default-header

werken en vermoeidheid

Home Forums Pacemaker werken en vermoeidheid

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #88946 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Heb er geen verklaring voor..maar weet wel dat ik sinds mijn ICD/pacemaker…nog steeds een betablokker slik…1x 25 gram selokeen…(half tabletje) per dag…als dit onnodig zou zijn zou dit wel er afgehaald worden lijk mij..

    heb zelf gemerkt dat mijn pacemaker mijn ritmestoornissen opvangt…ze blijven niet weg door de pacemaker..maar worden wel op tijd gecorrigeerd…soms voel ik mijn hart een aanloopje nemen..wat ik normaal herken als dat ik het weer krijg…maar binnen no time is het gestopt….en denk dat het pilletje ervoor is…dat de aantal ritmestoornissen flink verminderen…en de pacemaker zorgt ervoor dat de wel doorkomende ritmestoornissen worden gestopt..en dat zien de heren van de techniek….

    #88948 Reageer
    Willeke56
    Deelnemer

    Dank je leny…..

    Ik slik inderdaad Diovan en dat hebben ze begin dit jaar drastisch verhoogd van 80 mg naar 320 mg….
    Helaas moet ik met deze medicatie door blijven gaan.
    Het voordeel nu is dat mn bloeddruk iets lager is… 80 over 140 en soms 66 over 180 maar dan heb ik stress of me ingespannen.

    Ik heb ook gemerkt dat door de medicatie mn haren een erge klap hebben gekregen. VAn een bos met krullen naar echt stijl en sluik haar. Mn zussen moeten er nog steeds aan wennen en snappen er niets van..

    Maar sind kort kreeg ik van de hartfalenpolie te horen dat mijn vermoeidheid niets met mn hart te maken heeft.. Weer iets nieuws..
    Nu zeggen ze je bent 55 zoek maar is op veel vrouwen met overgangsklachten hebben last van erge vermoeidheid..
    grrrrr ik ben al vanaf mn 28 in de overgang toen had ik een baarmoederoperatie.
    Waar ik moe van word is dat ze steeds wat anders verzinnen.. Lijkt wel of ze er geen raad mee weten.

    Wat ik wel weet is dat mn leven sinds mn pacemaker totaal veranderd is.. HEb me echt aan moeten passen op heel veel gebied. Werk, thuis, vrijetijd. Maar goed ik leef nog en op mijn manier geniet ik van het leven. PRobeer nu een beetje afstand te nemen van alles wat er met mn hart te maken heeft. Wil niet dat het tussen mn oren gaat zitten.

    Als ik nu moe ben maak ik er geen probleem meer van en ga een paar uur slapen.
    Op mijn manier geniet ik nog van veel dingen van het leven. Ik pluk de dag… morgen weer een nieuwe

    #88949 Reageer
    Willeke56
    Deelnemer

    Ik denk dat een ICD toch iets anders werkt dan een pacemaker..

    Ook ik heb ritmestoornissen… en een pacemaker en geen ICD..

    Ik mag absoluut geen betablokkers hebben…

    #88951 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    Ik zou toch zeker aandringen op een second opinion.de klachten bij vrouwen zijn anders dan bij mannen.de onderzoeken richten zich in het verleden vaak alleen op mannen,Nu pas beginnen ze in te zien dat bij vrouwen de klachten heel anders kunnen zijn.
    Ik heb gelukkig een vrouwelijke cardiloog en ook diegene die mij heeft gedottert schenkt er aandacht aan als hij zijn studenten opleid.
    sterkte!!1 gr leny

    #88952 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Willeke, ik heb een icd EN pacemaker..twee in één….de pacemaker was om mijn ongelijke ritme..ik had een wiebelhart weer stabiel te maken…

    #88953 Reageer
    hartendief
    Gast

    Hallo Willeke,

    ik sluit me helemaal aan bij Leny en zou in jouw geval om een second opinion vragen. Misschien dat een andere cardioloog tot nieuwe inzichten komt. Momenteel ben ik met hartrevalidatie bezig. Ik ben de enige vrouw, de andere 7 personen zijn mannen. Er werd al gekscherend gevraagd wie nou het zwakke geslacht is en toen volgde er een discussie over mannen/vrouwen in relatie tot hartaandoeningen. Het is zo dat vrouwen lang beschermd worden door oestrogeen maar het is ook een feit dat de signalen bij vrouwen anders zijn dan bij mannen. Gelukkig wordt daar nu meer aandacht aan besteed. Naar mijn mening worden klachten te snel gewijd aan overgangsklachten. Willeke, jij bent toch veel te jong!

    Hartegroet,
    Annemarie

    #88954 Reageer
    Willeke56
    Deelnemer

    Dank je voor je bericht annemarie..

    Ik ben 55 en ben al sinds mn 28ste in de overgang door een baarmoederoperatie..
    Dus dat ze nu komen dat mijn vermoeidheid de laatste 2 jaar van de eventuele overgang komt kan ik ook niet echt begrijpen dan had ik dat al vele jaren moeten hebben.

    De second opinion heb ik inmiddels gehad..
    Van die cardioloog moet ik met de bl oedverdunners stoppen maar wel met de vochtafdrijvers door blijven gaan.

    Vande week bij de hartfalenpoli werd juist het tegenovergestelde gezegd… door blijven gaan met bloedverdunners en stoppen of alleen als nodig vochtafdrijvers gebruiken.

    Ik trek nu mn eigen plan en ga alleen nog naar de pacemaker controle toe..
    Ik word erg onzeker van al die verschillende methodes en denkwijzes.

    Voor mij is het belangrijkste dat mn hart vooruitgaat de knijpkracht van mn linkerkamer is inmiddels weer 60% daar ben ik blij mee.
    Ik kan weer sporten zonder bang te hoeven zijn dat het niet goed voor me is.
    Het sporthart zal wel langzaamaan weer gaan krimpen.

    Het zwemmen voor ik naar me werk gaat doet me heel goed. Voel me al een stuk fitaler.
    En ja er word naar mijn idee ook te veel gezocht naar andere dingen dan dat ze gewoon toegeven dat het afkomdstig is van je hart.

    Mijn hart heeft een erge klap gehad door die bacterie.. de beschadiging van geleiders en synesknoop, de ontstoken hartzak, de l inker kamer die vergroot was en minder knijpkracht had..

    Voor dat het ge-eskaleerd was werd mij gezegd ooo dat moet slijten die ontsteking…
    Die bacterie dacht wat slijten ik ga je lekker pesten.. en dat had de cardioloog dus helemaal niet verwacht ipv dat hij op zoek ging naar die bacterie.. die ze nu niet meer gevonden hebben na de aanslag op mn hart is die kennelijk verdwenen uit mn lijf maar ook dat weten ze niet zeker.. ze konden gewoon niets meer in mn bloed vinden…

    MAar wat voor mij het belangrijkste is dat ik niet bang hoef te zijn dat die vermoeidheid weer met een nieuwe baterie te maken heeft… want zo is het bij mij allemaal begonnen extreme vermoeidheid…. moest naar longarts die me toen doorverwees naar cardioloog.

    Moet er nu voor zorgen dat het niet tussen mn oren gaat zitten.. Dus afstand nemen en mn leven weer oppakken.

    #88955 Reageer
    Willeke56
    Deelnemer

    Oke sorry dat had ik niet gelezen en mij is verteld dat een ICD iets heel anders is dan een pacemaker en dat in een icd een pacemaker kan zitten heb ik niet geweten.

    DE pacemaker is een onderdeel van mn hart. Zonder pacemaker kan ik niet leven.. mijn linkerkamer wordt namelijk voor 100% ondersteund en mn rechterboezem voor 40%.

    Mij is verteld dat een icd een apparaat is zeg maar een inwendige AED is die ingrijpt als je hart faalt zeg maar je een hartinfarct dreigt te krijgen.

    Ik heb zelf geen polsslag meer en de pacemaker zorgt ervoor dat mn polsslag minimaal 60 blijft en komt die boven de 160 dan grijpt mn pacemaker in.

    #88957 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Willeke,

    ik heb sinds december 2010 een ICD. Die is preventief geïmplanteerd omdat de ritmestoornissen die ik heb (ARVC) tot plotselinge hartdood kunnen leiden. Een ICD bestaat uit 2 apparaten. Een pacemaker om de hartslag eventueel bij te sturen en een defibrillator die ingrijpt ingeval er een gevaarlijke ritmestoornis optreedt die uit zichzelf niet herstelt. Een ICD is groter dan een pacemaker omdat de batterij groter is. Mijn ICD heeft 1 lead. Er zijn ook biventriculaire ICD’s en pacemakers. Sommige patiënten met hartfalen komen in aanmerking voor zo’n ICD. Ik ken mensen met een dergelijke ICD waarbij de pompfunctie verbeterd is. Je kunt ook eens googlen op: cardiale resynchronisatie therapie.

    Misschien heb je iets aan deze info.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #88961 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Klopt..ik heb een ICD-pacemaker met 3 leads..de duurste uitvoering zeg maar..

    Zou eerst alleen een pacemaker krijgen vanwege mijn wiebelhart..maar doordat mijn pompfunctie nog steeds laag was 32% kwam ik ook in aanmerking voor een ICD…
    dit omdat je percentueel een hogere kans heb op hartstilstand…dus de ICD is daarvoor de waakhond…oh ja..uiteraard heb ik ook hartfalen-cardiomyopathie.

    #88942 Reageer
    Willeke56
    Deelnemer

    oke… dat is ook dus de reden dat ik geen ICD heb ik heb geen last van hartfalen..
    De cardeioloog had mij naar de hartfalenpoli gestuurd om mn onzekerheid weg te halen en dat de verpleegkundige me een soort dieeet kon geven… eeeee
    Mn bloeddrukpillen 2 keer verhoogd heeft en dat was het..

    Vochtbeperking was het antwoord en afvallen hoe ik dat moest doen daar moest ik zelf achterkomen….

    Nu half jaar later heb ik zelf de draad opgepakt door weer naar een sportschool te gaan met zwembad… vlak bij in de buurt zodat ik wel met regelmaat ga..

    Ik denk zelf dat het hart zn moeilijk orgaan is dat zelfs cardiologen niet alles nog weten..
    Ik hoor veel mensen met pacemaker en icd dat ze erge vermoeidheid hebben..
    Hoe komt het dan toch dat ze in het ziekenhuis zeggen dat het daar niet vandaan kan komen.

    Bijwerkingen boeddrukpillen?
    Overgang?

    Ik ga proberen daar nu dus afstand van te nemen.. werken aan me lichaam door min. 3 keer per week te sporten en zo mn conditie weer proberen terug te krijgen..

    #88956 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    nou…volgens mij is mijn energielevel zo laag vanwege mijn hartfalen..kan niet zeggen dat dit door de ICD/pacemaker kom…want die heb ik pas sinds oktober 2011..

    al ben ik 50..in de overgang zit ik niet…nog keurig op tijd…en die energielevel daling is echt van het hartfalen gekomen…dat is er ingeslopen toentertijd..

    #88941 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Jij kan tenminste sporten, door mijn recente knieoperatie en mijn andere knie die niet goed meer beweegt kan ik niet veel doen om mijn conditie op peil te brengen.
    Ik werkte tot voor mijn recente operatie 2 uur per dag, aangepast, zittend en met niet te veel werkdruk en klanten om me heen. Anders lukte dit echt niet.
    Ik geloof (en ook volgens de cardioloog) dat het de combinatie van medicijnen (ik slik er 9 per dag) en de slechtere werking van mijn hart is. De vermoeidheid kan niet door een pacemaker of ICD komen want die heb ik niet. Ik ben 57 en het kan door de overgang komen maar dat geloof ik niet, wel de hartinfarcten die ik gehad heb, die wijt ik deels wel aan de overgangshormonen. Maar ja de medicijnen, ik schijn ze wel nodig te hebben, moest zelfs de bloedverdunners tijdens de recente knieoperatie doorslikken.
    Ik zal me er bij neer moeten leggen dat de vermoeidheid niet over gaat, voel me af en toe 80 helaas.

    Hartelijke groeten van Jany. (Vardo)

13 berichten aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
Reageer op: werken en vermoeidheid
Je informatie: