default-header

Een hele dikke pluim voor het UMCG.

Home Forums UMCG Groningen Een hele dikke pluim voor het UMCG.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #81193 Reageer
    bindels-2
    Deelnemer

    graag wil ik weten waar en wanneer er een cursus is voor hart reanimatie. groeten bindels. nu wonend in Landgraaf.

    #81194 Reageer
    Job Pieter Tent
    Deelnemer

    Er zijn op veel verschillende locaties reanimatiecursussen te volgen. Zo ook bij u in de buurt. Zo is er in landgraaf Stichting Reanimatie Regio Parkstad. en even verder in Gulpen EHBO Vereniging Gulpen-Wittem

    Als u geïnteresseerd bent kunnen we u wel de telefoonnummers doorgeven, zodat kunt vragen wanneer er weer een nieuwe cursus is.

    Groeten, Job

    #78578 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Ben er vanaf 1996 onder behandeling.
    Alle behandelingen, onderzoeken en opnames daar gehad.
    Hartinfarcten, beroertes, bypasses ,Copd en diabetes en hiervoor hebben ze alles uit de kast getrokken om deze kwalen te onderzoeken, wordt er altijd prima geholpen en ook de verpleging krijgt van mij een dikke pluim.
    Ik zou nergens anders heen willen.

    #90184 Reageer
    Anna Ellis_old
    Deelnemer

    Na 43 jaar stap ik over naar een ander ziekenhuis.
    De administratieve puinhoop….ik ben het beu.
    Vul je een formulier in bij de arts-assistent…ga je 1 deur verder …hetzelfde formulier moet weer ingevuld worden….49 vragen!! Alleen zijn de vragen iets anders omdat het nu bij een verpleegkundige moet gebeuren en deze mag niet over alle info beschikken waar een co-assistent wel over beschikt.

    Wanneer je bij de anesthesist en de behandelend chirurg voor een preoperatief gesprek komt ben je zo 2 a 3 uur verder.
    Om vervolgens een brief te ontvangen dat het allemaal nog een keer moet omdat er in het protocol staat dat de gegevens een half jaar geldig zijn…
    En dit half jaar is inmiddels dus om!! En een operatie?? Ho maar…terwijl dit wel beloofd is.
    Inmiddels is de oproep gelukkig wel binnen.
    Maar toch weer dezelfde gesprekken en onderzoeken.
    Wanneer je jaarlijks wel een keer geopereerd wordt dan is het op den duur een beetje teveel van het goede.
    Heb vaak geklaagd over de administratieve puinhoop…en men geeft het toe…dat is het ook. Maar over een paar jaar is het wel beter wordt mij beloofd????????
    Daar wil ik niet op wachten.

    Alleen de medewerkers…..
    Zal ze missen….door de jaren heen ken ik er vele…vriendelijke en behulpzame mensen die je met respect behandelen.
    En het prachtige gebouw…met z’n waterfontein.
    Op het balkon zitten en mensen (be)kijken wanneer je opgenomen bent.
    Een leuk tijdverdrijf :blush:
    De winkelstraatjes…..
    Maar ik ben bang dat er, door de administratieve puinhoop, misschien wel eens iets goed fout kan gaan.
    Jammer dat het zo moet maar het vertrouwen in dit ziekenhuis is er niet meer. Eind van de maand nog 1 x een operatie in het UMCG en dan maar hopen dat het andere ziekenhuis beter bevalt.

    #90185 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Ik kan hier helemaal niks van beamen, wordt altijd vlot geholpen en nog geen kennis gemaakt met de administratieve “puinhoop”.
    Gezien mijn positieve ervaring, lees ik dus jouw relaas met verbazing.
    Je bedoelt dus ook het balkon recht tegen over de fontein. 🙂

    #90186 Reageer
    sofie
    Deelnemer

    Hallo Anne Ellis,
    Ik lees ook met verbazing je berichtje, ik zit ook regelmatig op ” het balkon tegenover de fontein”, Tot nu nog niets gemerkt van administratieve puinhoop” Lange wachtlijst voor operaties dat wel.
    Ik heb juist die ervaring met het andere ziekenhuis in de stad!
    groet
    Sofie

    #90187 Reageer
    Anne Ellis
    Gast

    Hoi Sofie en Jacob,

    Ben natuurlijk blij dat anderen mijn ervaring niet delen.
    Kan hier meerdere voorbeelden geven maar het is absoluut niet mijn bedoeling om het UMCG in een kwaad daglicht te zetten.
    Maar de administratie …..
    Heb er met meerdere medewerkers over gesproken ….Allemaal zeggen ze dat het klopt.
    Maar dat ze er hard aan werken om het beter op elkaar aan te laten sluiten.
    Maar nogmaals…. ik ben blij dat jullie een andere mening hebben.
    Zoveel mensen …zoveel meningen!!! 😉

    #90189 Reageer
    Tiemen1964
    Deelnemer

    Goedeavond allen

    Ik ben uitermate positief over het UMCG ben er geweldig behandeld op 30-09-2012 , Vanaf binnenkomst per ambulance ,dotteren+ stens plaatsen , hartbewaking opname en verdere behandeling 17-10-2012 een tweede dotter behandeling en stens plaatsen
    Kortom ook van mij een hele dikke pluim!!

    #90212 Reageer
    Anne Ellis
    Gast

    Ik ben blij dat u zo positief over het UMCG bent en hoop dat het altijd zo blijft.
    Zoals u kunt lezen heb ik het over de administratie en niet over de behandelingen of over de medewerkers.
    Maar ik kom er vanaf mijn 11e. Dit is inmiddels 43 jaar geleden.
    In 2010 ben ik er 20 x keer geweest.
    Heb inmiddels 18 of 19 operaties achter de rug en nr. 20 staat gepland voor a.s. vrijdag.
    Dan merk je wel dat vanwege de bezuiningen? het er niet beter op geworden is.
    Tot een jaar geleden was ik ook heel tevreden maar helaas…

    #90213 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Ok zijn we het daar over eens dat de behandelingen in het UMCG uitstekend zijn. 🙂
    De administratie boeit me niet zo kom er als patiënt om geholpen te worden en dat lukt prima.

    #90215 Reageer
    rode
    Deelnemer

    Hallo,
    Nog een dikke pluim voor UMCG. Ik ben in 2010 en 2011 met spoed opgenomen in UMCG, alle beide keren met een hartstilstand. Door hun doortasten optreden heb ik beide geen restverschijnselen gehad. De laatste keer mocht ik niet eerder weg voordat er een ICD geplaatst was. De opvang voor mijn familie was super. We waren op weg naar huis toen het gebeurde en dat was bijna 3 uur rijden. In alle ziekenhuizen is er wel iets wat je niet bevalt
    groet Ali.

    #90634 Reageer
    ..::Jacob::..
    Gast

    Deze keer een nog dikkere pluim 🙂 .
    Gisteren gedotterd en 3 stents geplaatst in een ader waarvan men bij het infarct in 2011 zei dat ie vermoedelijk alleen maar geopereerd kon worden.
    Ik had wederom een zeer kundige chirurg die kans zag de problemen op te lossen door het plaatsen van 3 stents in de rechterskransslagader.

    #90637 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Dat is goed nieuws, Jacob. Nu rustig herstellen.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #81654 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Wat fijn Jacob en nu op naar een geheel herstel en een hele fijne Kerst, met een rustig hart.
    Dat wens ik voor jou.

    Succes
    Cesarina

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
Reageer op: Een hele dikke pluim voor het UMCG.
Je informatie: