default-header

plaatsen pacemaker

Home Forums Pacemaker plaatsen pacemaker

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 72)
  • Auteur
    Berichten
  • #82778 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hallo Leen,

    Bedankt voor je reactie!
    Dit klinkt me allemaal redelijk bekend in de oren. Het lijkt in ieder geval sterk op wat ze de dag na de implementatie hadden gedaan. Van de magneet merkte ik dat mijn hart toen een slag oversloeg en wanneer ze klaar zijn met het doormeten, duurt het een tijdje voordat mijn hart zijn eigen ritme weer heeft terug gevonden.Maar als dit het is, dan valt dat nog wel mee inderdaad!
    Wat me wel verbaasd is dat je verteld dat je PM maar 4 jaar is meegegaan! Ik weet niet precies in hoeverre onze situaties vergelijkbaar zijn, maar mij is verteld dat de PM wel zo’n 10 jaar mee kan gaan, juist omdat hij zo weinig hoeft te doen. Vond je het een erge tegenvaller? En leek de vervanging veel op de plaatsing? Ben je na de vervanging trouwens weer een maand beperkt in je doen en laten? Veel sterkte dan nog! 😉

    Groetjes :silly:

    #82806 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    🙂 Hallo beste hartvrienden ik ben 9 dagen geleden geopereerd en een pacemaker geinplanteerd in terneuzen.
    Mijn leeftijd is 57 jaar en ik doe al ongeveer 30 jaar aan hardlopen alleen delaatste5 jaar mag ik geen wedstrijden meer lopen van decardioloog,ik heb samen met de arts besloten voor operatie omdat cardioversie 4keer en ablatie 2keer niks hielpen en allerlei medicijnen
    ook niet echt hielpen. Mijn grote vraag is zijn er meer sportmensen die dit zijn overkomen
    en hoe gaan jullie er mee om?
    Ik heb altijd serieus voor de sport geleefd en nu moet ik met zo,n pacemaker door het leven
    ,kan ik hier fatsoenlijk met sporten?
    Beste vrienden ik zit hier erg mee .

    Graag hier op reacties ,heel veel dank hier voor.

    JO DAVID

    #82807 Reageer
    carlabr
    Deelnemer

    Hallo Jo,
    Heb je ook een hisabltie gehad? In dat geval wordt de pacemaker op een aantal slagen per minuut gezet. Je kan dat overleggen met de cardioloog. Bij mij is het in gesteld op 60 maar als ik een trap oploopt maakt de pm meteen meer slagen. De pm voelt aan dat er meer energie nodig is. Doe het in het begin vooral rustig aan, beweeg je arm niet te veel zodat de pm goed kan ingroeien. Je bent niet blij als die ‘aan de wandel gaat’. Kan zelfs tot onder je oksel wegschieten. Sport kan je het beste overleggen bij de eerste controle. Als de pm 24 uur per dag werkt gaat de batterij gemiddeld 5 jaar mee, bij ondersteuning 10 jaar.
    Met sporten heb ik minder ervaring, ik ben 72 en ben al blij dat ik weer op een normaal tempo horizontaal kan lopen. Dat is wel anders geweest.
    Succes Carlabr

    #82809 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo nicc
    IK heb voige week een pacemaker gekregen ,omdat mijn hartslag zo onregelmatig is dat er snacht,s pauzes van 4 sec. tussen zitten .Ikheb zowat 30 jaar hardgelopenen en ben nu moeten stoppen met wedstrijden wat ik heel erg vind ,Maar als ik zie dat jij zoveel jonger bent ik ben nl. 57 is dat bij jouw ook erg vervelend.Ik vind het grootste probleem hoe moet ik er mee omgaan . Ik werk verder nog en kan bijna alles wat ik wil maar dat apperaatje zit er om mij te beschermen voor een veel te lage hartslag
    van 25- tot32 snacht,s .13 jan. moet ik op controle en dan horen we wel hoe hij werkt.
    Groetjes en ik hoop dat hier meerdere op reageren.

    #82811 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Hallo Jo,

    In het begin is het zeker wennen aan een pacemaker. Ik zag toen zelf de pacemaker als een beperking in plaats van mijn hart, maar dat komt ook doordat ik nog nooit klachten heb gehad. Maar op een gegeven moment wen je aan het idee dat hij er zit, voel je hem eigenlijk niet meer. En je beseft dan ook dat hij er zit voor je eigen veiligheid. Er zitten eigenlijk alleen maar voordelen aan een pacemaker, maar het duurt vaak even voordat je die inziet (of dat was in ieder geval bij mij zo).

    In principe hoeft de pacemaker geen beperking te vormen bij het sporten. Alleen in de eerste maand na de operatie is het belangrijk om je rust te nemen, maar daarna moet je in principe alles weer kunnen. Zelf vind ik hartlopen ook heerlijk, al is het bij mij meer een hobby. Dat moet ook zeker nog kunnen nu je een pacemaker hebt gekregen. Maar voor de zekerheid zou ik je vragen ook gewoon bij je cardioloog neerleggen. Hij kan je daarbij waarschijnlijk van het beste advies voorzien.

    Groetjes

    #82819 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    🙁 Beste hartgenoten

    Ik vind dit een heel leuke manier om met meerderehartpatienten in kontakt te komen.
    Af gelopen dagen heb ik al meerdere keren hier m,n verhaal geschreven.Ik heb dus 5dec.
    een pacemaker gekregen ,omdat da arts het echt hard nodig vond,omdat m,n hartslag s,nachts zakte tot onder de 20 slagen p.m.
    p.s. Ik vind het voor ieder net zo erg als je met die nare sstoornissen zit .Maar mijn grote vraag is zijn er meerdere sportmensen die dit hebben gekregen en hoe gaan jullie er mee om en kan ik hier later nog verder meesporten.
    Mijn leeftijd is 57 ik heb gesport van af m,n 25 jaar heel serieus voor geleefd, regelmatig sportkeuringen op een gegeven moment kreeg ik ritmestoornissen en gingen mijn prestaties in hardloopwedstrijden hard achteruit.Ik ben via een arboarts bij een cardioloog gekomen en die raadde mij af om nog wedstrijden te lopen en eerst te laten behandelenen dat is zo wat 7 jaar ge leden en nu heb ik een pacemaker .Ik hoop dat ik hier nog enkele
    jaren mee kan sporten op een recreatieve manier.
    Beste vrienden ik hoop dat ik hier mensen meeheb bereikt die het zelfde of iets wat hierop lijkt ook hebben.

    Gaarne hierop reacties JO

    #82878 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo Hartloper,
    Ik ben 64 en precies 1 jaar geleden werd een PM bij mij geplaatst. Reden: onregelmatige hartslag en het “op-hol-slaan” bij inspanning. Ik ben pas gaan sporten toen ik in de Vut ging, nu 6 jr.geleden, wegens gebrek aan conditie. Ik ben toen het wandelen in de buitenlucht zo heerlijk gaan vinden (na een arbeidsverleden van 40jaar) dat ik inmiddels zo’n 10.000km heb gewandeld, w.o.vele 4-daagse’s e.a. meerdaagse tochten.
    2 jaar geleden heb ik 3x een ritmestoornis gehad tijdens tochten.(hartslag boven de 200 en niet terug te krijgen). Bij de laatste was er sprake van een levensbedreigende situatie en is er een PM geplaatst. Deze PM heb ik tegen een te lage (en soms onregelmatige) hartslag en daarnaast gebruik ik medicijnen om het “op-hol-slaan” tegen te gaan.

    Ik ben nu 1 jaar verder en mijn ervaringen zijn:
    1)Positief: Ritmestoornissen zijn verleden tijd en ik voel me prima. Ik merk in feite niet dat ik zo’n ding draag. Ik heb dit jaar 4x een 4-daagse gelopen en ruim 1500km.
    2)Negatief: Mijn wandeltempo is gedaald. Als ik probeer mijn wandelvrienden bij te houden, loop ik me helemaal kapot. Ik denk door de medicijnen, onmisbaar voor mij, want ze beschermen mij tegen een levensbedreigende situatie, maar ze remmen me helaas ook af.
    Da’s niet altijd gezellig, maar heb ik er graag voor over.

    #82890 Reageer
    Nicc
    Deelnemer

    Afgelopen maandag ben ik voor het eerste op controle geweest op de poli. Eigenlijk ging het precies zoals me hier verteld was, dus dat was wel fijn.
    Eerst ben ik bij de pacemakertechnicus langs geweest. Daar is mijn PM uitgelezen, conclusie was dat hij maar 0,1% gewerkt heeft. Fijn om te weten dat hij wel werkt, maar niet te vaak hoeft te werken. Daarnaast is alles weer doorgemeten en blijkt nog steeds prima te werken.
    Daarna is er een hartfilmpje gemaakt. Die zuignappen zijn niet echt een fijn gevoel, maar verder merk je daar natuurlijk niets van. Bloeddruk was ook prima, dus vervolgens kon ik langs de cardioloog.
    Nog steeds een aardige man. Ik denk dat ik wat dat betreft wel de beste uit het ziekenhuis heb getroffen. Even een praatje gemaakt over hoe het ging (prima) en daarna nog even de wond bekeken (geneest goed). Vervolgens heeft hij nog een tekeningetje gemaakt over hoe het nu allemaal zit. Tenslotte zei hij dat ik over 9 maanden terug moet komen.
    Tot zover gaat het prima dus! 😉

    Groetjes

    #82949 Reageer
    Lin
    Deelnemer

    Hallo Allemaal,

    Ik ben hier nieuw ik kwam toevallig op deze site terecht via Google.
    Leuk zo’n forum! Natuurlijk gelijk begonnen met lezen. En veel herkenbare verhalen tegen gekomen. Ik ben nu net 23 en heb nu ongeveer 2,5 jaar een pacemaker. Ik heb hem gekregen omdat mijn hartslag ’s nachts laag was onder de 30 en overdag had ik vaak ritmestoornissen van boven de 200. Ik heb er persoonlijk niet veel moeite mee gehad Ik ben heel blij dat ik geen last meer heb van ritmestoornissen. Ik ben vorige week voor pacemaker controle geweest en ze gaven aan dat mijn pacemaker ongeveer z’n 6 jaar mee gaatn maar dat verschild per persoon en hoeveel er gepaced wordt (bij mij 97%).

    Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik kom zeker nog eens terug op het forum!

    Groetjes Lin

    #83041 Reageer
    sarah
    Gast

    hallo,

    ik moet deze week beslissen of ik de pacemaker onder de huid geplaatst wil hebben of onder de spier. ik begrijp dat onder de spier plaatsen een grotere ingreep is maar dat het dan minder zichtbaar is.
    ik ben nogal aan de magere kant dus als hij onder de huid geplaatst gaat worden dan zal het erg zichtbaar zijn.
    Ik krijg wat tegenstrijdige informatie over het plaatsen onder de sprier. Zijn hier nadelen aan?
    wie heeft ervaring en kan mij er iets over vertellen.

    #83042 Reageer
    sarah
    Gast

    ik ben erg benieuwd naar de ervaringen over het implanteren van de pacemaker , vooral onder de spier. Ik begrijp dat de meeste mensen de pacemaker onder de huid laten plaatsen.
    reacties mogen ook naar mijn mail adres. bonsdolfing@tiscali.nl
    ik moet deze week beslissen wat ik wil en krijg tegenstrijdige informatie.

    #83054 Reageer
    ikzelf1
    Deelnemer

    Hallo allemaal..

    Ik heb een vraagje..

    Wie heeft er ondanks dat hij of zij een pacemaker heeft toch nog steeds last van hartritmestoornissen?
    En wat kun je er aan doen..bijv medicatie of iets dergelijks.
    Wie heeft hier dus ervaring mee
    Alle reactie’s zijn welkom.

    GR. Ikke

    #83055 Reageer
    Anoniem
    Inactief
    #83056 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Beste ikzelf. Zou je dan niet eens teruggaan naar je cardioloog?

    #83058 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Ritmestoornissen komen -gelukkig- niet meer voor. Met dank aan de medicijnen.
    Maar deze remmen me wel af bij inspanning. Je zou zeggen: goede zaak en dat is ook zo, maar… Ik wandel heel veel in gezelschap van mijn vrouw en wandelvrienden. Als ik dan zeg, ik loop liever alleen (vanwege mijn moeite om hun bij te houden) dan is het altijd: “nee dan lopen we wel wat zachter” Is natuurlijk ook veel gezelliger, maar het gevolg is vaak: dat ik me dan even later toch weer loop op te drijven om bij te blijven. Hier moet ik nog een goede modus in zien te vinden. Of andere medicijnen?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 72)
Reageer op: plaatsen pacemaker
Je informatie: