default-header

ook nieuw hier

Home Forums Even voorstellen ook nieuw hier

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #80142 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo allen,

    ik ben ook nieuw hier, hoewel ik al mijn hele leven hartpatiënt ben. Ik ben nu 42, op mijn 7e ben ik geopereerd aan een ASD en een transpositie van de longvenen. Na een behoorlijk onbezorgde jeugd en jonge jaren kreeg ik zo’n 5 jaar geleden last van ritmestoornissen, veroorzaakt door littekenweefsel van de operatie. Deze zijn eerst met cardioversie en medicatie (Bètablokkers metropolol en sotalol) te lijf gegaan, maar dit bleek afgelopen voorjaar niet meer genoeg. Daarom heb ik vorige week donderdag een Atriale tachycardie ablatie gehad in het OLVG in Amsterdam. De arts heeft me verteld dat hij 90% van de problemen heeft kunnen oplossen, en dat voel ik nu dan ook echt wel (gelukkig) Maar er zit nog een restje waar hij toen niet bij kon komen. Mocht het nodig zijn, dan kan dit met een andere behandeling ook nog aangepakt worden, maar ik moet nu eerst 3 maanden herstellen en afwachten of dit restje nog problemen blijft geven. Ik ben er dus nog niet helemaal, maar voel me gelukkig wel een stuk beter dan vorige week om deze tijd :laugh:

    groetjes Evelien

    #90280 Reageer
    Avalon27
    Deelnemer

    Hallo,

    Welkom hier op de forum!
    Wat heeft u veel meegemaakt zeg!
    Ik hoop dat het laatste restje geen problemen meer geeft en dat je voorspoedig kan herstellen.

    #90281 Reageer
    niek69
    Deelnemer

    [color=#000080]Welkom Evelien,

    Fijn dat je je al een stuk beter voelt.
    Ik wens je heel veel beterschap
    en een voorspoedig herstel.

    groetjes Moniquel[/color]

    #90688 Reageer
    Sasja
    Deelnemer

    Hoi Evelien,

    ik ben op mijn 5e aan een ASD/VSD geopereerd en heb sinds de zomer last van overslaan van het hart. Bij mij kwam ergens in mijn achterhoofd, goh zou er litteken weefsel van de operatie zitten, en misschien hebben meer mensen hier last van…..

    #90690 Reageer
    Evelien1970
    Deelnemer

    mijn cardioloog vertelde me dat er veel mensen zijn die in hun jeugd geopereerd zijn aan met name ASD, op latere leeftijd last krijgen van ritmestoornissen door het littekenweefsel. Dus zo gek is het niet 🙂 Maar wel lastig…Met mij gaat het gelukkig weer aardig goed. Voorlopig is een 2e ablatie niet nodig. Ik gebruik nu sinds begin van deze maand Verapamil en daar doe ik het redelijk goed mee.
    Als je er erg last van hebt zou ik toch ook een ablatie overwegen, want in 80% van de gevallen kunnen de stoornissen hiermee volledig worden verholpen. Veel sterkte er mee!

    #90691 Reageer
    Sasja
    Deelnemer

    Hoi Evelien, dank voor je reactie, volgende week heb ik de uitslag van de Holter en ga toch een verwijzing cardioloog vragen om te kijken of er inderdaad litteken weefsel is. Ik had de vraag over litteken weefsel na open hart operaties ook al gevraagd bij de Hartstischting omdat ik ooit heb mee gedaan aan een monitor van mensen die in de jaren 80 zijn geopereerd, ook zij bevestigen dat er regelmatig door litteken weefsel klachten zijn.

    Wel fijn om te lezen dat er medisch ingrijpen mogelijk is, en dat je er baat bij hebt gehad.

    Nogmaals bedankt voor je reactie, ik ben hier erg mee geholpen :laugh:

    #90692 Reageer
    Evelien1970
    Deelnemer

    graag gedaan en veel succes met het vervolg!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: ook nieuw hier
Je informatie: