8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #79135 Reageer
    Bert Wulms
    Deelnemer

    Op mijn revalidatie rooster voor volgende week staat een krachttest.
    Wie weet wat dit inhoudt en wat de reden is voor deze test?

    groeten,

    Anna Ellis

    #144208 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Geen idee…kan mij niet herinneren dat ik dat ooit bij een revalidatie heb gehad..
    wel een max test…misschien is dat hetzelfde??

    #149022 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Denk het niet. Bedoel je een VO2 MAX test om je conditie te bepalen?
    Fietsen of lopen met een plastic kapje om je mond en neus?

    #149023 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    zie net dat hetzelfde is…
    ze gaan dan bepalen wat je maximale inzet op een toestel is..
    dus bv welk gewicht kan je maximaal 1 keer omhoog krijgen…of wegduwen..afhankelijk van het trainings apparaat…
    dan word je doelstelling zo’n 65/70% van die max-test wat je dan moet kunnen doen in serie’s van 20 bv.
    Uiteraard is dit de trainingsdoelstelling..en vaak begin je stukken lager…

    ik had bv bij 1 toestel waar mijn max op 212 kilo stond…de Back extension…
    en ik trainde op 125 kilo wat zo’n beetje op ruim 55% zat…veel hoger ging hij niet..

    maar let op..wat ik had dat ik geen probleem met de gewichten had..maar de week na trainen enorm moe was omdat mijn hart probeerde in te halen…
    dus ik ben er mee gestopt…omdat ik waarschijnlijk meer ellende op mijn hals haalde dan er profijt van had..maar goed..ik heb dan ook hartfalen…weet natuurlijk niet wat jij heb…
    en misschien zit jij stukken lager..

    #149024 Reageer
    anna ellis
    Gast

    Het is een eenmalige test van 15 minuten. Heb even op Google gekeken en het heeft wel iets met inspanning e.d. te maken.

    Bedankt voor je hulp ;)

    groeten,

    Anna Ellis

    #149025 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    ja..de test is eenmalig…om je trainingsschema erop af te stellen..

    #149026 Reageer
    Carotee
    Deelnemer

    het belangrijkste is dat je doorzet ondanks dat je de 1e tijd enorm vermoeid bent en denkt dat het niet gaat helpen. Je hart is ook een spier, langzaam en voorzichtig opbouwen.
    Ook voor hartfalenpatienten is dan toch nog verbetering te halen.
    veel succes

    #149027 Reageer
    bulldogsrotterdam
    Gast

    Bij mij ging het niet weg..ik ben veel te fanatiek in dat soort dingen..
    en omdat mijn spieren vrij sterk zijn moet ik wel met hogere gewichten werken..en juist dat is niet zo goed…op dat moment geen spatje zweet he…en daarna die terugslag..
    dus ik ben gewoon gestopt en ik denk dat ik niet mag klagen met wat ik nog allemaal doe..qua werken e.d. met mijn EF getal…en als ik dat trainen er bij moet doen..dan kan ik wel op halve dagen werken gaan zitten..want dat red ik dan anders niet..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
Reageer op: Krachttest
Je informatie:




Krachttest - Hartpatiënten Nederland
vrijdag 1 januari 2010
Onze zorgboeken

Hulp en inzicht voor hartpatiënten en hun naasten

Onze zorgboeken Je hart, je leven staan vol met handige tips en duidelijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten. Ze bieden steun en helpen je op weg naar een gezonder en fijner leven. De boeken zijn binnenkort beschikbaar als papieren versie en e-book.

Heb je vragen of wil je alvast je interesse doorgeven? Neem contact met ons op.

Neem contact op

Altijd op de hoogte blijven

Wil je altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws, tips en belangrijke informatie voor hartpatiënten en hun naasten? Met onze nieuwsbrief ontvang je regelmatig updates rechtstreeks in je inbox. Zo mis je niets en blijf je goed geïnformeerd! Meld je nu aan.

"*" geeft vereiste velden aan

Yvonne
Donna
Alvast ontzettend bedankt!

Help mee en doneer

Met jouw donatie kunnen we 1,7 miljoen hart- en vaatpatiënten onafhankelijk blijven ondersteunen.