default-header

Eva, 28 jaar en hartfalenpatient

Home Forums Even voorstellen Eva, 28 jaar en hartfalenpatient

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #79863 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Op negen april van dit jaar ben ik moeder geworden van ons zoontje Feije. Tot dat moment dacht ik blakend gezond te zijn.
    Twee dagen later werd ik erg benauwd en met een polsslag van tussen de 180 en 200 naar het martini gestuurd. Na twee uur ging ik met loeiende sirenes naar het UMCG. Diagnose anderhalve week later: hartfalen tgv cardiomyopathie. Linkerkamer vergroot, EJF van 25%.

    Nu ben ik dus een paar weken weer thuis. Mijn roze wolk die de kraamtijd had moeten zijn is een grijze wolk geworden. Ondanks dat ik heel blij ben met mijn zoontje moet ik er heel erg aan wennen dat ik ineens patient ben.

    Een jaar geleden skeelerde ik zonder problemen 55km aan één stuk, nu haal ik de brievenbus op de hoek.

    Ben vooral op zoek naar verhalen van anderen. En heb nog absoluut de hoop dat het wat gaat verbeteren. Voel me deze week al weer beter dan de vorige en ik hoop dat dat zo doorgaat. Volgende week maak ik voor het eerst kennis met mijn ‘eigen’ cardioloog (vd Werf, UMCGroningen) en 13 juni ga ik voor een intake naar beatrixoord om te zien of ik een revalidatietraject kan starten.
    Ondertussen natuurlijk ook nog aan het ontzwangeren…

    #88510 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hoi Eva,

    Allereerst welkom op dit forum en gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Het moederschap brengt al de nodige emoties met zich mee. Als jij daar bovenop ook nog eens de diagnose cardiomyopathie krijgt…. dit is toch wel heel erg heftig. Ik hoop dat je op dit forum lotgenoten ontmoet en dat je veel baat zult hebben bij revalidatie. Geniet van je zoontje en durf te vragen om hulp.

    Heel veel sterkte.

    Hartegroet van Annemarie

    #88512 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    Dag eva,
    Wat een nare ervaring voor je,je zou moeten kunnen genieten van je kindje.
    heel veel sterkte meid!

    #88513 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi eva,
    van mij ook een hartelijk welkom, en de felicitaties met de geboortje van je zoontje
    wat een ervaringen allemaal, in zo’n korte tijd
    ik wens je ook veel sterkte toe !

    #88514 Reageer
    brandy
    Deelnemer

    hoi eva,
    van mij ook een hartelijk welkom, en de felicitaties met de geboortje van je zoontje
    wat een ervaringen allemaal, in zo’n korte tijd
    ik wens je ook veel sterkte toe !

    #88516 Reageer
    evavancalker
    Deelnemer

    dank jullie wel voor de reacties! Het is inderdaad erg wennen, maar ik voel me de laatste dagen gelukkig prima. Dat geeft wel hoop voor de toekomst!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Reageer op: Eva, 28 jaar en hartfalenpatient
Je informatie: