default-header
HomeNieuwsHartbrugReizen start 2017 met nieuwe reisformule voor iedereen

HartbrugReizen start 2017 met nieuwe reisformule voor iedereen

Geen onderdeel van een categorie

vrijdag 12 februari 2016, door Hartpatiënten Nederland

 

HartbrugReizen, de non-profit reisafdeling van Hartpatiënten Nederland, begint het nieuwe jaar goed. Door een samenwerking met Oad en Horn Tours aan te gaan, kan Hartpatiënten Nederland een nog beter en diverser pakket aan medisch begeleide busreizen aanbieden. Op die reizen mag ook iedereen mee. De vertrouwde gezichten van HartbrugReizen blijven aan boord van de bus.

 

‘Lang geleden overleed mijn vrouw. Ik ging nooit meer op vakantie, want ik wilde niet alleen. Maar je vereenzaamt langzaamaan, terwijl je eigenlijk meer van de wereld wilt zien. Toen trok ik de stoute schoenen aan. Ik ging met HartbrugReizen mee. Wat een fantastische ervaring was dat! Wat heb ik een spijt dat ik dit niet jaren geleden wist. Ik ben al op gevorderde leeftijd, maar hoop nog regelmatig met jullie mee te gaan.’ Het is maar een van de vele reacties die Jan van Overveld, voorzitter van Hartpatiënten Nederland en oprichter van HartbrugReizen jaarlijks ontvangt. ‘De man vertelde het mij met tranen in de ogen. Dat isolement, dáár gaat het om. Ze durven de deur niet uit vanwege mogelijke gezondheidsproblemen. Vakanties schieten erbij in. Het was voor Hartpatiënten Nederland in 1988 de aanleiding om een reisafdeling op te starten. Een reisafdeling zonder winstoogmerk. HartbrugReizen werd meteen een succes.’

 

Energie van begeleiders

Wat maakt HartbrugReizen precies zo bijzonder? Van Overveld aarzelt geen moment: ‘Dat is de permanente aanwezigheid van onze medische begeleiders en onze coördinator Marly van Overveld. Marly geeft de reizigers een bijzonder prettig en vooral veilig gevoel. Ze voelt het perfect aan als reizigers niet helemaal goed in hun vel zitten. Ze neemt ze aan de hand of legt een arm om hun schouder. Onze reizigers krijgen energie van de begeleiders.’ Marly lacht: ‘Wij krijgen net zo goed energie van de reizigers hoor. Het is ronduit gezellig.’

 

HartbrugReizen begint dit jaar met een nieuwe reisformule en gaat met nieuwe partners in zee.

Waarom is verandering nodig als iedereen toch al zo tevreden is? Jan van Overveld knikt: ‘Ja, dat zullen mensen zich wellicht afvragen. Maar in de bijna dertig jaar dat HartbrugReizen bestaat, pasten we voortdurend programma’s en mogelijkheden aan. Daarom zijn onze reizen nu bijzonder professioneel, in opzet én uitvoering. Door de nieuwe samenwerking met Oad en Horn Tours trekken we de reizen naar een nog hoger niveau.’

 

Arjan Koster, manager van Oad, bevestigt de meerwaarde van de samenwerking voor de klanten van HartbrugReizen: ‘Oad organiseert al meer dan 60 jaar verzorgde busreizen. Door onze enorme ervaring weten we reizen geheel af te stemmen op specifieke behoeften van reizigers. Dat is voor de doelgroep van HartbrugReizen nog extra zo belangrijk. We zijn blij dat we dat maatwerk kunnen leveren!’ Fijn is ook dat Oad en Horn Tours al met elkaar samenwerken en helemaal op elkaar zijn ingespeeld. ‘Dat Horn Tours een kleiner bedrijf met een dertigtal recent gebouwde touringcars is, is ook een sterk pluspunt’, vult Martijn Walraven, directeur van Horn Tours, aan. ‘Het schept extra vertrouwen. De nieuwe, geheel in huisstijl van HartbrugReizen beletterde bus, zal daarbij een herkenningspunt worden voor de reizen. De bus heeft een speciale voorziening die instappen vergemakkelijkt. Luxe stoelen zijn vanzelfsprekend, naast een toilet en ruime bar met koelkasten. Via educatieve beeldschermen kan de reiziger desgewenst alle bezienswaardigheden van de reis doorlopen. Belangrijk is ook dat we duurzaam exploiteren middels biodiesel en EURO 6 bussen met minimale uitstoot. Kortom, we geven persoonlijke aandacht aan het product touringcar. We komen overal en staan altijd klaar voor de klant.’

 

Ontspannener vertrekken en thuiskomen

Wat merken reizigers verder concreet van de veranderingen? Jan van Overveld: “Ze gaan vanaf nu nog meer keuze, gemak en comfort ervaren. We gaan meer reizen aanbieden. In de toekomst wellicht ook met het vliegtuig. Het wordt echt veel ontspannener vertrekken en thuiskomen. In de nieuwe situatie zijn er maar liefst zes opstapmogelijkheden en bieden we nog meer maatwerk. Er wordt zelfs gekeken naar de woonplaatsen van deelnemers om hen zo veel als mogelijk tegemoet te komen.

 

Standaard bieden we aan:

  • 80 opstapplaatsen door heel Nederland
  • Taxiservice van huis naar de dichtstbijzijnde opstapplaats
  • Taxiservice extra: van voordeur naar wisselpunt in Zeddam of Moerdijk
  • Eigen vervoer naar Zeddam of Moerdijk (kosten parkeren € 15,00 voor de gehele reis)
  • Overnachting Zeddam of Moerdijk (vanaf € 35,00 p.p.)
  • HartbrugReizen Direct: vanuit Roermond en Venlo rechtstreeks naar Keulen (Duitsland) waar u overstapt in de HartbrugReizen bus die reeds onderweg naar de bestemming is.

 

De klanten krijgen dus eigenlijk meer waar voor hun geld? ‘Ja, doordat we nu binnen een groter verband werken, kunnen we bijvoorbeeld onder gunstigere voorwaarden hotels inkopen. De prijs-prestatieverhouding is absoluut beter. Zo wordt het aanbod aan excursies ter plekke bijvoorbeeld groter, met meer keuzemogelijkheden. De buschauffeurs zijn doorgaans ook onze reisleiders. Ze hebben unieke kennis over de reis en bestemming. En voor sommige reizen gaat er zelfs een gespecialiseerde extra reisleider mee’.

 

Iedereen mag mee

De vertrouwde begeleiders van Hartpatiënten Nederland blijven uiteraard gewoon aan boord. Coördinator Marly beaamt dat nadrukkelijk: ‘Natuurlijk, ze zijn hét visitekaartje van HartbrugReizen!’

 

O ja, Jan van Overveld is ook héél blij met de nieuwe HartbrugReizenbus. ‘Haha, ja, samen met Horn Tours beletteren we een touringcar volledig in onze stijl. Hij zal dagelijks op de Nederlandse wegen rondrijden. De eigen identiteit van HartbrugReizen wordt zo duidelijk herkenbaar voor een breed publiek. We willen daarmee ook aangeven dat iedereen welkom is bij ons, niet alleen hartpatiënten. HartbrugReizen en Hartpatiënten Nederland zullen door grotere bekendheid groeien. Dan kunnen we meer en verdere reizen aanbieden. Dat is belangrijk, want zo zorgen we voor nóg meer blije gezichten. Uiteindelijk geven die ons de kracht en moed om dit werk te blijven doen.’

 

HartbrugReizen, de non-profit reisafdeling van Hartpatiënten Nederland, begint het nieuwe jaar goed. Door een samenwerking met Oad en Horn Tours aan te gaan, kan Hartpatiënten Nederland een nog beter en diverser pakket aan medisch begeleide busreizen aanbieden. Op die reizen mag ook iedereen mee. De vertrouwde gezichten van HartbrugReizen blijven aan boord van de bus.

 

‘Lang geleden overleed mijn vrouw. Ik ging nooit meer op vakantie, want ik wilde niet alleen. Maar je vereenzaamt langzaamaan, terwijl je eigenlijk meer van de wereld wilt zien. Toen trok ik de stoute schoenen aan. Ik ging met HartbrugReizen mee. Wat een fantastische ervaring was dat! Wat heb ik een spijt dat ik dit niet jaren geleden wist. Ik ben al op gevorderde leeftijd, maar hoop nog regelmatig met jullie mee te gaan.’ Het is maar een van de vele reacties die Jan van Overveld, voorzitter van Hartpatiënten Nederland en oprichter van HartbrugReizen jaarlijks ontvangt. ‘De man vertelde het mij met tranen in de ogen. Dat isolement, dáár gaat het om. Ze durven de deur niet uit vanwege mogelijke gezondheidsproblemen. Vakanties schieten erbij in. Het was voor Hartpatiënten Nederland in 1988 de aanleiding om een reisafdeling op te starten. Een reisafdeling zonder winstoogmerk. HartbrugReizen werd meteen een succes.’

 

Energie van begeleiders

Wat maakt HartbrugReizen precies zo bijzonder? Van Overveld aarzelt geen moment: ‘Dat is de permanente aanwezigheid van onze medische begeleiders en onze coördinator Marly van Overveld. Marly geeft de reizigers een bijzonder prettig en vooral veilig gevoel. Ze voelt het perfect aan als reizigers niet helemaal goed in hun vel zitten. Ze neemt ze aan de hand of legt een arm om hun schouder. Onze reizigers krijgen energie van de begeleiders.’ Marly lacht: ‘Wij krijgen net zo goed energie van de reizigers hoor. Het is ronduit gezellig.’

 

HartbrugReizen begint dit jaar met een nieuwe reisformule en gaat met nieuwe partners in zee.

Waarom is verandering nodig als iedereen toch al zo tevreden is? Jan van Overveld knikt: ‘Ja, dat zullen mensen zich wellicht afvragen. Maar in de bijna dertig jaar dat HartbrugReizen bestaat, pasten we voortdurend programma’s en mogelijkheden aan. Daarom zijn onze reizen nu bijzonder professioneel, in opzet én uitvoering. Door de nieuwe samenwerking met Oad en Horn Tours trekken we de reizen naar een nog hoger niveau.’

 

Arjan Koster, manager van Oad, bevestigt de meerwaarde van de samenwerking voor de klanten van HartbrugReizen: ‘Oad organiseert al meer dan 60 jaar verzorgde busreizen. Door onze enorme ervaring weten we reizen geheel af te stemmen op specifieke behoeften van reizigers. Dat is voor de doelgroep van HartbrugReizen nog extra zo belangrijk. We zijn blij dat we dat maatwerk kunnen leveren!’ Fijn is ook dat Oad en Horn Tours al met elkaar samenwerken en helemaal op elkaar zijn ingespeeld. ‘Dat Horn Tours een kleiner bedrijf met een dertigtal recent gebouwde touringcars is, is ook een sterk pluspunt’, vult Martijn Walraven, directeur van Horn Tours, aan. ‘Het schept extra vertrouwen. De nieuwe, geheel in huisstijl van HartbrugReizen beletterde bus, zal daarbij een herkenningspunt worden voor de reizen. De bus heeft een speciale voorziening die instappen vergemakkelijkt. Luxe stoelen zijn vanzelfsprekend, naast een toilet en ruime bar met koelkasten. Via educatieve beeldschermen kan de reiziger desgewenst alle bezienswaardigheden van de reis doorlopen. Belangrijk is ook dat we duurzaam exploiteren middels biodiesel en EURO 6 bussen met minimale uitstoot. Kortom, we geven persoonlijke aandacht aan het product touringcar. We komen overal en staan altijd klaar voor de klant.’

 

Ontspannener vertrekken en thuiskomen

Wat merken reizigers verder concreet van de veranderingen? Jan van Overveld: “Ze gaan vanaf nu nog meer keuze, gemak en comfort ervaren. We gaan meer reizen aanbieden. In de toekomst wellicht ook met het vliegtuig. Het wordt echt veel ontspannener vertrekken en thuiskomen. In de nieuwe situatie zijn er maar liefst zes opstapmogelijkheden en bieden we nog meer maatwerk. Er wordt zelfs gekeken naar de woonplaatsen van deelnemers om hen zo veel als mogelijk tegemoet te komen.

 

Standaard bieden we aan:

  • 80 opstapplaatsen door heel Nederland
  • Taxiservice van huis naar de dichtstbijzijnde opstapplaats
  • Taxiservice extra: van voordeur naar wisselpunt in Zeddam of Moerdijk
  • Eigen vervoer naar Zeddam of Moerdijk (kosten parkeren € 15,00 voor de gehele reis)
  • Overnachting Zeddam of Moerdijk (vanaf € 35,00 p.p.)
  • HartbrugReizen Direct: vanuit Roermond en Venlo rechtstreeks naar Keulen (Duitsland) waar u overstapt in de HartbrugReizen bus die reeds onderweg naar de bestemming is.

 

De klanten krijgen dus eigenlijk meer waar voor hun geld? ‘Ja, doordat we nu binnen een groter verband werken, kunnen we bijvoorbeeld onder gunstigere voorwaarden hotels inkopen. De prijs-prestatieverhouding is absoluut beter. Zo wordt het aanbod aan excursies ter plekke bijvoorbeeld groter, met meer keuzemogelijkheden. De buschauffeurs zijn doorgaans ook onze reisleiders. Ze hebben unieke kennis over de reis en bestemming. En voor sommige reizen gaat er zelfs een gespecialiseerde extra reisleider mee’.

 

Iedereen mag mee

De vertrouwde begeleiders van Hartpatiënten Nederland blijven uiteraard gewoon aan boord. Coördinator Marly beaamt dat nadrukkelijk: ‘Natuurlijk, ze zijn hét visitekaartje van HartbrugReizen!’

 

O ja, Jan van Overveld is ook héél blij met de nieuwe HartbrugReizenbus. ‘Haha, ja, samen met Horn Tours beletteren we een touringcar volledig in onze stijl. Hij zal dagelijks op de Nederlandse wegen rondrijden. De eigen identiteit van HartbrugReizen wordt zo duidelijk herkenbaar voor een breed publiek. We willen daarmee ook aangeven dat iedereen welkom is bij ons, niet alleen hartpatiënten. HartbrugReizen en Hartpatiënten Nederland zullen door grotere bekendheid groeien. Dan kunnen we meer en verdere reizen aanbieden. Dat is belangrijk, want zo zorgen we voor nóg meer blije gezichten. Uiteindelijk geven die ons de kracht en moed om dit werk te blijven doen.’


Geef een reactie