default-header

Dotteren & Stent plaatsing.

Home Forums Stent Dotteren & Stent plaatsing.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #81154 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo DIck

    Of het gesol is met patienten weet ik niet, maar ik heb ook een dergelijk verhaal.
    Een mistralisklep lekkage, vrij laat ontdekt, na een second opinion.
    En dat gebeurde omdat toevallig mijn huisarts er niet was en ik een plaastvervanger kreeg.
    Die herkende het wel en stuurde mij door naar een cardiokliniek…
    Gelukkig achteraf want ik had al zolang klachten
    Oja ..de cardioloog waar ik eerst bij liep die had zelfs na een echo niets ontdekt en zei mevrouw het zijn aan stress gerelateerde klachten.
    Die echo is gemaakt ong 8 maanden geleden.
    EN het is volgens mijn andere cardioloog onmogelijk dat hij deze lekkage niet heeft ontdekt.
    Frusterend en dan denk je ook nog.stel ik mij nou zo aan?
    Dus ik ging dingen doen omdat ik dacht het zal dan wel mijn conditie zijn. Het werd toen alleen nog erger.

    Had dus binnen 2 dagen een afspraak met een andere cardioloog van een cardiokliniek….echo en meteen werd het duidelijk.
    Dat moet een operatie worden. En er is haast bij.
    Nou dat was wel even slikken en tranen.
    .

    Enfin na de nodige onderzoeken….moest er van het hart team nog een holter gemaakt worden. Dat had met de acceptatie te maken voor de operatie.
    Dus dat duurde ook weer even en werd ik weer terug gestuurd naar de cardiokliniek.
    En die vroegen weer waarom doen ze dat niet in het ziekenhuis…..pfffffffff

    Ik heb intussen wel de acceptatie gekregen van het hartteam.

    En werd dus afgelopen dinsdag gebeld dat ik 4 mei om 9 uur verwacht werd voor de opname.
    Het was toen al half 5…
    Ik wilde eerst nog even contact met mijn kinderen om te overleggen enzo.
    Omdat ik alleenstaand ben (weduwe) lijkt mij dat vrij logisch om dat te doen.
    Enfin toen ik de volgende ochtend heel vroeg terug belde, was de planner van de operaties 2 dagen weg, Dus ik kon vrijdag, vandaag opbellen om te zeggen dat ik 4 mei zou komen.
    Jammer dat ze niet even gemeld had dat ze er niet zou zijn de volgende dag……….

    Excuses weer…maar het ging niet door 4 mei.
    4 en 5 mei zijn feestdagen zei ze…
    Gesol of wat het ook is…het zijn allemaal mensen en er worden natuurlijk fouten gemaakt.
    Maar ik had een slechte dag vandaag…

    Wachten begint weer opnieuw.

    Al met al een heel gedoe en stress.
    Het is wel belangrijk als je weet waar je aan toe bent en of het met de wachtlijsten te maken heeft en hoe dat gaat…………….
    Ik weet het even niet meer.
    Als ik nu weer gebeld word is het een dag van te voren…dus vanaf dit weekend moet ik alles regelen en klaar zijn voor de oproep.
    Het is een langer verhaal geworden dan ik dacht.

    Cesarina

    #81155 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi Dick,

    Jou verhaal is mijn verhaal. Maak precies hetzelfde mee. Lekke mitralisklep, z.s.m. mogelijk opereren. De cardioloog wil dat in de maand december 2008 alle onderzoeken afgerond zijn. Wanneer ik maar niets hoor bel ik maar even. In december vinden er geen onderzoeken plaats vanwege de feestdagen wordt mij vertelt. Dit hoort een cardioloog toch te weten? Alleen wanneer het levensbedreigend is. Maar in januari krijg ik wel de bekende hartcatheterisatie, slokdarm echo, controle kaakchirurg en onderzoek bij de KNO arts. Familie en vrienden ingelicht dat ik een zware operatie moet ondergaan.
    In februari vertelt de cardioloog dat het niet door gaat. De chirurg wil niet opereren omdat ik er niet beter van wordt volgens hem.
    Volgens hem is er meer aan de hand en wil hij verder onderzoek. Mijn conditie is inmiddels zeer slecht (VO2MAX is 9). Terwijl ik in 2007 dankzij revalidatie vanwege andere hartklachten nog een goede conditie had.
    Op 23 maart jl. heb ik een onderzoek gehad waarbij gekeken werd of er iets anders aan de hand is bv.een longziekte, spierziekte of een zeldzame ziekte.
    Steeds niets gehoord dus maar eens gebeld. Cardioloog belt terug en het kan nog wel 2 weken duren vanwege vakantie. Nu zijn we weer 2 weken verder en nog niets gehoord. Toevallig moest ik vrijdag jl. naar pacemakercontrole dus maar even aan de reptioniste gevraagd. Zij was zeer behulpzaam en vertelde dat de cardioloog mij volgende week zou bellen. Was dat even schrikken toen er vanmorgen al een brief bij de post lag met de mededeling dat de cardioloog mij a.s. dinsdag om 16.10 uur belt!
    De oplossing zou zijn om naar een streekziekenhuis te gaan. Helaas kunnen ze ons daar niet helpen.
    Ik voel mij geen patient in het ziekenhuis maar een klant.
    Inmiddels heb ik me er maar bij neergelegd. Ik kan mijn energie wel beter gebruiken.
    Je kunt je ongenoegen natuurlijk wel uitspreken tegenover je behandelaars. Of ze er wat aan kunnen doen is een ander verhaal. Maar wanneer we niets zeggen gebeurd er ook niets.
    Weet je wel waarom het hartteam van het AMC de ingreep nog niet nodig acht? Maakt het misschien wat makkelijker te accepteren.

    Ik hoop dat alles nog goed komt en wens je heel veel sterkte.

    Anna Ellis

    #81156 Reageer
    Wandeltheo
    Deelnemer

    Hallo hartgenoten,
    Ook ik heb een ervaring van zo’n foutieve inschatting ( laat ik het maar zo noemen)
    Na uitgebreid onderzoek, naar huis gestuurd met “de 1e vijf jaar nog niks aan de hand” Een maand later was ik er bijna niet meer geweest.

    Mijn conclusie: er bestaat nog heel veel, waar men geen weet van heeft, dan wel onvoldoende kan inschatten.
    Daarentegen: sta ik er nog steeds versteld van de kennis die men overal wèl van heeft. Waar waren we zonder dàt?

    groeten
    Theo

    #81157 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Ja Theo je hebt helemaal gelijk.
    Zonder alle kennis van nu waren we nergens.

    Vooral als ze die goed gebruiken en toepassen.
    Maar doordat er tijdens het traject soms wat onregelmatigheden gebeuren… is dat voor de patient die toch in enorme spanning zit erg onprettig.
    Maar ik hou er nu rekening mee en denk eerst zien en dan geloven.
    Enfin nu wachten op het telefoontje voor de opname en soms denk ik weleens…hoefde het maar helemaal niet te gebeuren.

    groeten
    Cesarina

    #81159 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Dick

    Probeer je cardioloog nog eens te benaderen en vraag eens naar de oorzaak waarom ze je niet accepteren voor de operatie.
    Daar kan de cardioloog ook een rol in spelen heb ik bij mij gemerkt.
    Gewoon doen en vragen blijven stellen.
    Sterkte
    Ik bericht nog wel wanneer de opename dag is als je er in geinteresseerd ben ?
    groeten
    Cesarina

    #81160 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo Dick

    Nou dat is in ieder geval toch een vooruitgang.
    Je zit nog steeds in de molen. En dat is positief.
    Of je een gesprek met het hartteam kan hebben weet ik niet.
    Wel kan jouw cardioloog wat aandringen om toch de operatie te laten doorgaan met goede argumenten.
    Dat is wat ik begrepen heb.
    Frusterend he?

    Wat mijzelf betreft…bij ieder telefoontje schrik ik 😯
    Is best wel belastend dat wachten.
    En dan te weten dat je dan de volgende dag moet komen voor de opname..
    Nogal kort dag vind ik.
    Ik hou je op de hoogte als je wilt.

    Groetjes
    Cesarina

    #78569 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Na een hartcatherisatie waren er weer vernauwingen geconstateerd.
    een vernauwing kon via dottering behandeling opgelost worden, maar in een ander vat
    had ik een 4 voudige vernauwing zitten , die in 1e instantie alleen via een bypas kon
    worden opgelost, maar de cardiologen in het M.C.A Alkmaar hebben toch het vat dat
    heel erg gecompliseerd was, ( waar aanvankelijk geen stent plaatsing mogelijk was )
    toch weten een stent te plaatsen.
    Maar ik heb echter toch nog een drukpijn en een benauwdgevoel op de borst bij inspanning
    Komt het voor dat een stent behandeling niet het gewenste resultaat opleverd ???
    Ik heb echter ook andere hartproblematiek , hogebloeddruk 160 / 115 een benauwd
    gevoel al bij lichte inspanning , vocht vasthouden rond de onder benen en enkels en ik
    ben s,nachts ok erg benauwd, ik slaap in half zittende houding.
    Mijn eerste 2 stents zijn na een zwaar voorwand infarct in 2003 wel succes vol geplaatst.
    nu blijf ik dus toch nog klachten houden.
    Nu zegt men dat het stent pijn is en dat het ook een zeer moeilijke stent plaatsing was
    omdat het zeer gecompliseerd was de stent plaatsing duurde bijna +- 3 uur
    Ik hoop toch wel dat deze klachten toch minder worden cq verdwijnen.
    Wie heeft er een soortelijke ervaring m.b.t stent plaatsing met toch nog klachten ???

    Ron2 🙁

    #81161 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Nou DIck…
    Morgen word ik opgenomen en dinsdag geoperereerd.
    Ik ben best bang en emotioneel en ik hoop dat ik er goed doorheen kom.
    Positief ja dat wel…maar you never know…….
    Hoop dat je zelf ook nog wat resultaten boekt met de onderzoeken.
    Ben ook reuze benieuwd of de operatie goed lukt en of ik echt merk dat er verbetering is.

    Een hartegroet
    Cesarina

    #83636 Reageer
    Vonne
    Gast

    Hallo Ron

    Ik weet eigenlijk niks over dotteren en stents maar heb even gegoogeld.

    En ik las in een reactie op de vraag : [i]pijn op de borst komt terug na plaatsen stent[/i]

    het volgende :

    [i]Ben zelf werkzaam op een afdeling Cardiologie als verpleegkundige.
    Kijk of je de pijn kunt aanwijzen druk er zachtjes op doet het dan zeer heeft u last van stentpijn[/i]

    http://tinyurl.com/peu4l2

    En in het volgende topic staan ook reacties van mensen die pijn hebben na stent plaatsing:

    http://www.medischforum.nl/onderwerp/1948

    Ik weet niet of je aan bovenstaande iets hebt maar misschien is er nog meer te vinden met googelen.

    Ik kan verder geen antwoord op je vragen geven, alleen maar zeggen dat het me naar lijkt om na een behandeling toch klachten te blijven houden en je veel sterkte wensen.

    Hartelijk groet,Yvonne

    #88811 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hallo, ik wil ook nog even reageren op de zgn stentpijn. Ik heb na 2 hartinfarcten in april 2011 een stent in de hoofdstam gekregen, plaatsing duurde ong 2 uur, alles ging zeer moeizaam. Hierna raakte ik in een cardiogene shock, ben toen 5 dagen slapende gehouden.
    In de maanden hierna ben ik een aantal keren weer onderzocht, opgenomen in het ziekenhuis wegens stentpijn. Ik was inderdaad bang dat het weer een hartinfarct zou zijn, ik leef gezond, ben 10 kg afgevallen, bewegen kan helaas niet ivm loopbeperking en met de 9 soorten medicijnen die ik dagelijks moet slikken zou er niet zo heel veel kans op een hartinfarct meer moeten zijn. De stentpijn heeft toch wel een half jaartje geduurd denk ik.
    Nu gaat het redelijk op de vermoeidheid na. Moed houden dus ! hartelijke groeten van Jany.

    #81647 Reageer
    volhoudster
    Deelnemer

    Beste Ron,ik heb vorig jaar een stent gekregen bij het dotteren,dat overigens niet erg soepel verliep.ik heb zeker een paar maanden last gehad van pijn op de plek van de stent.volgens de cardioloog kwam dat wel vaker voor.Ik heb nu na een jaar geen enkele klacht meer.
    Hopelijk zakt de pijn weg bij je.sterkte!!
    gr leny

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
Reageer op: Dotteren & Stent plaatsing.
Je informatie: