default-header

Daar ga je dan….

Home Forums Even voorstellen Daar ga je dan….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #80071 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hallo,

    Ik ben Bert, 58 jaar en woon in Zoetermeer.
    Op 30 maart werd ik getracteerd op een hartinfarct. Met alle toeters en bellen naar het HaGa in Den Haag, direct gedotterd en een stent geplaatst.
    En zo ben je plotsklaps hartpatient….

    Natuurlijk, ik heb een rookverleden maar was trots dat ik daar inmiddels drie jaar vanaf was. Ook in mijn familie komt het wel vaker voor. Maar omdat ik een actieve sporter ben, ik doe al bijna 40 jaar aan hardlopen, ik fiets en wandel veel, ben altijd bezig, vrijwel nooit ziek, dus had ik er feitelijk nooit echt bij stilgestaan dat mij dit zou kunnen overkomen.

    Natuurlijk waren de klachten die ik al een tijdje had over duizeligheid iets anders, natuurlijk was de bijna Burn Out van een jaar geleden geen aandachtspunt, gewoon even rustig aan en dan weer volop leven en werken. Carriere ging toch door? 60 uur per week werken onder hoogspanning? “Van werken gaat niemand dood” werd er vaak gezegd, ook door mij.

    En nu…nu zit ik thuis…gelukkig dat we er wel echt aandacht hebben gegeven en dat het door alle hulpverleners niet werd onderschat en er direct werd ingegrepen.
    Ik merk nu dat mijn conditie helemaal naar de donder is, een jaar geleden liep ik nog de marathon, nu is het kijken op TV ernaar al bijna teveel (bij wijze van spreken).
    Maar ik ben er nog!!

    Eerst maar eens rustig herstellen en dan maar kijken hoe we verder gaan met leven, sporten en werken. Maar er gaat iets veranderen, dat is zeker!!

    Want, die kanjer van een vrouw die dit toch ook allemaal maar moet zien te verwerken, mijn kinderen en kleinkinderen, mijn familie en vrienden daar wil ik echt nog wel een tijdje mee doorgaan.

    #89653 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Welkom bij de club
    Vergeet vooral niet dat het leven doorgaat.
    Ook als hartpatiënt kun je 6 dagen per week werken, tenminste zo heb ik het eerste infarct ervaren.

    #89654 Reageer
    bert1954
    Deelnemer

    Dank je voor het welkom.

    Natuurlijk zal het leven doorgaan, gelukkig wel. De verandering zal vooral zijn dat ik meer ga genieten van het leven. Niet meer leven om te werken maar werken om te leven!
    Genieten van al het moois om me heen en nu alweer uitkijken naar het moment dat ik weer een stukje mag gaan hardlopen.
    Mijn cardioloog is ook een hardloper, kan ik het mooier treffen?!

    #89655 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Bert,

    Welkom op dit forum. Hebben ze je hartrevalidatie aangeboden? Als die mogelijkheid er is zou ik die met beide handen aangrijpen.

    Een voorspoedig herstel gewenst.

    Hartegroet van Annemarie

    #89656 Reageer
    bert1954
    Deelnemer

    Hallo Annemarie,

    Revalidatie is voorgesteld en zal ik zeker gaan doen.

    3 mei mag ik terug naar de cardioloog en ik hoop dan groen licht te krijgen om naar de revalidatiearts te gaan. Zoals ongetwijfeld bekend zal zijn wordt dan samen met hem bepaald op welk inspanningsniveau de revalidatie plaats zal gaan vinden. Maar eerst groen licht…

    Tot die tijd probeer ik me te vermaken in en om het huis met wat lichte klusjes. Lichaam geeft trouwens meteen aan als het te gek wordt.
    En ik heb een grote wens in vervulling laten gaan: We hebben een pup aangeschaft en die geeft ongelooflijk veel afleiding en laat me ook verantwoord bewegen doordat ze meerdere malen per dag kort uitgelaten moet worden.
    Na jarenlang allerlei opvanghonden een mooie oude dag te hebben gegeven is dit een geweldige ervaring.

    Groetjes, Bert

    #89657 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    Hallo Bert,

    Geniet van je pup!

    Groetjes,
    Annemarie

    #89658 Reageer
    marcoajax
    Deelnemer

    Hoi Bert,

    Als hartpatient kan je straks nog steeds veel doen, ik heb zelf een infarct gehad en ben pas na 48 uur geholpen, gevolg een pompfunctie van 35%.

    Hardlopen doe ik ook alleen geen marathon maar wel 10 KM rond 1 uur tijd, daarnaast grensrechter op zondag bij selectie VV Boeimeer 2 te Breda.

    Maar zoals je zelf al aangeeft eerst de revalidatie afronden, je zal weer van voor af aan moeten starten met het opbouwen van je conditie.

    Ook kan ik je adviseren om bij een sportvereniging te gaan speciaal voor hartpatienten, dit is aangepast en nog leuk ook. Dit kan een leuk opstapje zijn om weer te starten met hardlopen.

    Beterschap en sportieve groeten uit Breda.

    Marco

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Daar ga je dan….
Je informatie: