default-header

Hartkatheterisatie

Home Forums Algemeen Hartkatheterisatie

  • Dit onderwerp bevat 67 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door pat2.
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • #91645 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Heel veel succes, Pat!

    #91646 Reageer
    pat2
    Deelnemer

    Dan toch een laatste 🙂 :laugh: 😛 Hoe erg is stress bepalend? hihi

    #91647 Reageer
    pat2
    Deelnemer

    Thanks Roland!

    #91648 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Stress is erg bepalend.
    Mijn verhaal heb je gelezen, daar speelt een stressvolle baan een hele grote rol bij.

    #91649 Reageer
    pat2
    Deelnemer

    Hallo Jacob,

    Bleef een beetje hangen in je tekst, niet als hartpatiënt geleefd…. dacht alleen dat kan dus ook.

    Weet dat stress van invloed is, ik merk lichamelijk een reactie bij stress. Kom uit een zeer stressvolle periode, toen korte tijd rust en nu zit ik er weer midden in. Als het lukt sluit ik mij ervoor af van tijd tot tijd. Maar ontkom er niet altijd aan :).

    Bij mij in de familie komen hartkwalen voor op jonge leeftijd, dat is ook van invloed. Dan heb je het over aanleg.

    Maar als ik dan een gedachtesprongetje maak, hoe kan stress van invloed zijn op mijn aders o.i.d. dan weet ik het niet.

    Hallo Roland,

    Je hebt mij aan het denken gezet, ga toch maar even vragen of het via de pols meer risico’s met zich meebrengt.

    Groetjes

    #91650 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Pat,

    ik ben eens gaan googlen op de voor- en nadelen van katheterisatie via de pols en kwam het volgende tegen:

    https://www.amc.nl/web/Het-AMC/Afdelingen/Medische-afdelingen/Hartcentrum/Hartcentrum/In-het-AMC-Magazine/Iets-lastiger-wel-veiliger.htm

    Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Beide methoden hebben voor- en nadelen. Bespreek het met je cardioloog.

    Hartegroet,
    Annemarie

    p.s. als je wilt ontstressen, er is ook een topic ‘Het is erg leuk om ook eens leuke dingen te delen met elkaar’ 🙂

    #91651 Reageer
    pat2
    Deelnemer

    Hi Annemarie,

    Thanks, ga gelijk even kijken.

    Groetjes

    #91653 Reageer
    pat2
    Deelnemer

    Hi Annemarie,

    Als ik dit lees blijft mijn eigen voorkeur toch de pols, mede omdat je dan weer sneller op de been bent.

    #91654 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Pat,

    Het artikel is van 2012. Er zal inmiddels wel de nodige ervaring zijn met deze methode.
    Heb je al enig idee op wat voor termijn je de katheterisatie krijgt?

    #91655 Reageer
    pat2
    Deelnemer

    Toevallig doet mijn cardioloog alleen pols. Hij zei 2 a 3 weken. Kon mijn voorkeur uitspreken dat hij het zelf doet, heb ik gedaan. Weet niet of dat qua wachttijd scheelt. Vond het begin deze week nog snel, maar ja toen moest ik nog een beetje aan het idee wennen. Nu mag het wat mij betreft morgen 😉 Krijg een belletje. Thorax en bloed heb ik gelijk gehad dus dat scheelt.

    #91656 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Ik ga er van uit dat voor jouw dan het een en ander duidelijk wordt.
    Succes.

    #91667 Reageer
    pat2
    Deelnemer

    Ga ik ook vanuit Jacob. Nu eerst de uitnodiging maar even afwachten, hoop snel.

    Groet

    #91672 Reageer
    pat2
    Deelnemer

    Heb nog een vraagje, misschien mag ik hem nog stellen. Weet een van jullie hoe vaak je zo’n spuitje onder de tong mag gebruiken? In de bijsluiter kan ik het niet echt vinden, alleen wanneer het niet werkt. Was n.l. bezig, druk op borst, bij rust trok het niet echt weg. Toen spuitje, trok weg, daarna weer verder, weer druk, rust, spuitje, en zo nog een derde ronde. Toen heb ik mijn activiteiten maar helemaal gestaakt 🙂

    Groet

    #91673 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Pat,

    Ik ben lange tijd mantelzorger geweest voor een vrouw met hartproblemen. Zij gebruikte Isordil, tabletje onder de tong. Ik kan me herinneren dat zij aan de bel moest trekken als de druk op de borst na een 2e tabletje niet verdween.
    Mijn advies voor jou is dan ook om nu even te overleggen met je huisarts of eventueel de EHH bellen om te overleggen. Tenslotte krijg je niet voor niets binnenkort een katherisatie.

    Sterkte!

    #91674 Reageer
    pat2
    Deelnemer

    Hallo Roland,

    In mijn beleving werkt het wel alleen niet lang, of valt het dan onder het werkt niet?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 68)
Reageer op: Hartkatheterisatie
Je informatie: