevallen verondersteld in een laaggradige ontsteking van de vaatwand [je merkt er niets van en er is geen echte verhoging van temperatuur]; daar komen macrofagen op af [opeetcellen], en in die macrofagen kan ook cholesterol opgeslagen worden; zo ontstaat de placque en kan aangroeien. Dat gebeurt vooral in die arterieën waar extra druk op komt, zoals de kransvaten van het hart.
    Dan komt symptoombestrijding in actie met stents en operaties en cholesterolverlagende pillen. De ontsteking gaat echter vaak gewoon door.
    Jammer dat de geneeskunde niet vroeger [of desnoods later] ingrijpt op de ontsteking van de arterieën: de oorzaak!!
    De therapie hiervoor – nogmaals helaas niet door de geneeskunde toegepast, en niet interessant voor pharma – is weer eenvoudig Transfer Factoren ter versterking van het immuunsysteem, met eventueel Vasolastica daar aan toegevoegd.

    De moraal: er is in de geneeskunde zeer dringend een paradigmawisseling gewenst van symptoomgericht- naar oorzaakgericht denken en behandelen. [zie hier voor: http://shop.boekenbent.com/product_info.php?cPath=23&products_id=631%5D.

    Met vriendelijke groet,

    Jan Ramakers

    #90674 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Hallo Jan.
    Niet alleen de voeding is verantwoordelijk voor hart en vaat ziekte’s.
    Een zeer onderschatte oorzaak is ook stress.
    Ook te weinig onspanning helpt mee en slechte ,onregelmatige nachtrust.(ploegen werk).
    Onspanning is niet erg fanatiek sporten!.
    Ook kan er ook iets erfelijks aan de hand zijn.

    Deze dingen worden verteld tijdens de theorie lessen die bij de revalidatie horen ,en daar worden ook onspannings oefeningen aangeleerd.

    Groeten Ad

    #90675 Reageer
    Lisa
    Gast

    animal schrijft:
    [quote]
    Niet alleen de voeding is verantwoordelijk voor hart en vaat ziekte’s.
    Een zeer onderschatte oorzaak is ook stress.[/quote]

    Dat is helemaal juist … stress is DE oorzaak
    En waarom is dat zo?
    Stress veroorzaakt namelijk ontstekingen!! Ook in de vaten.
    En de adrenaline maakt dat weefsels verzuren……ook je hart, en dat kan dan weer leiden tot een hartinfarct (weefselsterfte) als de verzuring niet snel genoeg weer wordt opgeheven.
    En wat helpt de verzuurde situatie opheffen? …. nou, onder andere Strophanthine dus B) . Maar ook bv cayennepeper doet dat.
    En veel ontzurende voeding eten helpt ook tegen gemakkelijk verzuren…… groenten en fruit dus (maar dan liefst wel biologisch). Dan heb je een buffer, basen op voorraad..

    Groet,
    Lisa.

    #90676 Reageer
    Lisa
    Gast

    T.F. van den Bos schrijft:
    [quote]
    Kun je je voorstellen dat ik me rot ben geschrokken toen ik hoorde dat er een litteken zit van een hartaanval. En dat de kransslagaders verstopt zijn.
    Mijn cholesterol is niet eens gemeten, maar ik kreeg simvastatine omdat ‘dat erbij hoort’![/quote]

    Ja….. zo gaat dat…… tegenwoordig krijgt men al een statine zonder te kijken of die cholesterol wel echt verhoogd is. Mijn huisarts is het daar niet mee eens….. maar ze moet het protocol volgen.

    Ik neem geen statine (mijn cardioloog legt zich daar zonder strijd bij neer, hij weet vast ook wel hoe het zit daarmee, denk ik dus) omdat ik die onzinnig en onveilig vind, helemaal voor vrouwen. Er is geen enkel hard bewijs dat vrouwen (hun hart en vaten) gebaat zijn bij statines slikken.

    Ze maken de bloedvaten ook niet schoner.
    Dat kan wel met natuurlijke middelen zoals vitamine C, en L-Lysine (en proline).
    En er zijn nog meer voedingsstoffen die kunnen helpen (K2 o.a).

    Groet,
    Lisa.

    #90677 Reageer
    T.F. van den Bos
    Deelnemer

    Alsjeblieft, iemand, help me!!
    Ik ben nu al dagen bezig om de homeopathische g-Strophanthin D4 te bestellen.

    Er wordt veel aangeboden op internet, maar de ene helft levert niet aan NL. de ander alleen aan beroepsgerelateerden.

    Ik weet het echt niet meer.
    Al die artikelen zijn fantastisch. Ik heb ze zo’n beetje allemaal gelezen met mijn krakemikkige kennis van het Duits.
    Wat hebben we al aan die mooie verhalen als het wondermiddel niet te koop is?

    Ondertussen voel ik me doodziek.

    Ook een goede homeopaat in mijn buurt wil maar niet lukken.

    Iemand de oplossing??

    #133457 Reageer
    Christa Timmermans
    Gast

    Goedenavond,

    Al een aantal keren heb ik nu een jichtaanval gehad. Wel met wat maanden tussen de aanvallen.
    Ik heb een periode een halve tl natriumbicarbonaat per dag gebruikt en toen bleven de aanvallen weg.
    Als ik stop komen ze weer terug.

    Na onderzoek op internet naar de scheikundige uitwisseling van urinezuur uit het lichaam door de nieren, heb je hiervoor een aantal mineralen voor nodig om dit proces goed te laten verlopen. Nu las ik in een artikel dat een tekort aan foliumzuur de uitscheiding van urinezuur bemoeilijkt.
    Nu ben ik een 55 jarige vrouw met coeliakie en daardoor ook een vitamine b12 te kort. Vitamine B12 slik ik in hoge dosering bij om injecties te voorkomen. Vitamine b12 en foliumzuur heb je voor veel processen samen nodig, lees ik.

    Nu ben tijdens een aanval begonnen met 800mcg foliumzuur tijdens een aanval met een NSAID voor de nacht en de laatste aanval zette toen niet door maar was met een dag verdwenen.
    Ook voelde het gewricht hierna al heel snel niet meer warm, rood en pijnlijk.
    Nu slik ik als onderhoudsdosis 400 mcg foliumzuur per dag en dit gaat nu 2 weken goed.

    Zou hier onderzoek naar gedaan kunnen worden?
    Ik hoor het graag.

    Mvg Christa

6 berichten aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
Reageer op: Myogene theorie ivm een hartinfarct.+ strophantine
Je informatie: