default-header

werken en vermoeidheid

Home Forums Pacemaker werken en vermoeidheid

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #79855 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    ik viel al jaren flauw.Blijkt de sinusknoop niet goed te werken.Dus pacemaker.Nu ben ik vaak snel moe,voel me zwak. Ik werk nog full-time en denk erover een dag ontslag te nemen.Is plaatsing van een pacemaker een reden om gedeeltelijk afgekeurd te worden als dat nodig is.? :unsure:

    #88477 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    voor een pacemaker zal je niet afgekeurd worden lijk mij…heb zelf een icd inclusief pacemaker…hartfalen en twee hartoperatie’s achter de rug…maar werk nog fulltime…en ja..moe ben ik ook…maar dat is ook een kwestie van verdelen…maar verdom het om mijzelf af te keuren..vind mijn werk veel te leuk in principe…

    #88530 Reageer
    Willeke56
    Deelnemer

    Heel herkenbaar.
    Ik heb nu bijna 2 jaar een pacemaker.
    Ook ik ben vaak erg moe.
    Ligt er een beetje aan bij inspanning of stress op het werk komt dt hamertje regelmatig langs en ben ik opeens helemaal uitgeput.
    Als ik thuis ben beetje rustig heb ik eigenlijk veel minder last.
    Ik deel mn tijd tegenwoordig in als ik inspannende dingen heb zorg ik dt ik de dag daarnaast een rustdag heb.
    Zo werk ik ook 4 dagen in de week maar ben wel op woensdag vrij. Die dag heb ik dus echt nodig om beetje bij te tanken om de volgende twee dagen weer te werken.

    LAatst weer is bij de hartfalenpoli geweest. Ze hadden mn bloeddrukpillen 3 keer verhoogd Diovan van 80 mg. nu naar 320 mg.
    Nog steeds die extreme vermoeidheid toen zeiden ze opeens die vermoeidheid komt niet van je hart je moet naar je huisarts daarvoor….
    Om gek van te worden.. Ben al helemaal onderste boven geturnd bloedonderzoeken etc.
    Mn huisarts was echt boos.
    Toen ik namenlijk ziek werd 2 jaar terug werd er ook gezegd moet slijten en gewoon meer sporten en meer bewegen..Maand later lag ik op de hartbewaking.

    Mijn huisarts heeft nu besloten mij een second opinion te laten doen. Zij wil gewoon dat er een andere cardioloog ziekenhuis nog is naar kijkt.

    Zij zegt ook dat mijn vermoeidheid echt van mn hart komt. en dat er waarschijnlijk niets anders opzit dan het te accepteren en mn nieuwe manier van leven te gasan accepteren.

    Nee niet achter de geraniums maar met beleid de dagen invullen met rustposes ertussen zodat je toch nog een aangenaam leven hebt.

    Heel veel sterkte jij ook..

    #88531 Reageer
    volhoudster
    Gast

    Willeke,
    Ik heb het vermoeden dat je vermoeidheid van de medicatie komt,ik zocht het even op voor je,
    dit vond ik op een site voor reakties op geneesmiddelen en hun bijwerkingen.

    11-8-2011
    geslacht: m
    64 jr.

    Algehele tevredenheid

    Diovan
    (valsartan)

    ——————————————————————————–

    Tevredenheid over:
    Effectiviteit
    Hoeveelheid bijwerkingen
    Ernst bijwerkingen
    Inname- / gebruiksgemak

    Sinds ik dit medicijn gebruik ben ik moe en lusteloos. Meestal kom ik uitgeput uit bed en weet dan niet hoe ik de dag moet doorkomen. Regelmatig wordt ik ook verrast door hartritme stoornissen. Door de huisarts doorverwezen naar naar de internist en naar de cardioloog maar beiden verklaren dat ik niets mankeer. Zelf al eens geprobeerd om te minderen met inname maar dat mondt uit in opnieuw hoge bloeddruk. Blijven slikken dus. Toch maar weer eens naar de huisarts en overleggen om een ander medicijn te proberen.

    ——————————————————————————–

    Ik hoop dat je duidelijkheid krijgt,sucses!!
    gr leny

    #88532 Reageer
    wascoo
    Deelnemer

    Hey,bedankt voor je reactie.Ik werk ook 4 dagen.Wel veel.Ben nu 59 jaar.Wandel veel in mn vrije tijd en eet gezond.Dus dat is het niet.Ben gewoon moe.Soms heb ik wel eens het gevoel dat dat niet mag ,in deze tijd.We gaan gewoon door.Gr

    #88533 Reageer
    wascoo
    Deelnemer

    bedankt voor het opzoeken.ga woensdag weer naar de cardioloog.ben benieuwd wat die zegt

    #88534 Reageer
    Willeke56
    Deelnemer

    Dank je voor je commentaar.
    Weet je wat zo gek is.. Ik slikte 80 mg per dag van Diovan.. Door de erge vermoeidheidsklachten ging ik terug naar cardioloog die zei dat ik maar naar de hartfalenpoli moest.
    Nou binnen een maand was de Diovan dus opgehoogt van 80 mg naar de 320 mg.

    Als de Diovan dit als bijwerking heeft hoe kan het ziekenhuis dan dit medicijn verdrievoudigd verdubblen..
    Daarna toen ik nog steeds die erge vermoeidheid had en regelmatige druki op mn borst werd mij gezegd dat het niets met mn hart te maken had en ik naar mn huisarts moest.

    Nou mijn huisarts was echt boos..ivm 2 jaar terug.. toen het dus helemaal fout was gegaan.

    Dus ik ben nu echt benieuwd naar mn second opinion.. En als het echt zo blijkt te zijn dat het van de medicatie komt,… Zal het wel vragen als ik ga dan zal ik aan andere pillen moeten..

    :S

    #88535 Reageer
    Willeke56
    Deelnemer

    Wat anderren zeggen maakt mij niet uit.. Ik vind het zelf erg lastig als ik bv. uit eten ga dat opeens die vermoeidheid om de jhoek komt kijken.. Dan kan ik gesprekken niet m eer volgen niets.

    Of smiddags op kantoor dan heb ik een druk dagje gehad en dan opeens smiddags om 14 uur heb ik echt lucifershoutjes nodig om die ogen open te houden..

    Ik vind vermoeidheid niet erg maar niet opeens plotseling om de hoek komen kijken..

    Ik deel ook mn leven in en vind het niet erg om in het weekend is een dagje thuis te blijven en bij te tanken..

    Vind dat ik gewoon nog te jong ben om achter die geraniums te zitten. Sinds mn pacemaker heb ik zoveel in moeten leveren.. Vind het gewoon niet eerlijk.

    En de buitenwereld denkt dan ook nog is dat je je aanstelt daar kan ik helemaal boos over worden.

    :angry:

    #88536 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    ik begrijp de dat ook niet eerlijk gezegd,ik gebruikte al vanaf 1998 betablokkers..
    afgelopen week was ik bij de allergoloog,die me naar mijn medicatie vroeg.wat???? gebruik jij betablokkers ??? ja zei ik al jaren…dat mag helemaal niet want die versterken je allergieën.
    Ik had een keer een anfaylitische? shock.mijn hartslag ging erg snel,en wat geeft de arts me van de huisartsenpost,juist een dubbele dosis bisoprolol.Ik vertelde dit aan mijn cardioloog en zei dat ik hier mee wilde stoppen.ze wist dat niet eens dat dàt middel die bijwerking had.
    ze schreef me een ander middel voor,maar nu wordt dit eerst getest door de allergoloog.

    Ik denk dat cardiologen en ook huisartsen,zich aan het protocol houden,voor die kwaal medicijn a.en voor een andere kwaal medicijn b,Ik realiseer me dat het kort door de bocht klinkt,maar mijn vertrouwen in de medicatie en sommige artsen is danig verminderd.
    Ik ga voortaan zelf op informatie uit,en ben nu een eind op weg om mijn medische problemen op een natuurlijke manier aan te pakken.de Oorzaak aanpakken en niet het bestrijden van symptomen.
    er is veel te weinig controle op.medicatie wordt voorgeschreven en vaak slik je jarenlang zo niet levenslang.

    #88537 Reageer
    Willeke56
    Deelnemer

    Ik heb pas anderhalf jaar een pacemaker.. Maar al 8 jaar hoge bloeddruk. Was altijd zo 95 -160… Ook nu nog regelmatig zo hoog. Ik heb een soort stress bloeddruk.. s avonds en snachts als ik thuis ben is die laag. Als ik me ga inspannen kan die erg hoog worden.
    Jaren geen pillen voor geslikt. Nu sinds mn hartproblemen en ontsteking hartzak, vergroot linkerhart. Boezemritmestoornis en beschadigde synusknoop heb ik levenslang.

    Door die bacterie van de voedselvergiftiging ben ik hartpatient geworden.
    Mijn hartslag is veel te laag..was onder de 20. De pacemaker heb ik nodig voor 100%
    Maar ik moet ook opletten tijdje terug wilde ze me ook betablokkers voorschrijven tegen die vermoeidheid.
    Tot ik zei huh hoe kan dat nou dat mag ik toch niet mijn hartslag wordt door mn pacemaker op 60 hartslagen gehouden..
    Oja zei hij toen.. Dus ja oppassen geblazen…

    Ik hoop echt dat er iets komt wat mijn vermoeidheid verminderd en hoop nu dus op die second opinion

    #88539 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    nou meid ,ga voor die second opinion.betablokkers voor vermoeidheid???,,,je krijgt vermoeidheid van de betablokkers..hou het zelf allemaal goed in de gaten,
    sterkte !!
    gr leny

    #88610 Reageer
    vardo79
    Deelnemer

    MIjn reactie op werken en vermoeidheid, ik heb anderhalf jaar geleden een nieuwe knie gekregen, ging goed tot 7 weken daarna ik 2 x een ernstig hartinfarct kreeg, cardiogene shock, 5 dagen in slaap gehouden en daarna was de knie (niet het kunstgewricht zelf maar alles daaromheen ) helemaal verstijfd, is nu een jaar geleden, hart gaat redelijk, pompfunctie is verminderd, daarna ook heel snel moe. Komt misschien ook van het zeer moeizaaam lopen, andere knie wordt in september a.s. geopereerd. Slik veel medicijnen, ook om stent die bij de hoofdstam zit open te houden. Ben ook getest voor LYme (particulier lab) en positief bevonden. Ga binnenkort naar de internist/infectioloog om te kijken waar de vermoeidheid vandaan komt. Heb door de hartmedicatie ook astma gekregen en heb daar ook 2 soorten puf voor. Ben na die periode ook nog niet aan het werk (wel thuiswerk, paar uur). Ik hoop dat de vermoeidheid nog opgelost kan worden door de internist maar als ik het zo lees heb ik wel m’n twijfels. Ik weet heus dat ik niet de enige ben maar af en toe kan ik de trap op lopen en dan is het op. Gezelschap gaat tot ong 2 uurtjes dan is de koek ook op. Moet alles plannen, wandelingetje (kan 300 mtr lopen met een kruk), fysio, artsbezoek e.d. Ik heb ook bij second opinion van cardioloog te horen gekregen om naar een internist te gaan, maar wat kan er dan aan gebeuren ? Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik ben vrouw, 57 jaar.

    #88611 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Vardo,

    jij lijkt een beetje in een vicieuze cirkel te zijn beland. Misschien is het helemaal niet verkeerd om een internist er eens naar te laten kijken. Wie weet heeft hij/zij weer nieuwe inzichten.

    Heel veel sterkte,

    hartegroet van Annemarie

    #88921 Reageer
    Willeke56
    Deelnemer

    Hoi hoi.. ik mag geen betablokkers hebben.. ivm mn probleem dat mn sinusknoop niet werkt. mn pacemaker houdt mn polsslag op 60.. zou een beetje dubbel zijn.

    |Second opinion heb ik inmiddels gehad… Mijn linkerkamer gaat steeds beter knijpen het is al weer van 40% terug naar 60% gegegaan het laatste hlaf jaar.

    Inmiddels zwem ik 4 ochtenden in de week wat me erg goed doet en ik ga met een fiets met natuurlijke ondersteuning naar mn werk is toch nog 35 min. fietsen.. en al heb ik een electrische fiets je moet wel blijven trappen.
    Ben een maand terug begonnen met fitness,,, Dit alles omdat mn vermoeidheid maar niet weg gaat,
    Nu wordt er gezegd tegen me.. je bent een vrouw in de overgang.. (55jr) dat kunnen ook wel is overgangsklachten zijn.. zucht… Gek ik heb er pas last van sind mn hartproblemen 2 jaar terug..
    Samenloop van omstandigheden… ik denk het zelf niet maar goed wie ben ik..
    Ik ga alles wat mn hartklachten betreft nu parkeren… Wil er niet meer mee bezig zijn..
    Moet 2 keer per jaar voor mn pacemaker op controle komen en als daar verkeerde uitslagen uit voortkomen ga ik me wel weer druk maken..
    Makkerlijker gezegd dan gedaan.

    Maar zwemmen is echt een optie om iets meer energie te krijgen en je hebt beweging.. DAt ze met dat 2 jaar terug niet gezegd hebben na de hartrevalidatie…

    #88932 Reageer
    leefnu1960
    Deelnemer

    Ik ben heel benieuwd, heb zelf sinds mei onverwachtspacemaker. Hartslag van 40 en ’s nachts 30. Maar moet nu ook betablokker slikken 50 mg metoprolol. Vind ik ook enigszins tegen strijdig. Mijn pompfunctie is wel een beetje achteruit gegaan en ik schijn nog ritme stoornissen te hebben waar ik niks van merk maar de de technici wel.
    Wie oh wie weet hier een verklaring voor.?
    groet Heleen
    52 jaar

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
Reageer op: werken en vermoeidheid
Je informatie: