default-header

vreselijke druk, raar gevoel, moe moe,

Home Forums Help?!? vreselijke druk, raar gevoel, moe moe,

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #80039 Reageer
    bert
    Sleutelbeheerder

    Hoi ik heb dus 11 dec een hartinfarct gehad, ben gedotterd, 2 stans geplaatst, toen een hartstilstand. en daarna ging het langzaam bergop.
    Ja ik kan zeggen langzaam maar het ging vooruit,
    sinds afgelopen week het ik een onverklaarbare druk in mijn lijf, heb 1 x een tabl. onder de tong ervoor genomen, dit werkte, maar ik krijg er vreselijke hoofdpijn van.
    Nu dus weer die onverklaarbare druk, ik vindt het vreselijk, weet niet wat het is ben er ontzettend moe bij, en het maakt me zo verschrikkelijk onzeker.
    wie oh wie heeft een antwoord op mijn vraag wat zal het weer zijn?
    fietsen gaat goed, maar die druk is gewoon als ik zit al iritant, het houdt je constant bezig.
    grs Gemanima

    #89424 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    slechts 1 advies neem contact op met je cardioloog.

    #89425 Reageer
    animal
    Deelnemer

    Ik kan ook alleen maar zeggen ,neem contact op met de cardioloog of ga naar de huisarts.
    Het is ook allemaal nog maar kort geleden ,wat er met je is gebeurt.
    Misschien wil je wel te snel .
    Heb je geen revalidatie gehad ? Daar kreeg ik ook uitleg over diverse zaken ,voeding ,onspanning en medicijngebruik.
    Probeer je conditie rustig op te bouwen ,en stress te voorkomen .
    probeer je nergens meer druk om te maken ,en denk alleen maar aan jezelf ,doe alleen maar dingen die je leuk vind.
    Ik heb in augustus 2012 een bypass operatie gehad ,ben vanaf januarie al weer volledig aan het werk ,maar wel aan het afbouwen ,want kan over twee maanden stoppen (ben bijna 62 en er moeten veel mensen uit waar ik werk)
    Ik geloof niet dat ik het zou kunnen vol houden als ik tot mijn 65 nog zou moeten werken.
    Ik wens je veel sterkte ,,en ga naar de dokter of cardioloog.
    Groeten Ad.

    #89426 Reageer
    nesia52
    Deelnemer

    Hoi Gemamima.
    Ik heb vorig jaart maart een heftig infarct gehad, 2 stents gezet, maar dat gevoel wat jij beschrijft ken ik niet, ik heb wel enkele keren zo,n verkramping naar de kaak gehad, heb dat tegen de cardioloog gezegd, maar dat was niets ernstigs zei hij, het hartfilmpje, bloeddruk alles is goed, maar ook ik ben bang, de angst voor herhaling is zeker de eerste tijd heel groot, dat is normaal hoor, maar stress kan ook heel veel doen, en revalidatie
    Hielp bij mij heel goed, maar nu moet ik binnenkort weer voor controle en dan komt dat verkrampte gevoel weer terug, volgens mij is het een soort angst . Devspray onder mijn tong helpt ook erg goed, maar ik wil je wel adviseren om als je dit gevoel blijft houden contact op te nemen met je huisarts.
    Sterkte en als je meer vragen hebt stel ze gerust, daar zijn we voor, om elkaar te helpen
    Lieve hartegroet Nesia.

    #89465 Reageer
    pmc
    Deelnemer

    beste,

    ik ken ook dat gevoel, want ik ben 51 heb verleden jaar in september – oktober 3 stents geplaatst , het ging iets beter en nu weer bergaf. Ik ben sedert september rook vrij en heb al weer 10 keer naar cardioloog geweest, zonder resultaat. Die denken dat je voor je plezier naar hem gaat en op den duur gelooft hij U niet meer. Ik ben zelfstandig en wil zo snel mogelijk weer beginnen want heb 9 man die voor mij werken en zo krijg je stress.
    Ik denk dat het voor elen onder ons niet slecht is om eens een andere cardioloog te bezoeken en een 2 de opinie te vragen, want zoals wij hebben meegmaakt begrijpen er veel niet wat dat is.
    Ik heb reeds een afspraak hopelijk kan ik U binnekort meer vertellen

    Het beste

    #89466 Reageer
    animal
    Deelnemer

    PMC ,,Het is bij jouw ook eigenlijk nog maar kort geleden wat er is gebeurt.
    Ik denk dat je te veel wilt. Ook na plaatsen van stents is er een revalidatie periode ,hier zelfs gewoon 8 weken ,hetzelfde als bij omleidingen .
    Ik ben dan wel 10 jaar ouder ,en in augustus geopereerd ,maar ik hou me erg rustig en probeer me nergens meer druk over te maken. Je hoort te vaak dat de zelfde problemen of erger terug komen.
    Het is bij de meeste mensen niet zo dat als ze zijn geopereerd dat dan alles weer in orde is en dat alles weer als vanouds gaat . Je lichaam is geen machine die je kunt repareren en die daarna weer voor 100 % werkt tot de volgende onderhouds beurt.
    Stress is een van de belangrijke oorzaken ,dat het fout gaat . Ik denk dat je aan je leefgewoonte misschien iets moet veranderen.(werd mij ook tijdens de revalidatie geleerd)
    Als je op zo’n korte tijd al zo vaak bij de cardioloog bent geweest zonder gewenst resultaat is er misschien toch iets anders aan de hand.
    Sterkte voor de komende afspraak ,beterschap ,,maar probeer rustig aan te doen.
    Groeten Ad

    #89467 Reageer
    ..Jacob..
    Deelnemer

    [quote]Je lichaam is geen machine die je kunt repareren en die daarna weer voor 100 % werkt tot de volgende onderhoudsbeurt.[/quote]
    Zo heb ik het tot nu toe wel ervaren, en zie het wel weer wanneer ik weer aan de beurt ben.
    Het leven gaat verder en wil het niet teveel laten beheersen door de ziektes.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: vreselijke druk, raar gevoel, moe moe,
Je informatie: