default-header

voorstellen+hybride thoracoscopische behandeling AF

Home Forums Even voorstellen voorstellen+hybride thoracoscopische behandeling AF

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #79834 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    hallo allemaal,
    zal me eerst even voorstellen, ik ben brandy 53 jaar jong
    als sinds 1998 last van atriumfibr, de laatste tijd is het waarschijnlijk chronisch
    heb een pacemaker, alle medicatie gehad, diverse cardioversies,(8 stuks de laatste 4 maanden plus een longembolie) en 4 ablaties,
    waarvan 2 pulmonale venenablaties. het is nog iets te vroeg misschien, maar
    waarschijnlijk is de laatste ablatie ook niet gelukt. blijft over:
    maze operatie
    permante pm, dus pm afhankelijk
    een hybride thoracoscopische behandeling. wie heeft deze behandeling ondergaan?
    en de belangrijkte vraag:heeft het geholpen???
    groetjes van brandy

    #88431 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Brandy, welkom
    Ik zit in precies hetzelfde schuitje ik krijg in juni mn 5e ablatie. Bij mij ook weinig andere opties dan hisablatie dus wacht met spanning de berichten hier af.

    Tsjerk

    #88432 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Beste Tsjerk en Brandy,
    je zou eens moeten googlen op ‘azM’ en ‘hybride ablatie. Het azM heeft hele goede resultaten met deze vrij nieuwe techniek geboekt.
    Heel veel succes,
    hartegroet van Annemarie

    #88433 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi tsjerk,
    krijg je dan weer een pulmonale venenablatie?of een “gewone”?
    de hybride ablatie is toch weer anders, misschien is dat voor jou ook een optie? als laatste
    poging voordat je een hisblatie krijgt? want die is onomkeerbaar…zoals jezelf natuurlijk
    ook wel weet.. sterkte ermee!
    hoi annemarie,
    ik zal dan waarschijnlijk naar maastricht gaan, maar ik dacht dat er hier misschien
    lotgenoten zijn die hun ervaring kunnen delen

    #88594 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    ik moet nog even afwachten of mijn laatste pv ablatie heeft geholpen
    ik voelde alsmaar “iets”op mijn borst, vooral bij inspanning
    nu had ik vorige week mijn eerste afspraak bij pmtechnicus en was dus benieuwd of er ritmestoornissen geregistreerd stonden. en wat bleek nu? de pm heeft helemaal niks geregistreerd!!!! reden: het ziekenhuis(waar ik geopereerd ben, niet het mijne dus) heeft
    de pm helemaal anders ingesteld!!! en niemand weet ervan!!! ik dus niet, pmtech.niet, en staat ook niet in verslag van de operatie!!!
    dus nu de pm weer iets anders ingesteld, zodat ook de kleine ritmestoornissen wel worden geregistreerd.
    de 1e nacht: ik ga naar bed, draai me ook, mijn hart begint heel erg te bonzen, en nog een andere bonk erbij, vrij heftig, moest weer op mijn rug gaan liggen. maar bonzen bleef de hele nacht
    later weer naar pm tech. het schijnt toch de pm te zijn die ik dan voel, maar het houd je behoorlijk uit de slaap. nu is pm weer afgesteld zodat ie de ritmst. kan registreren, de 1e is al genoteerd(kleintje) word vervolgd dus….

    #88595 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    ik moet nog even afwachten of mijn laatste pv ablatie heeft geholpen
    ik voelde alsmaar “iets”op mijn borst, vooral bij inspanning
    nu had ik vorige week mijn eerste afspraak bij pmtechnicus en was dus benieuwd of er ritmestoornissen geregistreerd stonden. en wat bleek nu? de pm heeft helemaal niks geregistreerd!!!! reden: het ziekenhuis(waar ik geopereerd ben, niet het mijne dus) heeft
    de pm helemaal anders ingesteld!!! en niemand weet ervan!!! ik dus niet, pmtech.niet, en staat ook niet in verslag van de operatie!!!
    dus nu de pm weer iets anders ingesteld, zodat ook de kleine ritmestoornissen wel worden geregistreerd.
    de 1e nacht: ik ga naar bed, draai me ook, mijn hart begint heel erg te bonzen, en nog een andere bonk erbij, vrij heftig, moest weer op mijn rug gaan liggen. maar bonzen bleef de hele nacht
    later weer naar pm tech. het schijnt toch de pm te zijn die ik dan voel, maar het houd je behoorlijk uit de slaap. nu is pm weer afgesteld zodat ie de ritmst. kan registreren, de 1e is al genoteerd(kleintje) word vervolgd dus….

    #88596 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Sterkte Brandy. Jammer dat het niet het effect had wat je gehoopt had. Maar zouden die bonken geen extrastysolen kunnen zijn ipv de pm?

    Tsjerk

    #88597 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    nee het zijn geen extrasystolen..
    ik had al snel in de gaten dat het houdinggerelateerd is, dus bij bep. manier van liggen, linkerzij, waarom ik het dan voel? misschien omdat je dan veel rustiger bent,savonds, en overdag meer afleiding?je voelt de ritmestoornissen ook beter snachts dan overdag is mijn ervaring.
    we hebben het nagebootst, en toen voelede ik het weer, zo kon de pmtech. zien dat het de pm was die paced, en dat voel ik dus, heel raar
    2 dagen na de ablatie weer een cardioversie, dat heeft ie opgenomen, verder niks,na aanpassing vorige week, dus weer 1x. de tussenliggende periode (2 maand is dus niks bekend) en daar baal ik van…

    #88598 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    O ik had niet begrepen dat je net een ablatie gehad had :S sorie. Maar dat heb k ook wel gehad direct na mn ablatie, die druk op je hart en dat branderige. Heeft zeker wel een mnd aangehouden maar langzaam verdwijnt het.
    Maar 2 dagen na je ablatie alweer een cv? ik snap niet zo veel van pm hoor, maar kn je een cv krijgen als je een pm hebt? of doet de pm de cv?

    #88599 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    gelukkig kan je wel een cv krijgen, heb er de laatste 4 maand wel 8 gehad.. B) .
    7 jaar geleden ,toen ik mijn pm kreeg was het de bedoeling dat ie mijn tachycardieen zou stoppen,lukte dus niet.maar hij registreert ze wel. nu heb ik zoveel medicatie dat het de hartslag zou moeten onderdrukken,(accepteren van boezemfibr) dan bewaakt de pm de ondergrens, als hartslag te laag wordt dan paced ie
    maar….ondanks mijn medicatie blijft de hartslag vrolijk op 80, bij een beetje inspanning 90-100. dus ik moet er ook voor naar het ziekenhuis
    daarom was ik zo benieuwd bij pm uitlezen, in 2007 ook een pv ablatie gehad, vòòr die tijd heel vaak last van raar gevoel op de borst, dit bleken dus hartritmestoornissen te zijn, en dat gevoel is bijna hetzelfde als de laatste tijd.
    zal het voorlopig moeten afwachten….
    ps. de laatste keren kwam ik niet meer onder narcose :S ze moesten me steeds meer verdoving geven, want bleef maar wakker, tja ben net michael jackson, moet je maar denken, zwaar verslaaf aan de propofol, ze spuiten het nu langzamer in, en heb ook wel eens een andere verdoving erbij gekregen, tis altijd wat zo…..

    #88600 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    hahah bekend probleem met dat weg raken. Bij mij spuiten ze standaard 5mg dormicum.Heb de afgelopen 6 weken ook al 3 cv gehad.
    Maar langzaam inspuiten helpt ook. Alleen ik ben nooit gelijk weg, duurt altijd 5 minuten. De nieuwelingen willen altijd dat ik gelijk weg ben en leg dat ook uit en vaak werkt dat. Ik wil ook niette veel van die rotzooi binnenkrijgen, heb 2 weken nodig om het uit mn lichaam te krijgen en bji 5mg valt het nog te doen.

    Sterkte kanjer!

    #88601 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    ja we zijn wel kanjers hè?
    maar toen ik van mijn probleem vertelde tegen de anestesist, bij de vorige ablatie, gaf ze me hele sterke opiaten, ik wilde nog vertellen dat ik ‘er”nog was, maar kon me niet meer verroeren, kon niet meer praten,niks alleen alles nog horen,..totdat ik bemerkte dat ik niet kon ademhalen, die paniek wens ik niemand toe….totdat ik zuurstof kreeg, aan het bgin vd operatie, toen viel ik weg
    meteen na operatie aangegeven wat er was gebeurt, werd prima opgevangen, heb contact gehad met anestesist, het is gekomen door de zware opiaten,(ze dacht dat ze me daarmee hielp) drugsverslaafden krijgen bij een overdosis hetzelfde:ademstilstand..(en gaan dan dood)… maar ja zij lagen niet op een operatietafel, ik gelukkig wèl… de reden dat ik het goed kan verwerken nu,(hoop ik) is dat ik begrijp wat er verkeerd is gegaan, nooit voordat ik weg ben,opiaten geven, of spierverslappers, dan moet het goed komen
    let wel: in de narcose voor een cv zitten gèèn spierverslappers o.i.d., dus daar kon ik ook altijd nog aangeven dat ik er nog was…

    #88602 Reageer
    daphne87
    Gast

    Heftig allemaal hoor!! Maar heb ff een vraagje begrijp ik het nou goed dat jullie (ook tsjerk) tijdens de ablatie onder zeil wordeb gebracht?? Ik namelijk niet hoor! Ik was volledig bij en de aankomende keer is dat weer zo! Maar misschien begrijp ik het verkeerd!!? Groetjes en sterkte, daphne

    #88603 Reageer
    Tsjerk
    Deelnemer

    Ik heb het nadeel dat ik wat ervaring daarin heb, maar normaal gesproken is het altijd zonder narcose. De reden hiervoor is dat als je onder narcose bent je ritmestoornis erg moeilijk is op te wekken, daarom zullen ze dit niet voorstellen.
    Voor mn 3e ablatie heb ik hier specifiek om gevraagd. Ten eerste omdat ik het een erg vervelende en lange ingreep vind en ten tweede is het toch niet op te wekken dus waarom dan ook niet.
    Maar goed ik heb ook ritmestoornis om 3uur snachts.
    Ik weet dat het ene ziekenhuis er makkelijker over doet dan het andere. Maar normaal gesproken is het altijd onder lokale verdoving in je lies(en) .

    Tsjerk

    #88604 Reageer
    daphne87
    Gast

    Nou van mij mogen ze het inderdaad ook onder narcose doen vind het ook totaal geen pretje en duurt inderdaad mega lang, hou niet van stil liggen 😉 als ze het aan het opwekken zijn heb ik altijd het gevoel dat ze een 4tonner op mijn borstkas parkeren!

    Die lies verdoving die had ik inderdaad wel maar das wel zo mens vriendelijk he haha!

    Heeft een van jullie ook ervaring dat ze via je schouder gaan? dat hadden ze dit keer als extra optie aangekaart omdat ze dan weer via een andere kant erbij kunnen, dus dan gaan ze ook nog steeds via je lies maar ook via je schouder!??

    Grtjes,
    Daphne

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
Reageer op: voorstellen+hybride thoracoscopische behandeling AF
Je informatie: