default-header

Myogene theorie ivm een hartinfarct.+ strophantine

Home Forums Hartinfarct Myogene theorie ivm een hartinfarct.+ strophantine

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #88211 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Boven op het gegeven, dat Strodival een infarct kan stoppen, en daardoor ook al lidtekenweefsel voorkomt, was er volgens dr. Berthold Kern voor Strodival nog een verbazingwekkende eigenschap van Strodival, namelijk oud geïnfarceerd hartweefsel genezen.

    Jan

    #88212 Reageer
    Lisa
    Gast

    ramakers60@zonnet.nl schrijft:
    [quote] [er is] nog een verbazingwekkende eigenschap van Strodival, namelijk oud geïnfarceerd hartweefsel genezen.
    [/quote]

    Dat is mooi nieuws Jan, …. het helpt dus het hart regeneren.
    Weet je ook hoe?

    Ik weet dat er in ieder geval ook vitamine C nodig is voor regeneratie.

    Groetjes,
    Lisa.

    #88213 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Lisa,

    Bij regeneratie van hartspierweefsel wordt door Strodival eerst de verzuring hersteld: Strodival zorgt voor een betere zuurstofvoorziening van het hart ten gunste van de aerobe stofwisseling, en bewerkstelligt zo afname van de anaerobe stofwisseling die tot het (gevaarlijke) melkzuur leidt en daarmee tot verzuring van de hartspiercel (b.v. bij een infarct).

    Als de verzuring is teniet gedaan, dan kunnen de vitale processen zich in de cel weer herstellen en zullen de hartspiercellen zich regenereren tot de normale biochemie en functie.
    Aldus dr. Kern

    groetjes,
    Jan

    #88271 Reageer
    Lisa
    Gast

    Ik zie dat er een (aanvullend) informatief artikel is verschenen op hartgenoten.nl
    (in : redactioneel nieuws van hartgenoten).

    Ik zet hier even een link erheen (zodat het artikel straks ook via het forum is terug te vinden).

    Titel:
    [i]Hartinfarct kan vaak gestopt worden[/i]

    http://www.hartgenoten.nl/redactioneel/hartinfarct-kan-vaak-gestopt-worden

    Groetjes,
    Lisa

    #88667 Reageer
    Lisa
    Gast

    Aanvullende informatie over hartinfarcten met stress en verzuring als oorzaak : (n het Duits):
    Het is informatie op de website van dr Knut Sroka.

    Bijvoorbeeld over: Hoe horen hartinfarct en stress bij elkaar?
    http://www.herzinfarkt-alternativen.de/frage2.html

    Bij de vraag: Wat kun je doen om een infarct te voorkomen?, wordt strophantine ook besproken.
    http://www.herzinfarkt-alternativen.de/frage10.html

    Citaatje:
    [quote]Strophantin senkt die Häufigkeit von Herzanfällen, wie in der täglichen Praxis zu beobachten und wissenschaftlich hinreichend belegt ist (66). Strophantin lässt Herzkranke mit einer Herzschwäche besser durchatmen und steigert selbst bei schwerer Herzschwäche ihre Belastbarkeit (67). Es fördert bei Infarktpatienten unstrittig das Wohlbefinden.

    Strophantin wurde besonders in Deutschland über viele Jahrzehnte als vorzügliches Herzmedikament zur Behandlung von Angina pektoris, Herzinfarkt und Herzschwäche eingesetzt.[/quote]

    Op de website is ook een video te zien van een hartcatheterisatie met uitleg over een vernauwing (99%) en hoe het bloed zichtbaar toch door-stroomt in de sterk vernauwde krans-slagader (zie de video). Sroka legt hoe dat kan: dat kan dankzij collaterale bloedvaten die zijn aangemaakt als er vernauwing gaat optreden, hoe meer vernauwing, hoe meer collaterale vaten er worden gemaakt.
    zie:
    http://www.herzinfarkt-alternativen.de/film.html

    Overzicht van besproken, veelgestelde vragen op de website:
    Soll ich eine Bypass-Operation wagen? »
    Wie gehören Stress und Herzinfarkt zusammen? »
    Wie gefährlich sind meine verstopften Herzkranzgefäße? »
    Wie entsteht ein Herzinfarkt? »
    Sind Herzkatheter und Stent hilfreich? »
    Was ist oxidativer Stress? »
    Wie hängen oxidativer Stress und Herzinfarkt zusammen? »
    Wie nützlich sind Cholesterin-Tabletten? »
    Ist Aspirin nötig und verträglich? »
    Was kann ich zur Vorbeugung tun? »
    Kann mein Herzrisiko gemessen werden? »
    Wo kann ich mehr darüber nachlesen? »

    .

    #90599 Reageer
    Lisa
    Gast

    Kort geleden was er een lange uitzending over strophanthine / strophanthus bij Kulturstudio.

    Deze uitzending is nu te beluisteren op youtube:
    http://www.youtube.com/user/KULTURSTUDIO1

    of (later ook nog) op:
    http://www.youtube.com/watch?v=sB6PPeeI8SE

    [quote]KLARTEXT — eine Sendung von und mit Michael Grawe & Boris Lauxtermann
    Sendung vom 05.12.2013

    Thema: Strophanthin — Eine Welt ohne Herzinfarkt & Schlaganfall

    zu Gast waren:
    Dr. med. Joachim Bennien
    Dr. Wieland Debusmann[/quote]

    Groetjes,
    Lisa.

    #90607 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Wat een geweldige voorlichtingsreportage voor artsen en patiënten!
    Hoe een wondermiddel tegen het hartinfarct ook op deze wijze in de actualiteit kan blijven.

    Dank Lisa, en groetjes,

    Jan Ramakers

    #90609 Reageer
    Lisa
    Gast

    Dag Jan,

    Leuk dat je even reageert!

    Weet je misschien ook of Strophanthine inmiddels ook in een Nederlandse apotheek is te verkrijgen (op recept)???
    Nu moeten mensen het nog steeds in een Duitse apotheek halen.

    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #90646 Reageer
    T.F. van den Bos
    Deelnemer

    Bedankt voor dit artikel. Mijn Duits is niet voldoende om een medisch onderwerp te kunnen lezen/verstaan helaas. De strekking begrijp ik wel.
    Ik zag dat op het internet g-Strophanthin D druppels wordt aangeboden. Is dat hetzelfde als waar het in dit artikel over gaat?

    Groetjes
    Trees

    #90648 Reageer
    Lisa
    Gast

    T.F. van den Bos schrijft:
    [quote]
    Ik zag dat op het internet g-Strophanthin D druppels wordt aangeboden. Is dat hetzelfde als waar het in dit artikel over gaat?

    Groetjes
    Trees[/quote]

    Hoi Trees,

    Bij g-strophanthine druppels met een aanduiding D (bv D4) gaat het om een homeopathisch verdund middel.
    Tot verdunning D4 blijkt het nog een gunstig effect op het hart te hebben (zie eerder in dit topic) maar de hogere verdunningen hebben dat effect niet meer (D6 en nog hoger dus).

    In de uitzending wordt oa ook Strophactiv D4 genoemd (dat is een voorbeeld van een homeopathische strophanthine).
    Voor een sterkere werking (bv ook nodig bij acute aanvallen van pijn in de borst) zijn er andere strophanthine produkten, maar die kunnen alleen op recept van een arts verkregen worden bij enkele apotheken in Duitsland.

    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #90649 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Dag Lisa,

    Een wat late reactie, maar bij mijn weten is g- Strophantine nog steeds niet in Nederland verkrijgbaar. Dus toch inderdaad [met recept] naar Duitsland, weliswaar ook via internet. [In de Europese Pharmacopee – die ook in Nederland rechtsgeldig is – staat wel de grondstof ‘Ouabaine’, maar daar kopen we niets voor].

    TeeBrasil [nogmaals?] is ook een mogelijkheid voor g-strophantine tinctuur [zonder recept]:
    http://strophantin.com/index.php?id_category=6&controller=category&id_lang=1
    maar de sterkte is niet bekend, en dat is vanzelf wat lastiger voorschrijven door een arts.

    De Duitse apotheek blijft daarom de meest praktische weg.

    Groetjes,
    Jan Ramakers

    #90650 Reageer
    T.F. van den Bos
    Gast

    Ik vond deze link:
    http://www.nextag.de/strophanthin/suche-html?nxtg=5270a320d19-DFEF21013E878C47

    Zoals Lisa al uitlegde is dit een homeopathisch middel, dat ook goed werkt.
    Ik zit er aan te denken dit aan te schaffen, moeilijke beslissing.

    #90651 Reageer
    T.F. van den Bos
    Deelnemer

    Lisa, dank je voor je antwoord.
    Ik had inderdaad de artikeltjes niet goed gelezen, sorry.
    Ik weet niet of meer mensen daar last vn hebben, maar onthouden wat ik heb gelezen is één van de bijverschijnselen die ik heb.

    Als ik het goed begrijp, he jij de homeopathische g-Strophanthin D4 al geprobeerd.
    Is het de bedoeling om met alle reguliere medicijnen te stoppen, zodra je met hiermee begint (zou ik het liefst willen)? Of vraag ik nu weer naar de bekende weg.

    Heb je al een lijst gekregen van artsen die dit middel willen voorschrijven?

    Bedankt alvast voor de moeite.

    #90652 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Nu wordt het gevaarlijk.
    [quote]Is het de bedoeling om met alle reguliere medicijnen te stoppen[/quote]
    Zou het toch eerst maar eens overleggen met je cardioloog en zolang netjes je medicijnen slikken.

    #90653 Reageer
    T.F. van den Bos
    Deelnemer

    Dank je voor je snelle antwoord.
    Het is mijn bedoeling zo snel mogelijk van de ‘gewone’ medicijnen af te komen.
    Ik durf toch niet zomaar te stoppen (slik het een en ander pas een halve week), maar het gaat hier immers niet om een pukkeltje.

    Ik moet dus verder zoeken.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
Reageer op: Myogene theorie ivm een hartinfarct.+ strophantine
Je informatie: