default-header

Babbelbox

Home Forums Hartfalen Babbelbox

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 337)
  • Auteur
    Berichten
  • #84408 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi Margreet..

    Gelukkig dat het een fijne afspraak was..scheelt weer he…tja..ik heb ook zo’n plastablet..in de ochtend..af en toe kan ik nog geen half uur zonder het toilet..dus als ik ietwat langer onderweg ben naar mijn werk dan zie ik als eerste het toilet…hihihi…moet ik even lossen..
    ik heb ook een vervelend kuchje..maar dat schijnt ook van mijn medicatie te zijn…ik slik enalapril…en alles eindigend met pril…zoals lisinopril (wat ik voorheen slikte) heeft ook dit effect helaas…

    Tja..hoe lang je heb weet je ook niet als je niets mankeert he…tegenwoordig hoor je zo vaak over ongelukken e.d. en dan was misschien de levensverwachting van diegene wel erg lang..maar word dan toch wreed verstoord.
    Denk dat je gewoon moet genieten van iedere dag…en wat je nog wel kan….

    ja..de bullen zijn beste beren….hihihih…ik heb ook af en toe een blauwe plek dat ik denk..hoe kom ik hier nu weer aan…hihihihi..

    PSP is moeilijk als je er geen lessen in neemt….ik heb eerst via het internet lessen gevolgd..om zo het pakket te leren begrijpen en wat je er zo’n beetje mee kan doen..en het is heel leuk om te doen…ook om soms grapjes uit te halen…zoals die kerststal….daar heb ik dan al zo lol aan als ik alles ga opzoeken op het www… dan heb ik dat idee in mijn hoofd..en dat moet dan gebeuren…

    en dat het een kerststal is..ach..denk maar zo dat het niet lelijk bedoeld is…en dan is het niet erg denk ik…
    Ben zelf RK gedoopt..maar verder weinig aan gedaan…maar kan mij voorstellen dat soms mensen het geloof als een grote steun zien…ook in moeilijke tijden..en dat is dan heel fijn..

    Dat er meer tussen hemel en aarde zit……daar geloof ik wel in…en vroeger kreeg ik op de lagere school ook bijbelse verhalen te horen…zit toch allemaal kernen van waarheden in…
    hoe je het ook wendt of keert.

    Eet smakelijk…wij hebben hier net gegeten…

    Fijne avond…en tot forums!!!

    #84409 Reageer
    kneusje
    Gast

    :laugh:Hoi Marjolijn,

    wat een leuke plaatjes zeg….heb er erg om moeten lachen…leuk gedaan.
    Ik ben ook gelovig en heb humor dus leuke combi…..:cheer:

    Mijn dochter doet het eigenlijk best goed; vandaag had ze toevallig onenigheid met haar studieloopbaanbegeleidster omdat die weer weigert afspraken na te komen maar mijn dochter heeft sinds kort een coach van de Wajong en die schakelt ze in.
    We hebben besloten geen gesprek meer met de opleiding aan te gaan zonder die coach erbij zodat ze zich aan afspraken gaan houden….:angry:
    Het is erg zat maar zonder getuige erbij worden we constant aan het lijntje gehouden en komt het ROC regelmatig ineens op afspraken terug .
    Normaal zouden we er helemaal overstuur van zijn want we geloven het als iemand een belofte doet maar vandaag was mijn dochter wel kwaad maar laat ze zich niet meer gek maken.
    Ze zoeken het maar uit op het ROC.
    Dit spelletje wordt al 3 jaar gespeeld…..heel naar……

    Wat mijn hobby betreft Margreet, die is niet moeilijk hoor……:P wat je interesseert is altijd makkelijk om te doen en ik ben er al verslaafd aan sinds de eerste filmpjes van jaques-yves Cousteau….je weet wel…die onderwater filmpjes van vroeger….
    In die tijd ben ik gaan corresponderen met hem (was toen tussen de 10 en 14 ongeveer) en dat vond ik zo geweldig dat de liefde voor de zee nooit meer is overgegaan.
    Ik leer vooral graag iets over de fysische kant; winden, stromingen, de aardkorst onder water en hoe die beweegt en ben wat minder geïnteresseerd in het dierenleven in de oceaan…:unsure: al ben ik gek op walvissen en dolfijnen (wie niet?)

    Ik kan weer niet wat jullie kunnen, daar heb ik geen geduld :woohoo: voor…..
    Wat een gefriemel en gedoe….heel mooi en leuk maar duidelijk niets voor mij…hahaha
    Ben beter met mijn hoofd (af en toe in ieder geval) dan met mijn handen maar ik kan wel weer goed klussen….het grovere werk dus.

    Ik ben blij dat het goed gegaan is bij de cardioloog en je hebt gelijk; levensverwachting kunnen ze vaak niet goed inschatten…
    Kijk naar mij; ik zou maar 15 worden en aan de rimpels te zien ben ik die leeftijd écht al voorbij hoor….een heeeel klein stukje maar….woehaa….
    Toen mocht ik weer geen kinderen krijgen of ik zou jong sterven, daarna was het 40 misschien en nu schuift het maar verder en verder…….laat maar schuiven zou ik zeggen :laugh:
    Ze weten het eigenlijk niet bij mensen zoals wij, kijk maar naar de cijfers overs hartfalen.
    Daar zitten mensen bij met een pompkracht van 15% die nog bijna alles doen en mensen met een pompkracht van 40% die de hele dag op bed liggen……:silly:
    Blijkbaar hangt het van meer af dan uitslagen…..

    Jij hebt in ieder geval een hoop om voor te leven en dat helpt enorm…….
    En een pilletje meer of minder, als je je er beter van voelt is dat niet zo erg….

    Nou meiden, fijne avond nog en hou vol hoor:P

    #84411 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hoi Eugenie,

    Vreselijk toch dat je tegenwoordig een getuige erbij moet nemen omdat mensen gewoon niet eerlijk willen zijn..dat erger mij het meeste aan deze wereld…het achter de ellebogen zijn..
    wees gewoon eerlijk..wat je ervan vind…en draai er niet om heen..oke..de waarheid is soms hard…maar niet zo erg als een leugen of een loos verhaal waar je naderhand hard op je neus valt omdat het allemaal weer eens niet klopt wat je gehoord heb…

    Ik ben nogal iemand die het eruit floept…ok…misschien komt het hard aan..maar het is wel de waarheid dan..whahhahah…

    Leuk Eugenie..ik kijk in het weekend ook nog wel eens naar de oude herhalingen van Cousteau…geweldig…kan er erg van genieten…

    Leuk dat je ook contact heb gehad met die man…maar je kan dus geen tsunami voorspellen??:P

    och..iedereen zijn kwaliteiten he..ik heb een beetje van alles wat..nou ja..door die koffie ben ik best slim geworden.whahahhaha..al zeg ik het zelf…(bescheiden ben ik ook zeggen ze altijd op de zaak…whahahhahhaha…niet dus….maar ik ken mijzelf 😛 )
    maar creatief ben ik ook…vroeger ook veel getekend..en verder vind ik het wel leuk om dingen te maken…

    Iedere hobby die je heb is puur voor je ontspanning…de ene uit het door psp..de andere door prachtige dorpjes te maken..en de ander verslind de lectuur en wilt alles weten over stromingen en oceaanplaten….ik noem maar een voorbeeldje…;)

    Het hou je van de straat…en je ben nog lekker bezig ook…
    achter die geraniums zitten kan altijd nog he…als we echt oud en versleten zijn..
    we zitten tenslotte nog in de bloei van onze tweede jeugd…:woohoo:

    Moet zeggen dat ik het wel een leuk theeclubje zo vind….al drink ik liever koffie..maar ja..de uitdrukking is zo he…

    gewoon even van ons afschrijven…met mensen die ook zo’n beetje hetzelfde kwaaltje hebben…

    ach..Eugenie..gewoon doorschuiven…als je 90 word moet je maar denken…want een oude kop voor een 15 jarige he….daarom zeg ik…de meeste artsen of eigenlijk alle artsen zijn toch met hartfalen e.d. niet geheel op de hoogte of het is gewoon niet te zeggen hoe en wat..
    vaak ook omdat het gros natuurlijk die daar aan lijdt veel ouder is dan wij..en als iemand 70 of ouder is…is zijn levensverwachting automatisch veel korter dan bij iemand van bv 30 jaar…logisch gevolg…

    en wat betreft de getallen…dat is ook gewoon zo…het is meer hoe je je voelt…en hoe je je leven erdoor laat leiden…
    soms zijn er mensen die zich door de getallen laten beïnvloeden…hoef niet zo te zijn..maar zo’n kans is ook mogelijk…als ik wel eens mij moe voel maar toch verder moet..ga ik toch door…en de ander gaat gewoon liggen…en daar ligt ook vaak een punt he…stukje grenzen verleggen zeg maar…

    Toen ik vanmiddag thuis kwam was ik ook moe…slaap had ik..maar helaas..moest om 4 uur bij de fysio zijn….dus tegen vijf uur weer thuis…en dan gaat het weer wat beter…en dan achter de pc…daarna eten…en nu gaat het weer na een paar bakken koffie…
    Morgen hoef ik maar tot 2 uur te werken..dus dan ga ik wel even liggen…zo midden in de week moet ik dan even een rustpunt nemen anders gaat het echt niet goed..hihhii…ondanks mijn grensverleggingen….

    #84414 Reageer
    kneusje
    Gast

    :S Hoi Marjolijn, ik kan best een tsunami voorspellen hoor….moet ik wel bij de gegevens kunnen komen van NOAA maar dan lukt het goed.

    Bij de Tsunami op Kerstmis 2004 is de voorspelling doorgegeven maar omdat het kerstmis was, was er geen personeel die het aan de autoriteiten door kon geven en het gevolg was 240.000 doden!:woohoo:
    Zakt me de broek van af.

    Er was weliswaar toen nog geen geen uitgebreid meetsysteem in de pacific maar wat er was registreerde alles prima…..maar dan moeten er wel mensen zijn die er wat mee doen en dat gebeurde dus niet.:blush:

    Nu is dat meetsysteem er wel en hopelijk gebeurd dit nooit meer.

    Na zeebevingen moet je er eigenlijk altijd vanuit gaan dat het Tsunami’s kan opleveren maar het gevaar zit ‘m in de grondverschuivingen op de zeebodem….die worden niet altijd door mensen gevoeld maar veroorzaken de grootste Tsunami’s….interessant maar wel gevaarlijk…:S

    Vanuit mijn hobby zijn Tsunami’s natuurlijk keivet….hahaha….maar natuurlijk wel heel erg voor de mensen die eronder lijden.:angry:
    Ik ben nu vooral bezig met de Corioliskrachten (krachten op winden en stromingen die door de draaiíng van de aarde veroozaakt worden) en plaattektoniek (aardscholtheorie)…maar goed…nu draaf ik door omdat ik het zelf zo leuk vindt..

    Wat dat gedoe met mijn dochter betreft, wat een klerezooi op dat ROC!
    Ik kan het bijna zelf niet geloven maar zelfs de adjunct-directrice heb ik al twee keer op een regelrechte leugen betrapt :blink: dat hou je toch niet voor mogelijk?
    Ik ben iemand die zelf overal achteraan gaat anders zou ik dat nu nog niet weten maar hoe kan de ene volwassene zó liegen tegen een ander?
    Nu weer een SLB-er die zelf een fout maakt en dat op mijn dochter afschuift….:silly:
    We hebben al meer dan 3 jaar ellende van die school, onbegrijpelijk.
    Er volgen soms wel excuses maar daarna begint de ellende weer opnieuw….nou dan steek die excuses maar…….je weet wel. 👿

    Dat mijn dochter nog bereidt is om volwassenen te vertrouwen mag een raadsel zijn….
    Heb er slecht van geslapen…die onmacht is het ergst…..

    Ik hoop maar dat ik oud mag worden zodat ik als mijn dochter klaar is met de opleiding daar eens flink stennis mag gaan schoppen in de vorm van brieven naar de onderwijsinspectie of een krant…….. om meer ellende voor andere te voorkomen en eerlijk gezegd ook een deel uit wraak… 👿 Het lijkt mee heerlijk om te zien dat ze eens met de billen bloot moeten en moeten toegeven dat ze prutsers zijn en niets om hun leerlingen geven…..:unsure:

    Vandaag ga ik nog wat op papier zetten (ik noteer tegenwoordig alles wat daar gebeurd) en daarna eens lekker plat op de bank want mijn buik-en rugpijn :X worden er niet beter op…..stress hè….

    Jullie allebei een fijne rustige dag gewenst en tot mails…

    #84415 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Balen Eugenie….volgens mij komt het personeel van het VGZ (mijn zorgverzekering) daar dan ook vandaan..whahahhah…och..daar ben ik al een jaar mee bezig..fout op fout word er gemaakt…echt ongelooflijk…zelfs hun klachtencommissie zit achter hun broek aan..omdat die zelfs moeite moeten doen dat het weer recht gebreid word…

    Tja..lekker makkelijk om je eigen fouten op een ander te gooien…bah…
    inderdaad opschrijven wat er gebeurd is heel belangrijk..
    ik had mijn klacht ook als een soort tijdlijn geschreven…met de opeenstapeling van de fouten….
    ik werd binnen no time gebeld door de klachtencommissie dat ze zo geschrokken waren..
    mijn eindzin was ook zoiets van…je zorgverzekering ontzorgt je van je problemen toch?
    Maar heb het idee dat het VGZ mij alleen maar problemen bezorgt…en dat lijk mij niet de juiste methode…

    Het is ook bar interressant als ik dat hoort..en ja..vaak zijn de systemen er wel..maar helaas dat er dan door personeelsgebrek even iets niet word doorgegeven..gevolg zoveel doden…erg eigenlijk he…je zal er maar wonen …

    Ik heb net mijn laptop weer aan het internet kunnen verbinden..had een probleem…
    maar dat is gelukkig verholpen..dus ik hoop dat ik alsnog even wat kan werken…

    Succes met het bankhangen met je zere buik….en lekker even genieten van de rust!!..

    Knuffels…
    Marjolijn

    #84417 Reageer
    kneusje
    Gast

    🙂 Hey Marjolijn en Margreet, goedemorgen….

    Heb gister een lange opsomming geschreven van alle correspondentie van ons met de opleiding van mijn dochter en wat blijkt; het waren zeven A4-tjes ellende…..:blink:
    Ben er moe van maar nu staat het op papier en praat het makkelijker.

    Ieder mailtje dat ik ooit heb gehad (met achteraf niet nagekomen afspraken) en ieder telefoontje met dag en tijd erbij staat genoteerd…het leest als een horrorverhaal….eeeeen lange lijst van mislukte afspraken en fouten van het ROC.
    Die lijst gaat naar de coach van mijn dochter zodat die op de hoogte is van de beloftes die gedaan zijn……:ohmy: zwart op wit.

    Jij hebt zoiets dus met je zorgverzekeraar….:angry: wat een stomme wereld is dit toch en vaak is het zó opgelost als er maar iemand naar kijkt die echt WIL dat het opgelost wordt….

    Over die Tsunami’s, we hadden het nog niet verteld of de waarschuwing voor de omgeving Fiji en Salomon-eilanden kwam binnen…..je zult er maar wonen.
    Veel hoge gebieden zijn er niet op die eilanden…waar moet je naar toe?
    In zo’n geval (als de tsunami nog ver weg is) kun je het best met een boot op zee zitten want daar is de opwelling misschien maar 10 cm hoog en voel je er bijna niets van….maar wie heeft er allemaal een grote boot en hoeveel tijd heb je?

    Het was te verwachten dat er meer aardbevingen in dat gebied komen, die eilanden liggen op de ring van vuur…..de rand van een aardplaat en als het daar beeft wordt de schok weer doorgegeven aan een ander deel van de rand die dan ook weer even opschuift…..ik verwacht de komende week nog wel af en toe naschokken of een grote schok omdat de boel weer in evenwicht probeert te komen…
    En aardschokken/zeebevingen geven vaak Tsunami’s….
    Even geen vakantie in dat gebied dus…..
    Ik hoop van harte dat het allemaal met een sisser afloopt want theorie is een ding maar ik lees er liever over dan dat ik zie wat voor ellende het oplevert…..:blush:

    Nou, mijn koffie is weer koud geworden dus tijd om te drinken.:woohoo:
    Straks de boodschappen weer doen….gaaaaap……want vanavond krijg ik visite…
    Dat betekend , snel even een beetje poetsen want het stof begint nu toch wel zichtbaar 😉 te worden….hellup….

    Fijne dag allebei en knuffel uit Nijmegen,

    #84421 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Goedemiddag dames….

    Zo Eugenie..jij bent lekker bezig geweest…7 kantjes…pfffff…maar je heb het nu allemaal staan…en duidelijk ook…;)

    Ik hoorde nog net iets over de tsunami..maar deed net de tv uit geloof ik…want ik ging naar bed…tja..natuur is mooi..maar soms ook zo wreed eigenlijk he…

    Sommige gebieden zou ik echt niet heen gaan alleen al vanwege de aardbevingen e.d.
    maar goed…ik wil het vliegtuig ook niet meer in..heb de laatste keer zo’n last van mijn been gehad..pffffff…dus liever niet….alleen in noodsituatie’s..hihihi..

    Vandaag wel diverse bakken koude koffie gedronken..was zo druk bezig dat mijn collega’s nieuwe koffie gingen halen terwijl mijn bakkie nog koud stond..hihihi..
    maar ik ben lekker opgeschoten…alleen het laatste half uurtje was het hele systeem bevroren…bij iedereen gelukkig…

    Nou..succes met je visite Eugenie….en ik ga hier lekker relaxen…gisteren heb ik sávonds al zat gedaan..dus vandaag verder vrij….

    morgen het laatste halve dagje…boodschappen doen..en dan is het weer weekend!!:woohoo:

    Ik ga de rest van mijn koffie opdrinken voor dat het echt frappé is..:P

    #84431 Reageer
    kneusje
    Gast

    B) Hoi allebei,

    alweer zaterdagavond en dus tijd voor wat rust…..

    De koffie is zowaar nog warm en ik dijk doodmoe op de bank, het is een drukke week geworden en vannacht kon ik maar niet slapen van de toestand bij de opleiding van mijn dochter….nu zijn we weer aan het ruzieën over in te halen stage-uren :blink:

    Het lijkt wel of ze iets zoeken om te treiteren.
    Ik weer alle uren netjes zitten noteren op een A4-tje want god zij dank heb ik alles van de afgelopen jaren genoteerd…alle ziektedagen en andere stress …:woohoo:

    Maandag dus weeeeer een gesprek over die uren want ze doen daar maar wat…..ze hebben niet eens de uren goed genoteerd….:silly:
    Vannacht lag ik alle uren nog eens tien keer opnieuw uit te rekenen……dat spookt dan maar door je hoofd maar het helpt helemaal niets…:S en ik slaap toch al zo goed.

    Nou ja, nu ik weet dat Margreet nog veeeel beroerdere nachten heeft kan ik er beter tegen maar ik gun haar ook zo graag eens rust.:unsure:

    Nou lieve meiden, ik ga plat en probeer mijn hoofd even door te laten waaien met onzin van de TV…:P

    Ik wens jullie een hele fijne avond en ondanks de regen toch een gezellige zondag toe.

    Dikke knuffel allebei en ook voor de hondjes en andere knuffels….

    #84433 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Ik kan me voorstellen hoor Eugenie, hoe je je voelt! En s’nachts gaat dat verder, dan bedenkj wat je moet zeggen of schrijven of dat had wíllen doen!

    Het is verdulleme toch intriest dat dit zo moet gaan! En het vergt zoveel negatieve enrgie, energie die we zo nodig hebben.

    Marjolijn, VGZ, ja, daar werken ze echt langs elkaar heen, hoeveel telefoontjes mijn dochter al niet gepleegd heeft! Telkens weer een ander, en ieder zegt wat anders! Als het aan hen ligt zou ze een rekening van ruim 300 euro zelf betalen, omdat er telkens fouten gemaakt worden. Gelukkig schrijft ze alles op, wie wat gezegd heeft op welke dag, en dat is nodig ook! En nu maar hopen dat het (eindelijk ) in orde is!

    Nee, mijn nachten zijn niet denderend, en nadat ik bij de cardioloog was ben ik 2 dagen best beroerd geweest! Waarschijnlijk toch onbewust spanning gehad, en ja, er veranderde natuurlijk niets aan mijn situatie, ik was gewoon naief tegen beter weten in, Hoopte nog steeds dat hij de verkeerde diagnose had, en de verkeerde persoon voor zich dacht te hebben.

    Eugenie, jouw dochter is nog thuis? En nog jong. (ja mijn kind ook hoor, maar toch al 27 jaar)
    Maar ook ik zit in de stress en zou zo koppensneller willen worden!:angry
    Mijn dochter is ziek, haar lichaam is op, en ze vond het zo erg dat ze niet anders kon dan de ziektewet ingaan. Ze had het willen uithouden tot januari, dan word ze weer geopereerd aan haar arm, dan worden de lidtekens van de brandwonden platter gemaakt, nu zijn het grote heuvels en heeft ze er veel pijn aan.
    Ze heeft ME. en een b12 probleem, (en nog meer lichamelijke problemen) Maar ondanks dat ze zich vaak ziek voelde van moeheid, bleef ze werken. Ze werkt met baby’s. Buiten de brandwondenperiode dat ze niet kon werken, heeft ze maar één ziekmelding, ook de arboarts zei dat ze ondanks haar ziekzijn een laag verzuim had.
    (toen ze zich net verbrand had, in 2007, was het enige wat haar werkgever wilde weten, waar ze aan toe waren! Niet hoe het met haar ging!)
    Ze is een tijd uit de roulatie geweest, en erg ziek geweest door de brandwonden. Na een half jaar werd ze al behoorlijk op haar loon gekort. Is daar de regel, en ze werkt maar 3 dagen in de week, dus een vetpot was het niet voor haar.

    Toen kreeg ze de eerste transplantatie, was weer een poosje uit de roulatie, ging toch eerder werken dan mocht, werkte een tijd op therapeutische basis, hele dagen!! In feite werd er van haar geprofiteerd, want ze kreeg nog steeds minder loon. In mei ging ze weer volledig werken, maar nu gaat het niet meer. Er zijn een aantal bloedwaardes niet goed, Er word nu uitgezocht wat er is. Gelukkig was bij de cardioloog alles goed met haar, daar moest ze naar toe omdat ze al vanaf baby een hartruis heeft.

    Maar toen ze zich vorige week ziekmelde s;middags, zei de leidinggevende: ja maar je kunt niet wekenlang thuiszitten, ik bel naar HRM (personeel) of ze iets ghebben voor je op kantoor. voorlopig. En je moet wel meewerken!! Ze meldde zich nét ziek!: Onbegrijpelijk, Mijn dochter werkt altijd mee, deze vrouw was altijd zo gek op mijn dochter, vond dat ze zich voor 200% inzette! Ze ging een afspraak maken voor woensdag en zei: ga tot woensdag leuke dingen doen. Mijn dochter zei, ik ben niet eens in staat om leuke dingen te doen. En dat weet dat mens!! (ja sorry, ben gewoon boos)
    Ze weet dat mijn dochter al vaak om half 8 in bed ligt, en dat ze de dagen tussen haar werkdag nodig had om bij te komen.
    De huisarts vond het niet goed dat ze naar dat gesprek ging, je bent ziek, zei hij, ze mogen je niet eens oproepen! Maar ze is toch gegaan omdat anders tegewerking verweten kan worden?
    Ze hebbene niets op kantoor voor haar (en mijn dochter wil toch terug naar haar kindjes)
    Ze heeft 5 optie’s mat mijn dochter besproken, en die kreeg ze op papier mee. Die zijn nog niet aan de orde hoor, zei ze. Maar waarom geven ze uberhaubt die brief mee! Als iemand griep heeft krijgt die ook niet zo’n brief hoor.
    Een van de optie’s was: doorstromen, zij helpen mijn dochter met een studie, en zoeken naar een andere baan. Andere optie, mijn dochter neemt ontslag (want zij mogen haar niet ontslaan) met behoud van 2 maanden loon en de ww in.en op eigen kracht een baan zoeken, als dat niet lukt behoud je wel je ww. De rest van de optie’s zijn al net zo erg!

    Donderdag belt de arboarts, Ben benieuwd wat die er van vind, het is een onafhankelijke arboarts, dat scheelt wel.
    Maandag heeft ze weer een gesprek met haar leidinggevende, die wil graag weten wat er besproken is, maar dat vertelt mijn dochter niet. Ze gaat vertellen dta er dingen uit het verslag moeten die niet kloppen, en dat ze in november weer gaat werken, hoe ze zich ook voelt. En dat ze geen gesprekken meer wil over hoe ze zich voelt!

    Dat komt omdat de leidinggevende telkens met haar wilde praten, want ze zag dat ze zo moe was er niet goed uitzag! En ze wilde haar niet naar de filisteinen zien gaan omdat ze haar erg na lag. ou, ze helpt haar dus nu wel degelijk naar de filisteinen!
    Gelukkig heeft ze erg fijne collega’s die haar op de groep willen houden, evenals e ouders, die met haar weglopen. Maar ja, zo’n groot bedrijf heeft alles voor het zggen, en als leidinggevende ben je een pion die moet doe wat er gezegd wordt. Alleen mag dat menselijker! Mijn dochter wil zelf leidinggevende worden, maar zegt van de fouten te leren van de ander. Want je mag ook voor je personnel opkomen toch?
    Ook mijn man, die zelf adjunct directeur is op een basisschool, vindt dit helemaal fout. (en niet omdat het zijn eigen dochter is hoor)
    Mijn dochter is haar vertrouwen in haar leidinggevenden nu helemaal kwijt, en dat is jammer.

    Dit was de reden dat ik even niet reageerde op alles. Want ook ik ben teleurgesteld, dat mensen zo kunnen zijn. Mijn dochter die zich zo inzette en nu afgerekend word op haar brandwonden, want daar komt het op neer. (ik kan er toch niets aan doen, dat ik die brandwonden heb, zei mijn dochter, B for Kids ook niet, werd er gezegd. Nee, maar mijn kind ook niet!! Zoiets gebeurt, in een ogenblik, maar je vraagt er niet om)

    Dit is een lang verhaal, van een best wel boze moeder die niks mag zeggen omdat haar kind volwassen is! Maar laten ze niet nog verder gaan, want dan word ik een tijgerin die voor haar welpje opkomt!
    Liefs van Margreet voor allebei

    #84434 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Hallo forumvriendinnen…

    Pfff..Eugenie…kan mij voorstellen dat het allemaal maalt…ben er ook zo’n eentje die dat dan ook in bed doet..en vervolgens niet in slaap komt..
    Het is en blijft te erg voor woorden dat je zo enorm voor jezelf op moet komen terwijl je leven al in een neerwaartse spiraal zit..maar dat vergeten die mensen wel eventjes…
    kan niet echt zeggen dat ze erg sociaal overkomen…
    Gelukkig dat je alles nu op papier heb..dat is al een stuk rustiger…zodat je met die gegevens kan meppen…

    Margreet…want een rare mensen daar bij je dochter op het werk…
    alsof je er zelf om gevraagd heb om zo zwaar te verbranden..ongelooflijk…
    Kan mij voorstellen dat je dan als een leeuwin voor je dochter op komt…en ja..het vreet energie…en dat moet niet zo zijn..want die energie heb jezelf al hard nodig…
    Dus je voelt het nog eens dubbel en dwars zeg maar…

    Weet niet hoe het in de CAO staat, bij ons is het na 1 jaar ziek zijn word je loon 70% dacht ik…ik weet nog wel dat ik ergens in januari 2008 een brief kreeg…daar ik vanaf begin 2007 ziek was en vervolgens daarna halve dagen werkte tot mijn hartoperatie in 2007 (oktober), dus ik was nog herstellende..
    maar ik kreeg een brief dat ik niet gekort zou worden omdat ik mij altijd enorm voor het bedrijf had ingezet.
    Kijk..dat heet sociaal…ook toen het minder ging in 2008 toen bleek dat die 36 uur op locatie werken toch niet helemaal ging…mijn directe chef had al het vermoeden..zo enthousiast als ik eerst was…zo takelde ik weer enorm af..
    en uiteindelijk zijn we tot het 31 uur locatie en 5 uur thuis werken gekomen na een proeftijd om te kijken of dit wel allemaal ging…
    dus sinds mei 2009 werk ik dus zo..en dat gaat prima..oke..moet in het weekend bijtanken..maar ik blijf lol in mijn werk houden..en dat is het belangrijkste…als ik mij een dagje minder voel is er niet de druk dat ik dan toch dat missende uurtje thuis moet doen…en de volgende keer kan ik bv mijn uurtje weer inhalen als het wel gelegen komt..

    De regeling die is getroffen is niet de policy van het bedrijf, maar voor mij hebben mijn directe chef en de directeur financien zich voor mij ingezet…ondanks dat personeelszaken andere ideeen hadden..wat dat betreft heb ik dus dikke mazzel…

    Ik hoop voor jullie..dat er eens iemand zich gaat bedenken hoe dit is om mee te maken..
    stel dat ze zelf in zo’n situatie zouden zitten…dan zijn dat de grootste gillers….

    Ik hoop en duim ook…dat ze eens het licht gaan zien..want dat is hard nodig…
    want juist als een bedrijf zich wat socialer opstelt…dan hebben de werknemers meer de spirit om zich harder in te zetten..maar dat zien ze niet…

    Had ik maar dat toverstokje om jullie te helpen…dan was met ene zwaai alle ellende voor jullie verdwenen…want dit gun je niemand…zelfs je ergste vijanden niet…

    Meiden….probeer nog wat je gedachten te verzetten in iets leuks…probeer je batterij op te laden…al is het moeilijk..want ik weet..het zit toch in je hoofd…
    gewoon even ontspanning..genieten van muziek, boek…of een heerlijke film…even de gedachten los laten…

    Dikke knuffels van Marjolijn!!..

    #84435 Reageer
    tygo
    Deelnemer

    Wat heb jij enorm geboft met de ‘hogere” leiding, Marjolijn!!
    Tgen mijn dochter werd ook telkens gezegd dat ze zich zo inzette, dat dat duidelijk was en is voor iedereen. Maar helaas heeft het hoofdkantoor daar geen boodschap aan.
    Ze schuiven daar met mensen alsof het pionnen zijn!
    En zij hebben als een van de weinige bedrijven een cao waarin staat dat je na een half jaar gekort word op je loon.

    Ze werkt 24 uur per week, Ma woe vrij, meer is niet haalbaar. Ze heeft het geprobeerd omdat ze het zo graag wilde maar het ging niet.

    Ze doet haar werk met zoveel liefde, is gek met haar kindjes, en gelukkig zijn haar directe collega’s en ouders er wel voor mijn dochter.

    Ik hoop dat ze nog eens een baan kan vinden (zonder hulp van haar huidige werkgever) en dan kan zeggen: tabé, ik ga weg! En ja Marjolijn, ik ben normaal niet zo dat ik denk: ik hoop dat jullie het zelf eens ondervinden. Maar nu ben ik minder aardig en humaan! Ik hoop dat ze het wél zelf gaan ondervinden hoe het is om ziek te zijn en dan dan zó behandelt te worden ondanks het weinige ziekteverzuim. (reken ik niet de brandwonden mee want dat kan niet)

    En nu ga ik lekker van de dag genieten, ik ben jarig vandaag. Ja ja, heus waar:) 57 lentes jong;) Ik vier het vanmiddag voor een heel klein koppeltje, van 2 tot 5 uur. Om toch even jarig te zijn:lol: Ik heb zo’n grote familie, dat ik dat nu niet meer kan.
    Maar ik zie ze toch genoeg hoor, want tja, veel verjaardagen he. (en heerlijk alle zussenverjaardagen met alleen de zusjes vieren, extra zussendagen heet dat he;) ) Zoals we ook al ongeveer 15 jaar elk jaar met elkaar weg gaan. Eerst een dag, met onze moeder erbij, daarna werden het zussenweekeinden met onze moeder erbij (die genoot altijd zo intens om met haar 8 dochters samen weg te zijn:) )
    En nu mijn moeder (allang) overleden is, gaan we nog steeds elk jaar met zussenweekeind. Ik kan me daar nu al weer op verheugen!

    Marjolijn en Eugenie, geniet van jullie zondag, (geniet van elke dag!)
    Liefs en knuffel van Margreet

    #84439 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Margreet…van harte gefeliciteerd!!

    Ach..een verjaardag hoef niet met vele gevierd te worden…ik ben daar ook van af gestapt..
    eigenlijk vier ik het niet meer..alleen mijn moeder met haar man komen koffie drinken..en als mijn eega jarig is doen we bv een BBQ in de tuin..ook altijd gezellig..

    Vroeger met mijn ex had ik wel 30 man in huis..en maar hollen…zelf had ik geen tijd om te praten…nee..dat hoeft voor mij niet meer..

    Goh..8 zussen…hihihi..kan mij voorstellen dat je zo’n weekendje in ere houd…even eruit..en onder elkaar…leuk dat mams toen ook nog mee ging..

    Ik heb maar ene zus…een jongere…dus dat is zowat nihil tegenover die van jou..hihihi..

    Ja..genieten van iedere dag…en ook de kleine dingen..die moet je in ere houden…
    als ik in de ochtend in mijn bed ligt en ik hoor de vogeltjes fluiten vind ik dat ook heerlijk..
    gewoon ook omdat ik uiteraard wel aan het randje van Rotterdam woont, vind ik het toch uniek dat ik hier zoveel natuur zie en hoor…
    De spechten die in het voorjaar lekker zitten te beuken…het krijsen van de vlaamse gaai…ook veel eksters/kraaien en raven…
    de kikkerdief vlieg hier ook nog ergens rond….de reigers..en noem het maar op…
    dan denk ik..hoezo grote stad…ik woon hier in de natuur….en kan daar intens van genieten..

    Ik ga vandaag even lekker op mijn keyboard pingelen…van de week totaal geen puf voor gehad..dus even kijken of ik het niet verleerd ben…;)

    Groetjes…en relax ze!!

    #84445 Reageer
    kneusje
    Gast

    🙁 Hey meiden,

    allereerst Margreet van harte gefeliciteerd meid! Ik wens je van harte een gezellige en ontspannen verjaardag!
    Dat heb jij helemaal verdiend!

    Wat erg allemaal van je dochter, ik voel zo met je mee.
    En leeftijd van je kind doet er niet toe, je blijft moeder…hoe oud ze ook zijn :blush:

    Die vreselijke arrogante lui daar op het werk; allereerst mogen ze helemaal inhoudelijk niets vragen over de inhoud van de ziekte van je dochter.:angry:
    Ze mogen alleen vragen of ze weet wanneer ze terug komt …..of denkt misschien weer beter te zijn.
    Ze moet dit allemaal met de bedrijfsarts bespreken en aangeven dat er op het werk dus getwijfeld wordt aan het advies van de bedrijfsarts, dan zal die ook witheet worden en voor haar opkomen.

    Dan de opties: laat haar NOOIT haar baan opzeggen want dan heeft ze geen recht op WW!
    Ze moet gewoon de ziektewet ingaan, dan mogen ze haar namelijk niet ontslaan.
    Als ze namelijk ziek meld en ze neemt ander werk aan staat ze NIET ALS ZIEK geregistreerd en kunnen ze haar ontslaan!!!!
    Dan blijft ze ziek tot ná de operatie en heeft ze in ieder geval een beetje inkomen,
    Als de arbo-arts daar achter staat lijkt me dat de beste optie.
    Ze heeft iemand nodig die voor haar contact opneemt met de werkgever zodat deze niet steeds bij haar blijft klagen en zeuren…..hebben jullie evt een rechtsbijstandverzekering of schakel het UWV in….die hebben coaches die kunnen helpen….;)

    Wij hebben zelf ook altijd alles alleen gedaan maar pas toen we via een instantie hulp kregen werden we serieus genomen.
    Laat haar NOOIT meer alleen gaan voor zo’n gesprek en ze moet niets tekenen voordat er een juridisch adviseur naar gekeken heeft….
    Het klinkt hard maar we hebben dit soort zaken ook meegemaakt, hadden toen geen rechtsbijstandverzekering en het was een groot drama.
    Mijn man is namelijk ook ooit eens ontslagen tijdens zijn ziekte (hij was overspannen door het werk en werkte in zijn ziektewettijd toch ook nog een beetje om zijn werkgever tegemoet te komen).
    Hij is juist normaal nooit ziek maar de directeur kon het werk niet aan en schoof de fouten op mijn man….heel naar allemaal.
    Bovendien was die directeur een vriend van ons en had mijn man juist gevraagd bij hem te werken……drie jaar lang heeft mijn man 70 uur per week gewerkt zonder een overuur betaald te krijgen.
    Toen de zaak als een trein liep werd hij eruit geknikkerd, écht van de ene op de andere dag…sleutels inleveren en gaan.
    We konden het niet geloven……

    Daarom ben ik zo fel :angry: ik weet wat ze je aan kunnen doen als je niet goed begeleidt wordt…..laat haar geen medelijden met haar werkgever hebben…ze heeft recht op ziektewet en moet niet iets anders gaan doen om hun te plezieren; dat kan haar de baan gaan kosten….

    Lieverd, ik snap zo goed hoe je je voelt met deze frustratie en ellende…..en ik hoop dat het gauw opgelost gaat worden met haar werk…..schakel de arbodienst in….aub….:dry:

    Maandag krijgt mijn dochter een gesprek over inhaaluren….die ze eigenlijk na berekening helemaal niet in hoeft te halen….:silly:
    Duimen dus…

    Ik denk dat ik als het rond is weer beter slaap.

    Bedankt in ieder geval weer voor jullie lieve steunende woorden…:lol:
    Daar kan ik weer op teren vandaag.

    Fijne zondag allebei en ik drink een drankje op je gezondheid Margreet!!!!!

    Knuffel, eugenie

    #84466 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    hoi meiden…tis weer weekend voor mij…

    moet zeggen dat ik wat meer slaap nodig heb schijnbaar met dit wat koudere en gure weer…kwam een paar keer wat laat uit mijn bed…oke..niet te laat..maar voor mij doen wel..hihihi..:woohoo:

    Zondagmiddag gaan we met een heel klein klupje naar het strand van Scheveningen…even met de bullen wandelen..nou ja..niet allemaal..we nemen er twee mee…eentje die zeer goed luistert..en onze jongste dove….hihihii…:laugh:
    Dus altijd gezellig..en daarna even in een strandtent iets warms drinken…even uitwaaien zeg maar…;)
    er zouden er eerst meer mee gaan..maar ja..griep heerst er onder de mensen…en bij sommige honden de kennelkuch…

    Hoe zijn jullie deze week doorgerold??…nog wat vooruitgang met je dochter kunnen maken Margreet?
    en heb je nog een fijne verjaardagvisite gehad?
    en Eugenie…heb je al weer wat kunnen slapen en hoe staat het nu met jouw dochters perikelen???

    Ik heb gewoon lekker gewerkt…eerste twee dagen de accountants om mij heen..maar die heb ik ondertussen goed afgericht…ze kunnen alles vinden..en vragen dus weinig..alleen bij bijzonderheden..
    Heb al aardig weer aan mijn onzichtbare berg kunnen werken..maar ja….die zichtbare berg kwam ook weer in zicht..whahhahaha…
    dus ik blijf bezig..maar no problem..vind het gewoon leuk…
    had van de week woensdag wat mee genomen zodat ik toch nog wat extra’s weg kon werken…en dat is gelukt…
    hopelijk komt er volgende week schot in de zaak…

    Dikke knuffels van mij!!

    #84468 Reageer
    kneusje
    Gast

    :dry: Tjonge, wat vliegt de tijd toch weer…..alweer bijna weekend.
    Zit net een berg administratie weg te werken…pfoeh….wordt je ook niet gelukkiger van..haha…

    Ik zat een beetje te dubben om iets voor mijn kinderen te regelen als ons oudjes iets gebeurd want we hebben geen eigen huis, en geen kapitaal maar wel een studieschuld voor de oudste…:blush:
    Nu de jongste zelf ook straks een deel Wajong heeft en dus weinig geld wil ik toch wat gaan regelen.
    Ik hoorde namelijk dat bij de ANW (voor het geval mijn man iets overkomt) het bedrag van mijn WAO eerst af wordt gehouden….met andere woorden…dan krijg ik bijna niets via de ANW.
    Daarvoor hoef ik me dus ook niet te verzekeren.:blink: weer weggegooid geld.
    Nu zit ik te dubben of ik niet een overlijdingsrisico op mijn man moet afsluiten…:woohoo:
    Mijn inkomen stelt niets voor en ik ben niet te verzekeren :angry: maar hij is nu nog gezond en brengt het meeste geld in het laatje….en als we beide er niet meer zijn helemaal een ramp voor de kinderen.
    Ze kunnen niet op het huurcontract bijgezet worden en staan dan dus zonder geld en huis op straat…ik krijg het daar gewoon benauwd van…..:S
    Voor een paar tientjes per maand kan ik ons voor 10 jaar verzekeren en ik denk dat ik dat maar doe…slaap ik vast een stuk beter.B)

    Waar je toch op vrijdagavond mee bezig kan zijn…..man op werk….kinderen lekker naar vrienden….:huh:
    Deze week ben ik goed doorgekomen….de coach van mijn dochter heeft de regie overgenomen op het ROC en zet ze behoorlijk onder druk om tot eerlijke afspraken te komen.
    Volgende week horen we meer en begint mijn dochter ook met haar stage.

    Ik hoop zo dat ze dit keer een leuke stage heeft want haar faalangst helpt niet mee….(en is absoluut onterecht want ze doet het prima :unsure: )

    Dit weekend heb ik een feestje en ben ik bovendien van plan verder lekker te luieren…echt weer voor.

    Wat heerlijk Marjolijn om met de honden lekker uit te waaien….ik ben gek op strand en wind..:laugh:
    Heerlijk voor de honden, lekker ravotten in de vrije natuur…..
    Heel veel plezier meid, neem het ervan…

    En Margreet, hoe was je verjaardag?
    En vooral, weet je al iets meer over het werk van je dochter…????
    Ik wens haar zo een goede arbo-arts toe die voor haar opkomt.

    Mijn ogen beginnen te prikken want dit oudje moet een dutje doen dus meiden…

    een super egzellig weekend gewenst en tot mails.

    en een hele dikke knuffel van je hartgenoot maatje.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 337)
Reageer op: Babbelbox
Je informatie: