default-header

Tweede hartinfarct

Home Forums Even voorstellen Tweede hartinfarct

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80315 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Ik ben Jacco, 46 jaar oud en op 28-02 heb ik mijn tweede hartinfarct meegemaakt. Van beroep ben ik vrachtwagenchauffeur en tijdens mijn infarct was ik gewoon aan het werk.
    In 2007 heb ik ook een infarct gehad, toen ben ik met de vrachtwagen naar huis komen rijden, achteraf gezien hartstikke stom maar ik was toen 39, had pijn op de borst met uitstraling naar mijn linkerarm, dus het was eigenlijk wel duidelijk wat er gaande was maar ik wilde dit niet geloven.
    Nu had ik alleen pijn op de borst, geen uitstralingen, wel last van mijn buik en tintelingen in handen en voeten.
    Omdat de pijn niet over ging na wat water drinken de vrachtwagen op de parkeerplaats gezet en even op het bed gelegen.
    Na 15 minuten nog geen verbetering, toch maar even mijn vrouw gebeld. Deze nam geen risico en belde gelijk 112.
    Met de ambulance naar MMC- Veldhoven gebracht, na een klein kwartiertje met spoed naar Eindhoven voor een dotterbehandeling in het Catherina ziekenhuis. Hier bleek dat de belangrijkste krans slagader bijna dicht zat. Gelukkig waren we er op tijd bij en na het plaatsen van de stent mocht ik terug met de ambulance naar Veldhoven.
    Nu ben ik inmiddels aan het revalideren en dat gaat redelijk, ik heb dagen dat ik alles kan doen en er zijn dagen bij waarbij ik weinig doe.
    Vandaag terug geweest bij de cardioloog en deze was ook tevreden, wel was ik geschrokken toen hij heel kalm vertelde dat de belangrijkste kransslagader behandeld was. Dit zal nog een plaatsje moeten krijgen om dit te verwerken.
    Gelukkig is de revalidatie hiervoor dus ik moet weer leren om vertrouwen te krijgen in mijn lichaam, na mijn 1e infarct heeft dat ook nog een hele tijd geduurd voor ik mijn lichaam weer helemaal vertrouwde.
    De tijd zal het leren hoe het gaat lopen, maar ik heb goede moed dat alles goed komt, zeker omdat er tot op heden geen beschadigingen zijn gevonden, dus door het snelle ingrijpen is erger voorkomen.

    #91157 Reageer
    elif_
    Deelnemer

    Hallo Jaco,

    Ik zag je berichtje en ik dacht ik reageer even. Wat vervelend allemaal zeg, hopelijk is je lichaam snel weer wat aangesterkt.

    Zo zie je maar dat het belangrijk is om als je pijn hebt rustig aan te doen en niet te denken ah dat gaat zo wel weer over.

    Fijn dat de cardioloog tevreden is. Veel beterschap toegewenst!

    Groetjes,
    Elif

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: Tweede hartinfarct
Je informatie: