default-header

Even voorstellen

Home Forums Even voorstellen Even voorstellen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #80170 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi ,ik ben Adriana ,

    Heb nog niet zo lang geleden een myocardinfarct gehad,( anderhalve week)
    Werd eerst gecatheriseerd en een paar dagen later een dotterbehandeling met een stent-plaatsing.
    Daags na deze behandeling mocht ik naar huis, en kon ik medicijnen ophalen bij apotheek, en mocht ik 5 dagen niet fietsen -zwaar tillen – of autorijden
    Het gaat verder wel goed met me alleen ben ik ontzettend moe ,en heb even geen fut.
    Maar dit zal ook wel weer komen denk ik dan :laugh:
    Ben meestal wel een optimist ,maar vraag me wel af of ik mijn zwaar fysieke werk nog wel kan doen nadat ik opgeknapt ben 🙁

    #90449 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Welkom
    Dat je hier vele lotgenoten vind hoef ik je niet meer te vertellen :laugh:
    Het eerste wat je moet doen is je niet druk maken over later.
    Geef het rustig de tijd te herstellen. Als het goed is krijg je ook nog revalidatie, daar kun je prima gewaar worden hoeveel je nog kan.
    Vaak hoeft een eerste hartinfarct , mits niet te zwaar, geen belemmering te zijn.
    Geniet ff van je vrije tijd en probeer dit in te vullen met wat extra beweging om je conditie weer te verbeteren.
    Het scheelt natuurlijk enorm dat je een optimist bent

    #90450 Reageer
    Lindy
    Deelnemer

    Hey Adriana

    Welkom hier. Ook ik heb op 20 september een zwaar voorwandinfarct meegemaakt. En ook ik vraag me af of ik ooit mijn werk terug ga kunnen doen zoals voordien ( verpleegkundige). Ik kan me niet voorstellen dat ze me speciale uren zullen geven of minder zwaar werk. Dat gaat gewoon niet in de verzorgingssector. Mijn pompfunctie bedraagt 40% momenteel en ik voel me zooooo moe. Missch/ien nog wat geduld hebben , weet het niet. Ik moet terug op controle bij de cardioloog op 28/10 voor een echo cardio. Waarschijnlijk mag ik dan ook starten met een speciaal hartrevalidatie schema. Is dit niets voor jou ook? Weet je of je in dat ziekenhuis van jou revalidatie kan volgen?
    Ik hoop dat alles voor ons op zijn pootjes terecht komt.

    groetjes

    Lindy ( 48 j, Belgie)

    #90484 Reageer
    Biebs
    Gast

    Hoi,

    Ik ben Biebs, 36 jaar en weet sinds twee week dat ik ook hartpatiënt ben. Verder woon ik samen, heb een leuk knulletje van bijna 3 jaar.

    Het begon met een, volgens de vervangende huisarts, longontsteking hartje zomer wat ik niet geloofde. TWee dagen later werd ik wakker met een ongelooflijke pijn in mijn rechterbeen en kon ik amper aan meer lopen. Vervangende huisarts opnieuw gebeld en toen doorgestuurd naar de SEH met verdenking trombosebeen wat ik ook al niet geloofde. Trombosebeen is rood, dik en warm en mijn been was dun, bleek en ijskoud. Maar goed, ik had mijn zin en werd onderzocht. In mijn been konden ze niets vinden op de echo dus longfoto’s gemaakt. Nog voor ik terug was op mijn kamertje op de SEH stond de longarts er al. Meerdere zware longembolien, opname volgde en mijn been bleef zeer doen. Hier werd wel naar ‘gekeken’ maar niets mee gedaan. Na 5 dagen mocht ik weer naar huis en kon ik me melden bij de trombosedienst. Mijn been bleef zeer doen dus toch weer terug naar de huisarts. Die vermoedde een aderkneuzing doordat de bloedprop niet vast had gezeten. Moest het een weekje aankijken en anders weer aan de bel trekken. Wat ik dus deed. Werd doorgestuurd naar de vaatchirurg en die deed een uitgebreidde echo van mijn been waar nu wel een afsluiting op gevonden werd. En omdat de ene een arteriële kwestie is en de andere een venueze kwestie moest er een oorzaak zijn dat deze nu beide naar voren kwamen. Vermoed werd gaatje in het hart. Dus hartecho. Daar werd inderdaad een gaatje op gezien en om alles goed te zien een uitgebreide slokdarmechocardiogram gekregen. Daar kwamen de ASD’s en VSD’s naar voren. Er werden nog wat medische termen genoemd maar die heb ik helaas niet onthouden. Verder heb ik nog een 14 dagen met een cardiobeeper gelopen omdat ik hartritmestoornissen meende te voelen. 11 november mag ik terug om te horen wat er nu verder gaat gebeuren en wat ik nu allemaal precies mankeer.

    Ik ben al vanaf diagnose op zoek naar lotgenoeten maar kan nergens een actief forum vinden waar mensen van mijn leeftijd (36) zitten. En die hoop ik hier te vinden.

    #90485 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Biebs,

    Welkom op dit forum. Er zijn zeker jongere hartpatiënten op dit forum actief. Er is een topic voor de jongere hartpatiënt (Forum/Opinie).

    Hartegroet,
    Annemarie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
Reageer op: Even voorstellen
Je informatie: