default-header

Ëen halve eeuw cholesterolverdwazing

Home Forums Cholesterol Ëen halve eeuw cholesterolverdwazing

  • Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door Hartgenoten.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80661
    bert
    Sleutelbeheerder
    #93723
    janniejohanna
    Deelnemer

    Geachte meneer van der Linde….

    Heb met veel belangstelling Uw verslag gelezen.

    Ook ik gebruik medicijnen vooer de cholesterol al sinds 5jaar.

    Heb ook veel bijwerkingen, zoals spierkrampen.

    Ook is sinds ik dit gebruik, mijn maag erg opgezet, kan dat daar ook van komen? had het voor die tijd niet, 

    Hoor deze klachten wel van meer mensen

    Met vriendelijke groeten Jannie.

    #93724
    Hartgenoten
    Gast

    Hallo JannieJohanna,

     

    Cholesterolverlagers geven inderdaad heel vaak bijwerkingen. Spierkramp is een vaak voorkomende bijwerking. Maar ook problemen met het maag- darmstelsel zijn niet onbekend.

    U kunt altijd met uw behandelend arts overleggen om een ander soort cholesterolverlager te proberen. Misschien heeft u dan minder bijwerkingen. Of misschien kan de doseering worden verminderd.

     

    Anneliese Wijers-Barten

    Hartpatiënten Nederland

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.