default-header

even voorstellen

Home Forums Even voorstellen even voorstellen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #80002 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo Allemaal, ook ik zal mij even voorstellen! ik ben een 47 jarige man en heb 4 jaar terug na lang dokteren 5 stents gekregen in 2 dotterbehandelingen ze konden niet alles in 1 keer openkrijgen en vanwegen de hoeveelheid contrastvloeistof moest het dus in 2 keer dan sta je daar weer hartrevalidatie gedaan en dan komt het moment dat je weer moet gaan werken want denkt het uwv je bent gedotterdt dus ze hebben je weer gerepareerdt!
    Nu ben ik werkzaam als internationaal vrachtwagenchauffeur en dan slaat de angst je om het hart kan ik jullie verzekeren als je ergens in het buitenland staat in de midle of nowhere en je moet daar in de cabine overnachten ik had nooit gedacht dat ik daar zo,n angst voor zou krijgen dat heeft best een tijd geduurdt voor dat ik daar overheen was!
    Dan gaat het eigenlijk best lekker op den duur en sta je er eigenlijk niet meer zo bij stil alleen dan dat je let op je eet gewoontes en dat je bent gestopt met roken en wat ik ook deed was als ik s,avonds stil stond en klaar was even een half uurtje ging wandelen even beweging omdat ik toch veel zit.En toen ik opa werd kon ik mijn geluk niet op lekker zondags op opa dag wandelen en dollen met die kleine smurf tot de nacht van 30 nov naar 1dec jongstleden pijn op de borst pijn in mijn kaaken pijn in mijn armen en misselijk mijn vrouw wakker gemaakt die heeft de dokter gebeldt en er kwam gelijk een ambulance en een ecg gemaakt en hellaas gelijk was zichtbaar dat ik een infarct in de voorwand had dus direkt met toeters en bellen naar het rijnstate in arnhem gebracht en daar bleek dat een stent die 4 jaar geleden geplaatst is weer helemaal dichtzat.
    3 dagen op de hartbewaking gelegen en in die 3 dagen zijn ze weer via de pols naar het hart gegaan om mijn aders te bekijken en nu blijkt dat eigenlijk alles wat 4 jaar geleden is gedaan weer aan het dichtslippen is en nu moet ik dus aansterken van dit infarct en moet ik over een paar weken een bypass operatie ondergaan.

    Nu heb ik angst wil niet meer op de vrachtwagen ik was gelukkig net thuis van een rit naar oostenrijk en wat als het tijdens het rijden gebeurdt moet er niet aan denken dat ik mensen mee sleur met die 40 ton maar dat is voor later voor nu even maar genoeg getypt!

    voor iedereen nog fijne dagen toegewenst en hopenlijk een gelukkig maar vooral een gezond 2013 toegewenst.

    Groetjes van Marcel

    #89178 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    Dag Marcel.jongen wat een heftig verhaal..
    ik kan je angst niet wegnemen,Ik ben ervan ovetuigd dat als he nodig mocht zijn er altijd een oplossing komt.
    Hopelijk ga je het nooit onderweg krijgen,maar je kent nu de symptomen,en luister naar je lichaam,beter 10 keer aan de kant van weg,dan 1 keer te laat..
    We hebben het zelf nie in de hand ,dus probeer het om het los te laten.
    heel veel sterkte en gr leny

    #89182 Reageer
    trucker-Marcel
    Deelnemer

    Hoi Leny. Bedankt voor je reactie en de steun die je mij daar in geeft!
    het klopt je kunt mijn angst niet weg nemen dat heeft zijn tijd weer nodig en daar gaan we ook weer aan werken en het zal nu ook wel weer even duuren voor ik aan het werk zal kunnen dus er zijn nu eerst nog andere zaken die gebeuren gaan. Maar het is fijn dat er zo een forum is als hier waar je even je angsten of frustratie,s van je af kunt typen en de mensen die het lezen kunnen begrijpen wat je voelt.

    groetjes van marcel

    #89184 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Marcel.
    Je angst is heel begrijpelijk hoor, ik denk dat we dat allemaal hebben, ik heb zelf in maart een heftig infarct gehad, zijn 2 stents gezet, ben ook verscrikkelijk geschrokken, en ben ook nu nog regelmatig bang dat het weer gebeurt, terwijl het het best goed gast, ik doe alles weer, maar heb heel af en toe nog dat verkrampte gevoel naar de kaak toe, en ook ik vind dat eng, het hartfilmpje was de lastte controle goed, bloeddruk alles goed, en toch die angst, maar het is volgens mij heel normaal, heel je leven staat toch op z,n kop als zoiets gebeurt, maar we houden de moed er maar in, je kunt zoiets niet voor zijn, denk ik.
    Ik wens je heel veel sterkte en hoop op een beter 2013 voor jou, voor mij en voor alle hartgenoten.
    Lieve hartegroet Nesia.

    #89186 Reageer
    trucker-Marcel
    Deelnemer

    Hoi Nesia. bedankt voor je lieve reactie op mijn bericht.

    Als ik het zo lees zit je ook in een heftige periode! gek he dat al die dokters en zusters zeggen van het ziet er goed uit en dat je zelf denkt van ja maar zo voelt het niet bij mij.
    Het is natuurlijk wel het motortje wat je even in de steek gelaten heeft en als die stopt dan houdt toch echt alles op dus dat vertrouwen in dat motortje moet wel weer even terugkomen denk ik!
    Maar dat zal ook wel weer komen alles heeft zijn tijd nodig dus wens ik je ook heel veel sterkte toe en dat 2013 ook maar een beter jaar mag gaan worden voor je!

    Groetjes Marcel

    #89189 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Marcel.
    Bedankt voor je lieve berichtje, ik vind dit lotgenotencontact heel fijn, ik heb inderdaadeen heftig jaar achter de rug, waaronder het infarct, maar ook veel gedoe met de kinderen, heb zelf het vermoeden dat die verkramping die ik af en toe heb te maken hebben met de emoties die hiermee gepaard gaan. Die nytrospray helpt echt heel goed, het is ook maar af en toe, dus ik hoop echt dat het niets bijzonders is, maar soms blijft het eng.
    Lieve groet Nesia.

    #89235 Reageer
    trucker-Marcel
    Deelnemer

    Hoi Nesia.

    Sorry dat ik zo laat reageer op je berichtje maar ik kreeg als kerstkadotje de griep te pakken en daardoor hebben mijn vrouw en ik samen snotterend oud en nieuw in bed gevierd!
    Het is inderdaad heel fijn dit kontakt zo en weet precies wat je bedoeldt met kinderen heb er ook 2 en ondanks dat ze uit huis zijn he ach je kent het denk ik wel, Maar ik zou ze voor geen goud willen missen hoor!

    Wat de emotie,s betreft heb ik het gevoel dat ik nu veel gevoeliger ben geworden na het infarct, ik schiet veel sneller vol vroeger had ik dat nooit en merk dan inderdaad ook dat dat een verkrampt gevoel in de borststreek geeft!
    Eerder moest ik wel eens lachen om mijn vrouw die bij bepaalde tv programma,s tranen in haar ogen kreeg nu na dit laatste infarct zitten we dan samen met een doos tisseu,s op schoot te kijken :ohmy:

    lieve hartegroet Marcel

    #89238 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    hoi Marcel, allereest nog de beste wensen voor 2013, ook voor je vrouw natuurlijk,laten we hopen dat het voor alle hartgenoten een beter jaar wordt.
    wat emoties betreft dat klopt wel, want ik jank soms b.v. s,avonds in bed, gewoon om niks, maar het gebeurt wel, wel vind ik dat heel veel mensen er heel makkelijk over denken, daar heb ik wel moeite mee, mijn zoon (38 jaar) zei het is toch open, dus dan is voor hem gelijk alles over, maar werkte het maar zo. dus laten wer af en toe gewoon met z,n allen gewoon even lekker janken, dat lucht op, maar het wordt wel min der hoor.
    Hopelijk tot schrijfs en lieve hartegroet Nesia.

    #89240 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Dat je emotioneler bent geworden hoort bij de hartkwalen.
    Als ik hier de verhalen lees zit ik ook meestal met de tranen in mijn ogen.
    Zelfs als ik mijn eigen verhaal lees ,of er aan denk wat ik heb meegemaakt.
    Ook meestal savonds voor het slapen gaan ,als je de dag overdenkt ,en dankbaar bent dat het nog steeds goed gaat.

    Ook nog een Gezond 2013 toegewenst.
    Groeten Ad

    #89242 Reageer
    trucker-Marcel
    Deelnemer

    Hoi Nesia en Ad.

    Jullie ook nog de beste wensen en een gezond 2013 toegewenst!

    Ja inderdaad Nesia ik heb het gevoel dat zolang je aan al die apperatuur ligt in het ziekenhuis dat sommige mensen kunnen begrijpen wat er eigenlijk mis is met je maar zodra je ook maar een week uit het ziekenhuis bent en je kop niet is in gegipst of andere ledematen dat ze zijn vergeten wat je eigenlijk hebt door gemaakt en durf je eigenlijk al geen eerlijk antwoordt meer op de vraag te geven van hoe voel je je nu! want dan ben je alweer bang dat je als een zeur wordt gezien.

    En Ad dat is het he dat je er nog bent, Vanmiddag ook weer toen mijn kleindochter van 1jaar oud binnenkwam met mijn dochter gelijk weer tranen in mijn ogen het is inderdaad het idee dat je dat had kunnen mislopen en dat je dan ook weer heel blij bent dat je het nu nog allemaal kan mee maken!

    lieve hartegroet Marcel

    #89243 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Marcel, het is inderdaad het gevoel, dat je er nog bent, bang dan wordt je, als je weer wat voelt, toch weer bang, het zal toch weer zo zijn. , maar het moet ook slijten denk ik,
    Ik heb gisteren weer een middaje gewerkt, en dat goen goed, alleen spierpijn omdat je het maanden niet gedaan hebt, maar het voelt ook weer als een overwinning, ik heb het toch maar gedaan, dus ik kan het weer.daar ben ik dan weer erg blij mee.
    Lieve hartegroet Nesia

    #89244 Reageer
    trucker-Marcel
    Deelnemer

    Hoi Nesia.

    Het is mooi dat je middag werken je goed doet en kan het helemaal begrijpen dat je dat ook goed doet en het zal zeker voelen als een stap in de goede richting!
    Dan is dat ook een goed begin van 2013 toch zo moet je dat dan maar zien,Nu weet ik niet wat voor werk je doet maar het kontakt met je collega,s lijkt mij ook weer fijn om even te hebben toch?even weer een paar uur een andere omgeving is ook weer fijn lijkt mij

    Inmiddels zijn we hier over het hoogtepunt van de griep heen dus kan ook weer gaan wandelen en weer beginnen met het opbouwen van mijn conditie. heb alleen hellaas mijn 1e afspraak met de hartrevalidatie af moeten zeggen vanwege die griep maar kan nu volgende week weer dus kijk er echt naar uit.

    Lieve hartegroet Marcel

    #89245 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Marcel.
    Je hebt gelijk, over dat werken, ik ben interieurverzorgster, particulier, maar dat je het weer kan en weer bij de mensen kan zijn, waar je altijd naar toe ging, is heel fijn.
    Ik ben daar ook heel dankbaar voor, maar je zal zien dat de revalidatie ook heel doet met je, je grenzen opzoeken, terwijl zeje toch in de gaten houden, en dan iedere keer weer wat verder komen, is heel goed voor je lichaam, je conditie en je zelfvertrouwen, succes de eerste keer.
    Een lieve hartegroet ook voor je vrouw, ( de partners worden vaak vergeten)
    Nesia.

    #89285 Reageer
    trucker-Marcel
    Deelnemer

    Hoi Nesia.

    dat vind ik heel fijn voor je dat het goed gaat die kontakten zijn inderdaad heel fijn maar dat is toch ook niet echt licht werk wat je doet!
    .
    Na mijn laatste bezoek aan de cardioloog ben ik een beetje in een dip geschoten want volgens hem is alles goed en kan ik weer aan het werk dus reageer daarom een beetje laat ik snap er af en toe echt niets meer van in arnhem zeggen ze dit hier zeggen ze weer dat en als patient bungel je er maar tussen!! dan komt je werkgever en arbo arts er ook nog bij want ja die cardioloog heeft gezegdt je mag weer en dan zeggen ze stress vermijden ja ja dat gaat nog wel lukken zo he.
    en idd de partners worden vaak vergeten maar die krijgen wel alles voor hun kiezen ze staan naast je als het gebeurdt en ik merk dat ik ben veranderdt emotioneler maar ook sneller geirriteerd raak en ook dat krijgen ze te verduuren ( hoewel ik dat niet zelf wil maar er gebeurdt zoveel nu ) maar ik ga er maar van uit dat ook dat allemaal weer goed komt!!

    een lieve hartegroet Marcel

    #89286 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Marcel, jij hebt gelijk wat mijn werk betreft, ik ben er vorige week mee gestopt want het is wel erg zwaar,maar wat de arboreta betreft die zijn zo verschillend, ik heb ook borstkanker gehad, toen werkte ik n.b. In een ziekenhuis, ze wilden daar ook graag dat ik weer kwam, maar van de arbo-arts mocht het niet, omdat mijn lymfeklieren onder de oksel weggehaald waren, heb je veel meer kans op infecties, dus van hem mocht dat niet, ze moesten daar mij lichter werk geven, maar dat hadden ze natuurlijk niet, terwijl er in een ziekenhuis toch genoeg te doen is, maar uiteindelijk werd het ook ontslag. Dus zo zie je maar, je doet het nooit goed, ik heb 2 volwassen kinderen, die begrijpen mij ook niet, die zeggen de aders zijn weer open, maar zo werkt het dus niet, nu heb ik ze al een tijdje niet meer gezien. Ik wens jou en ook je vrouw, want de partners worden inderdaad vaak vergeten, terwijl ze het net zo moeilijk hebben als wij, want ze kunnen ook niets doen, ook ik ben veel emotioneler geworden, en geef mezelf overal de schuld van, wat zit een mens toch raar in elkaar hè.
    Tot schrijfs, we houden kontakt, ik vind dat ook heel fijn.
    Lieve hartegroet ook voor je vroeg Nesia.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
Reageer op: even voorstellen
Je informatie: