default-header

Hallo allemaal

Home Forums Even voorstellen Hallo allemaal

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #80348 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Mijn naam is Yvonne en ben 51 jaar. Drie weken geleden was ik aan het witten bij een neefje van me en kreeg een vervelend gevoel in mijn borst. Ik dacht dat ik last van mijn spieren had want ik had een uur boven mijn hoofd gewerkt.
    Het vervelende gevoel werd niet minder en de mensen om mij heen vonden het toch wel tijd om de huisartsenpost te bellen. Toen de ambulance arriveerde bleek meteen dat er onregelmatigheden in het hartfilmpje te zien waren en werd ik met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Uiteindelijk bleek er een vernauwing te zitten en ben ik in Enschede gedotterd en er zijn twee stents geplaatst.

    Nu ben ik weer thuis en gaat het eigenlijk best wel goed. Een van de medicijnen die voorgeschreven werd is Metoprolol. Ik kreeg een uitbraak van psoriasis en dat blijkt een bijwerking van dit medicijn te zijn. Ik heb contact opgenomen met mijn huisarts en deze heeft weer contact opgenomen met mijn cardioloog. Advies was om gewoon met het medicijn te stoppen. Dit vind ik een beetje raar. Je slikt dit toch niet voor niets?

    Volgende week begin ik met revalidatie. Daar ben ik wel heel blij mee. Ik moet echt weer leren om vertrouwen in mijn lichaam te krijgen.
    Ook hoop ik snel antwoord op mijn vraag te krijgen of ik inderdaad maar zo kan stoppen met dit medicijn en of ik niet een vervangend middel moet nemen.
    Hebben meer mensen last van dit medicijn gehad? En zo ja wat was het advies van je cardioloog?

    #91332 Reageer
    Harm1955
    Deelnemer

    Hallo Yvonne,

    Ik kreeg metoprolol een half jaar na mijn infarct omdat ik last kreeg van hartkloppingen.
    Het is een bètablokker die ook vrij vaak uit voorzorg wordt gegeven om hartkloppingen te voorkomen. Ik weet niet of jij daar last van had of dat het dus een voorzorg was.

    In principe kunnen hartkloppingen of ritmestoornissen niet zoveel kwaad. Ik zou dit in elk geval zelf wel overleggen met de cardioloog.
    Mijn metoprolol is inmiddels ivm bijwerkingen vervangen door Verapamil. Werkt uitstekend.

    Succes met je revalidatie.

    Groet
    Harm

    #91333 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Yvonne,

    Welkom op het forum.
    Ik kan me je twijfels voorstellen. Zoals ik uit je verhaal opmaak is er alleen (telefonisch?) overleg geweest tussen je huisarts en cardioloog zonder dat jij gezien bent door een cardioloog. Het geeft jou misschien wat meer rust als er wat kleine onderzoekjes gedaan worden en dat er dan een besluit genomen wordt om wel of niet met metoprolol te stoppen. Is het een idee om een telefonisch consult, of per email, je cardioloog te vragen waarom je eerst metoprolol krijgt voorgeschreven en er nu al mee kunt stoppen?

    Ik wens je heel veel succes met de hartrevalidatie, mij heeft het goed gedaan.

    Een voorspoedig herstel en een hartegroet,
    Annemarie

    #91335 Reageer
    Yvon63
    Deelnemer

    Dank voor jullie reacties. Maandag neem ik contact op met het ziekenhuis en ga proberen z.s.m. contact met mijn cardioloog te krijgen.

    #91337 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Hoi yvonne,
    welkom op ons forum
    goed dat je maandag gaat bellen met je cardioloog
    ik gebruik zelf ook metoprolol ivm boezemfibrillen
    succes met je revalidatie
    ik stuur je een pbtje
    groetjes brandy

    #91338 Reageer
    Yvon63
    Deelnemer

    Hoi Brandy,

    Misschien ken ik deze site nog niet goed genoeg maar zie geen pb’tje van je

    #91340 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    Hoi yvon,
    klopt hoor,, haha
    Pbtje is niet gelukt, heb een nieuwe tablet, en alles is me nog nog niet duidelijk!
    stomme tablet! Of moet ik zeggen stomme ikke!,
    in ieder geval wilde ik vragen of je ook revalideert in enschede?
    heb je al bericht vd cardioloog?
    groetjes van mij

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Hallo allemaal
Je informatie: