default-header

Babbelbox

Home Forums Hartfalen Babbelbox

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 337)
  • Auteur
    Berichten
  • #84469 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Ja soms kan je ineens dingen overdenken he…als je alleen zit..;)

    Weet niet wat je met de ANW bedoelt..de wettelijke die je in enkele situatie’s krijgt die word inderdaad gekort met hetgeen wat jezelf aan inkomen heb..
    maar…als je een bijverzekering heb….dan niet he…dus dat is even de vraag…
    vroeger had ik ook zo’n bijverzekering voor de ANW…en die was juist daarvoor bedoelt…
    want anders had ik mij niet hoeven te verzekeren…want ik had meer inkomen dan mijn ex man..:side:

    Heb mij verleden keer weer even in het pensioen verdiept..ik heb nl al vanaf mijn 17de betaald…en heb eerst 13,5 jaar bij de gemeente gezeten en dat pensioen is overgenomen door het pensioenfonds wat ik nu heb…momenteel werk ik al weer 30 jaar…tis een tijd he…
    maar goed..je kon dus checken hoeveel je overhield van je pensioen e.d., je kon bv ook uitrekenen als je deeltijd pensioen wilde doen…dus ik was best nieuwsgierig..
    omdat ook het prepensioen gebeuren ook op ons tegoed van het pensioen was gekomen kon je dus een best leuk pensioen krijgen..

    Nou..ik viel van mijn stoel..echt waar….ik heb aan pensioen 500 euro netto per maand meer dan dat ik nu heb….dus kan niet zeggen dat ik een gat heb…:woohoo:
    dus misschien kan ik met een stukje deeltijd pensioen nog een leuk inkomen hebben..hihihi…
    het voordeel is ook dat ik vanaf mijn 17de al pensioen heb betaald…dus je heb wat jaartjes meer..naderhand werd het veranderd, zodat je pas met je 25ste of zoiets voor je pensioen ging betalen…

    maar goed..voorlopig nog een kleine 20 jaar doorwerken..whahahhahha..:laugh:
    maar ik weet dat het toch goed geregeld is…

    Fijn dat die Coach had aan het werk is voor je dochter..geef je toch een stukje rust he…

    en ja..faalangst heeft juist niets te maken dat je het niet kan..vaak komt het juist voor bij mensen die er geen reden voor hebben…heel typisch eigenlijk he…

    Ik zou inderdaad even goed uitzoeken hoe het zit met al die verzekeringen..ook in het geval met je kinderen…Succes!!…;)

    nou meiden…geniet lekker van het weekend…

    tot forums..dikke knuffels van ons hier allemaal!!!

    #84472 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Hoi, daar ben ik weer even:) Lekker voor jou Marjolijn dat het dan nu weekeind is he:laugh: Dan kun je nu toegeven aan je behoefte aan meer slaap! (als je dan heel veel slaapt, stuur dan even de helft naar mij toe, eerlijk delen?;) )

    En dan lekker morgen uitwaaien op het strand, nou, volgens mij wordt dat letterlijk uitwaaien hoor, (goed voor de muizenissen, zo vond ik het van de zomer heerlijk om met mijn vriendin een rondje door de wijk te maken, langs de weilanden, heerlijk dat windje zo te voelen. Ik met mijn scootmobiel, zij op de fiets er naast)

    Eugenie, je hebt het maar druk gehad zo te lezen, en Marjolijn ook al:) Maar bij jullie allebei met goed gevolg.
    Lekker dat die coach er nu achter aan gaat, scheelt jou weer energie, Eugenie!
    En het is altijd goed om alles alvast in orde te hebben voor later, en zéker als je kinderen nog jong zijn.

    Mijn verjaardag was echt gezellig, lekker klein koppeltje, (alhoewel, mijn huis leek nog vol hoor:laugh: ) Maar het was fijn en ik ben flink verwend!

    Donderdag was mijn kleindochter jarig, 1 jaar is ze nu, mijn prachtige kleindochter!!
    Die dag was ik alleen niet optima forma, (nog steeds niet helemaal, verkouden zoals zovelen he;) De huisarts zei, als je ziek wordt, (koorts) dan moet je komen, dan krijg je tamiflu. Nou, daar heb ik het een en ander over gelezen, qua vervelende bijwerkingen, dus ik weet niet of ik dat zou willen.
    Ik ga er gewoon van uit dat ik die mexicaanse griep niet krijg (ik hoop het van niet)

    Is dat in jullie regio ook zo verschillend met de tijdstippen van de griepprik? Mijn buurvrouw heeft hem donderdag gekregen, en ik krijg hem pas 3 november, best wel laat vind ik.

    Mijn dochter had maandag een gesprek met haar leidinggevende, en zei (vanwege de problemen die er al gemaakt werden) Ze zei dat ze zo snel mogelijk ging proberen weer aan het werk te gaan. Tja, en toen kreeg ze gewoon de datum al opgedragen dat ze weer moet komen. 26 oktober moet ze weer beginnen, als ze dat niet doet, dan krijgt de invalster een contract en komt mijn dochter niet meer terug op die groep. (nergens dus, want overplaatsing is verplaatsen van het probleem, zei mijn dochter.)

    En de huisarts had nooit mogen zeggen dat ze niet naar het gesprek van HRM had gemogen! Want hij keek alleen naar de medische kant. Ja, logisch lijkt mij he:dry:
    En mijn dochter mocht ook geen contact met haar collega’s gedurende de 2 weken dat ze nog thuis is! Als ze rust van werk wil, dan ook geen contact.
    Ik heb gezegd dat ze zich daar niet aan hoeft te houden, haar leidinggevende bepaalt niet wat ze wel of niet mag doen! (nee, ze is gewoon bang dat mijn dochter dan vertelt hoe de situatie is, dus iets vertelt over de leidinggende zelf. Maar dat ligt niet in haar aard)

    Haar collega belde gelukkig zelf. En heeft gezegd: we slepen je er door hoor, tot januari! Zoveel mogelijk met baby’s op de bank, het zwaardere werk aan de rest overlaten. In Januari moet ze namelijk de ziektewet in vanwege een operatie, en dat weet de werkgever al.
    En dan komt ze daarna weer terug op de groep waar ze nu staat, (al ruim 7 jaar)
    Je zou verdorie zeggen: zet het even op papier, dat ik dan wel terug kom op mijn groep!

    Want wat ze nu doen is puur dreigen! Ze hebben geen vervangend werk voor haar, behalve de invalpoel.
    Ze is nu lid geworden van de bond (maar las verhalen dat een bond weinig doet maar wel duur is) En ze is ingeschreven bij rechtsbijstand. Kost allemaal best wel veel voor haar, want ze werkt 24 uur per week, dus geen echte vetpot he.

    Nog steeds begrijpt ze niet hoe iemand zo kan zijn, (leidinggevende, die altijd zo gek op haar was,) Maar die is ook een pion op het werkbord van de werkgever.

    En helaas is haar werkgever niet de beste! Hoe die met mensen omgaan is treurig, en personeel moet liegen tegen ouders als die vragen stellen waarom bepaalde personen weggaan. Dat is hun eigen keus, moest er gezegd worden. Terwijl dat niet waar was, het was gedwongen! En zo kan het nu bij mijn dochter ook gaan. (alleen, ik ben geen personeel, dus als het echt zou moeten. hou ik mijn mond niet!
    De arboarts was aardig, maar kan niets voor haar doen. Had het ook over die doorstromingskansen en de andere dingen die op papier stonden. Maar toen mijn dochter zei dat de bond afraadt om die optie’s te doen, en nooit in moet gaan op zelfontbinding van contract met behoud van loon (voor 2 maanden) toen zei de arboarts ook niets meer.

    Gelukkig staan haar collega’s achter haar, Mijn dochter hoopt gewoon dat er iets gevonden wordt waar iets aan gedaan kan worden qua medicijnen. Ze wil zich beter voelen, en ook leuke dingen doen zonder daat voor te moeten boeten,

    Marjolijn, leuk joh, die plaatjes met de buldoggen! Wat hebben ze eigenlijk lieve koppie’s zeg!

    Geniet allebei van het weekeind, het is wel telkens somber weer, maar om je eerlijk de waarheid te zeggen vind ik elk seizoen mooi! (en kan ik het minst tegen de zomer, tegen de warmte) Elke winter hoop ik op sneeuw omdat ik dat zo mooi vind.

    knuffel voor allebei van Margreet .

    #84475 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    nou…meiden…vandaag kwam ik om kwart voor acht uit mijn bedje..en ik ben er om half 12 in gegaan..dus een beste score van mijzelf…whahhahhaha..
    en als ik het je kon geven Eugenie…dan had ik je zo de helft van mijn slaap tijd gegeven hoor..no problem…:laugh:

    Gisteravond lekker met wat toastjes en de honden op de bank gezeten..open haard aan..heerlijk genieten toch…dat vind ik zo leuk aan deze jaar getijde…de herfst en winter…dan kan mijn open haard weer aan…lekker genieten…
    was altijd een droom van mij…en sinds 2005 heb ik hem eindelijk…hihihi..
    kost wat..maar heb je ook wat..vind het zo’n stuk gezelligheid..;)

    De zomer vind ik ook wel leuk..behalve als het zo heet is…zo’n 22 graden vind ik wel mooi..maar meer echt niet..kan er echt niet meer tegen…:(

    Zo te horen Eugenie is het nog drama bij je dochter op het werk…bah..dat mensen zo lullig kunnen zijn he..het kan allemaal zo anders…:blush:

    Nog gefeliciteerd met je jarige kleindochter…nog een klein dreumesje zo te horen…
    en dat je er nog lang van mag genieten!!!:woohoo:

    Ik krijg geen griepprik…oftewel..ik wil hem niet…ik krijg 1 keer in de tig jaar griep…en dan ga ik mij niet ieder jaar volspuiten met een vaccin wat al verouderd is…
    ik heb in begin mei de griep gehad sinds jaren…en gelijk zwaar verkouden en holtenontstekingen als ik wat krijg doe de rest ook gelijk mee..dan krijg ik alles op mijn dag…whahhahhah..maar na 3 weken was ik er weer vanaf…
    wat neusverkouden ben ik altijd in de winter..nix ergs..

    tja..dat tamiflu is leuk…maar je moet het echt krijgen als je ook echt die mexicaanse griep heb..anders heb je een probleem…
    stel dat je de normale griep heb…je krijgt dat middel….en naderhand krijg je alsnog de mexicaanse variant..dan kunnen ze je niet meer tamiflu geven want dat helpt dan niet weer…en het voorkomt ook niet dat je het krijgt…het is puur bedoeld voor het moment dat je het krijgt…
    dat heb ik begrepen van onze arbodeskundige op ons werk…;)

    Zit nog even in mijn ochtendjas…vanmiddag om 13.00 uur moeten we in Scheveningen zijn…het is maar een superklein ploegje..maar ach..het gaat om het uitwaaien..

    Fijne zondag meiden!!… :kiss:

    #84479 Reageer
    kneusje
    Gast

    😉 Hey Marjolijn, nu was jij even in de bonen..hah….ben blij dat ik niet de enige ben die er soms een beetje naast zit 😛
    Met je laatste steunende woorden bedoelde je natuurlijk Margreet….ik weet zelf hoe dat soms gaat.
    Als je er een gezicht bij hebt is het veel gemakkelijker praten…:laugh:

    Wat erg Margreet van je dochter, het maakt me pisnijdig :angry: dat goede mensen die hard willen werken op zo’n smerige manier eruit gewerkt worden als ze niet meer “productief ‘ genoeg meer lijken te worden.
    Ik hoop echt dat ze contact gaat opnemen met het UWV, burger raadsman of haar rechtsbijstandverzekering en eens goed laat uitleggen wat haar rechten zijn.
    En natuurlijk NOOIT tekenen voor ontslag want ook al lokken ze met doorbetaling van 2 maanden…als ze ontslagen wordt krijgt ze de kantonrechtersformule en dat is in haar geval minstens 5 maanden :cheer: uitbetaling…..al zit ze natuurlijk helemaal niet op ontslag te wachten.
    Bovendien is dan haar WW gegarandeerd dus niet aan de chantage toegeven!

    Wat ze dan wél moet doen om haar baan te houden weet ik niet, vandaar dat ze hulp nodig heeft…
    Bovendien heeft ze de energie niet om zelf alles te regelen.

    Is ze ooit voor een deel afgekeurd, zo ja dan kan ze hulp van het UWV inschakelen.:S

    Ik wordt ontzettend boos op deze oneerlijke manier van zaken doen en geef je dochter van mij maar een dikke knuffel en leg maar uit dat we heel goed snappen hoe frustrerend dit voor haar is….

    Mijn dochter moet ook nog afwachten wat het ROC nu weer verzint om in te halen.
    Als ze alle uren in moet halen zou het betekenen dat ze in september niet klaar is om een nieuwe opleiding te volgen en moet ze een jaar weggooien.
    Volgens de regels hoeft ze niet alles in te halen maar het is zo’n gevecht :silly: dus ik ben blij dat we een coach hebben en dat gun ik jouw dochter ook zo Margreet.
    Ik hou jullie op de hoogte van de rest van de soap en ik hoop dat je ons ook laat weten hoe het met je dochter gaat Margreet……

    Marjolijn is vandaag vastwel lekker uitgewaaid…..wat was het al koud zeg! :woohoo:
    Wel een fijn zonnetje, dat is wel een voordeel.

    Ieder seizoen heeft wel iets alleen druilerig weer vindt ik niets.
    Sneeuw vindt ik super, lekker frisse lucht, met wat zon en droge lucht en krakende schone sneeuw..heerlijk 😛
    Warm zonnig weer is ook prima maar ik ben het met je eens Marjolijn, 22 garden is het lekkerst, als het warmer wordt vindt mijn hart het te benauwd blijkbaar…B)

    Nou, de koffie begint alweer koud te worden:woohoo: dus ik ga maar eens lekker plat met het bakkie naast mijn neus.

    Fijne zondagavond allebei en een goede week.

    Ps: Margreet nog gefeliciteerd met je kleindochter, wat een geschenk!

    Dikke knuffel meiden en sterkte weer in de strijd:)
    Eugenie

    #84480 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    hahahha..kan gebeuren he…al die namen…
    nou…in rotterdam was het zonnig toen we vertrokken…maar in Scheveningen zagen we donkere wolken…en uiteraard heeft het ook geregend…op een gegeven moment zo erg dat mijn man en een dochter van iemand die mee was lichtelijk drijf werden…want tja..die hadden geen regenbestendige jas aan getrokken…
    ik was helemaal in eskimostijl voor het geval dat..
    we hebben zo’n drie kwartier gelopen…en toen weer richting huiswaarts gegaan..
    de hondjes hebben het ook lekker naar hun zin gehad…dus al met al een korte wandeling met een nat pak…maar toch wel gezellig uitgewaaid..

    hier even wat foto’s…
    hier eentje van hoe krijg je drie bullen op een stoel…en degene die erachter zit ben ik…hihihi..
    en nog wat van het strand..


    ben net uit bad…heerlijk met mijn fleece kamerjas aan…hihihi..dus ben weer helemaal zeevrij….zand ligt nu in de wasmand..:P

    #84482 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: hey Marjolijn,

    wat een leuke foto’s…de honden zullen het ondanks de regen heerlijk hebben gevonden….:P

    Jammer van de regen, zonde…kou is niet erg maar eregn maakt het zo somber….
    En ik ken dat zand…:blink: dat kruipt overal en nergens waar het niet hoort…hahaha…

    Fijne week meiden.

    #84485 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    :laugh: Prachtig Marjolijn! Die bullen bij jou op de stoel, en de voorste ligt er lekker op zijn (of haar?) gemak bij:) Ik vind dat echt leuk, nu te weten wie achter de naam Marjolijn zit. En Geweldig om de honden zo te zien, wat zul jij van ze genieten zeg!
    Gisteren om half 2 moest ik aan je denken, ik dacht, oh jee, Marjolijn loopt in scheveningen en nu regent het! Maar gelukkig hebben jullie toch nog kunnen wandelen.
    Zou onze hond niet doen hoor:cheer: die zou het liefst willen dat het baasje met de paraplu boven haar hondenkopje liep;) Als het regent moet je haar werkelijk de deur uit dúwen!

    Eugenie, mijn dochter tekent niets hoor, ze gaat maandag weer aan het werk en word er doorheen gesleept door haar naaste collega’s, tot januari. Dan word er weer een deel (hopelijk het laatste deel) van haar brandwonden geopereerd. En dat weet haar werkgever al lang dus komt ze ná herstel wel weer terug op de groep. (ik zou bijna zeggen: zet dat zwart op wit graag!)
    Maar ze mag als ze na de operatie terugkomt, een jaar niet ziek worden, want anders….
    Ze is te duur werd er gezegd. Nou, ziekmelden deed ze al vrijwel nooit, 1 x toen ze hoge koorts had bij een fikse keelontsteking, verder niet, terwijl ze ziek van moeheid was!
    Ze is nu lid geworden van de bond (die al meldde niet in te gaan op onslagideeen van werk)
    en ze is lid van rechtsbijstand geworden. Je moet eerst 3 maanden lid zijn voordat ze je helpen bij een conflict. Nou, als het allemaal lukt met de hulp van collega’s (als ze het toestaat want ze is iemand die liever alles voor een ander doet dan dat er iets voor háár gedaan wordt) en met de anderhalve week vakantie die ze nog op moet nemen van ons (heeft ze recht op!)
    dan is het zo januari en moet ze de ziektewet in. De tijd daarna meegerekend zijn er wel 3 maanden voorbij he:woohoo:
    Ze hoopt niet dat het nodig is !
    En nee, ze is nooit voor een deel afgekeurd, ze werkt 3 dagen heeft geen uitkering.
    Het UWV is ze wel geweest op aanraden van de huisarts, hij vond dat ze recht had op een uitkering voor de 2 dagen dat ze niet kon werken.
    Dus niet he, zonder onderzoek, op een meer dan walgelijke manier kreeg ze te horen wat ze allemaal zou kunnen doen! De gekste beroepen passeerden het lijstje, want haar eigen beroep zou dan te zwaar voor haar zijn!
    Nou, machineonderdeeltjes uitzoeken op een fabriek (een van de baantjes) word je ook niet vrolijk van he! En naaister op een meubelstoffenfabriek. parkeerwachter, en andere dingen. en dat voor 40 uur per week! Ze kon zonder problemen 15 minuten op haar knieen, en haar armen recht voor zich uithouden en ze had geen probleem met temperatuurwisseling (en ze krijgt bij een beetje kou al blauwe nagels)
    En dit alles werd geschreven door een arbeidsdeskundige die haar nooit gezien ofgesproken heeft! Er is geen onderzoek gedaan, niets!
    Mijn dochter wilde niet eens in bezwaar, ze was al met tegenzin er naar toe gegaan, en voelde zich vernedert.
    Nee, Eugenie, het UWV is een marionettenspel voor en van het kabinet. Wat daar werkt is niet menselijk, (helaas ken ik verhalen waar de honden geen brood van lusten)
    En er zijn altijd mensen die op een of andere manier hun geld krijgen via het UWV, zonder iets te mankeren, die zijn hun beroep van toneelspeler misgelopen!~
    Ik vind het triest als gaat doen alsof je psychisch zwaar in de war bent, of dat je straat fobie hebt en toch overal naar toe gaat!

    Ha ha, lekker boos ben ik he:)
    Maar ja, ik zie hoe mijn kind vecht om te kunnen werken, ik hoop dat de euthyrox die ze vandaag voorgeschreven heeft gekregen, haar helpt!
    En ik hoop dat jouw dochter heel goede steun heeft van haar coach!

    Liefs voor allebei van Margreet

    #84486 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    die zo relaxt er bij ligt is onze Casper…hihihi..heerlijk op zijn rug in de leuning…;)

    ja..we genieten volop van het stel..ze hebben altijd wel iets bijzonders…het zijn net een stel clowns..echt waar..tis net comedy capers!!

    ja..UWV is ook een zooitje..mijn man is voor minder dan 35% afgekeurd op zijn knieen..dus bij de herkeuring kreeg hij geen uitkering meer…maar er was ondertussen wel PDD-Nos ontdekt..wat hem ook belemmerd in zijn werk…via een instantie heeft hij nog een tijd gewerkt..maar is volledig overspannen er van geraakt…en is toen ontslagen…na alle onderzoeken kregen toen we toen pdd-nos te horen…eindelijk een naam bij zijn “afwijking”..klinkt een beetje cru..maar ja..

    om voor dit weer afgekeurd te moeten worden..zou hij dus weer fulltime aan de bak moeten..en vervolgens weer helemaal doorgedraaid moeten worden….
    Nou dank je…dat hadden we net achter de rug…dus liever niet..dus steek die uitkering dan maar in je *****…….:P

    Toen hebben we ook besloten dat hij bij mij in Rotterdam kwam wonen…en voor de beesten en het huishouden zou zorgdragen…niet wetende dat ik ook weer geopereerd zou worden..
    maar met behulp van het SARR e.d. heeft hij zijn ei kwijt gekund..en heeft hij wat handgrepen gekregen om er mee om te gaan…we hadden zelf al aardig wat dingen op een rijtje..
    en een agenda bijhouden….geen onzekerheden…niet teveel plannen stonden er al op..
    waarop de psychiater had gezegd, uw vriendin is al uw prive psycholoog..
    door veel te praten komen we overal uit..ook als het wat minder gaat…ook met mij..
    in begin was ik echt down..op de zaak merkte niemand het…maar mijn man wel…en die gaf mij dan weer de bekende schop onder mijn kont om het maar te zeggen..whahhahhah..en zo doen we dat bij elkaar….

    maar goed…nadat we het UWV de zak hadden gegeven…kwamen er nog allerlei brieven …met vragen en weet ik al niet meer….terwijl hij geen uitkering meer kreeg…
    we hebben alles verscheurd..en vooral bij de woorden in de brief…

    Anders word u op uw uitkering gekort!!!..

    Welke uitkering heren???:woohoo:

    Dreigementen die nergens op slaan…nee…daar zit je ook niet echt op te wachten..
    en inderdaad..soms zijn er mensen afgekeurd dat ik denk joh…als jij volledig bent afgekeurd..dan ben ik het 200%!!…en ik werk nog gewoon…rara hoe kan dat..
    ben denkelijk te optimistisch…en ook mijn spirit om met mijn werk verbonden te zijn is denk ik een groot pre…
    en soms zie je stumpers…dat ik denk…kijk..die mogen van mij in de UWV….en die doen dan ook nog hun job…

    ik wil nog een leuke foto delen…wedden dat je een glimlach om je mond krijgt??:P

    #84487 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh: om eerlijk te zijn Marjolijn, ik kreeg een lachkriebel van die laatste foto….wat een zootje bij elkaar…hahaha….super foto!

    Wat het UWV betreft ben ik het helemaal met jullie eens.
    In 2001 ben ik tegen mijn zin in de ziektewet gekomen en moest een jaar later het keuringstraject in….:angry: nou, DAAR wordt je pas écht ziek van.
    Ik had meer dan 20 jaar tegen het advies van mijn cardioloog in gewerkt en mantelzorg voor mijn ouders gedaan en een ziek kind en een baan en 2 poetsbaantjes….tja..ik moest blijkbaar wat bewijzen.:blush:
    Toen mjn moeder uiteindelijk overleed (mijn vader al eerder) kreeg ik ook nog eens een maagbloeding en een infarct en daarna een heftige burn-out.
    Toen was de koek op en moest ik de WAO in.

    De eerste keuring verliep prettig en ik moest na een jaar een herkeuring…
    Ook die ging redelijk goed en ik werd voor 5 jaar afgekeurd.
    Het heeft me drie jaar gekost om te accepteren dat ik niet meer mocht werken toen ik ineens veel eerder een oproep kreeg voor de nieuwe herkeuringen via de WIA.
    Ik val nog wel in de WAO maar de h keuring was wel via de WIA-regels….nou dat heb ik geweten :woohoo:

    Ik trof een vreselijke arbo-arts die helemaal niet in mij geïnteresseerd was maar net zoals bij jouw dochter keek hoelang ik op een been kon staan, mijn arm recht kon houden of hoever ik kon bukken……:silly:
    Ik werkte voordat ik ziek was als telefonische spoedachterwacht en snapte niets van die keuring.
    Inmiddels had ik wel een dubbele hernia en kon dus niet meer bukken maar volgens die dokter zouden werkgevers helemaal niet erg vinden als ik 4 keer per dag een half uurtje moest rusten op een bank…:huh: Nou, dan mag hij mij die werkgevers laten zien….:angry:
    Na nog 2 van zulke vreselijke keuringen schreef mijn cardioloog een brief dat ze mijn dood op hun geweten hadden als ik nog een keer onder zulke stress gekeurd zou worden…:S

    Uiteindelijk kreeg ik weer een keuring, maar dit keer van 2 onafhankelijk van elkaar fijne arbo-artsen die vragen stelden over mijn hartklachten en mijn gezin en achtergrond en die me juist complimenteerden met het feit dat ik altijd zo hard gewerkt had…ondanks het feit dat ik me toen al op 18 jarige leeftijd af had mogen laten keuren…

    Sinds die tijd ben ik dus 100 % afgekeurd maar ik ken verhalen van mensen die liever nog voor de trein sprongen dan nog één zo’n vreselijk denigrerende keuring…:(
    Over twee jaar ben ik weer aan de beurt en ik zie er nu al tegenop…zo erg vindt ik het….

    Wat erg dat je dochter op die manier gekeurd is, totaal ongegrond niet geholpen wordt….zelfs niet gezien is…..:angry:
    Ik kan je niet zeggen hoe boos ik hierover wordt….en verdrietig tegelijk….

    Net zoals alles tegenwoordig is door de schaalvergroting alles kapot gegaan; ziekenhuizen, scholen en het UWV..:ohmy:

    Ik ben blij dat haar collega’s nog voor haar vechten, maar wat erg dat ze dit ook nog moet meemaken terwijl ze binnenkort weer geopereerd moet worden…heel gemeen en oneerlijk.

    En bij jouw man Marjolijn, is het al niet beter gegaan….bah!

    Ik hoop van harte dat die harde oneerlijke artsen (dat ze zich zo nog noemen ) zélf eens iets vreselijks meemaken en dan ook zo behandeld worden…..echt waar!

    Gelukkig hebben we dan nog zulke gekke foto’s waar we dan weer om kunnen lachen en dan gaat het weer een beetje…..wat zijn we toch sterke vrouwen!:laugh:

    Lieverds, een fijne avond en tot mails
    Oja, mijn snuut kennen jullie al van het hartbrug magazine……weten we laalemaal hoe we eruit zien gelukkig….knap stel of niet?!:laugh:

    #84488 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Wat een vertederende foto Marjolijn:) Heerlijk om te zien, ik kon er geen genoeg van krijgen.
    En ja, dat onlokte mij een heel grote glimlach:laugh: Wat een stel zeg, en wat vreselijk lief!!!!

    Ik probeerde een foto van Lexia en Pica neer te zetten, maar ja, ben een kluns wat dat betreft:P
    Dus was ik ook gelijk het hele stuk wat ik geschreven (lees getypt) had, kwijt:S

    Boehoe, alles weg. Dus nu een klein stukje, dan komt moregen de reactie wel, is nu een beetje laat.
    Ik weet dus niet hoe ik een foto moet plaatsen,

    Ik moet zeggen, we hebben er een gezellig minihoekje van gemaakt:laugh: we hebben het over serieuze dingen maar ook over leuke dingen. Ik vertel hier meer dan ik over het algemeen zou durven doen. En zeker niet zo snel!
    Ook als ik bang ben heb ik het gevoel het hier neer te kunnen zetten, en begrepen te worden.
    Dus meisjes, bedankt daarvoor!

    knuffel van Margreet

    #84492 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi meiden!!

    Fijn toch dat we zo ons eigen hoekje hebben voor ons leed en ook een lach…!!
    want zonder dat laatste kom je niet ver he…gelukkig kunnen we dat ook nog!!hihihi:woohoo:

    Margreet, om foto’s hier neer te zetten moet je je foto’s al ergens op het internet hebben staan, zoals bv http://www.photobucket.com daar kan je je foto’s downloaden en met de onderste van de reeks linken die er dan staan, een copie maken en hier plakken…

    en anders mag je het ook mailen hoor..wil ik het wel erop zetten..ben niet zo moeilijk..hihihi
    even kijken hoe ik hier een privebericht verstuur…

    Eugenie..wat vreselijk ook die keuring zeg…ongelooflijk toch he..dat dit gebeurd in Nederland..
    nee..denk dat je eerst op toneellessen moet…want als je jezelf ietwat te sterk opstelt kom je niet ver….en daar zou ik het meeste probleem mee hebben..want ik kom nogal very zelfverzekerd over…whahhahaha…al zit ik in een diep dal..zal niet gauw iets laten blijken…

    Helaas heb ik het hartbrugmagazine niet..dus kan je ook niet kennen van die foto…whahhahah..

    Ik ga even kijken hoe die pm’s hier werken….

    jullie horen nog wat van mij!!…

    Fijne avond!!

    #84494 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi Marjolijn

    Wat een ontzettend leuke foto’s van je beestjes 😛
    Geweldige stoere honden. Ik ben zelf ook helemaal gek op alle rassen waarbij de voorouder te hard tegen de deur is gelopen. Die korte snoetjes komen toch ergens vandaan 😛

    Alleen één probleempje met de foto’s… ze zijn wat te breed voor deze pagina. Daardoor wordt de tekst niet goed weergegeven. Niet iedereen zal er last van hebben, maar het is sonde dat de regels van jullie gesprekken afgekapt worden.

    Groetjes, Job

    #84495 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    HOi Job,
    Weet jij welke breedte dit forum aan kan??
    dan kan ik dat gewoon aanpassen voor dit forum..geen probleem..
    maar bij de meeste forums werkt dit formaat prima!!..

    Het zijn zulke heerlijke honden…het is soms jammer dat mensen die het ras niet kennen er voor omlopen….en waarom??…vanwege hun uitdrukking??
    want het merendeel is zo lief …ook naar andere honden toe…

    #84498 Reageer
    kneusje
    Gast

    🙁 Hoi meiden,

    wat we nu weer hebben meemaakt…pfffff.
    Mijn dochter had gisteren haar eerste stagedag, heel belangrijk want ze loopt dit laatste jaar bijna constant stage…:ohmy:
    Nu weet ik niet meer of ik over die stages al wat verteld heb maar het komt erop neer dat de stages afgelopen jaren niet één keer goed zijn verlopen :angry:
    Niet door haarzelf hoor, iedere stage-aanbieder was blij met haar, gaf haar hoge cijfers en vonden haar veel beter scoren dan klasgenoten.
    Nee, vanaf het begin gaat de organisatie van haar stages niet goed door constante fouten van de opleiding…….

    Vanaf het begin toen bekend was dat ze chronisch ziek is en dus een beperking heeft…..niet in haar werk maar ze mag geen super vroege diensten draaien …is het een zootje.:blink:
    De stage-aanbieders worden niet op de hoogte gesteld, afspraken niet nagekomen, ronduit tegen ons gelogen of de stage is helemaal niet geregeld…:S
    Wij hebben drie officiële klachten ingediend bij het ROC en meerdere gesprekken gehad, er is beterschap beloofd maar niet een studieloopbaanbegeleider doet wat hij of zij moet doen, namelijk de stage op de hoogte brengen en een beetje begeleiding.

    Dit keer zou het beter gaan en we waren voor het eerst sinds 3 jaar redelijk optimistisch dat het nu wel goed zou gaan….nou dat bleek valse hoop.:woohoo:

    Wat is er gebeurd;
    onze dochter moest voordat ze met stage kon beginnen een soort examen afleggen (CARS-toets) om zelfstandig te mogen werken.
    Die CARS-toets had de school gepland in de tweede week na de vakantie terwijl er toen ook andere examens afgenomen moesten worden.
    Alle leerlingen gaven aan meer tijd nodig te hebben maar het ging natuurlijk gewoon door met als gevolg dat iedereen zakte voor die toets (mag geen fouten maken):blush:

    Het ziekenhuis waar onze dochter bij komt werken laat niemand stage lopen zonder dat die toets gehaald is of er andere opdrachten voor gemaakt zijn die ook voldoende moeten zijn.
    Mijn dochter had bij haar SLB-er aangegeven dat ze geen tijd meer had om op tijd die opdrachten af te ronden maar de SLB-er vertelde haar dat het geen probleem zou zijn om zonder de opdrachten alvast te beginnen met stage.
    Toen mijn dochter aangaf dat het ziekenhuis haar dan zou weigeren werd ze voor gek neergezet…ze kon gewoon gaan stage lopen want de SLB-er wist wel beter.

    Nou, je raadt het al….kwam ze gisteren voor de eerste stagedag, werd ze uitgefoeterd omdat ze die opdracht dus nog niet af had en dus nog niet mocht werken.
    Op haar verweer dat haar SLB-er haar had gestuurd vertelde het ziekenhuis dat ze die SLB-er telefonisch nog die week nadrukkelijk hadden verteld dat dat niet kon en dus dat onze dochter op eigen initiatief was gekomen en dus weg moest gaan…..

    Ze kwam helemaal verbouwereerd thuis aan en dat met alle eerdere stage-ellende al in haar rugzak..:dry:
    Ondertussen was haar coach (onafhankelijk van dit verhaal en zich van geen kwaad bewust) in gesprek met de stage-coördinator van datzelfde ziekenhuis die totaal verbaast was dat onze dochter dus chronisch ziek was.
    WEER had de school niets doorgegeven of uitgelegd dus het ziekenhuis was behoorlijk boos dat ze niets wisten….:silly:

    Nu zit mijn dochter thuis te werken aan die opdrachten, moet de gemiste stagedagen weer inhalen terwijl we al met school ruziën over andere inhaaldata’s (school wil haar teveel laten inhalen maar dat mag en hoeft helemaal niet volgens de bepalingen van haar beroep) en nu dit weer…:huh:

    Morgen heeft ze de opdracht hopelijk af en gaat ze weer naar stage waar ze een gesprek krijgt over haar beperkingen, met die stage-coordinator, haar SLB-er en haar begeleidster van stage…nou ik hoop toch echt eens op wat begrip en duidelijke afspraken.

    Al met al heb ik het nu even gehad, en stik ik al de hele nacht en dag van de hartkloppingen……wat een bende zeg….hoe krijgt die opleiding het voor elkaar om zo vaak en zoveel te verprutsen..
    Lekker binnenkomertje op die stage…ik hoop niet dat de sfeer zo blijft.

    Het is een flink verhaal maar echt, ik kan er een boek over schrijven…..
    Lees er maar gewoon over heen hoor, ik ben blij het even kwijt te kunnen…

    Duimen jullie morgen met mij?

    Ik hou je op de hoogte van deze soap …..

    #84500 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Jeetje Eugenie…dit is toch onmogelijk..maar het gebeurd echt!!..:blink: :ohmy:

    Echt diep tragisch zeg….ik duim super met je mee echt..want dit kan niet zo langer…

    en om de spanning wat te doorbreken…

    Probeer een beetje rust in je kont te krijgen…want ook voor je slaap is het niet goed..

    Dikke knuffels van een duimende marjolijn!!

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 337)
Reageer op: Babbelbox
Je informatie: