default-header

Hartkatheterisatie

Home Forums Algemeen Hartkatheterisatie

  • Dit onderwerp bevat 67 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door pat2.
15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 68)
  • Auteur
    Berichten
  • #91695 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Pat
    Het hoeft natuurlijk niet perse je hart te zijn, ik had alleen af en toe verkrampingen van mijn maag naar mijn kaak, maar ze zeiden toen dat het hyperventilatie was, daar had ik pilletjes voor en die hielpen, dus ik stond er verder niet bij stil, je gast er van uit dat de arts gelijk heeft, maar tien kwam er een avond dat ik weer zo,n verkramping kreeg, dus ik nam een pilletje, maar die hielp niet, dus nog een pilletje, toen ging ik heel erg zweten, erg benauwd, overgeven en toen gingen de alarmbellen bij mijn man rinkelen, nog onder de fou he gezeten, staan ging niet, naar bed, er weer uit, toen heeft mijn man de hap gebeld, en die zeiden, kom maar dus met onze eigen auto Nasr een andere plaats Nasr de hap, toen ik daar kwam kon die arts geen bloeddruk meer meten en gingen de toeters en bellen rinkelen, toen bleek ik dus een heftig infarct te hebben, dus achteraf nog geluk gehad, want had met de ziekenwagen gemoeten, maar toen s,nachts gelijk de catheterisatie en 2 stents gezet, toen 2 dagen IC, toen Nasr de verpleegafdeling met een hilterkastje, en na een week naar huis, toen revalideren, en dat was het, nu zit ik vol met medicijnen maar het gast nog steeds goed, af en toe nog een lichte verkramping maar dat noemen ze angina pectoris, dat kan geen kwaad , zeggen ze, mijn bloeddruk blijft nu goed, terwijl ik al jaren veel te hoge bloeddruk had, maar het zit in de familie, mijn vader is met 55 jaar overleden, en mijn 2 broers zijn ook hartpatiënten.
    Ik hoop niet dat ik je bang gemaakt heb, maar jij hebt echt nog geen infarct hoor
    Hoop dat je snel aan de beurt bent, maar alleen catheteriseren hoef je niet zo lang te blijven hoor, en als ze wel iets vinden, krijg je gelijk een stent, maar dan nog heb je geen infarct, ik had echt een acuut infarct, was een bloedstolsel.
    Heb ik je toch niet bang gemaakt he, maar ik bedoel als je echt iets aan je hart hebt worden je klachten wel erger hoor.
    Hartegroet Nesia.

    #91697 Reageer
    pat2
    Deelnemer

    Een goedenavond,

    Kreeg vandaag n belletje, sta op de spoedlijst, hoor zsm meer.

    Groet

    #91698 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Ben benieuwd, geniet nog maar even van het komende mooie weer en maak je niet druk de ingreep valt reuze mee hoor.
    Ga ik ook doen ff weekje vakantie.

    #91700 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Succes, Pat. Rustig weekend gewenst.


    @Jacob
    , fijne vakantie. Het beloofd een mooie nazomerse week te worden.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #91701 Reageer
    pat2
    Deelnemer

    Hallo Annemarie en Jacob,

    De onrust voor het onderzoek is helemaal weg, zal allemaal wel meevallen.
    Laat de uitslag nog wel even weten.

    Nog bedankt voor de berichtjes.

    Jullie ook een fijn & zomers weekend gewenst, en Jacob een hele fijne vakantie!

    Groetjes, Pat

    #91704 Reageer
    pat2
    Deelnemer

    Beste nieuws sinds tijden. Geen verstopte aders, en aan hartspasmen hoef ik zelf niet meer te twijfelen. Dat bewijs is er nu. Wat een rust zal dit geven.

    #91705 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Pat,

    Wat een goed nieuws! Ik hoop dat het inderdaad rust geeft.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #91708 Reageer
    pat2
    Gast

    Hallo Annemarie,

    Ja voor nu geeft het rust, scheelt toch weer n ingreep. Ben ook maar weer aan de meds begonnen die ik eerder preventief hiervoor gekregen had want heb door alles dagelijks last. Hoop dat t snel aanslaat. 1 oktober definitieve uitslag. Voor nu gewoon overal m’n spray mee naartoe. Had er alleen niet bij stilgestaan dat het via de pols slecht te combineren is met m’n werk, zit de hele dag achter m’n pc. Das niet echt te doen B) .

    Jacob je berichtje is weer weg, lekker dat je n fijne vakantie hebt gehad. Was ook mooi weer!

    Groetjes

    #91709 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Pat,

    tijdens de werkzaamheden van de website zijn er berichtjes geplaatst doordat sommige hartgenoten toch konden inloggen, was niet de bedoeling. Blijkbaar zou dit problemen op kunnen leveren en daarom zijn die berichtjes verwijderd.
    Sinds vanmorgen draait alles weer. Kunnen we elkaar weer de nodige harten onder de riem steken, onze hartjes luchten, ervaringen delen én….met vrolijke stukjes even vergeten dat we hartpatiënt zijn. 😉

    Hartegroet,
    Annemarie

    #91710 Reageer
    pat2
    Gast

    Hoi Annemarie,

    Dat had ik al begrepen. Wat mij ook opviel dat de ‘oude’ links via de zoekmachines niet meer werken, dat is zonde. Weet niet wie het onderhoudt doet en misschien wordt daar nog aan gewerkt, maar misschien de oude links redirecten? Anders kom je op de error page uit zonder verdere links.

    Groetjes

    #91712 Reageer
    Roland
    Gast

    Bij mij is de historie uit de mailbox verdwenen. Hierin stonden de in- en uitgaande privéberichtjes. Ik heb dit al gemeld en het zou doorgegeven worden.
    Het is weer even wennen….

    Groetjes.

    #91728 Reageer
    pat2
    Gast

    Viel mijn oog ook al op, misschien met de back-up of het overzetten na de upgrade iets niet helemaal goed is gegaan. Hou mij bezig in het dagelijks leven met soortgelijke dingen en af toe loop je in dit processen tegen dingen aan die je vooraf niet incalculeert.

    Oude links komen nu in ieder geval op de homepagina uit!

    Fijne dag…

    #91770 Reageer
    pat2
    Gast

    Een goedenavond,

    A.s. week heb ik een afspraak met de cardioloog voor de definitieve uitslag. Nu heb ik natuurlijk al gehoord dat het Prinzmetal angina pectoris is, verwacht niet iets anders tijdens dit gesprek behalve dat er ook hartritmestoornissen geconstateerd zijn. Maar wil graag goed voorbereid gaan. Dus als het mogelijk is wil ik graag vooraf putten uit jullie ervaringen. Als het kan graag tips wat te vragen en wat is er preventief mogelijk?

    Groet, Pat

    #91774 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Pat,

    Het is belangrijk te weten wat voor hartritmestoornissen het zijn. Komen ze uit de boezems of kamers? Meestal worden de ritmestoornissen in eerste instantie m.b.v medicatie behandeld. Indien nodig kan de cardioloog besluiten om een ablatie uit te voeren.
    Je kunt vragen hoe verder te gaan. Moet je dingen laten? Bij welke klachten moet je aan de bel trekken? Heb je zelf invloed op je klachten, zowel in positieve als negatieve zin.

    Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Succes de komende week.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #91920 Reageer
    pat2
    Gast

    Hallo Annemarie,

    Het is alweer een tijdje geleden. Mijn cardioloog vind de angina erger dan de hartritmestoornissen. Dus het laatste laat hij even voor wat het is. Volgende maand weer voor controle langs. Mijn cholesterol was te hoog, degene waar ikzelf weinig aan kan doen, zoals ik begreep. Als het dan nog zo is krijg ik hier weer medicijnen voor.

    Heb dagelijks last van een pijnlijke druk, bij rust, inspanning en emotie. Dus ook dagelijks mijn spray omdat dat verlichting geeft. Het is alleen wel dodelijk vermoeiend. Misschien dat ik volgende maand andere preventieve meds kan krijgen.

    Wat mij wel opvalt is dat ik tijdens de aanvallen steeds vaker last krijg van hartritmestoornissen.

    Gisteren weer een migraineaanval, de tweede deze week, mijn hart ging kort daarna in de rit mee, druk, ritmestoornissen. Gezellig alles tegelijk. Ben maar heel stilletjes blijven liggen. Na een paar uur ging het wel weer.

    Hoe gaat het voor de rest met jou?

    Groetjes, Pat

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 68)
Reageer op: Hartkatheterisatie
Je informatie: