default-header

Ik ben …..Bomma

Home Forums Even voorstellen Ik ben …..Bomma

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #80003 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo “Hartgenoten”
    Bij deze stel ik mij ook even voor Ik ben al een poosje lid maar nog niet echt in de gelegenheid geweest om mij voor te stellen.
    Ik ben een vrouw van 64 jaar, echtgenote, moeder en oma.
    Vorig jaar mei, heb ik een fikse hartaanval gehad en ben toen met loeiende sirene naar het hospitaal gebracht, waar ik accuut werd gedottert.
    Stent geplaats en met de mededeling dat er ook een open hart operatie moest plaatsvinden ivm een bypass.
    Dat is 6 weken later gebeurd.
    Ik ben altijd een vrij actieve dame geweest maar na al deze toestanden is het snel minder geworden
    Ben vaak doodmoe, slaap slecht, ben op tijd van 14 maanden 15 kilo aangekomen omdat ik niet kon lopen ivm bijwerkingen van medicatie.
    Het is al met al een behoorlijke ingreep geweest en dat heeft weer een fikse impact op mijn gezin.
    Dit is zo’n beetje wie ik ben en wat ik ervaren heb, toch blijf ik optimistisch en kijk vol vertrouwen naar de toekomst want, als ik niet was gedotterd en geopereerd, dan was ik er met grote waarschijnlijkheid niet meer geweest

    #89190 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Bomma.
    Ook ik heb dit jaar een heftig infarct gehad, gelijk gedotterd en 2 stents gezet, gaat op zich best wel goed, maar ik vind de angst dat het weer gebeurt het ergste, ionen af en toe nog een verkrampt gevoel, met de nytrospray is het ook zo weer weg, maar blijf het doodeng vinden, heb laatst controle gehad hartfilmpje, bloeddruk alles goed, dus hij vermoedt dat het met spanning te maken heeft, ik hoop dat hij gelijk heeft.
    Ook ik ben aangekomen door al die medicijnen, krijg het er ook niet af, maar we hopen dat het goed blijft gaan, maar ik denk zelf dat het heel veel tijd nodig heeft, en begrip van je omgeving, ik hoop dat je dat krijgt, want zelfs mijn eigen kinderen begrijpen het niet, mijn zoon van 38 , zei zelfs het is tifosi weer open, dus is alles over , maar zo werkt het dus niet.maar je hebt wel gelijk, als er niet gelijk ingegrepen wordt, dan is het zo gebeurd, dus laten we blij zijn, dat we er nog zijn, en hopen dat 2013 een beter jaar wordt, heb geduld, het duurt lang.
    Lieve hartegroet Nesia.

    #89192 Reageer
    bomma
    Deelnemer

    Dankje voor de reactie Nesia
    Het is zeker ook voor je naasten een behoorlijk iets en dt vraagt dan tijd om het te begrijpen.
    Ja, ik ben ook nog vaak bang, dat alles zich herhaalt maar toch is het zaak om die angst van je af te zetten anders heb je geen rustig moment meer.
    De nitrospray heb ik altijd en overal bij me maar, meer als een soort van zekerheidje voor ALS er wat gebeurt.
    Heb het na de operatie nooit meer gebruikt want de krampen komen zeker ook van de spanningen.
    Gelukkig heeft mijn omgeving wel begrip voor het hele gebeuren maar ook weer niet zo erg, dat ik continu in de gaten wordt gehouden.
    Het is nu eenmaal een feit, dat wij dit hebben megemaakt en dat we er toch mee moeten hendelen op wat voor manier dan ook.
    Het is dan wel fijn als je mensen om je heen hebt, die jou begrijpen.

    Lieve groetjes

    #89193 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Bomma.
    Het is zeker fijn als mensen je begrijpen, ik heb een hele lieve man, die begrijpt het heel goed, maar niet zo, dat hij mij niets laat doen, ik doe bijna alles weer zelf,
    En als het niet gaat doet hij het, maar dat gebeurt maar zelden, ik heb de nytrospray 3 keer gebruikt, de laatste keer dat ik die verkramping voelde bij mijn kaak, heb ik rustig gewacht, en het ging vanzelf weg, dus misschien zijn het echt emoties.
    Lieve groet Nesia.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Ik ben …..Bomma
Je informatie: