default-header

ff voorstellen

Home Forums Even voorstellen ff voorstellen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #80161 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,
    Ik ben Lindy en woon in Belgie en ben 48 jaar. Op 20 september heb ik een zwaar myocardinfarct gehad met volledige afsluiting van kroonslagader. Ik ben verpleegkundige en was juist aan het werk toen het gebeurde. Ik had niet door dat het een infarct was en wou in de eerste plaats naar huis gaan na het nemen van een dafalgantje ( :-))
    Na een tijdje had ik door dat er meer aan de hand was…. Ze hebben een trombus verwijderd en een stent geplaatst. Dit alles binnen de 2 uur na begin pijn. Toch is er schade en heb ik nu een EF van 40%. Op 28/10 moet ik terug op controle dus voor het ogenblik zit ik thuis en mag ik niet autorijden enz… Ik vraag me af of ik mijn werk als verpleegkundige nog zal kunnen doen gezien het lichamelijk zwaar is…In het ziekenhuis kwamen verschillende cardiologen bij me en de ene zegt dit en de andere dat. Hoe ging dit van jullie? Kon je nog je huidig werk aan? Wanneer ben je terug gaan werken? Groetjes, Lindy

    #90423 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Welkom.
    Een EF van 40% kort na het infarct is helemaal niet slecht, ga er maar van uit dat ie nog meer hersteld. Ben zelf van 32% naar 51% gegaan daarna wel weer ietsje gedaald naar 45% helaas maar goed bij mij is het verhaal ook iets complexer en werk daardoor ook niet meer. Moet je zelf maar ff lezen als je zin hebt. http://www.hartpatienten.nl/hartverhalen/het-begon-allemaal-op-36jarige-leeftijd-dp1
    Je moet het allemaal wel even tijd gunnen, ik neem aan dat je nog revalidatie krijgt, dan kun je ook een beetje ervaren dat je vast meer kan dan je zelf zou denken.
    Mijn eerste hartinfarct heb ik me eigenlijk daarna helemaal niks van aangetrokken, gewoon weer 15 jaar er vol tegen aan gegaan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
Reageer op: ff voorstellen
Je informatie: