default-header

Herstel

Home Forums De jongere hartpatiënt Herstel

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 221)
  • Auteur
    Berichten
  • #92946 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Nou ik zit nu bijna op 8 maanden geleden geopereerd en nog steeds vaak vermoeid.
    Als ik te veel doe moet ik de prijs weer betalen daarna.
    Ik werk nu wel 3 x 3 uur en daarnaast dus nog veel rusten.
    Vandaag vroeg ik aan de fysiotherapeut of het herstel bij omleidingen sneller gaat dan bij mij waarbij ze mn halve hart hebben verbouwt en hij zei van wel.
    Dus dat verklaard voor mij weer een hoop.

    #92947 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Jeannette,

    zo zie je maar weer dat ieder lichaam op zijn eigen tempo herstelt. Ik denk niet dat er ‘standaard’ hartpatiënten bestaan. Laat je niet ontmoedigen door het lange traject. Kijk eens waar je vandaan bent gekomen en waar je nu staat.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #93001 Reageer
    tjinta1
    Gast

    hallo Vonneke,

    Ik ben vandaag precies 4 weken geleden geopereerd, maar wat knap dat jij al 3 kwartier kan lopen, ik hou het niet eens op een kwartier… Mag ik weten hoe oud je bent….ik ben 58

    #93003 Reageer
    Vonneke
    Gast

    Hallo Tjinta,

    Tja het leek allemaal zo mooi…ik ben 54. Nu is het een jaar geleden. Nog steeds ben ik erg moe. Van werk weken van 60 uur naar 40 uur gegaan. Ik had drie banen. Nu nog maar 1.
    Ik dacht dat ik na de operatie weer bergen kon verzetten maar helaas dat is niet zo. Ik heb wel geleerd dat het glas half vol is dus het is niet anders. Misschien als ik iets meer ga sporten…maar daar ben ik te moe voor….Als ik vrij ben komt er bijna niks uit mijn handen..Na een werkweek moet ik echt bij komen.
    Het leek dus super snel en goed te gaan maar ja ik ben er nog dus laat ik niet te zwartgallig doen.

    #93009 Reageer
    tjinta1
    Gast

    Hallo Vonneke,
    Bedankt voor je antwoord, ik merk uit jouw verhaal dat ik gewoon geduld moet hebben, tenslotte is het nog maar 4 weken geleden. Ik wil misschien te snel. Vooraal met de benauwdheid heb ik veel moeite mee, geen conditie. Maar dat komt met de tijd hope
    lijk wel goed.
    nou ik al zeggen rustig aan. Groetjes

    #93020 Reageer
    JeroenS
    Gast

    Hallo Tjinta,

    4 weken geleden geopereerd? Dan moet je zeker nog geduld hebben :). Ik was 39 toen ik werd geopereerd een jaar geleden en kon de eerste 4 weken ook zeker niet langer dan een kwartier wandelen. Dat terwijl ik een goede conditie had voor de operatie!

    Het enige dat je kunt doen is blijven oefenen, geduldig blijven en positief blijven denken. De ene week voel je je iedere dag aansterken en soms gaan er een paar weken overheen voordat je wat verbetering merkt. Bij iedereen is dat anders. Sterkte met het herstel!

    #93022 Reageer
    tjinta1
    Gast

    Hallo Jeroen,
    bedankt voor je antwoord, misschien wil ik ook te snel. Maakte mij gewoon zorgen dat ik na 4 weken nog zo kortademig ben. Had ook voor de operatie goede conditie, en inderdaad de ene dag voel ik mij heel goed, en de andere dag ben ik geen mens hihi.
    maar goed, ik zal geduld moeten hebben en positief blijven.
    nogmaals bedankt.

    #93023 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Ik ben nu 8,5 maand geleden geopereerd. Voor de operatie ook gewoon een normale conditie en nu ben ik nog lang niet de oude. Ik moet dan ook weer terug naar full time werken dat scheelt ook.
    Maar je mag niemand met elkaar vergelijken iedereen gaat zijn eigen weg hierin. En ook net een wat andere ingreep.
    Maar als richtlijn geven ze dat het gemiddeld een half jaar tot een jaar duurt voor je je weer de oude voelt.
    En probeer goed naar je lichaam te luisteren.
    Niet te snel willen. Dat deed ik wel gelijk 40 minuten lopen op een dag met als gevolg dat ik drie dagen moest bijkomen dus dat was hem ook niet.
    Heel veel sterkte in elk geval en wees een beetje lief voor jezelf. Heb ik ook moeten leren.

    #93024 Reageer
    tjinta1
    Gast

    Jeanette,
    ik volg je verhaal, en ik ben blij dat ik een aantal dingen herken in jouw verhaal..de ene dag je beter voelen dan de andere.

    nu is het voor mij nog maar 4 1/2 week geleden dat ik een bypass operatie gehad heb, maar ik denk dan oeps zal er idd verbetering komen. Je had over borstpijn, dat heb ik helemaal niet, meer een doofvgevoel ervaar ik dat. Heb jij dat ook. Mijn conditie is ook echt slecht, terwij l het voor de operatie prima was. Mag ik vragen hoe oud je bent?

    Sorry voor mijn vragen, soms voel je je ff verloren, dan volg ik jullie verhalen, en dan denk ik, tja gewoon geduld hebben, en positief blijven.

    #93027 Reageer
    Vonneke
    Gast

    Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd of er nog meer mensen zijn die na 1 jaar nog steeds moe zijn en hijgen als je 1 trap op loopt…
    Ik ben dan zo bang dat het allemaal niet goed zit..

    #93028 Reageer
    Roland
    Gast

    Hallo Vonneke,

    Een broer van mij heeft 9 jaar geleden 2x een hartstilstand gehad en heeft daarna 4 stents gekregen. Een zus heeft laatst wat cardiologische onderzoeken gehad waaronder een fietstest. Die was goed. Wekelijks fietst ze de nodige kilometers van en naar haar werk. Beiden zeggen meer moeite te hebben met traplopen (komen adem te kort) dan met fietsen en zo ervaar ik het zelf ook. Ik denk dat traplopen sowieso zwaarder is.
    Wanneer moet je weer naar de cardioloog? Geef aan dat je je zorgen maakt en vraag of een fietstest zinvol is.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #93032 Reageer
    sandrar
    Gast

    Vonneke, ik kan je geruststellen: ik hijg op mijn slechte dagen als ik de trap op moet en dit bijna 14 maanden na mijn operatie..

    #93214 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Het is nu bijna elf maanden na mijn hartoperatie en ik krijg steeds meer energie.
    De opbouw van de bedrijfsarts is nu per 3 weken een uur erbij maar het gaat zo goed dat ik eigenlijk nog wel sneller zou willen. Dus ik denk eraan om per 2 weken een uur erbij te gaan doen. Vind dit wel lastige keuzes. De bedrijfsarts doet wat ik wil.

    #93215 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Jeannette,

    wat een positief bericht!
    Het kan een valkuil zijn om te snel te veel te willen. Tenslotte heb je al een hele lange weg achter je liggen. Waarom niet het advies van de bedrijfsarts opvolgen en bijvoorbeeld na een periode van 6 weken eerst te inventariseren hoe het met 2 extra uurtjes gaat? Het zou jammer zijn als je een terugval zou krijgen. Maar ik begrijp je wel! Je wilt zo graag. 🙂

    Groetjes,
    Annemarie

    #93216 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Nou dit advies kwam niet van de bedrijfsarts. Hij zei wat wil jij en ik zei toen doe maar elke drie weken een uur erbij. Maar vandaag zou ik eigenlijk tot 14.00 moeten werken maar ben tot 14.30 gebleven en nog was ik niet moe.
    Dus daarom denk ik iets sneller kan wel. En dat thuis zitten wordt ik ook niet vrolijk van.

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 221)
Reageer op: Herstel
Je informatie: