default-header

de angst voor eeen icd

Home Forums ICD de angst voor eeen icd

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #80013 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    lieve mensen ik lig momenteel op de hartbewaking van het haga ziekenhuis

    na in 2009 4 bijpass te hebben gehad.

    kwam vorige week dinsdag voor de jaarlijkse controle bij mijn cardioloog na de controles en het hart filmpje moest ik gelijk opgenomen worden op de ucc van het zieken huis.

    ik had een ritme stoornis maar nu blijkt eeen van levensbedrijging.

    dus ja dat is erg schrikken voor zowel mij als mijn vrouw na enig onderzoek en de nodige besprekingen is besloten tot een (efo) electrofysiologisch onder zoek met ablatie behandeling.
    dit alles heeft een aardige inpakt op ons gekregen want er wordt ook nog eens gesproken over een icd dit alles vindt ik dood eng ik weet van mijn zelf heus wel dat ik deze behandeling moet ondergaan anders vindt mijn vrouw me een keertje dood op de bank of in bed en dit gun je niemand natuurlijk .
    maar hoe nu verder want ik heb ook zo mijn angsten en danzeker wat betreft de icd wat gaat dit voor mij betekene is dat meer rust voor de omgeving en meer stres voor mij van wanneer voel ik die klap van die schok want mijn intensie is erg hoog hartslag van 180 bloeddruk van 156/96 en kan deze goed verdragen maar is wel doods bedrijgend natuurlijk. dus een behandeling is wel gewenst wie heeft hier over positieve ervaringen mee.
    met vriendelijke groet leo

    #89288 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Leo,

    In 2009 heb ik binnen 6 weken 2 keer een catheter ablatie ondergaan. Men ging er vanuit dat de ritmestoornissen onschuldig waren. In de maanden daarna kwamen de ritmestoornissen terug. Een keer had het tot gevolg dat ik bij de AH flauwviel en met de ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht. Opnieuw volgden er onderzoeken en de eerder gestelde diagnose werd herzien naar minder onschuldige ritmestoornissen. Er was een verdenking van ARVC, een aandoening waarbij gezond hartspierweefsel verandert in bind- en vetweefsel. Dit veroorzaakt ritmestoornissen die tot plotselinge hartdood kunnen leiden. Preventief is een ICD geïmplanteerd. Dna onderzoek heeft ARVC bevestigd. Achteraf herinner ik me steeds meer situaties waarbij ik ben flauwgevallen, vanaf mijn 9e. Ik denk dat ik al die tijd een engeltje op mijn schouder heb gehad en zie mijn ICD als mijn beschermengeltje, mijn waakhondje. Ik vertrouw er 200% op dat als het nodig is, dat ie zal ingrijpen.
    De Hartstichting heeft duidelijke documentatie en ook bij STIN (Stichting ICD dragers Nederland) kan je voor allerlei vragen terecht.

    Ik hoop dat ik je een beetje kan geruststellen. Als je vragen hebt, stel ze gerust.

    Heel veel sterkte, je staat niet alleen.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89311 Reageer
    Anoniem
    Inactief

    Hoi,

    Ik heb nu al ruim 4 jaar een icd. Het is een fantastische uitvinding.
    Het apparaatje is, zoals Annemie schrijft, echt een waakhond, en doet precies wat hij moet doen. Natuurlijk, het is een ingrijpend iets; afhankelijk zijn van een apparaatje.
    Mijn leven is door mijn hartproblemen zeer ingrijpend veranderd, maar een leven zonder een icd kan ik mij al haast niet meer voorstellen. Zonder de icd zou ik niet in staat zijn om dit op te schrijven, aangezien hij mij al meerdere keren heeft gered.

    Groeten, Erik

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
Reageer op: de angst voor eeen icd
Je informatie: