default-header

Mexicaanse griep

Home Forums Hartcuriosa Mexicaanse griep

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 95)
  • Auteur
    Berichten
  • #84609 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Hoi Peter,

    Ja, niemand kan jou vertellen wat jij dient te doen. Dan kan alleen jij beslissen.

    Ik hanteer zelf bij dilemma’s altijd de regel: bij twijfel (voorlopig) niets doen, eerst alle informatie verzamelen over nut en veiligheid van griepvaccins:
    dan wel tweezijdig zoeken, want de overheid die miljoenen vaccins heeft gekocht op advies van mensen die banden hebben met de vaccinmakers, bericht veel te eenzijdig en vertelt niets over de nadelen, net als bij het EPD en andere zaken, en als ik zoiets merk ga ik op zoek naar meer informatie uit niet-overheids bronnen, want ik vind dat iedereen alles dient te weten, voor men toestemming voor een medische handeling of behandeling geeft, dit om later betreuren van deze toestemming te voorkomen.

    Veel van wat ik heb gevonden heb ik daarom op het forum gezet, om de info te delen, maar het is nog bij lange na niet alles wat ik heb gevonden over griepvaccins en vaccinatie algemeen…..

    Ik geloof zelf absoluut niet meer (vroeger nog wel) dat de overheid en de pillenmakers zich echt zorgen maken over mijn gezondheid en die van de andere burgers.

    Je hoeft je niet schuldig te voelen als je geen prik neemt, want je krijgt er vast geen garantie van de dokter bij dat je dan geen griep zult krijgen. Zat voorbeelden van mensen zijn er, die juist na de vaccinatie griep kregen/krijgen.

    En – laten we even aannemen – dat het vaccin wel effectief is en je echt beschermt (zoals wordt beweerd), dan hoef je als niet-gevaccineerde niet bang te zijn anderen aan te steken als die anderen de prik wel hebben gehad….. toch?
    En als die anderen hem ook niet hebben gehad, kunnen ze op allerlei manieren het griepvirus oplopen, in de bus, in de winkels, op school, etc etc.

    In het ziekenhuis stikt het altijd van de beestjes….. denk maar aan de dodelijke MRSA bacterie, die kan ook gezonde mensen vellen (zag laatst een geval op TV: een gezond meisje van 11 jaar was door MRSA besmetting overleden).
    Het zou toch te gek worden als iedereen die een zieke in het ziekenhuis wil bezoeken eerst gevaccineeerd zou moeten worden tegen van alles en nog wat?

    De kans dat je griep krijgt is ca 30% en je kunt zelf veel doen ter preventie (Handen wassen enzo), en zorgen dat vitamine D op peil is en dat je natuurlijke virusdoders n huis hebt (bv kokosolie en oregano olie), en vitamine C etc.

    Maar als je erg bang bent kun je de prik gewoon toch nemen als dat je gerust stelt (het is jouw keuze), maar besef wel dat je beslissing dan gebaseerd is op angst (en dat is een slechte raadgever).

    Nou, ik moet nu even stoppen (moet nu echt de keuken in, ben al laat 😉 ),
    maar misschien heb je al genoeg stof om te overpeinzen zo.

    Kracht en groetjes,
    Lisa.

    #84623 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Net gevonden op de website van Dr Jannes Koetsier: een verwijzing naar het artikel:

    9 redenen om je niet tegen de Mexicaanse griep in te laten enten.

    te vinden op: http://www.asanat.org/

    1. De Mexicaanse griep (griep A/H1N1) is besmettelijk maar zou niet gevaarlijker zijn dan een ‘gewone’ seizoensgriep. In Nieuw-Zeeland en Chili, waar de winter net achter de rug is, zijn er maar heel weinig doden van de Mexicaanse griep geteld. En dit zonder inenting.[a]

    2.De hoog aangeschreven Cochrane Collaboration, een soort onafhankelijke gezondheidszorg-waakhond, trekt onthutsende conclusies omtrent de doeltreffendheid of de tolerantie van griepvaccins op basis van een overzicht van 40 jaar onderzoek: (a) bij mensen van 65 jaar en ouder wordt de werking bijzonder klein genoemd; (b) bij jonge volwassenen in goede gezondheid ontbreken de bewijzen van hun werkzaamheid; (c) bij kinderen: de beschikbare gegevens maken het niet mogelijk om de tolerantie van de verschillende soorten vaccins te controleren; (d) bij medisch personeel bestaat er geen geloofwaardig bewijs dat hun inenting een invloed heeft op de griepcomplicaties van de mensen die door hen verzorgd worden.

    3. Een Canadese studie die 12 miljoen gevallen onderzocht heeft, zou tot de voorlopige conclusie leiden: wie dit of vorig jaar tegen de ‘gewone’ griep ingeënt is, zou dubbel zoveel kans hebben om de Mexicaanse griep op te lopen. Bij een mutatie van het Mexicaansegriepvirus zou het dus kunnen dat wie tegen de Mexicaanse griep ingeënt is, meer kans loopt om ziek te worden. Deze studie moet bevestigd worden.[c]

    4. De vaccins tegen de Mexicaanse griep zijn inderhaast geproduceerd en hebben geen grondige klinische langetermijntests ondergaan. Hun werkzaamheid en hun veiligheid zijn niet bewezen, in het bijzonder wat het risico betreft op ziekten die zich langzaam ontwikkelen.

    5. Het Mexicaansegriepvaccin in flacons van tien doses bevat kwik (thiomersal) als bewaarmiddel. Thiomersal wordt ervan verdacht aan de basis te liggen van gevallen van autisme. De Amerikaanse kinderartsenvereniging AAP (60 000 leden) heeft in 1999 gevraagd het uit vaccins te verwijderen. [d] [e]

    6. Dit vaccin bevat ook een adjuvant, squaleen, dat de immuunrespons sterk verhoogt. Squaleen is van nature in ons lichaam aanwezig en is onschadelijk als het via de voeding binnenkomt. Maar als het wordt ingespoten, wordt vermoed dat het auto-immuunreacties kan opwekken (zoals multiple sclerose, amyotrofische laterale sclerose, fibromyalgie) of dat het bepaalde neurologische en reumatische klachten kan veroorzaken. [g] [h] [i] In de Verenigde Staten blijft het gebruik ervan in griepvaccins door de FDA verboden.[k].

    7. Het squaleen in het miltvuur (antrax)-vaccin wordt ervan verdacht het Golfsyndroom te hebben veroorzaakt bij meer dan 25% van de Golfoorlogveteranen (met duidelijke aanwezigheid van antilichamen tegen squaleen). Het squaleengehalte in het Mexicaanse-griepvaccin is veel hoger. Door het gebruik van squaleen kan de dosis antigenen laag gehouden worden zodat sneller veel vaccins geproduceerd kunnen worden [l]

    8. Volgens een Europese beslissing van 15/09/09 zullen de fabrikanten en de artsen die dit experimentele vaccin zullen toedienen, niet burgerlijk aansprakelijk gesteld kunnen worden. Als het vaccin bijwerkingen vertoont, zal je dus geen klacht kunnen indienen.

    9. Er bestaan veel andere natuurlijke middelen om ons immuunsysteem te versterken en infecties en complicaties van de griep te voorkomen of te beperken. Van veel substanties is de doeltreffendheid wetenschappelijk aangetoond. Daartoe behoren vitamines C, D en E, sommige aminozuren, mineralen, polyfenolen en sommige essentiële oliën… De overheid verzuimt haar plicht om de bevolking volledig te informeren door hierover te zwijgen.

    (NB ook dit artikel idient slechts ter informatie, zodat iedereen zelf een bewuste en weloverwogen keuze kan maken over wel of niet laten vaccineren).

    De informatie mag verspreid worden. Er is een PDF folder van het artikel te downloaden voor verspreiding.

    Er staat ook een “formulier van vrije en verklaarde toestemming” te downloaden (te ondertekenen door vaccinatie-patient en de vaccinerende arts)

    #84628 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    In een video met een CBS uitzending is te beluisteren hoe de federale regering in de VS gegevens over de mex griep achterhield. Die gegevens tonen aan dat een groot deel van de mensen over wie werd beweerd dat zij swine flu hadden, die swine flu helemaal niet hadden……:huh: ….

    Zie:
    http://globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=15908

    VIDEO: Swine Flu Government Data Scam
    Government using fraud to generate flu hysteria

    Employees are being told they have to receive the Swine Flu vaccine or lose their jobs.

    Schools are giving children the vaccine against their parents wishes. ( :angry: oef!!)

    Now it has been revealed in this CBS report that the federal government is withholding data that shows a large percentage of people who have been reported as having the Swine Flu did not in fact have it.

    #84631 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hoi lisa,

    Je blijft ook maar artikelen vinden over de Tex Mex (zoals ik het maar noem) zeg.
    Terecht dat je het trouwens bij Hartcuriosa plaatst… Het is ook allemaal erg opgeblazen, met veel onduidelijkheden en bangmakerij.
    Daarom dat wij hier qua nieuws eigenlijk maar heel weinig mee doen. Wie er meer over wilt weten kan dus op dit forum terecht 😛 of op nieuwssites.

    We krijgen hier op kantoor vaak de vraag of iemand het vaccin zou moeten nemen. Men wordt gepushed om deze te nemen of juist angstig gemaakt door alle verhalen.

    Ik vraag me de laatste tijd ook af of het niet zo zal zijn dat mensen met “de verschijnselen van”… Al heel snel krijgt te horen dat deze het heeft en daarvoor behandelt wordt zonder dat dit correct is getest. Wordt iedereens bloed dan wel geprikt? Ik vermoed dat dit soort fouten ook nog gemaakt zullen worden, of misschien al gemaakt worden. hmmmmm

    Groetjes, Job

    #84632 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Job Pieter Tent schrijft:
    [quote]Hoi lisa,

    Je blijft ook maar artikelen vinden over de Tex Mex (zoals ik het maar noem) zeg.
    Terecht dat je het trouwens bij Hartcuriosa plaatst… Het is ook allemaal erg opgeblazen, met veel onduidelijkheden en bangmakerij.
    Daarom dat wij hier qua nieuws eigenlijk maar heel weinig mee doen. Wie er meer over wilt weten kan dus op dit forum terecht 😛 of op nieuwssites.

    Groetjes, Job[/quote]

    Haha, ja joh, en vaak denk ik, nu is het wel genoeg voor het curiositeiten forum, nu stop ik, maar dan vind ik weer een artikel waarvan ik denk, djeez, maar dit moet iedereen toch eigenlijk ook nog weten….. 😆 .

    Op het gewone nieuws (de mainstream media dus) hoor ik alleen over die “gevaarlijke griep” en elke dode, ik hoor halve waarheden (en leugens) en alles wordt mooi voorgeschoteld (over de veilige vaccins)…… daar kan ik niet tegen hoor 😉 ….. dan gaan alle antennes bij mij uit :laugh:

    En over de vaccinatie slachtoffers, die er al zijn, hoor ik helemaal niets in de meanstream media (wel in onafhankelijke media ).

    In de Oekraine is al een paar dagen een onbekend virus bezig flink wat slachtoffers te maken, het is een mysterie, het is geen mex griep virus zegt men daar, maar op journaal hoorde ik gisteren zeggen dat het de Tex Mex was (how convenient dan nu?) en helemaal aan het eind werd toch nog even heel vlug gezegd…. maar mensen, misschien is het toch een ander virus?).

    Curieus weer hoor…. 😛

    Groetjes,
    Lisa

    #84635 Reageer
    karlijn
    Deelnemer

    Pfff… ik weet het ook echt niet meer hoor!! Wat een keuze… 2 griepprikken halen waar je misschien zieker van wordt dan van de Mexicaanse griep op zich.. of ziek worden en misschien dood gaan :-S En niemand die je echt specifieke informatie kan geven.

    Nou ja.. ik heb net naar m’n cardioloog gebeld en maandag kan ik bellen wat haar advies is.. moet dinsdag de 1e prik halen eigenlijk. Maar ik denk nu dat ik hem niet ga halen, ben benieuwd wat de cardioloog maandag zegt, hopelijk hetzelfde anders begin ik weer te twijfelen!! Succes allemaal met de keuze

    #84639 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Ik heb nog zelden zo’n opwinding meegemaakt als de huidige hysterie rond het wel of niet halen v/d prikken v/d Mexicaanse Griep. Waarvan de naam trouwens totaal niet klopt, getuige een boze brief v/d Mexicaanse ambassadeur aan Nederland.

    Zijn we even vergeten dat de vele vaccins zoals we die in het verleden allemaal gehad hebben in onze kinderjaren (DKTP) en vaccins dankzij welke we (voorheen ongeneesbare) ziektes als TBC en Spaanse Griep, volkomen geaccepteerd hebben. Ook een tetanusprik wordt tegenwoordig (al bijna ongevraagd) standaard toegdiend als je in contact met straatvuil bent geweest. Prikken tegen tekenbeten etc. etc.

    Maar ja, is ook typisch Nederlands. Je kunt in dit land ook bijna je kont niet meer lichten, of er staat wel iemand op die zich afvraagt of dat nu wel zo verstandig is.

    Ik bekijk al die tegenargumenten op dezelfde manier als ik de bijsluiter bekijk op de aan mij voorgeschreven medicijnen. Die dus volstaan met redenen, (bijwerkingen) waardoor je ze beslist niet wilt nemen. Maar als ik ze niet inneem, weet ik zeker dat het niet goed gaat. Tenminste: nooit uitgeprobeerd, maar da ga ik wel van uit.

    Als ik me naar zou moeten maken over slechts 1% van alle genoemde bijwerkingen, die mogelijk zijn, zou ik geen leven meer hebben!

    Die bijsluiters vervullen allang niet meer de rol, waarvoor ze ooit bedoeld waren, n.l. een eerlijke voorlichting over het gebruik van; maar steeds meer een uitsluiting van aansprakelijkheid v/d producent. ” Eigen risico, als je mij slikt!”

    Tja, gooi het maar over de schutting! Je kunt niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd hebt. Kwestie van het eigen gelijk opzoeken?
    En de arme gebruiker? Die raakt steeds meer in de war.

    #84640 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Zo’n reactie lees ik graag. Het uiterst kleine risico wordt door de media en vooral door de mensen op internet zo opgeblazen dat vergeten wordt dat de griep zelf het risico is.
    Ik laat me wel vaccineren; voor mezelf en voor mijn medemens want iedereen die gevaccineerd is, draagt bij aan het verlagen van de besmettingsdruk.

    Sorry dat ik me nog nergens voorgesteld heb. Ik heb begrepen dat ik eerst mijn hartverhaal moet schrijven en dat is een zodanig lang verhaal dat deze klus steeds vooruit wordt geschoven. [i][i]Dat verhaal staat er inmiddels.[/i][/i]

    #84645 Reageer
    Hans1959
    Deelnemer

    [color=#FF0000]Vaccineren? Laat u goed informeren![/color]

    Belangrijke informatie over het griepvaccin

    Er staat een massale vaccinatie op stapel die de overheid mogelijk aan de gehele bevolking wil geven. Dit keer tegen de Mexicaanse griep. Is het wel slim om daar klakkeloos in mee te gaan? In deze brochure dragen wij u een aantal punten aan om in overweging te nemen.

    Wij raden u aan om zelf op onderzoek uit te gaan en u zeer goed te laten informeren. Alleen op basis van goede, eerlijke, betrouwbare en onafhankelijke informatie kunt u een weloverwogen beslissing nemen.

    Het vaccin is onvoldoende getest

    Het vaccin is met spoed ontwikkeld en wordt zo aan de bevolking aangeboden. De tests die normaal voorafgaan aan het beschikbaar stellen van geneesmiddelen worden hierbij grotendeels overgeslagen. Op basis van de versnelde goedkeuring van het vogelgriep vaccin (HSN1), wordt het nieuwe vaccin tegen de Mexicaanse griep (H1N1) zo goed als ongetest geproduceerd. Ook zijn er op dit moment nog geen testresultaten voor kinderen tot 18 jaar. Met andere woorden, de effecten van het vaccin op de gezondheid op lange termijn zijn compleet onduidelijk. En zoals in de volgende punten duidelijk wordt gemaakt, is er grote reden tot bezorgdheid over de gevolgen van het vaccin.

    [url=http://www.2m11.nl/Vaccinatie/vaccineren.html]Lees verder[/url]

    [url=http://www.2m11.nl/blog/index.php/2009/11/04/achtergrondinformatie-mexicaanse-griepprik/]Bewijsstukken ingrediënten van de Mexicaanse Griepprik[/url]

    #84651 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Persoonlijk vind ik het onderstaande bericht nogal éénzijdige en ook bijzonder paniekzaaierig. Hetgeen juist geclaimd wordt in het onderstaande.

    Daarnaast wordt in het onderstaande ook geclaimd dat er onvoldoende is getest en onderzocht. Wat ik ook wel geloof, MAAR de basis van de onderstaande verhalen zijn ook ongefundeerd en giswerk, gezien er géén onderzoeken zijn gedaan naar deze onderzoeken die naar verluidt niet zijn uitgevoerd.

    Ik ben er niet van gecharmeerd dat dergelijke Paniekzaaiende berichten worden geplaatst, maar zal het niet verwijderen.

    [color=#FF0000]Dus laat u niet van de wijs brengen[/color][size=CMS2CMS_LARGE][/size]

    Daarnaast bevat de tweede link bepaalde verhalen waaruit blijkt dat er op een vreemde manier met de bijbel wordt omgesprongen. De Mexicaanse griep en God hebben niets met elkaar te maken.

    Ik ben misschien geen gelovige, maar ik kan begrijpen dat dit niet zomaar getolereerd wordt door alle gelovigen.

    #84652 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Kelly Kathleen schrijft:
    [quote].

    Sorry dat ik me nog nergens voorgesteld heb. Ik heb begrepen dat ik eerst mijn hartverhaal moet schrijven en dat is een zodanig lang verhaal dat deze klus steeds vooruit wordt geschoven.[/quote]

    Hallo Kelly Kathleen, je hoeft absoluut niet van te voren een Hartverhaal te schrijven hoor. Die keus is vanzelfsprekend aan jezelf.

    Veel mensen stellen zich ook gewoon voor via het forum als ze echt gaan meediscussiëren.

    In ieder geval zal ik je dan maar alvast welkom heten. Welkom 😉

    #84653 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Ik moet trouwens ook zeggen dat ik de reactie van Theo erg goed verwoord vindt.
    Wij doen ook met ons Nieuws eigenlijk niet mee met al deze heisa rond de mexicaanse, Je wordt er al genoeg mee bestookt….

    #84654 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Job Pieter Tent schrijft:
    [quote]Kelly Kathleen schrijft:
    [quote].

    Sorry dat ik me nog nergens voorgesteld heb. Ik heb begrepen dat ik eerst mijn hartverhaal moet schrijven en dat is een zodanig lang verhaal dat deze klus steeds vooruit wordt geschoven.[/quote]

    Hallo Kelly Kathleen, je hoeft absoluut niet van te voren een Hartverhaal te schrijven hoor. Die keus is vanzelfsprekend aan jezelf.

    Veel mensen stellen zich ook gewoon voor via het forum als ze echt gaan meediscussiëren.

    In ieder geval zal ik je dan maar alvast welkom heten. Welkom ;)[/quote]

    Dank je. Ik kon vannacht toch niet slapen en vanmorgen heb ik het verhaal nog even bijgewerkt en het staat er al.

    #84656 Reageer
    Job Pieter Tent
    Gast

    Hallo Kelly Kathleen,

    Ja ik zag jouw verhaal net, maar ik heb het vandaag erg druk dus helaas kon ik jouw gigantische verhaal nog niet lezen….

    Groetjes

    #84692 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Poolse minister van Gezondheid weigert Mexicaanse griepvaccin aan bevolking te geven

    De Poolse minister van Gezondheid, Eva Kopacz, heeft tijdens een verhit debat in het parlement gezegd dat ze -in haar hoedanigheid als huisarts met meer dan 20 jaar ervaring- weigert toestemming te geven om het vaccin tegen de Mexicaanse griep aan miljoenen Polen te verstrekken. Volgens de minister is er vrijwel niets bekend over de veiligheid en bijwerkingen van de vaccins, en is wereldwijd gebleken dat de Mexicaanse griep véél milder is dan een normale seizoensgriep.

    [knip]
    De minister onderstreepte haar betoog met het feit dat van alle 193 Polen die de Mexicaanse griep zouden hebben gekregen, er niet één overleden is. Tenslotte riep ze de bevolking op om haar te steunen omdat de voorstanders van het Mexicaanse griepvaccin haar onder grote druk zouden zetten.

    http://zaplog.nl/zaplog/article/poolse_minister_van_gezondheid_weigert_mexicaanse_griepvaccin_aan_bevolking

    Op youtube is de (abrupt onderbroken) originele TV uitzending van het debat te bekijken (met Engelse ondertiteling)

    (omdat onze media het niet melden, meld ik hoe het buiten Nederland gaat…. en daar gebeurt veel meer dan in Nederland…….. en Minister Klink zou een voorbeeld kunnen nemen aan zijn dappere Poolse collega en andere kritische ministers in het buitenland ).

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 95)
Reageer op: Mexicaanse griep
Je informatie: