default-header

saturatiemeter

Home Forums Hulpmiddelen saturatiemeter

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #81192 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    En wat helemaal verslavend werkt in het bewerkte voedsel van fabrikanten is….. smaakversterkers (glutamaten, zoals E621, Vetsin, MSG, …….).
    Smaakversterker stimuleert de eetlust (er zit een stof in waardoor men meer gaat eten), is dikmakend, en niet zo gezond voor de hersenzenuwen als men het vaak naar binnen werkt. …..

    #78577 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ik draag op dit moment een saturatiemer ,dit ivm slaap apneu onderzoek,en het valt mij op dat in rust soms een zuurstofgehalte van 91-92% af te lezen is,dat lijkt mij toch wel erg laag,hartslag is normaal
    tijdens revalidatie,bij fietsen en lopen normale saturatie (een keer onder de 90,bij hartoverslagen)
    Iemand bekend hiermee?

    #92158 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Brandy,

    Heb je nu zo’n knijper op je vinger? Als de saturatie nu inderdaad 91-92% zou zijn lijkt me dat je hierbij ook benauwd moet zijn maar dat hoeft niet. Volgens de verpleegkundige afgelopen week op de longafdeling hoeft iemand met een lage saturatie niet persé benauwdheid te ervaren en vice versa. De saturatiemeting via de vinger is niet altijd betrouwbaar, vandaar dat er bij benauwdheid vaak een bloedgas geprikt wordt (wat zijn dat toch ******prikken :sick: ).
    Misschien moet je deze waarde even terugkoppelen naar je behandelaar.

    Ik hoop voor je dat het apneu-onderzoek iets oplevert. Gebeurt dit thuis?? Mijn man moest hiervoor naar een speciaal slaapcentrum. Hij werd aangesloten op de nodige apparatuur.

    Succes!
    Anhemarie

    #92159 Reageer
    brandy
    Gast

    Ik heb een rubberen dop op de vinger,verbonden met een polshorloge,deze geeft dus saturatie en hartslag aan
    verder een kastje aan mijn tshirt “hangen” ,en nog een kleiner kastje
    verder een neusslangetje,deze zal waarschijnlijk ademhaling registreren?dat pas gebruiken als ik naar bed ga
    nou ja zeg,hoezo slaaponderzoek,doe misschien geen oog dicht,maar ja das ook een slaaponderzoek he?
    Dat bloedgas prikken heb ik in het verleden ook gehad,idd niet prettig
    niet benauwd,wel moe,maar ook dat is mij bekend
    pas in maart uitslag..
    idd gewoon thuis,
    groetjes

    #81653 Reageer
    Roland
    Gast

    Doe het rustig aan, wens je een goede nachtrust.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: saturatiemeter
Je informatie: