default-header

Herstel

Home Forums De jongere hartpatiënt Herstel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 221)
  • Auteur
    Berichten
  • #91902 Reageer
    Artist86
    Gast

    Eindelijk na een jaar wachten ben ik vorige week geopereerd.
    Super zenuwachtig heb ik me dinsdag om 2 uur mezelf aangemeld bij het LUMC. In eerste instantie stond ik erop om woensdag middag geopereerd te worden, maar om 10 uur ’s avonds kreeg ik bericht dat dit verplaatst werd naar de ochtend van diezelfde dag. Yeay voor mij, ik hoefde dus minder lang in spanning te wachten.
    Voor dit een lang verhaald word met te veel onnodige info: wakker de OK in. Wakker zo’n 5 uur later met 7 infussen. 3 op elke hand en eentje in mijn nek. Voelde me ook zoooo niet tof. Reageerde slecht op de pijnstilling, die nacht veel overgegeven en pijn gehad. Twee dagen hebben ze me op de IC gehouden, nog meer soorten pijnstilling, nog zieker, uiteindelijk morfine drup gekregen. Daarna terug naar de hartbewaking. Steeds meer infuusjes konden eruit. Kon die dag mezelf gewassen staand aan bed en ook al zelf naar de wc. Daarna ging het weer een dagje slechter toen ze de morfine stopten en me terug zette op de andere pijnstillers. Meteen ziek en koorts. Maar al gauw weer andere meds waardoor ik me meteen beter voel.
    Dag 6 na de operatie en ik ben weer thuis. Heb nog steeds wel veel pijn, krijg nu alleen paracetamol, wat bij mij echt geen effect heeft. Maar moet ook toegeven dat ik alweer veelste veel hooi op mijn vork wil nemen. Overigens was de weg terug naar huis (anderhalf uur autorit) erg pijnlijk.
    Kan niet wachten tot de pijn over gaat en ik me weer voorzichtig fatsoenlijk kan bewegen.

    #80429 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Fijn dat het achter de rug is je operatie en dat je weer thuis bent.
    Neem de tijd en doe rustig aan 🙂

    Sterkte
    groetjes

    Marilene

    #91906 Reageer
    Roland
    Gast

    Hoi Daphny,

    Je hebt het gelukkig (eindelijk) achter de rug. Nu herstellen.

    Beterschap gewenst en een hartegroet,
    Annemarie

    #91907 Reageer
    brandy
    Gast

    Fijn dat je weer thuis bent, rustig aan,niet teveel ineens willen..

    #91910 Reageer
    Artist86
    Gast

    Dank jullie wel 🙂 ik neem thuis heel veel rust. Doe verder niets raars.
    Maar ik heb nog steeds veel pijn. Hoort dat?
    Niet zozeer aan mijn borstbeen of de wond, maar mijn rechter borst een klein gedeelte. Daar doet het pijn, diep naar binnen toe. Voelt als een druk, soms steken, bij dieper ademen wordt het erger. En een stukje daaronder is mijn borst helemaal gevoelloos. Totaal geen gevoel op de huid of als ik druk.
    Hebben jullie hier ervaring mee?

    #91911 Reageer
    sandrar
    Gast

    Dag Daphny

    Ik ben 8 weken geleden geopereerd en ik moet zeggen dat mijn herstel heel wat trager lijkt te gaan. Kon zelf pas na 6 dagen uit bed en mocht pas na 11 dagen naar huis.
    Wat die pijn betreft denk ik wel dat ik je kan geruststellen. Heb zelf dit probleem ook en volgens mijn kinesist is het de borstspier die pijn doet. Die zit namelijk vast aan alles wat tijdens de operatie is geraakt, waardoor deze bij de minste belasting of beweging – bvb ademhalen of reiken – pijn doet. Ook de gevoelloosheid is vrij normaal: bij de operatie hebben ze een heleboel kleine zenuwen geraakt, die dit veroorzaken. Deze zouden zichzelf moeten herstellen.

    Groetjes en nog een goed herstel en veel rust!
    Sandra

    #91912 Reageer
    agdb
    Gast

    sterkte en succes met het herstel

    #91935 Reageer
    Vonneke
    Gast

    Ik ben nu 3 weken geleden geopereerd. Pijntjes komen en gaan. Pas thuis kreeg ik pijn in mijn schouders. Ik kan nu al 3 kwartier lopen. De ene dag gaat beter dan de andere dag. Ook ik voel nog steken en borstpijn. Mijn linkerborst is zeer gevoelig. Kan ik bijna geen kleding tegen aan hebben. Vandaag met zoonlief even in de supermarkt geweest. Na een uurtje was ik op. Ik wil meer maar wordt vanzelf teruggefloten.

    Dus indd geef het de tijd! Sterkte!

    Groetjes Von.

    #91936 Reageer
    sandrar
    Gast

    Dag Von

    Wat bij mij helpt tegen die gevoeligheid van de huid: een strak topje ofzo aandoen. Klinkt raar, want dat zit echt op uw huid, maar na even ben je dat gewoon. Het voordeel is dat het niet over je huid beweegt. Misschien ben je er iets mee 🙂
    Ben wel superjaloers als ik hoor wat je allemaal kan! Ik kan pas van deze week een beetje met de auto rijden, zonder rolstoel door de supermarkt en al helemaal nog niks alleen.. Enkel voor mijzelf zorgen en eten opwarmen enzo lukt wat..

    Groetjes
    Sandra

    #91950 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    ik moet ook binnenkort worden geopereerd aan mijn hart afwijking, vandaag ben ik gebeld of ik een medicijn wilt testen rondom de operatie maar daar moet ik nog over nadenken. Vinden jullie de pijn wel goed te doen? Ik heb echt geen idee wat ik daarvan moet verwachten.

    #91951 Reageer
    Marilene
    Gast

    Hallo Jeannette,

    De pijn is wel goed te doen. Je krijgt pijnmedicatie de eerste tijd.
    Is het een openhartoperatie?

    Medicijn testen? Zelf zou ik het niet doen.

    Marilene

    #91952 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Ja het is een open hart operatie. Ja ik twijfel ook over dat medicijn testen hoor. Denk dat ik het niet ga doen. Brengt ook weer extra ritjes naar het ziekenhuis met zich mee.

    #91953 Reageer
    Marilene
    Gast

    Klopt en misschien extra spanning en bijwerkingen van de medicatie misschien..
    Sterkte intussen 🙂

    hartegroetjes

    Marilene

    #91954 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Waar ik ook tegen opzie, dat krijg je als je al die toegezonden informatie krijgt is dat je beademingsslang blijft zitten tot je zelfsstandig kunt ademen. Nou dat klinkt in mijn oren hij blijft 2 dagen zitten bij wijze van en dan kun je al die tijd niks zeggen. Ik werk trouwens in een apotheek dus vandaag even met mn baas overleggen wat die er van vind. Het medicijn zou moeten zorgen dat de druk in je longen verminderd zodat je sneller weer een goede conditie hebt en daar wordt ik dan wel weer blij van. Lastige dingen hoor waar je allemaal over na moet denken.

    #91955 Reageer
    Jeannette428
    Gast

    Oh ja gister vroeg ik me af of ik me aanvullend moet verzekeren voor de fysio aangezien ik daar binnenkort ook naartoe moet voor de revalidatie. Hoe vaak komen jullie daar na de operatie?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 221)
Reageer op: Herstel
Je informatie: