default-header

Wanneer niets meer kan!

Home Forums Infarct Wanneer niets meer kan!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #78782 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Heeft iemand van jullie wel eens gehoord van inspuiting met alcohol in een van de kransslagaders?

    Groet Legrand

    #82908 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ben wel heel erg benieuwd, want de pijler is, als niets meer kan, dus ik denk, dat U in hetzelfde schuitje zit als ik.
    Ik heb al jaren het stempel uitbehandeld en slik het maximum aan pillen, kan niet meer gedotterd worden en niet meer geopereerd en een ruilhart is voor mij niet weg gelegd, omdat men dit geen kans van slagen geeft. Ik ben dan ook heel benieuwd naar Uw antwoord, want hoe ga je hier mee om en hoe ervaart een ander dit.

    Een hartengroet van Geertje/Tolletje

    #82913 Reageer
    miel
    Deelnemer

    Ik zelf heb hier nog geen antwoord op, maar dit is een mogelijkheid die ze gaan toepassen om een deel van de kransslagader gecontroleerd te laten afsterven. Wanneer ze dit gaan toepassen zal ik het beschrijven.
    Mijn vraag was meer of iemand dit al eens heeft meegemaakt!

    Groet Legrand

    #83087 Reageer
    miel
    Deelnemer

    Het volgende is aan de orde. Doordat een deel van de linkerkransslagader dicht zit, deze kan nog door dotteren, nog door een Bypassoperatie worden behandeld. Dinsdag 24 maart moet ik naar het AMC waar ik een afspraak heb met Prof. Dr. de Winter. Die gaat kijken wat er moet gebeuren om mij van de klachten af te helpen.
    Ik sprak al over inspuiting met alcohol. Dit is een van de opties die kan worden toegepast. Er wordt alcohol in het deel gespoten dat dicht zit, hierdoor wordt er een gecontroleerdt hartinfarct opgewekt om zodoende het stuk te laten afsterven. Het risico hierbij is dat ze niet weten hoe groot het infarct wordt met alle risico’s. Ook is er een mogelijkheid dat ze een kastje inplanten met electrode naar de linkerkransslagader. Hierdoor blokkkeer je de pijn, maar wanneer in dat gebied een infarct ontstaat word deze ook geblokkeerd met alle risico’s van dien.

    Wordt dus vervolgd.

    Groet Legrand.

    #83088 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Poehé, ik weet niet of ik dit wel zou willen, wat een risico’s!
    Zou me door de cardioloog toch nog maar eens goed alle voors en tegens laten uitleggen, want je weet wel wat je hebt, maar niet waar je uiteindelijk terecht komt.
    Voor iedereen is het natuurlijk anders, maar je weet wel wat je nu hebt en hoe daar mee om te gaan.
    Ik lig nu al jaren op bed, maar heb daar vrede mee. Iedere keer zaten de vaten zo weer dicht, dus zou het toch geen optie zijn.
    Ik wens je heel veel sterkte met de beslissing en de eventuele behandeling.
    Ik hoop, dat je ons op de hoogte houdt.
    Een hartengroet van Geertje.

    #83091 Reageer
    miel
    Deelnemer

    Zoals ik nu leef daar kan ik geen vrede mee hebben. Mijn kwaliteit van het leven staat op een nul punt. Wanneer er ook maar enige kans bestaat moet je dit toch aangrijpen en niet accepteren dat je je leven moet slijten op bed? Natuurlijk ga ik niet over een nacht ijs, en zal alle voors en tegens met elkaar afwegen!

    In Uw geval zou chelatietherapie ooit een optie zijn geweest?

    Groet Legrand.

    #83380 Reageer
    Tolletje
    Deelnemer

    Hallo Legrand.

    Hoe is het consult verlopen van de week en wat is er uitgekomen, ik ben zeer benieuwd.

    Hartengroet van Geertje

    #83381 Reageer
    miel
    Deelnemer

    Hallo,

    Het is nu laat, maar morgen zal ik hierop terug komen.

    Groet Legrand.

    #83388 Reageer
    miel
    Deelnemer

    Zoals ik al zei dat ik vandaag hier op terug zou komen.

    Het was een lang gesprek, maar hoopgevend. Het probleem is dat alle vaten niet optimaal meer zijn. Maar de meeste zorgen gaan uit naar de linkerkransslagader, deze is zo verekte slecht dat niets is meer mogelijk. In deze kransslagader hebben ze al vijf dotterbehandelingen uitgevoerd, met als resultaat dat er nimmer een bypass kan worden uitgevoerd, er is gewoon geen plek meer. Deze linkerkransslagader heeft drie takken en een van die takken doet al bijna ( en dat is al veel gezegd ) niet meer mee. En wat hij doet is alleen maar pijn op de borst afgeven. Nu willen ze Neuro Stimulatie gaan toepassen, dat wil zeggen pijnbestrijding. Dit wordt niet vaak bij hartpatiënten toegepast.
    Hoe dit allemaal gaat lopen is nog niet duidelijk.
    Er moeten eerst testen worden gedaan, vandaag staat in het AMC geplant een inspanningsstest. Of het verdere verloop van testen in het AMC gaan plaatsvinden is nog niet bekend, omdat wanneer ze overgaan op Neuro Stimulatie ik naar het UMCG moet in Groningen. Daar hebben ze de expertise.
    Mocht er ontwikkelingen zijn laat ik van me horen!

    Groet Legrand.

    #83739 Reageer

    Beste Mensen,

    Wij zijn studenten van de Hoge School Utrecht. Wij studeren Leefstijl, Arbeid en Gezondheid. Voor een project doen wij onderzoek naar de kwaliteit van leven onder mensen met een coronaire hartziekte.

    Wij vragen u om een vragenlijst in te vullen van maximaal 15 vragen.

    Als u wilt meewerken aan dit onderzoek kunt u reageren op onderstaand e-mailadres:

    projectgroeplag@hotmail.com

    Wij sturen u de vragenlijst door.

    Met vriendelijke groet,

    Kristina Cristobal

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
Reageer op: Wanneer niets meer kan!
Je informatie: