default-header

Herstel

Home Forums De jongere hartpatiënt Herstel

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 221)
  • Auteur
    Berichten
  • #92577 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Ja dat merkte ik gister ook tijdens de revalidatie dat bewegen leek te helpen maar dan kom je thuis en krijg je wel je straf dus gister deed het echt weer flink pijn.
    Hoop toch dat als ik ga werken het over is. Net was 5 minuten achter de computer zitten weer lang genoeg en gelijk paracetamol.
    Maar ik heb ook niet zoveel vet dus ze zeiden gister ook dat mijn huid echt over de wond schuurt en dat dat de pijn verergerd. Niet leuk!
    En de boel is gewoon helemaal gekneusd zeiden ze ook en dat duurt nou eenmaal langer dan gebroken.

    #92579 Reageer
    Vonneke
    Gast

    Ik heb na 7 mnd nog steeds pijn….
    Wilde beginnen met sporten onder begeleiding. Tja dat mocht nog niet…..Bij mij is de hele boel verkleefd en daar heb ik dus blijkbaar veel last van.
    Het gaat vanaf mijn linker elleboog over mijn borst en rug naar halverwege de rechter kant.
    Twee keer in de week wordt het los gemaakt. Dat is een zeer pijnlijke therapie. Ik schreeuw het soms gewoon uit en zie er steeds tegen op om er naar toe te gaan…….
    Het lijkt wel of er steeds iets bij komt…het is er nog niet beter op geworden allemaal…
    Ik moet mezelf soms echt een oppepper geven want soms zie ik het niet meer zitten en ben bang dat alles voor niks is geweest en dat ik misschien nog een keer onder het mes moet….Gelukkig heb ik nog steeds gesprekken met de psycholoog.

    Via de app van mesrits en een paar keer een sessie is mijn ademhaling wel aanzienlijk verbeterd!

    #92582 Reageer
    sandrar
    Gast

    Ik heb na dik 8 maanden ook nog last. Ik kan wel goed zonder pijnstillers, enkel om in slaap te vallen ’s avonds heb ik er soms eentje nodig.
    Heb deze week ook weer een grote terugval, nadat ik het ein-de-lijk weer vooruit zag gaan. Ben futloos, veel overslagen en het lijkt alsof mijn hart echt moe is. Net naar de kine geweest voor revalidatie. Heel weinig kunnen doen, want zat al bij de minste inspanning aan 150/minuut. Ben blij dat ik heelhuids ben thuisgeraakt. En net nu wordt volgende week druk voor mij: ouders een paar dagen op vakantie (zij letten op zoontje en koken die dagen ook) en als zij terug zijn, is mijn man 3 dagen op teambuilding met het werk. Hoop dat ik tegen dan weer terug fitter ben hoor..

    #92583 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Oh wat een tegenvaller weer voor je! Ja dat snap ik dat je daar tegenop ziet. Bij mijn operatie gesprek had de chirurg toen verteld. Bij sommige mensen duurt het 3 maanden en bij andere zelfs een jaar. Dus ik dacht na 3 maanden ben ik er weer. Maar dat is hem echt niet geworden.
    Ik ben ook gevoelig voor licht en geluid en de mensen uit mijn hartrevalidatie groep herkennen dat ook.
    Maar na de hartrevalidatie of inspanning is het weer erger maar ja ook dat gaat weer over lijkt me.

    #92587 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Welke app is dat Vonneke?

    #92588 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    .

    #92589 Reageer
    Elyse
    Gast

    Jeetje wat vervelend dat sommige na lange tijd nog steeds klachten hebben! Ik had idd wel in zo een boeke gelezen dat ze tot 9 maanden geven voor totale revalidatie (soms zelfs een jaar) dus ik denk dat helaas geduld soms is gevraagd. Ikzelf ben 1 van de gelukkige die na 3 maanden alweer terug in de running is… Maar zou helaas niet kunnen zeggen waardoor het bij mij wel wat sneller gaat! Heb soms nog wel last van die zenuwen idd. Overal random steken enzo en straalt het door naar mijn nek en veel..heel veel jeuk. Maar naast dat geen pijn meer. Wat ik wel vanaf het begin heb gedaan is veel bewegen. Daarna had ik wel degelijk last van pijntjes maar het kan zijn dat het de revalidatie wel ten goede komt!

    #92590 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Wow. Dat kan ik me echt amper voorstellen dat je na 3 maanden weer alles kan.
    Maar ik mag van de arbo arts ook pas na de revalidatie beginnen met werken
    dus ik mag ook nog niet eens werken van mn werk.
    Hij zei je hart moet zich helemaal aanpassen aan de nieuwe situatie.
    (2 hartkleppen en gaatje tussen boezems gesloten)
    en dat heeft nou eenmaal meer tijd nodig.
    Maar ik merk het ook nog steeds hoor. Snel moe bij inspanning.
    Maar elke situatie is anders en we mogen het eigenlijk ook niet met elkaar vergelijken krijg ik ook te horen op de revalidatie. Maar dat vergelijken is zo verleidelijk. 😉

    #92591 Reageer
    Vonneke
    Gast

    mesritsoperandi.nl staat de uitleg van de app.
    De app heet breasy. Ik heb er veel aangehad. Hij kost eenmalig 0,99 cent.
    In het ziekenhuis merkten ze meteen dat mijn ademhaling veel beter was.

    Ik heb nu al enkele weken fysio gehad om de boel van binnen los te maken. Ik merk nog niet veel verschil…. Het is wel heel erg pijnlijk om te moeten ondergaan.

    #92599 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Ik heb die app gekocht hoor dankjewel.
    Ik merk de laatste week verbetering in de pijn.
    Gelukkig maar want wat jij moet ondergaan lijkt
    me echt heel vervelend.

    #92620 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    En hoe is het gegaan die week? Dit is dus bedoeld voor Sandrar.

    #92621 Reageer
    sandrar
    Gast

    Dag Jeanette

    Ik heb ferm op mijn tandvlees gezeten 🙂 Het was zo vermoeiend als ik gedacht had. Heb hem tijdens het weekend zelfs wat naar mijn ouders moeten brengen om te rusten. Nog lang niet klaar om full time mama te zijn dus.. 🙁
    Hoe verteren jullie eigenlijk de zonnige dagen? Ik had er voor mijn nieuwe hartklep al last van, maar dat is duidelijk niet verdwenen..

    Groetjes
    Sandra

    #92622 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Ja is ook heel vermoeiend als je naast dit ook nog de verantwoording voor een kind hebt.
    Heel normaal hoor dat je zorgt dat je hulp erbij krijgt,
    Ik heb gelukkig nog niet zo’n last van de warmte maar ik zie wel tegen nog warmere dagen op.
    Ik heb gister hart revalidatie gehad, nogal pittig dit keer dus vandaag is mn energie gauw op.
    Maar ja dat is normaal in deze tijden geloof ik.
    Ben nog steeds verbaasd wat zo’n korte operatie, (bij mij was het in een ochtend gebeurd)!kan veroorzaken.
    Maar gelukkig waren de artsen erg tevreden over het resultaat toen ze de laatste echo hebben gemaakt.
    Maar ik ben er ook nog niet hoor. Ik zit nu bijna op 4 maanden.
    Dus blijven aansterken. Zijn jullie nog gaan sporten hiernaast? Ik zit te denken om via een hartvereniging te gaan sporten, lijkt me wel leuk beetje lotgenoten.

    #92651 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Aankomende maandag ga ik naar de bedrijfsarts. hoera! En mijn hart revalidatie zit er bijna op. (Dat vind ik dan wel weer jammer).
    Hebben jullie nog tips en adviezen wat ik de bedrijfsarts moet zeggen? Staand werk doen lijkt mij nog niet echt verstandig. En langzaam opbouwen natuurlijk, in het vorige gesprek zei de bedrijfsarts dat hij ervaring heeft me reintergratie van hart patienten en dat ik naar verwachting in 2-3 maanden weer fulltime zou kunnen werken. Maar ik hoop daat maar op want ik voel me nog lang niet fit.

    #92652 Reageer
    animal
    Gast

    Ik vond het destijds ook jammer dat de revalidatie voorbij was .
    Het was prettig om zo bezig te zijn en erg nuttig ,en ook het contact met lotgenoten was erg gezellig.
    En die bedrijfs arts ,je moet gewoon zeggen hoe je je voelt en wat je wil .
    Maar als hij denkt in 3 maanden van 0 naar fultime te gaan ,dan zal dat best heel geleidelijk gaan .
    Eerst enkele halve dagen per week en als dat goed gaat steeds iets meer ,of gaat het niet goed dan weer minder .En natuurlijk zeker in het begin ,aangepast werk . Gewoon rustig aan doen ,zowel lichamelijk als geestelijk .
    Succes er mee ,komt vast allemaal goed .
    Oja ,ik sport niet ,maar probeer wel vaak te gaan fietsen en als het geen fiets weer is ga ik een stuk lopen ,en ik heb ook een home trainer in mijn woonkamer staan voor als het echt nergens weer voor is .
    Groeten Ad

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 221)
Reageer op: Herstel
Je informatie: