default-header

Ziekenhuis Heerenveen discrimineert……….

Home Forums Hartluchten Ziekenhuis Heerenveen discrimineert……….

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #89725 Reageer
    Roland
    Deelnemer

    ADEM IN, ADEM UIT…. 😛

    #89726 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Zelf nooit gewerkt en wel klagen over alles en iedereen.
    Lijkt me eerder een geval voor een psychiater.
    Wat een gezeur ,maar ja sommige mensen moeten overal over klagen.

    In alle ziekenhuizen staan dezelfde soort stoelen in de wachtruimte dus waar zeur je over.
    In veel ziekenhuizen kun je helemaal niet internetten ,of je moet een dure prive kamer nemen.
    In het ene ziekenhuis is tv kijken gratis (een tv per twee personen) ,in het andere ziekenhuis kost tv kijken ook extra geld.
    In de meeste ziekenhuizen kun je gewoon gebruik blijven maken van je eigen gsm ,dus dan heb je internet ,zo veel je wilt.
    Ik heb vorig jaar in twee ziekenhuizen gelegen ,en heb niets anders dan lof voor de verzorging en de accomodatie. De ene had gratis wifi en gratis tv ,,de andere had helemaal nog geen wifi ,alleen in de hal ,en tv koste geld . Maar wat boeit dat ,je ligt er maar tijdelijk en je kunt heel goed leven zonder internet hoor.

    Buiten niet overal mogen roken is ook heel normaal . (is zelfs op een station zo)

    #89727 Reageer
    Tiidmasine
    Gast

    Gelet de reacties zal ik er verder maar niet op doorgaan. Heb er ook geen tijd meer voor: a.s. maandag wordt ik opgenomen voor de bypasses……….

    #89728 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Heel veel sterkte dan de komende tijd ,maar probeer een beetje positief te zijn en niet overal over te klagen . Dat zal het genezings proces ook zeker ten goede komen.
    Een van de oorzaken voor hart en vaat problemen is zeker ook stress!
    Groeten en sterkte.
    Ad

    #89729 Reageer
    Roland
    Gast

    Ik wil even het volgende kwijt:

    Vaak hoor je een hoop geklaag van mensen in bijvoorbeeld wachtruimtes van ziekenhuizen, huisartsenpraktijken of apotheek. Ik ben regelmatig op deze plekken te vinden en merk dan op dat er op bepaalde gebieden verbeteringen mogelijk zijn. Ik dóe hier waar mogelijk iets mee. In het ziekenhuis waar ik inmiddels bijna bij de inventaris hoor heeft iedere poli zijn eigen interieur. Op de ene poli zijn de stoelen meer comfortabel dan op de andere. Een tijd geleden kwam ik op de poli interne waar men de vloer aan het vernieuwen was. Ik had nooit prettig op de stoelen gezeten. Ik ben vrij groot, de verhouding bovenlichaam/benen is normaal. Toch had ik moeite om mijn voeten op de grond te zetten. Ik was niet de enige, hoorde altijd klaagzang om me heen. Ik besprak dit met de arts die het heeft doorgegeven (men was toch met de vloer bezig) en de eerstvolgende keer waren deze stoelen middels een kleine correctie aangepast.

    Een ander voorbeeld: tijdens opnames heb ik vaak bij oudere mensen op de kamer gelegen. De zaalarts doet de ronde, bespreekt met de patiënt de situatie of voorgestelde onderzoeken en vertrekt weer. Zo gebeurde het vaker dat de patiënt in paniek de gekregen info met de kinderen of familie besprak, duidelijk de boodschap van de arts niet begrepen hebbende. Ik heb dit weer teruggekoppeld aan de arts met de vraag of het niet mogelijk is om een verpleegkundige na het vertrek van de arts met de patiënt hetgeen er besproken is door te nemen, zodat er gecontroleerd wordt of de patiënt het wel begrepen heeft. Inmiddels is ook hier door het ziekenhuis op ingespeeld. Of ik hier een rol in heb gespeeld??

    Wat ik met deze voorbeelden wil zeggen is dat als je je ergens aan ‘stoort’ dat je er iets mee kunt doen. Als je blijft ‘klagen’ zal er niet gauw iets veranderen. Dit is denk ik wat Tiidmasine bedoelt.

    Ik vind het jammer dat deze discussie een beetje in een verwijtende sfeer gekomen is. Probeer respect te blijven houden voor ieders mening.

    Hartegroet,
    Annemarie

    #89750 Reageer
    Tiidmasine
    Gast

    Dank Annemarie voor de morele ondersteuning. :laugh:

    Ik moet eerlijk zeggen dat er enkele uitspraken door anderen zijn gedaan die op zijn minst als laster/smaad over komen. :S
    Ik citeer “Zelf nooit gewerkt en wel klagen over alles en iedereen.”
    Hoe heeft schrijver kunnen vaststellen dat ik nooit heb gewerkt ? (Ik kan aantonen dat ik wel heb gewerkt. Vind dit alleen niet zo nodig. het is niet relevant)

    Het is net wat Annemarie schrijft: ook ik hoor al deels tot de inventaris in het “gewraakte” ziekenhuis. In de diverse wachtruimtes ben ik niet iemand die alleen in oude tijdschriften zit te bladeren maar graag een gesprek aangaat. Het bleek b.v. dat ik echt niet de enigste was met problemen aangaande de zetels. Na mijn klacht daar over kreeg ik als antwoord dat ik met de desbetreffende (die vaak 90 minuten uitloopt) specials moest overleggen voor een oplossing. Dat heb ik ook gedaan met positief resultaat.

    Wanneer je constateert dat er in zo’n groot bedrijf als een ziekenhuis illegale software werd gebruikt, is het dan niet terecht dat je daar een klacht over indient (met foto’s als bewijsmateriaal) i.p.v. de BSA inlicht. (DAT zou pas flauw zijn)

    Tenslotte het gevalletje internet: ik kreeg gisteren een zeer diplomatiek antwoord op die klacht. Het antwoord kwam hier op neer:
    Het ziekenhuis bied terminals van hoge aan het bed met telefoon, tv, radio en internet tegen vergoeding.
    Aan de essentie van mijn klacht werd volledig voorbij gegaan: het gratis internet in de hal werd niet eens genoemd….
    Ik heb ze vriendelijk verzocht mijn klacht nog eens goed te lezen en in een volgende reactie man en paard te noemen.

    Ook over dat internet geval ben ik niet over 1 nacht ijs gegaan. Daar heb ik ook eerst met andere patienten/bezoekers van het ziekenhuis gepraat.

    Zal er persoonlijk geen voor- of nadeel meer van hebben. Dat hoeft ook niet. Ik heb alleen de pest aan (vermeend) onrecht. :ohmy:

    Ga me nu eerst maar concentreren op hetgeen wat staat te gebeuren. Iets wat ik in mijn hele leventje van ruim 60 jaar nog nooit heb meegemaakt: een echte operatie, waarbij je echt een aantal uren kwijt gaat raken; een zwart gat.
    Ik hoop dat ik woensdagochtend weer met mijn stelten buiten het bed zit……..

    Vanwege de klachten genoemd in Kassa van de Vara over de warme maaltijden in ziekenhuizen neem ik mee: lowsalt, kerry, nootmuskaat en barbequ kruiden. 😆
    Wellicht breng ik mensen nog op een idee.

    Tot mijn spijt kan ik nu niet eerder reageren dan pak em beet over 10 dagen.

    Allen prettige Pinksterdagen.

    #89751 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Hallo.
    Ik heb wel wat te fel gereageerd ,maar ik kan niet tegen dat geklaag ,zeker omdat ik niks dan lof heb over de twee ziekenhuizen waar ik vorig jaar voor het eerst kennis mee heb gemaakt. In Roosendaal 10 dagen gelegen en in Breda 5 dagen (bypass operatie)
    Er staat ook bij je profiel dat je sinds 1974 bent afgekeurd ,ik neem aan dat je dan niet veel gewerkt hebt sinds 1974 ,tenminste geen verplicht (niet leuk) betaald werk .,tenminste zo komt dat over.
    Ik vind het wel weer erg overdreven om bij voorbaat al over het eten te beginnen wat niet goed zou zijn ,omdat ze het daar in kassa over hebben gehad.
    Het eten was in beide ziekenhuizen waar ik gelegen heb prima en zeer lekker en afwisselend. Niks te klagen ,en ook van lotgenoten helemaal geen klachten gehoord.
    Je moet er vanuit gaan dat ze er in alle ziekenhuizen hun best er voor doen om de patienten zo goed mogelijk te verzorgen en het de patienten zo veel mogelijk naar hun zin te maken. Daar worden de ziekenhuizen tegenwoordig ook op beoordeeld.
    Je er mee gaan bemoeien wat voor software er op de pc’s draaid slaat helemaal nergens op ,daar heb je ook eigenlijk niks mee te maken lijkt me ,en daar zul je binnen het ziekenhuis zeker geen vrienden mee maken. Ze kunnen naar aanleiding ook gewoon de pc’s in de hal weg halen ,dan kan er dus niemand meer internetten.
    Eigenlijk helemaal niet belangrijk want de fanatieke internetter doet dat wel met zijn eigen mobieltje. Dat mag zelfs gewoon op de meeste afdelingen.

    Ik wens je fijne pinksterdagen ,en daarna veel sterkte met de dingen die komen gaan.
    Groeten Ad

    #89752 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    Het eten kun je toch niet iedereen naar de zin maken, probeeert men zo neutraal mogelijk te houden qua smaak.
    Wat die software betref is niet jouw zaak.
    Of stoelen slecht zitten boeit ook niet ben er voor behandeling en niet voor de gezelligheid.
    Internet aan bed mag wat kosten en als het beneden gratis is, is mooi maar daar heb ik niks aan als ik in bed lig.
    Verder sterkte met hetgeen wat komen gaat.

    #81634 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hallo.
    Ik ben het helemaal met Jacob eens, iedereen ervaart het ziekenhuisbezoeken anders, ook wat het eten betreft, ik vond het eten in het ziekenhuis ook niet echt lekker, maar ik ga er wel vanuit dat iedereen zijn best doet om het de patiënten naar de zin te maken, wat betreft het betalen voor de tv heb ik zelf niet zo,n moeite mee, in het ziekenhuis waar ik lag hebben ze wel gratis wiki, maar betaalde tv, zo is er denk ik overal wel wat, ook is niet ieder mens hetzelfde, de een is sneller tevreden als de ander, ik vod het belangrijk dat de verzorging goed is en daarover heb ik geen klagen, maar natuurlijk, het is nergens beter dan thuis
    Allemaal heel fijne pinksterdagen gewenst en voor tijdmasine heel veel sterkte en ga er positief in, dat helpt bij het herstellen.
    Hartegroet Nesia.

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
Reageer op: Ziekenhuis Heerenveen discrimineert……….
Je informatie: