default-header

voorstellen

Home Forums Even voorstellen voorstellen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80059 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik ben Peter,woonachtig in Rotterdam Zuid.
    67 jaar,vanaf mijn 43 ste jaar ziek,bedrijfje samen met mijn vrouw,moeten verkopen wegens mijn ziekte. was in 1989,is nog steeds onverwerkt. Nu verzorgd mijn vrouw me al 14 jaar.Sinds jan.2010 ,na 2 x stervende geweest zijn in 3 weken,op bed belandt,lig plm.23 uur p.d. op bed,kan nog heel weinig,hart en longen zeer slecht,parkison,reuma( palindroom reuma),3 hernia’s,stenose ruggekanaal. Diabeet 1 en nog wat kwalen.
    Toch geniet ik van mijn leven,geen stress meer,alle tijd. Geniet van onze 2 kleindochters,11 en 7 jaar( bijna)

    #89577 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Peter,

    Welkom op dit forum. Hoe komt het dat je dingen niet hebt verwerkt? Heb je daar geen ondersteuning in gekregen? Je kunt het niet altijd zonder steun van buitenaf oplossen. Vaak helpt het om dingen van je af te schrijven of om er juist over te praten. Zelf heb ik ook een behoorlijk vol rugzakje. Op den duur zijn de scherpe kantjes er van een aantal heftige gebeurtenissen afgegaan. Dat wil zeker niet zeggen dat ik ze vergeten ben maar ik heb ze een plaatsje kunnen geven. Ik vind dat ik mezelf én mijn gezin tekort zou doen als ik er in zou blijven hangen. Het is maar goed dat we geen glazen bol hebben, dat we van tevoren weten wat het leven voor ons in petto heeft.
    Ik ben blij dat jij ondanks je beperkingen kunt genieten van het leven. Het is de kunst om de mooie dingen te blijven zien, dingen die je leven wat kleur geven. En geweldig dat je vrouw je al zolang verzorgd. Zij verdient zeker een schouderklopje.

    Een warme hartegroet,
    Annemarie

    #89578 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hallo Peter.
    Ben het helemaal met Annemarie eens, dat jij zo optimistisch kunt blijven is heel knap,
    Het is heel veel wat jullie te verduren hebben, en inderdaad een grote pluim voor je vrouw,
    Mijn broer heeft ook al die klachten die jij hebt, ligt momenteel in het ziekenhuis voor eentweede longoperatie in 2 weken tijd, dus ik weet wel zo,n Bertje hoe het is voor jullie.
    Ik wens jou en je vrouw heel veel sterkte.
    Lieve hartegroet Nesia.

    #89580 Reageer
    Peter45
    Deelnemer

    Beste hartgenoten,
    wat een warm welkom,erg hart verwarmend.
    Ik bezit een groot acceptatie vermogen,komt waarschijnlijk door de achter liggende tijd,ben geboren met slecht hart en longen,4 dagen na mijn geboorte 14 maanden in ijzeren long gelegen.Vaak ziek,dan wordt je op een milde manier gewend dat ziek zijn bij je hoort.Je stelt alleen eisen aan het leven wat je gevoelsmatig aan kunt,je last wordt nooit zwaarder dan je dragen kunt.
    Het ligt in mijn bedoeling om af en toe een stukje ervaring en bemoediging te schrijven. Ook ik heb. een steuntje nodig. De stelling die ik mezelf opgelegd heb is: op de dag vrolijk, eventueel tranen in de nacht.
    Heel belangrijk om met je man/vrouw op een fijne manier proberen te leven,mijn vrouw heeft wellicht meer zorgen en vedriet dan ik als patient.
    Allen bedankt voor de lieve reacties

    Een wame groet van Peter

    #89581 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Goedemorgen Peter.
    Jij hebt inderdaad gelijk de de partner meer zorgen heeft dan de patiënt, mijn man zei ook tegen mij, na mijn hartinfarct, je staat er zo machteloos bij, bang dat je partner het niet overleefd, en je kunt als partner niets doen, alleen maar goed voor elkaar zorgen, en dat doet jou vrouw ook,en mijn man ook.
    Ik wens jullie ondanks alles toch heel fijne paasdagen toe.
    Warme hartegroet ook voor je vrouw Nesia.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: voorstellen
Je informatie: