default-header

Mexicaanse griep

Home Forums Hartcuriosa Mexicaanse griep

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 95)
  • Auteur
    Berichten
  • #84788 Reageer
    Lisa
    Gast

    Vandaag hoorde ik op het journaal dat kinderen (en div gezinsleden) volgende week een ander vaccin krijgen dan aan ouderen is gegeven: zij krijgen het vaccin van Glaxo (GSK), dus dat zal dan Pandemrix zijn.

    En nu lees ik dat er Duitsland is gewaarschuwd (onder Apothekers) dat (voor of) na menging van de twee vloeistoffen (voor de injectie) vreemde partikels daarin zichtbaar waren…..

    Dringende Arzneimittel-Meldung
    AMK-PHAGRO-Schnellinformation an alle öffentlichen Apotheken
    Bitte sofort weiterleiten!

    Herstellungsanweisung von Pandemrix® Impfstoff genau beachten!

    „Vor dem Vermischen der beiden Komponenten sollten die Suspension und die Emulsion Raumtemperatur erreicht haben, geschüttelt werden und per Augenschein auf etwaige Fremdpartikel und/oder physikalische Veränderungen untersucht werden. Falls solche beobachtet werden, ist der Impfstoff zu verwerfen.“

    http://www.abda.de/2400.html

    Hopelijk letten ze in Nederland ook goed op …..

    #84791 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Misschien heeft iemand anders ook gehoord op het TV nieuws (gisteren, 19 nov) dat Pandemrix voor de kinderen veilig is…… omdat het in Zweden zonder problemen al gebruikt is (daar denken veel Zweden anders over, maar goed).

    De nieuwslezers zouden toch echt hun (onderzoeks)werk eens beter moeten doen en stoppen met onwaarheden vertellen…. in het Zweedse blad Aftonbladet werd 17 november bericht dat het gaan inenten van kinderen van 6 maanden tot 3 jaar (dat was het nieuwe advies daar) is gestopt. Medici twijfelen aan de veiligheid voor kleine kinderen.

    Swedish authorities argue with each other over vaccine safety.

    Aftonbladet today (17 nov) reports that the new recommendations made by the Medical Products Agency in Sweden, to vaccinate children between the ages 6 months and three years with the poisonous Pandemrix “swine flu” vaccine are meeting resistance within the medical system’s own ranks. The regional medical bodies in Sweden, the Landsting, does not seem to comply because of concerns about the safety of the vaccine in small children. “Vaccine for small children is stopped” reads the headline.

    Several Landsting in Sweden refuse to let children that young get the vaccine. One official reason was mentioned to be concerns about egg allergies, which might not yet be known in such small children. A valid point but likely not the real reason for the refusal.

    This is the first sign in Sweden that the employees in the swedish medical system no longer want to play along with the massive “swine flu” vaccination campaign.

    Bericht van Johan Niklasson op theflucase.com, 17 nov 2009

    Voor wie Zweeds kan lezen is hier het originele artikel in de Aftonbladet:

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6134559.ab

    #84814 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Op 12 november heb ik de 1e “Mexicaanse griepprik” gehad.
    Sinds maandag 16 nov. voel ik me niet lekker. :S
    Verkouden, wanneer ik wat gegeten heb wordt ik misselijk, een lamlendig gevoel en vandaag is daar hoofdpijn bij gekomen.
    Mijn wandeling van 4 km viel ook zwaar. Was blij dat ik thuis was.
    Krijg anders nooit griep. Wel 1x per jaar verkouden.
    Zijn er meer mensen die deze klachten hebben?
    Krijg je het bij de volgende prik weer?
    Heb nog nooit een griepprik gehad. Maar omdat ik op korte termijn geopereerd moet worden heb ik besloten om de prik deze keer toch maar te halen.

    groeten,

    Anna Ellis

    #84816 Reageer
    Vonne
    Gast

    Hoi Anna ellis

    Ik weet niet of het een reactie op de vaccinatie is maar ik denk dat ik sinds vorige week donderdag de Mexicaanse griep heb en heb wel een aantal van die klachten die jij hebt :

    Pijnlijke spieren over het hele lijf, vooral nek en schouders. Hoofdpijn vooral aan de voorkant met druk op de kaken. Last van maag en darmen / misselijk, last van de luchtwegen, lichte koorts/ koude rillingen, en een zwaar gevoel in de benen.

    Groetjes, Yvonne

    #84817 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Vonne schrijft:
    [quote]Hoi Anna ellis

    Ik weet niet of het een reactie op de vaccinatie is maar ik denk dat ik sinds vorige week donderdag de Mexicaanse griep heb en heb wel een aantal van die klachten die jij hebt :

    Pijnlijke spieren over het hele lijf, vooral nek en schouders. Hoofdpijn vooral aan de voorkant met druk op de kaken. Last van maag en darmen / misselijk, last van de luchtwegen, lichte koorts/ koude rillingen, en een zwaar gevoel in de benen.

    Groetjes, Yvonne[/quote]

    Ga hier maar gewoon verder. :unsure: Beetje vreemd maar geeft niet.

    Wanneer je 38 graden koorts heb moet je de dokter toch bellen?
    Nu je het zegt, heb ook last van mijn nek maar gelukkig maar een klein beetje. En wanneer ik de trap opgelopen ben zijn mijn benen loodzwaar.
    Ik denk niet dat ik de mex. griep heb maar dat het bijwerkingen zijn van de prik.
    Donderdag mag ik de 2e halen. Hoop toch dat de klachten niet verergeren door nog een prik. Anders zit er niets anders op dan maar gewoon wachten tot het weer over is.

    Wens je beterschap,
    Anna Ellis

    #84818 Reageer
    Lisa
    Gast

    Hallo Anna ellis en Yvonne,

    Wat vervelend al die klachten…. hopelijk knappen jullie snel weer op.

    Jullie zijn niet alleen hiermee. Veel mensen voelen zich ziek sinds de prik(ken). Of het door de prik komt of dat ze zonder de prik ook ziek waren geworden kan niemand met zekerheid zeggen (want hoe bewijs je het met zekerheid?), maar ik denk er het mijne over (op basis van wat ik over griepvaccinaties gelezen heb).

    Voor wat “gedeelde smart is halve smart” …..of een “schrale troost” kunnen jullie eventueel wat reacties lezen van zowel mensen die geen last kregen van de prik, maar ook heel veel mensen die wel allerlei klachten kregen na vaccinatie, op
    http://www.telegraaf.nl/grieplijn/5316541/__Website_voor_bijwerkingen_griepprik__.html

    Lange termijn klachten zijn helemaal nog niet bekend, in feite wordt nu pas de klinische studie (die vooraf gedaan had moeten worden) uitgevoerd, namelijk via het massaal gaan uitdelen van de prikken en het laten melden welke klachten opkomen…….dus hopelijk neemt iedereen de moeite om zijn/haar bijwerkingen te melden.

    Beterschap, en groetjes.
    Lisa 🙂

    PS 24 december:
    Ik zie net dat de Telegraaf de zeer vele reacties over bijwerkingen heeft verwijderd :dry:

    Ter vervanging dan maar een andere website waar ook aardig wat mensen bijwerkingen hebben vermeld: het zijn alleen nog maar de bijwerkingen die al snel merkbaar zijn…. .over de bijwerkingen op langere termijn is nu nog weinig aan te melden.

    http://www.allesoverdegriep.nl/nieuws/website-verzamelt-bijwerkingen-griepprik

    #84819 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    anna ellis schrijft:
    [quote]
    Ik denk niet dat ik de mex. griep heb maar dat het bijwerkingen zijn van de prik.
    Donderdag mag ik de 2e halen. Hoop toch dat de klachten niet verergeren door nog een prik. Anders zit er niets anders op dan maar gewoon wachten tot het weer over is.

    Anna Ellis[/quote]

    Pas geleden geleden heeft de EMEA de prik-aanbeveling gewijzigd…. EMEA berichtte nu opeens dat 1 prik ook wel genoeg is…… :huh:

    Als je wilt zoek ik dat bericht nog voor je op…..

    Beterschap,
    Lisa.

    #84820 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Lisa schrijft:
    [quote]anna ellis schrijft:
    [quote]
    Ik denk niet dat ik de mex. griep heb maar dat het bijwerkingen zijn van de prik.
    Donderdag mag ik de 2e halen. Hoop toch dat de klachten niet verergeren door nog een prik. Anders zit er niets anders op dan maar gewoon wachten tot het weer over is.

    Anna Ellis[/quote]

    Pas geleden geleden heeft de EMEA de prik-aanbeveling gewijzigd…. EMEA berichtte nu opeens dat 1 prik ook wel genoeg is…… :huh:

    Als je wilt zoek ik dat bericht nog voor je op…..

    Beterschap,
    Lisa.[/quote]

    #84821 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Graag Lisa.
    Ik ben toch al niet zo’n voorstander om overal maar prikken voor te gaan halen.
    Dit keer doe ik het alleen omdat ik binnenkort geopereerd moet worden (pacemaker vervanging) Dan kom ik wel op een afdeling te liggen waar ook mensen die een open hart operatie hebben ondergaan. Vandaar.

    Maar wanneer het bij 1 prik kan blijven, prima toch?!
    Ik wil het artikel wel lezen.

    Alvast bedankt!
    Anna Ellis

    #84822 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    anna ellis schrijft:
    [quote]Graag Lisa.
    … wanneer het bij 1 prik kan blijven, prima toch?!
    Ik wil het artikel wel lezen.

    Alvast bedankt!
    Anna Ellis[/quote]

    Het persbericht van 20 november 2009, van EMEA is te vinden op
    http://www.emea.europa.eu/

    (klik daar op ….A more detailed Press release is available here)

    Stukje er uit: (dan kun je alvast kijken of je bij de groepen hoort voor wie 1 dosis toch genoeg bevonden wordt …. (en voor welke groepen nog steeds 2 doses worden geadviseerd)

    PRESS RELEASE

    The data on Focetria and Pandemrix indicate that a single dose of these vaccines is able to trigger an
    immune response that may be sufficient to give protection against the H1N1 pandemic influenza in
    some age groups.

    For both vaccines, a single dose may be used in adults aged between 18 and 60 years
    and in children and adolescents (from the age of 9 years for Focetria, and from 10 years for
    Pandemrix). Pandemrix may also be used as a single dose in the elderly.

    For certain groups, such as
    younger children and immunocompromised patients, the recommendation remains that two doses
    should be given, to ensure that their immune system responds adequately to the vaccination. Further
    data will become available in the coming months. Data on Celvapan are still being assessed.

    Groetjes,
    Lisa.

    #84823 Reageer
    Vonne
    Gast

    Lisa schreef :

    [quote]Jullie zijn niet alleen hiermee. Veel mensen voelen zich ziek sinds de prik(ken). Of het door de prik komt of dat ze zonder de prik ook ziek waren geworden kan niemand met zekerheid zeggen (want hoe bewijs je het met zekerheid?), maar ik denk er het mijne over (op basis van wat ik over griepvaccinaties gelezen heb).[/quote]

    Ik heb geen vaccinatie gehad.

    Groetjes, Yvonne

    #84824 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Vonne schrijft:
    [quote]
    Ik heb geen vaccinatie gehad.
    Groetjes, Yvonne[/quote]

    Sorry Yvonne :ohmy: 😉
    maar het leek toch wel zo te zijn: want je schreef namelijk dit………..

    [qoute]Ik weet niet of het een reactie op de vaccinatie is maar ik denk dat ik sinds vorige week donderdag de Mexicaanse griep heb en heb wel een aantal van die klachten die jij hebt [/quote]

    Dat klinkt in mijn oren alsof jij een vaccinatie hebt gekregen, en dat je denkt dat je nu de Mex griep hebt en geen vaccin reactie….. maar “de vaccinatie” was dus niet jouw vaccinatie….

    Groetjes,
    Lisa 🙂

    #84825 Reageer
    Vonne
    Gast

    Je hebt gelijk, als ik terug lees , lees ik het net zo als jou. Die kromme zin komt vast door de koorts 😆

    Maar ik ben dus degene die sorry moet zeggen.

    Maar als ik het goed begrijp heb je het uiteindelijk wel begrepen 😉

    Groetjes, Yvonne

    #84826 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Vonne schrijft:
    [quote]Maar als ik het goed begrijp heb je het uiteindelijk wel begrepen 😉

    Groetjes, Yvonne[/quote]

    Yesss :cheer: 🙂 (dank zij je reactie dat je niet gevaccineerd bent dus)

    Nu maar snel beter worden hoor…..weg met die koorts.

    Cheers,
    Lisa 🙂

    #84829 Reageer
    Lisa
    Deelnemer

    Ik heb er al een tijd geleden over gelezen dat in de WHO-adviesraad voor vaccinatie directieleden blijken te zitten van farmaceuten (Baxter, GSK, etc), en in Rusland durft men wel iets uit te zenden over die bedenkelijke banden van de WHO met de farmaceuten en de H1N1 griep.

    Het is een interview met een Deens journaliste:

    it’s the kind of information that fuels conspiracy theorists everywhere… Danish journalists claim several World Health Organisation advisers are on the payroll of leading pharmaceutical companies that make swine flu vaccines. Russia Today (RT) talks to Louise Volle, a journalist at the Danish Daily Information newspaper and a co-author of the report.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 95)
Reageer op: Mexicaanse griep
Je informatie: