default-header

Gedichten/Muziek

Home Forums Algemeen Gedichten/Muziek

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 279)
  • Auteur
    Berichten
  • #83814 Reageer
    Vonne
    Gast

    #83815 Reageer
    Vonne
    Gast

    #83873 Reageer
    Vonne
    Gast

    #83902 Reageer
    Vonne
    Gast

    Als zonneschijn te koop zou zijn
    wat zou dat dan goed lopen.
    want iedereen zou dan toch wel,
    een straaltje willen kopen.

    Als zonneschijn te koop zou zijn
    zou ik dit willen geven
    aan al mijn vrienden als kado
    voor een licht en zonnig leven

    #83919 Reageer
    Vonne
    Gast

    #83941 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    “wij lopen de 4-Daagse, wij lopen hem weer mee”
    Dit liedje van Ronnie Tober kan ik de hele week al niet uit mijn kop krijgen.

    Ja, Beste Hartgenoten, ik loop hem weer mee. Nooit gedacht, maar ik voel me er weer sterk genoeg voor. Niet met de intentie om hem uit te lopen (zou heel mooi zijn) maar we zien wel hoe ver ik kom, het meedoen betekent voor mij al een feest (!)
    90% zit weliswaar tussen de oren, maar mijn lichaam moet het wel aan kunnen. Zo niet dan stop ik accuut. Met mijn voorgeschiedenis zeker geen schande.

    Met dank aan:
    mijn cardioloog, orthopeed en endocrinoloog,
    mijn blijdschap is groot.

    Jullie kunnen mij volgen op “volg deelnemer” op :
    http://www.4daagse.nl/
    (naschrift: werkt niet, nu alleen met KPN-netwerk,
    vorig jaar: veterchip, was toen goed te volgen)

    maar luister eerst nog even naar: De Vierdaagsemars !

    http://www.youtube.com/watch?v=W9Efy1G5cCY

    #83942 Reageer
    Vonne
    Gast

    Veel wandelplezier Theo.

    #83945 Reageer
    Vonne
    Gast

    #83951 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    “Geloof in jezelf”
    Ja dat is ook mijn opdracht voor de komende week.
    Vanaf morgen ga ik mij weer overgeven aan zoiets wat heet:

    “Het-Vierdaagse-Gevoel”

    en mij onderdompelen in het weldadige feestgedruis van Nijmegen.
    Daar was ik ook wel aan toe, na een winter van afzien en achter de geraniums.

    “willen-is-kunnen” en “90% zit tussen je oren” zijn ook van die leuke uitspraken.
    Ja, als we hier van uitgaan, dan heb ik de finish al in mijn zak.
    Niet twijfelen, maar ” er voor gaan “.

    Nou, we zullen ons best doen.

    Voor vandaag hou ik het even bij:

    Ik wens jullie ook allemaal een heel prettige week !
    duim maar voor ons dat we het droog houden,

    tot ziens,

    Theo

    volg het maar op de diverse TV-en radio-journaals, of kijk op:
    http://4daagse.startpagina.nl/

    #83952 Reageer
    aart 1970
    Deelnemer

    Hoi Theo,

    Geweldig man dat je zover weer bent gekomen, ik wist wel dat je een doordouwer bent, maar dit hadden we een paar maanden geleden toch niet voor mogelijk gehouden.

    Ik wens je veel plezier in Nijmegen en loop hem uit hè, ben ooit eens een tijdjeis in Nijmegen geweest om o.g. van eigenaar te laten veranderen, mooie stad waar ik leuke een positieve ervaring heb opgedaan.

    Toi Toi toi!

    Rob

    #83958 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Beste Rob,

    Hey kerel, wat heb je nou weer voor je kiezen gekregen? Ik lees net jouw antwoord aan Geertje over je kleinzoon en dochter. Dat kost wel even tijd om zo’n boodschap te verwerken en op je in te laten werken. Terwijl je nog bezig bent met het plotselinge overlijden van je broer.

    En ik maar zingen over “ik ben vandaag zo vrolijk” ik voel me ter plekke een beetje schuldig. Gelukkig ken ik jou ook als zo’n doordouwer, een titel die je mij toedicht.
    Ik kan me heel goed voorstellen, dat je het even kalm aan doet en niet op zoek bent naar nog meer ellende-verhalen, maar daarom vind ik het des te knapper, dat je ons allen op deze site vaak weet op te beuren met jouw teksten.

    Bedankt voor je reakties, ook toen ik zo in de put zat en ik hoop en ik gun je van harte, dat ook voor jou de zon, binnenkort weer snel aan kracht wint. Hij zit in je hart, dat weten we allemaal.

    Sterkte, veel groeten en…….tot over een week.

    Theo

    #83959 Reageer
    aart 1970
    Deelnemer

    Hoi Theo,

    Dank je wel voor je lieve woorden, weet je het betreft niet jezelf en je hebt er geen grip op, dat is iets wat me verdrietig maakt,of het nu een willekeurige ander of een naaste betreft.

    Juist door andere dingen te doen, die haaks staan, op de verdrietige dingen, dus grapjes maken, of bezig zijn met hele andere dingen dan menselijk leed, krijg ik een balans voor mezelf, waarmee je deze nare zaken als het ware een plaatsje geef.

    Ja en jij mag zingen ik ben vandaag zo vrolijk want dat ben je ook, ook ik ben vrolijk, omdat het blijkbaar toch zo kan zijn dat zaken worden overwonnen. Mijn kleinzoon een heerlijk ventje heeft een stoornis, die heel moeilijk te bevatten is en dit vooral voor mijn zoon en zijn vrouw, maar niet zozeer voor hem, hij leeft in zijn eigen wereldje, als ik hem zo aankijk, lijkt hij ook heel gelukkig en lacht. Hij wordt onze nieuwe Einstein, hij is heel pienter en bovenal hij blijft onze kleinzoon.

    Onze dochter is natuurlijk weer iets anders, dat kunnen we niet even wegwuiven, maar ook in dit geval zijn we blij dat het zo snel is ontdekt en daardoor een grotere kans is dat het kan herstellen. Zij is een vechtertje en dat is natuurlijk een heel belangrijk iets.

    Nee zoals ik al vertelde ik ben even niet op zoek naar meer ellende, maar zal dat nooit of nimmer uit de weg gaan als het op mijn pad komt.

    Wil wel je lintje zien hè en ook al wil ik niet van tevoren de zaak al opblazen, mocht je het niet redden, moet je maar denken naar slechte tijden komen altijd weer goede tijden.

    groet,
    Rob

    #83976 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    http://www.youtube.com/watch?v=W9Efy1G5cCY

    Beste Rob en andere hartgenoten,

    Ja, we hebben het beide gehaald, mijn vrouw en ik.
    Geweldig wat een feest was het. Het lopen ging eigenlijk elke dag iets beter, natuurlijk ben je na elke dag kapot en lijkt de finish steeds verder op te schuiven, maar je lichaam herstelt zich heel snel en na een nachtje slapen kun je er weer tegen aan. En wie is er nu niet hondsmoe na 4 dagen lopen? Ik ben in deze 4 dagen meer zweet kwijtgeraakt, dan in de 10 maanden hiervoor bij elkaar.

    Mijn vrouw liep dit jaar voor het eerst mee in Nijmegen, en zei het zo treffend: “dit gevoel kun je niet uitleggen, dit moet je eerst zèlf ervaren.”
    Wàt een week ! Ik ben er nog steeds een beetje beduusd van, dat het me toch weer gelukt is. Dit had ik nooit kunnen doen zonder de hulp van de heren medici van het Medisch Spectrum Twente Enschede, mijn cardioloog en endocrinoloog, die beide fantastisch werk hebben verricht. Zonder hen, had ik zeer zeker hier niet gelopen. Hulde voor hen !!!

    Je vroeg naar naar het lintje? Dat had ik al, dit jaar kwam daar het cijfertje 9 op. Dat staat voor: 2keer 4x50km, 5keer 4x40km, en 2keer 4x30km (je loopt km. naar je leeftijd.)
    Ach ja, je loopt niet voor het kruisje, tenminste ik niet, bovenal overheerst het gevoel van grote dankbaarheid, dat ik dit weer kan, weer mee te kunnen doen, en ik mij hier heel gezond bij voel. Een positieve geest in een gezond lichaam, wat kan een mens nog meer verlangen.
    En nu eerst maar eens weer lekker bijkomen van alle emoties.

    Groeten,
    Theo

    voor sfeer-impressies zie:
    http://www.youtube.com/watch?v=BywajRgw_Ug&feature=related

    #83978 Reageer
    aart 1970
    Deelnemer

    Hoi Theo,

    Gefeliciteerd man geweldig, feliciteer ook even je vrouw van mij, voor het eerst lijkt me toch helemaal geweldig. Kijk dat luie zweet moet er natuurlijk uit ;), maar na wat je de afgelopen tijd toch weer voor je kiezen hebt gekregen, moet je dit( incl nat haar) toch wel een enorme voldoening hebben gegeven.

    Sommige dingen kun je denk ik ook niet uitleggen aan andere mensen. Natuurlijk is het geweldig dat de beide logen fantastisch werk hebben gedaan, dit staat buiten alle kijf, maar voorlopig hebben jullie het wel helemaal zelf gedaan.

    Ach Theo zo zie je maar ik heb er echt helemaal geen verstand van, ( hahaha ik met mijn lintje ) vind het leuk om te zien dat wel, maar denk toch dat ik het laat bij het uitlaten van de hond. mogenlijk ooit nog eens als bijrijder/bestuurder van de bezemwagen ( als die er is:ohmy: ).

    Nee ik denk zeker niet dat je voor het kruisje gelopen hebt en nogmaals die dankbaarheid moet je zeker bij jezelf houden, jij/jullie hebben het toch maar gedaan.

    Rust lekker uit, voor je het weet, moet je weer.

    groeten,
    Rob

    #83979 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hey Rob,

    [quote][/quote]Rust lekker uit, voor je het weet, moet je weer.

    Nou nee, alleen de gedachte al !
    Ik moet er niet aan denken op dit moment, om weer zo’n stuk te sjouwen.
    En ik niet alleen denk ik. Ik zag een van die dagen, een 50km-loper die na de finish, zich met zo’n water-taxi naar het station liet fietsen. :laugh:

    Ja voor mijn vrouw was het ook een geweldige ervaring, de indrukken v/d eerste keer zijn altijd het leukst, en ze wil volgend jaar beslist weer, terwijl ze hiervoor nog zo haar bedenkingen had, bij dat massale gebeuren. Da’s normaal niks voor haar.
    Maar dit maak je ook nergens anders zo mee. Heet niet voor niks “The Walk of the World”
    Deze unieke sfeer van gezelligheid, saamhorigheid, de drukte van 40.000 wandelaars zonder een spoortje van chagrijnigheid, maar met een glimlach op elke smoel; echt dit is “het Nederland van 50-jaar-geleden” En dan heb ik het nog niet eens over die feesten ‘s-avonds en ‘s-nachts in de stad waar meer dan een miljoen jongelui op af komen.
    Dit moet je eerst ervaren hebben.

    Dit bedacht ik me allemaal, toen ik mij een paar maand geleden realiseerde, dat het nu echt gedaan was met mijn wandelgebeuren (het ging echt niet toen). En des te groter mijn vreugde toen ik voelde dat mijn krachten weer terugkwamen en ik mij voornam om deze uitdaging weer aan te gaan. Wie weet wat er volgend jaar weer op mij afkomt, maar deze voldoening pakken ze me niet meer af. Daar kan ik weer heel lang op teren, dat snap je.

    Bedankt voor je felicitaties en het geeft me zeker ook veel voldoening, om mijn vreugde met jullie te delen.

    groeten,
    Theo

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 279)
Reageer op: Gedichten/Muziek
Je informatie: